Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Alpine A110 (2017)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk BerichtenRare reacties hier , misschien mis ik een soort van humor , maar ik zie het niet ...den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
- Likes 1
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Eerst eens proberen op een PS4, dan heb je al een goed idee...
Comment
-
Edit“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Edit, deleten, foutje via de IPad“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
ALPINE TEAST NIEUWE VERSIE A110
Alpine heeft op z’n Twitterpagina een drietal mysterieuze foto’s geplaatst. De blauwe container die erop prijkt lijkt een nieuwe versie van de A110 te verhullen en de kans dat die trager is dan de reeds bestaande variant, is natuurlijk klein.
De Alpine A110 wordt sinds zijn introductie alom geprezen en lijkt iedereen die ‘m rijdt of ziet enthousiast te maken. Tegelijkertijd is de auto alweer sinds begin 2017 onder ons en dan is het niet gek als een fabrikant probeert de aandacht vast te houden door het toevoegen van nieuwe varianten.
In het geval van de Alpine A110 hoeft dat niet moeilijk te zijn. De uiterst vermakelijke auto deelt z’n 1.8-turboblok namelijk met de Renault Mégane RS. In de Mégane is het blok met 280 pk en 390 Nm echter krachtiger dan in de A110, waar-ie tot 252 pk en 320 Nm komt. Simpelweg de software van de RS toepassen lijkt dus genoeg om tot een interessante versie van de A110 te komen.
De kans dat Alpine meteen voor de software van de Mégane RS Trophy gaat, lijkt echter groter. In de Trophy levert dezelfde 1.8 maar liefst 300 pk en 420 Nm, wat met een wagengewicht van zo’n 1.100 kg toch voor aansprekende prestaties moet zorgen. De reguliere A110 knalt al in 4,5 tel van 0 naar 100, dus een tijd van rond de 4 tellen lijkt in het 300 pk-scenario verre van onaannemelijk.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenGij niet alleen.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Zullen we containerdelen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
Doen we. Hebt gij nog een extra balaclava liggen? Heb nog een paar kalasjnikovs, zal die dan ook direct meenemen.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Ik heb hier nog een masker van Trump liggen ook
Comment
-
NIEUW TOPMODEL MET MEER VERMOGEN
ALPINE A110S ONTHULD
Vanmorgen toonden we al teaserplaten van een nieuwe Alpine A110, nu hebben we het echte beeld én alle details van wat het nieuwe topmodel uit Dieppe gaat worden. Dit is de Alpine A110S.
Het belangrijkste nieuws van de toevoeging van de letter S aan de Alpine A110 is de toevoeging van 40 pk, waarmee de auto aan 292 pk komt. Dat vermogen komt uit hetzelfde 1,8-liter viercilinder blok, maar dan met 0,4 bar extra turbodruk. Het piekt bij 6.400 toeren en dat is 400 hoger dan in de gewone A110. Het maximum koppel van 320 Nm levert het tussen 2.000 en 6.400 tpm en ook dat is meer (1.400 tpm) dan de standaard A110. Hierdoor nodigt de S uit tot hoogtoeriger rijden. Om dat alles ook in de bochten onder controle te houden heeft de A110S een elektronisch sperdiffentieel. De Michelins Pilot Sport 4 zijn voor 215 mm en achter 245 mm breed. Ook ligt de A110S 4 mm dichter bij het asfalt teneinde het zwaartepunt te verlagen.
Waar de A110 in normale trim 4,3 kg per pk op de schaal brengt, hoeft elke pk in de A110S maar 3,8 kg mee te zeulen, zodat hij in 4,4 seconden naar de 100 km/h gaat. De topsnelheid is 260 km/h. De 320 mm remschijven die in de gewone A110 optioneel zijn, zitten standaard op de A110S en worden geknepen door Brembo-remklauwen. De veren zijn 50 procent stijver en ook de dempers en aanslagrubbers zijn aangepast. De stabilisatorstangen zijn zelfs dubbel zo stijf. De elektronische stabiliteitscontrole is aangepast, met name in de Track-modus, en kan ook volledig uit.
Natuurlijk wil het oog ook wat voor die S en de (nog onbekende) meerprijs. Zo heeft hij speciale (GT Race genaamde) wielen, oranje remklauwen, zwarte Alpine-belettering en - tegen meerprijs - een uitsluitend aan de A110S voorbehouden matgrijze kleur, Gris Tonnere genaamd. Vanbinnen zijn de blauwe stiksels vervangen door oranje en de sportstoelen, die slechts 13,1 kg wegen, komen uit de catalogus van Sabelt. Leuke dingen om aan te vinken zijn onder meer gesmede lichtmetalen wielen van Fuchs, koolstofvezel afwering van de Sabelts en een koolstofvezel dak waarmee je het gewicht nog eens 1,9 kg omlaag brengt. Standaard zijn onder meer een Focal-audiosysteem en parkeersensoren voor en achter.
De Alpine A110S wordt eind van dit jaar leverbaar, de prijs is nog niet bekend.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichtener worden soms containers met sigaretten gestolen, maar zou toch liever deze scheefslaan
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment