Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alpine A110 (2017)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Unveiled last night at Festival Automobile International, the Alpine A110 Sports X explores a new facet of sportiness.
        With its 80mm wider body and its ground clearance heightened by 60mm, this model proves that the A110 is an inexhaustible source of inspiration for Alpine designers.

Afbeelding kan het volgende bevatten: auto en buiten

2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
        2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
        2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

• Leuk design ideetje, maar dit vind ik nu écht wel geen auto om er een "sport SUV" van te maken verder.

Comment

• 4x4 erop en terug rally mee gaan rijden
            www.peugeotforum.be

Comment

• Nice! Vind ik leuk dit.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Alpine geeft de A110 meer kleur met Special Editions.

Color edition.

Legende GT.

De Alpine A110 was al leuk, maar er waren nog niet genoeg special editions. Die zijn er nu en die geven eindelijk wat extra kleur aan deze sportwagen.
                There are Pretenders among us.....
                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Wow die gele mogen ze direct voor mijn deur parkeren.

Zo'n auto mag een in your face kleurtje hebben wat mij betreft.

Comment

• Dat geel staat hem wel, zijn er nog meer kleuren mogelijk?
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Tja, wat moet ik meer zeggen over de kleur geel en de Alpine A110. En via atelier Alpine zijn er nog een hoop andere kleuren te krijgen, tegen een fikse meerprijs wsl.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        Tja, wat moet ik meer zeggen over de kleur geel en de Alpine A110. En via atelier Alpine zijn er nog een hoop andere kleuren te krijgen, tegen een fikse meerprijs wsl.
                        Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Dat geel staat hem wel, zijn er nog meer kleuren mogelijk?
                        Hoppa! Kies maar!

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Daar zitten mooie kleurtjes tussen, maar afhankelijk van hoeveel die "fikse meerprijs" zal zijn, kan je pas wel beter voor een wrak kiezen, keuze genoeg en de originele lak van de auto is ook nog een beschermd.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• https://lesalpinistes.com/atelier-al...rousel-1272284

Comment

• Ik blijf bij kanariegeel ;-)

Comment

• Als,ik mocht kiezen, het British racing green
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Vierde rij, tweede van rechts, ook een speciale kleur.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• EV'S DE REDDING?

RENAULT: 'ALPINE KAN ZO NIET DOOR'

Renault schrapt wereldwijd 15.000 banen. Daarbij moet de fabriek in Dieppe, waar Alpine de A110 maakt, vrezen voor sluiting. Het voortbestaan van het sportautomerk van Renault staat op losse schroeven, maar er is een beetje hoop dat het op een andere manier door kan.

De nood is aan de man bij Renault. Niet alleen werd er over 2019 al verlies genoteerd en is er gerommel binnen de alliantie met Nissan en Mitsubishi, maar daar komt nu ook nog eens de crisis overheen. Al met al reden om flink de buikriem aan te halen en fors in de uitgaven te snijden. Een nichemerk als Alpine, dat met de retro A110 nieuw leven in werd geblazen, staat vanzelfsprekend dan al snel in de hoek waar de klappen vallen. Renault-voorzitter Jean-Dominique Senard windt er geen doekjes om: "Alpine is natuurlijk een prachtig merk en we moeten heel goed kijken naar de toekomst van het merk en hoe het van toegevoegde waarde kan zijn. Maar zo kan het in ieder geval niet door", zo tekent het Britse Autocar op.

De A110 zorgt niet voor grote aantallen en is dus vooral een duur project voor Renault. Toekomstige modellen moeten dan ook op een andere wijze wél financieel interessant worden om Alpine nog bestaansrecht te geven in de moeilijke tijden die komen. Volgens ingewijden wordt daarom overwogen om toekomstige Alpines enkel nog volledig elektrisch aangedreven te maken. Dat past binnen de eis die de Franse overheid aan Renault stelt voor de staatssteun: de regering wil in ruil daarvoor meer inzet op EV's zien van Renault. Volgens Senard heeft aankomend Renault-CEO Luca de Meo uiteindelijk de beslissing te maken of Alpine wel of niet blijft bestaan. De Meo treedt komende zomer aan. Dan weten we vast snel meer.

Bron: Autoweek

Comment

• PRODUCTIEVERSIE A110 SPORTSX OP KOMST?

OPGEHOOGDE ALPINE A110 OP PATENTBEELD

Een opvallende buit afkomstig uit de krochten van een internationaal patentbureau. AutoWeek heeft namelijk de patentplaten opgedoken van wat een opgehoogde versie van de Alpine A110 lijkt te zijn.

Begin dit jaar presenteerde Alpine tijdens het International Automobile Festival in Parijs een wel heel opvallend uitgedoste showauto op basis van de A110. Het merk stelde de A110 SportsX aan de wereld voor, een A110 met twee op bijzondere wijze vormgegeven 'dak'dragers waarmee de sportcoupé klaar leek voor de wintersport. Die ski's waren lang niet het enige opvallende aan de A110 SportsX. Zo stond de A110 SportsX 6 centimeter hoger op zijn poten dan de reeds bekende A110's en was de sportieveling voorzien van een uitgebouwde koets die het model maar liefst 8 centimeter breder maakte dan het origineel. In de database van een patentbureau heeft AutoWeek patentplaten opgedoken die mogelijk wijzen op de komst van een productieversie van de A110 SportsX.

De Alpine A110 die op deze set patentplaten is te zien, lijkt nagenoeg identiek te zijn aan het in januari getoonde studiemodel. Er zijn echter twee piepkleine verschillen. Zo zijn de grootste koelopeningen in de voorbumper van de A110 op deze afbeeldingen ten dele opgevuld met een horizontale strip. Ook is op deze patentplaten de tankopening op het rechter voorscherm wél zichtbaar, terwijl die op de A110 SportsX verborgen leek. Dat laatste kan te maken hebben met het gegeven dat de auto op deze patentplaten niet is bestickerd. Ook de kruisjes op de binnenste set ledlampen ontbreken immers.

In theorie is het mogelijk dat Alpine met een opgetuigde versie van de A110 komt, een auto waarmee het merk iets kan meeliften op het succes van opgehoogde auto's en cross-versies van bestaande auto's, al houden we nog een slag om de arm. Een unieke niche zou het in ieder geval wél zijn.

Het studiemodel Alpine A110 SportsX

Comment

• edit.

Comment

Working...
                                          X