Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Alpine A110 (2017)
Collapse
X
-
Ik wil een donkerpaarse... en toch zou ik het moeilijk hebben om geen Alpine blauw te nemen
Ik blijf dit een prachtige wagen vinden.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenIk wil een donkerpaarse... en toch zou ik het moeilijk hebben om geen Alpine blauw te nemen
Ik blijf dit een prachtige wagen vinden.
Dan wel met andere velgen, want de velgen op de foto vind ik maar niks.
Anderzijds, er zijn zoveel mooie kleuren dat het moeilijk is om te kiezen.
Hier kunnen andere merken nog een voorbeeld aan nemen, want bij sommigen heb je bijna enkel de keuze tussen 50 tinten grijs
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
SUPERVELOCE ALPINE
ALPINE & MV AGUSTA SLAAN HANDEN INEEN
Alpine en motorfietsenmerk MV Agusta hebben hun handen ineengeslagen voor een speciale motorfiets: de Superveloce Alpine. De tweewieler bevat diverse stijlelementen die verwijzen naar het Franse sportwagenmerk. Plannen voor een speciale MV Agusta-editie van de A110 zijn er nog niet, maar Alpine sluit het niet uit.
MV Agusta gaat niet geheel toevallig 110 exemplaren van de gelimiteerde Superveloce bouwen. Het design van de motorfiets is geïnspireerd op de A110. De 147 pk sterke tweewieler is gelakt in een metallic blauw met zilveren livery en heeft Alpine-logo's op de flanken en de op de leren band die om de brandstoftank zit. Daarnaast is de Franse driekleur verwerkt in de voorvork. Daarnaast heeft MV Agusta gebruik gemaakt van carbonfiber voor onder meer de luchtinlaten en de spatborden om het gewicht verder te drukken. Tot slot heeft de motorfiets een speciale uitlaat om het geluid wat extra kracht bij te zetten. Voor de speciale Superveloce is er geen technische kennis van Alpine gebruikt, het project is puur cosmetisch van aard. Overigens sluiten beide bedrijven niet uit dat ze in de toekomst wél op technisch vlak samen gaan werken.
De Italiaans-Franse samenwerking is ontstaan omdat beide bedrijven naar eigen zeggen de gedeelde visie hebben dat beleving en rijplezier belangrijker is dan alleen de pure cijfers. Alpine speelt binnen Renault de rol van sportieve imagomaker en het sportwagenmerk zag in MV Agusta een goede partner om haar sportieve naam onder een breder publiek te verspreiden. Volgens Alpine zijn klanten namelijk vaak ook geïnteresseerd in motorrijden en zijn motorrijders een mogelijke doelgroep voor de A110. Op die manier moet er dus een win-win situatie voor beide fabrikanten ontstaan. Er zijn overigens nog geen concrete plannen voor een speciale A110 met elementen van MV Agusta. Patrick Marinoff, de algemeen directeur van Alpine, noemt het een 'interessant idee'.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
COMBINATIE VAN LÉGENDE EN A110S
ALPINE A110 LÉGENDE GT 2021: ALLES IN ÉÉN.
Slechts 300 stuks.
De Alpine A110 keert terug als Légende. De A110 Légende GT 2021, zoals de nieuwe versie officieel heet, combineert de sterke punten van zijn voorganger met die van de snellere A110 S.
In 2018 presenteerde Alpine de toen net nieuwe A110 als Pure en Légende. De twee uitvoeringen volgen de introductieversie als het ware op en hadden verschillende karakters. De Pure was de meer ‘hardcore’ versie van de twee, een lichtgewicht variant gericht op prestaties. De Légende is een wat meer GT-achtige auto, met meer luxe en een fraaiere afwerking.
In het najaar van 2019 volgde de Alpine A110S. Dat is juist een sportievere en ook snellere variant, die met 292 pk 40 pk meer levert dan een reguliere A110. Alpine weet de S en de Légende nu met elkaar te combineren en noemt het resultaat Alpine A110 Légende GT 2021. Met 1.134 kg is de nieuwe versie net wat minder licht dan een ‘S’ (1.114 kg), maar met een 0-100-tijd van 4,4 seconden hoeft hij zich niet te schamen. De top ligt op 250 km/h.
Het ‘Légende’-gedeelte komt terug in luxe en aankleding. De auto krijgt ‘Sabelt Comfort’-kuipstoelen, Dinamica-hemelbekleding (Alcantara-achtig), speciale vloermatten en aluminium pedalen mee. Voor het exterieur noteren we 18-inch Grand Prix-wielen en gouden remklauwen. Voor wat betreft de carrosseriekleuren blijft de keuze beperkt tot Mercury Silver in mat of glanzend Abyss Blue. In het laatste geval worden de stoelen in bruin uitgevoerd, terwijl de grijze Alpine zwart leer meekrijgt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
@Jocar
Hoe doe jij dat nu weer?
Ik gebruik Tapatalk om foto’s te uploaden.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten@Jocar
Hoe doe jij dat nu weer?
Ik gebruik Tapatalk om foto’s te uploaden.ik ben geen twijfelaar
allez ik denk dat toch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dachero Bekijk BerichtenHhhmmm. Persoonlijk vind ik 1 kleurtje voldoende…. Ik wil mijne a110 hier ook wel eens voorstellen ,maar ik krijg die foto’s hier nooit gepost…. Lukte met mijne bmw 430 ook niet…
Comment
Comment