Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alpine A110 (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
    @Jocar

    Hoe doe jij dat nu weer?

    Ik gebruik Tapatalk om foto’s te uploaden.
    Idd met Seniorennet, is het eenvoudigste en zonder account. Gemakkelijk!

    Dus nogmaals:

    -link openen.



    -gewenst bestand (foto) op apparaat en gewenste grootte kiezen (800 X 600 pixels is ok)

    -onderaan klikken op verkleinen en even wachten tot de verkleinde foto verschijnt.

    -gewenste lege topicpost kiezen op het forum.

    -rechts klikken op de foto in Seniorennet en kopiëren.

    -opnieuw rechts klikken en de foto in de lege topicpost plakken en posten.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • This is the most underrated car James May owns

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Nieuwe versie op de Nürburgring gespot.

        Ziet er precies wat breder uit.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          Nieuwe versie op de Nürburgring gespot.

          Ziet er precies wat breder uit.
          Dat gaat deze zijn.

          https://www.carscoops.com/2021/09/my...ifted-variant/

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Zag net deze vergelijkingstest waar gesproken wordt over een stopzetting van de productie van de Alpine A110. Klopt dat? Nergens gelezen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Zag net deze vergelijkingstest waar gesproken wordt over een stopzetting van de productie van de Alpine A110. Klopt dat? Nergens gelezen.
              Daar geloof ik niks van, zou straf zijn. Hoewel tegenwoordig moet je nergens nog verstomd van staan
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Misschien dat Alpine alleen er de stekker uittrekt in Engeland.

                Comment


                • ALPINE A110 FIJNGESLEPEN: TOT 300 PK STERK

                  NAAMLOOS, GT EN S



                  Alpine voert een reeks vernieuwingen door op de A110. Het Franse stukje levensplezier krijgt onder meer nieuwe infotainment, maar krijgt ook enkele andere uitvoeringen. Nieuw zijn de A110 S en A110 GT, 300 pk sterke topversies waarvan de laatste extra agressief voor de dag komt.

                  Het is al weer vier jaar geleden dat de Alpine de A110 terugbracht. Die sportieve en met retrodesign overgoten sportcoupé is in diverse uitvoeringen verkrijgbaar. Het leveringsgamma omvat tot dusver onder andere de 252 pk sterke Pure, Legende en de 292 pk krachtige A110 S. He A110-aanbod ziet er straks net even anders uit.

                  Het leveringsgamma van de Alpine A110 start zodadelijk met het simpelweg 'A110' geheten basismodel. Die heeft de bekende 252 pk en 320 Nm sterke geblazen 1.8 achter de voorstoelen liggen waarmee de pretmachine zich in 4,5 seconden naar de 100 km/h lanceert. Alle Alpines A110 hebben een zeventraps automaat met dubbele koppeling.


                  Alpine A110

                  De Alpine A110 S is straks opnieuw de koning van het A110-gamma, maar is voortaan krachtiger. De hitsige 1.8 stampt er in die uitvoering namelijk 300 pk en 340 Nm uit, 8 pk en 20 Nm meer dan voorheen. De 1.8 levert die 300 pk's bij 6.300 tpm, het maximum koppel komt vrij bij 2.400 tpm. Die toerentallen liggen hoger dan voorheen. De A110 S schiet in 3,7 tellen naar de 100 km/h. Wie tegen bijbetaling semi-slicks van Michelin laat monteren en de Aero Kit bestelt, moet met de A110 S een topsnelheid van 275 km/h kunnen halen. Die Aero Kit bevat onder meer een heftig ogende achterspoiler. De S-versie heeft standaard een sportonderstel, extra potente Brembo-remmen en een aangepast uitlaatsysteem. Verder heeft de A110 S een met microvezel en oranje stiksels afgewerkt interieur waarin we onder meer Sabelt-sportstoelen waarnemen. Ook zijn oranje gordels en de mogelijkheid om racegordels te monteren voorbehouden aan de S. Nieuw is overigens een two tone-kleurstelling waarbij de lakkleur Fire Orange wordt gecombineerd met een zwart dak.


                  Alpine A110 S

                  De derde variant is de A110 GT, die het gat tussen de A110 en A110 S opvult. Ook deze versie heeft de tot 300 pk opgeschroefde 1.8, maar is door het ontbreken van het sportonderstel van de S en diens bodykit een minder ruig ingesteld tussenmodel. Een echte GT dus. De GT heeft standaard met bruin of zwart leer beklede comfortstoelen en heeft onder meer standaard Park Assist.


                  Alpine A110 GT

                  Nieuw voor alle A110's is het infotainmentsysteem met 7-inch display. Het systeem kan met zowel Apple CarPlay als Android Auto overweg en kan over the air firmware-updates ontvangen.





















                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • 2022 Alpine A110 S first look_interior_engine specs


                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Erg knap! Gelukkig niet veel aan gewijzigd. Die rode is
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment










                      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • ALPINE A110 KLAAR VOOR ACTIE BIJ FRANSE POLITIE

                          STIJLVOLLE HANDHAVERS

                          De Franse snelwegpolitie rijdt er voortaan stijlvol bij: Alpine heeft de eerste tot Gendarmerie-auto omgetoverde A110's afgeleverd.

                          De Renaults Mégane RS waar de Franse snelwegpolitie zich nu nog in voortbeweegt, verdwijnen langzaam maar zeker van het toneel. Ze worden opgevolgd door Alpines A110, zo werd in oktober al bekend. Uiteraard waren we toen al ontzettend nieuwsgierig hoe het Gendarmerie-jasje de sportcoupé zou staan en gelukkig is het wachten nu beloond met een uitgebreide fotosessie.

                          Het liefst zien we een A110 natuurlijk zonder de strepen erop, maar hij kan het politiepak aardig hebben. Het doet haast een beetje denken aan de Porsches waarmee de Nederlandse snelwegpolitie vroeger patrouilleerde. Voor de Fransen is het overigens niet nieuw om met een Alpine snelheidsduivels achterna te gaan op de snelweg. De oer-A110 werd ook al gebruikt door de Gendarmerie. De 252 pk sterke moderne A110 is alleen nog een slagje sneller. Overigens kwam in het verleden ook de Alpine A310 tot inzet, evenals snelle Renaults als de 18 Turbo, 21 Turbo en tot voor kort de Mégane RS.











                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Er zijn minder goede redenen om flik te worden.
                            Mooi voordeel in natura.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                              Er zijn minder goede redenen om flik te worden.
                              Mooi voordeel in natura.
                              Die dingen zijn zo terugbetaald. Nu kunnen ze op jacht want het was precies dringend nodig

                              Door de coronamaatregelen daalde het aantal snelheidsovertredingen dat werd vastgelegd door flitspalen met 21,6 procent. Dat becijferde Antai, het Franse equivalent van ons Centraal Justitieel Incassobureau. Van de 13 miljoen bekeuringen die vorig jaar in Frankrijk zijn gegeven, gingen er 11,2 miljoen naar een Franse automobilist en 1,9 miljoen naar een buitenlandse bestuurder. In totaal ging het om 1.907.926 proces-verbalen voor buitenlanders, tegenover 2.432.406 prenten in 2019, toen corona nog geen rol speelde.

                              Frankrijk heeft becijferd hoeveel flitsboetes er in 2020 zijn uitgedeeld en deelt nu ook de nationaliteit van de snelheidsoverschrijders. De meeste bekeuringen gingen naar België: in totaal kregen 245.856 Belgen een Frans proces-verbaal. Op plek twee staan de Spanjaarden met 219.704 overtredingen. Op plek drie eindigen de Britten met 210.474 boetes, in 2019 stonden de Engelsen nog ruimschoots op de eerste plaats met ruim 442.000 bekeuringen.

                              Het afgelopen jaar ontsprongen Britten overigens de dans: sinds 31 december 2020 is er geen uitwisselingsovereenkomst meer tussen Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk en dus kunnen ze ongestraft langs een flitspaal razen.


                              Het voordeel van de Brexit
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                ALPINE A110 KLAAR VOOR ACTIE BIJ FRANSE POLITIE

                                STIJLVOLLE HANDHAVERS

                                De Franse snelwegpolitie rijdt er voortaan stijlvol bij: Alpine heeft de eerste tot Gendarmerie-auto omgetoverde A110's afgeleverd.

                                De Renaults Mégane RS waar de Franse snelwegpolitie zich nu nog in voortbeweegt, verdwijnen langzaam maar zeker van het toneel. Ze worden opgevolgd door Alpines A110, zo werd in oktober al bekend. Uiteraard waren we toen al ontzettend nieuwsgierig hoe het Gendarmerie-jasje de sportcoupé zou staan en gelukkig is het wachten nu beloond met een uitgebreide fotosessie.

                                Het liefst zien we een A110 natuurlijk zonder de strepen erop, maar hij kan het politiepak aardig hebben. Het doet haast een beetje denken aan de Porsches waarmee de Nederlandse snelwegpolitie vroeger patrouilleerde. Voor de Fransen is het overigens niet nieuw om met een Alpine snelheidsduivels achterna te gaan op de snelweg. De oer-A110 werd ook al gebruikt door de Gendarmerie. De 252 pk sterke moderne A110 is alleen nog een slagje sneller. Overigens kwam in het verleden ook de Alpine A310 tot inzet, evenals snelle Renaults als de 18 Turbo, 21 Turbo en tot voor kort de Mégane RS.











                                Is deze striping ergens te koop toevallig ? kleur en velgen zijn dezelfde als mijne Alpine!
                                ik ben geen twijfelaar
                                allez ik denk dat toch

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Dachero Bekijk Berichten

                                  Is deze striping ergens te koop toevallig ? kleur en velgen zijn dezelfde als mijne Alpine!
                                  Hahaha, ik had het ook al gezien. Hierbij nog wat meer pics zodat je de striping eventueel kunt laten namaken

                                  https://de.motor1.com/photo/6380511/...rie-nationale/
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Alpine A110S Aerokit rijtest: bijna 100.000 euro?!

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • EERSTE RIJTEST ALPINE A110 S - ZO RIJDT DE GEFACELIFTE PRETMACHINE

                                      DE KLEINE GALLISCHE HELD

                                      De Alpine A110 heeft een update gekregen. De uiterlijke wijzigingen zijn gelukkig klein, bij de facelift pakte Alpine wel het multimediasysteem aan en de GT- en S-versies leveren voortaan een vermogen van 300 pk. We pakten de A110 S voor de vernieuwde kennismaking.

                                      Het is bijna een wonder dat het merk nog bestaat. Kleine sportcoupés worden over de hele wereld bruut afgeslacht tot er alleen onbetaalbare supercars en elektrische auto’s over zijn. De tijd van de Peugeot RCZ, Opel Tigra en Nissan 370Z lijkt echt verdwenen. Dan beginnen we nog niet eens over knallers als de Honda S2000 en Opel Speedster. Sportwagens zijn er nog, maar zelfs een kale Porsche Boxster kost je al een vermogen.

                                      Dappere strijders

                                      Er zijn gelukkig nog een paar dappere strijders over. Mazda levert nog altijd zijn uitmuntende MX-5, Toyota durfde de analoge GR86 op de markt te brengen en Alpine heeft zijn A110 een update gegeven. Stiekem is het alweer zes jaar geleden dat Alpine in Monaco zijn herlan­cering beleefde. Carlos Ghosn, inmiddels meer bekend van muziekkoffertransport, reed de A110-concept de dure haven in.

                                      Licht en puur

                                      Het duurde nog krap twee jaar voor we daadwerkelijk konden rijden, maar het bleek het wachten waard. De auto was licht en puur en de strategie om meer te mikken op de openbare weg dan op het circuit bleek de juiste. Ondanks lovende kritieken – van onder meer ondergetekende – bleef groot succes uit. Te weinig naamsbekendheid en een prijskaartje dat toch al richting de €70.000 ging, bleken geen goede combinatie. Gelukkig ging de fabrikant niet bij de pakken neerzitten en werd er een nieuwe marketingstrategie ingezet. Het Alpine Formule 1-team kwam en de link met Renault Sport werd duidelijker gemaakt. En dat heeft geholpen! Zeker in het thuisland van Alpine wisten meer en meer liefhebbers de auto te vinden.



                                      Update

                                      Dat nieuwe succes was genoeg reden om de auto van een update te voorzien. De ingrepen zijn niet groot, wat altijd een goed teken is. Zo is het design aan de binnen- én buitenkant zo goed als gelijk gebleven. Een goede keus als we zien hoe goed de auto oud wordt. Het multimediasysteem kreeg een update, zodat koppelen met je Apple- of Android-smartphone gemakkelijker is.

                                      1.8 turbo

                                      De 1.8-turbomotor van de basisversie bleef gelijk en heeft dus nog steeds 254 pk. De GT- en de S-variant kregen er vermogen bij en zitten nu op 300 pk. Het turboblok werkt nog altijd samen met een zeventraps automaat met dubbele koppeling. De S heeft daarbij wat extra updates gekregen om hem geschikter te maken voor hogere snelheden. Zo zorgen de nieuwe achterspoiler en lip bij de neus voor flink wat extra downforce, zodat je niet van de weg waait als je richting de toch wel forse top van 275 km/h gaat. Mooie details als de oranje gordels, stiksels en remklauwen geven hem dat beetje extra. Uiteraard is het onderstel ook aangepast. Ten opzichte van de GT heeft de S vijftig procent stijvere veren en aangepaste dempers en steviger anti-roll-stangen. Ook is de auto vier millimeter lager, kreeg hij een aangepast Brembo-remsysteem en een sportuitlaat.



                                      Thuiskomen

                                      Het rijden voelt als thuiskomen in een prettig verleden. Niet alleen elektrische auto’s hebben overgewicht, ook een BMW 2-serie Coupé gaat in dikke vorm over de 1.650 kilo. De Alpine A110 S waarin we plaatsnemen, haalt de 1.200 kilo niet eens. En dat is een openbaring. Hij is zo extreem licht dat hij als een ballerina danst op zijn geweldige onderstel. Door de double wishbone-ophanging voor én achter plakken de wielen aan de weg, terwijl de auto totaal niet hard is afgeveerd. Oneffenheden of kerbstones worden feilloos geïncasseerd, terwijl de rust in de koets blijft. Je voeten zitten zo’n beetje tussen de voorwielen en de cockpit is zo gemaakt dat het minder krap aanvoelt dan het lijkt.

                                      Hoog in de toeren

                                      Het toch wel forse vermogen van de S zit hoog in de toeren verstopt, waardoor hij bij normaal rijgedrag nooit agressief aanvoelt. Als je echter besluit hem uit te wringen, zit er ineens een diepere laag in die je leuk verrast. Ga zelf flipperen en blijf boven de 5.000 tpm. Het hitsige turboblok komt tot leven en sleurt er flink aan. De bak met dubbele koppeling is wellicht wat braaf naast alle supercars waarmee we om de oren worden geslagen, maar weigert nooit een commando en raakt bij snel terugschakelen ook niet in de war. De hele auto klopt gewoon. Geen aandrijflijn-ergernissen zoals in de laatste Clio RS, geen onnatuurlijk hard onderstel zoals in de recentste Mégane RS Cup.












                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Een van de mooiste, leukste recente sportwagens van het moment Ik zou deze ruim verkiezen boven bvb een Porsche.
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                        Comment


                                        • Ja, maar je ziet ze niet…je zag de oude alpine's zelfs meer, en die waren ook niet bepaald succesvol…was de ori 110 dat eigenlijk?


                                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X