Mijn dokter heeft een van de eerste. Super tevreden van!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Alpine A110 (2017)
Collapse
X
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenIk zou deze ruim verkiezen boven bvb een Porsche.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Tot het moment dat je daar effectief staat met 70k euro, en kan kiezen tussen een veredelde retro Renault en een Porsche Cayman ..“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Tot het moment dat je daar effectief staat met 70k euro, en kan kiezen tussen een veredelde retro Renault en een Porsche Cayman ..
Trouwens, zo'n Alpine is veel exclusiever dan een Cayman. (en ook nog eens mooier)
- Likes 2
Comment
-
Als 911 eigenaar zou ik toch ook de Alpine verkiezen boven een kale 4 cilinder Cayman.
Dat wil op zich weinig zeggen want ik ben geen referentie maar die Alpine is volgens mij alles behalve een veredelde Renault. De opmerking past wel bij RX8. Dus alles OK
Als je alleen al de ontwikkeling en opbouw van dat chassis ziet, top!
- Likes 2
Comment
-
Ja, dat kan ik wel geloven, als je al een 911 hebt, dat je je dan niet gaat verlagen naar een 718.
Het was niet mijn bedoeling kritiek te geven op de Alpine, fijne kar waarschijnlijk, maar ik denk wel dat de algemene visie is zoals David ook aangeeft, dat 99% zal gaan voor de Porsche.
En, TT, uiteindelijk heb je toch wel een Porsche in je garage, maar geen Alpine ?
Waar droomt elke autofan in zijn jonge jaren van ooit te hopen bezitten, een Porsche, of een Alpine ?
Comment
-
ALPINE A110 GT J. RÉDÉLÉ: GELIMITEERD EERBETOON
100
Alpine viert met de A110 GT J. Rédélé een bijzonder feestje. Het is dit jaar namelijk 100 jaar geleden dat Alpine-oprichter Jean Rédélé werd geboren. De A110 GT J. Rédélé is een speciale tot 100 stuks gelimiteerde uitvoering van de A110. Hij komt ook naar Nederland.
Alpine-stamvader Jean Rédélé zou dit jaar 100 jaar zijn geworden. Als eerbetoon aan zijn oprichter komt Alpine met de A110 GT J. Rédélé, een speciaal uitgedoste uitvoering waarvan - je raadt het al - wereldwijd slechts 100 stuks beschikbaar komen.
De gelimiteerde A110 GT J. Rédélé is gebaseerd op de GT-uitvoering van de Alpine A110 en dat betekent onder meer dat je dezelfde 300 pk sterke versie van de geblazen 1.8 krijgt die je overigens ook in de A110 S vindt. De A110 GT J. Rédélé is in Montebello Grey gespoten en heeft een in het zwart uitgevoerd dak. De speciale uitvoering staat daarnaast op 18-inch Grand Prix-lichtmetaal waarachter zich zilverkleurige remklauwen schuilhouden. Het interieur is met zwart leer bekleed, met daarin grijze stiksels bekleed. Uiteraard komt de auto hand in hand met een plaquette met daarop de handtekening van Jean Rédélé en het productienummer van de speciale editie. Vanaf 1 juni is de A110 GT J. Rédélé te bestellen via de Alpine-app.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
En weer een speciale serie:
ALPINE A110 TOUR DE CORSE 75: RETRO ÉN GELIMITEERD
Alpine introduceert een nieuwe en met retrodetails overladen speciale uitvoering van de A110: de Tour de Corse 75. De Alpine A110 Tour de Corse 75 komt in een oplage van slechts 150 stuks op de markt.
De Alpine A110 is een regelrechte vertaling van de gelijknamige auto van het merk uit de jaren 60 en 70, een inmiddels legendarisch model waarmee Alpine in de rallysport overwinning na overwinning binnen wist te harken. De A110 leent zich dan ook uitstekend voor speciale met retrodetails overladen edities, zo bewijst Alpine met deze A110 Tour de Corse.
Met de A110 Tour de Corse 75 brengt Alpine een hommage aan de A110 die in 1975 deelnam aan de rally van Corsica. Net als die rally-A110 is nieuwe A110 Tour de Corse 75 in het geel uitgevoerd, compleet met zwart-wit-stickerwerk en een zwarte voorklep. Op het linker voorscherm plakt Alpine een Tour de Corse 75-sticker en in het stickerwerk aan de linkerzijde van de achterkant is een 7 verwerkt, een verwijzing naar het startnummer van de A110 van destijds. Ook in de speciale kuipstoelen is de naam van de uitvoering verwerkt. De Alpine A110 Tour de Corse 75 staat op witte 18-inch lichtmetalen wielen waar zich oranje remklauwen van Brembo achter schuilhouden.
Alpine gaat wereldwijd slechts 150 exemplaren van de A110 Tour de Corse 75 leveren.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Nog een paar jaar geduld:
ALPINE A110 E-TERNITÉ: ELEKTRISCHE PIONIER
EERSTE ELEKTRISCHE ALPINE
Alpine komt in 2026 met een volledig elektrische opvolger voor de A110, maar eerst maakt de huidige A110 al kennis met elektrische aandrijving. Dit is de Alpine A110 E-ternité, een heuse pionier voor het sportieve merk.
Alpine stoomt zich klaar voor een volledig elektrische toekomst en komt vanaf 2024 met drie nieuwe EV's op de proppen. Eén daarvan is de volledig elektrische A110, die in 2026 verschijnt. Dat duurt nog wel even en daarom heeft Alpine in het geheim alvast de huidige A110 als proeftuin voor een elektrische aandrijflijn gebruikt. Het resultaat zien we hier; een A110 E-ternité gedoopte conceptauto. Die naam komt niet zomaar uit de lucht vallen, want Renault Group-CEO Luca de Meo stelde ooit dat hij Alpine wil 'elektrificeren om de naam voor de eeuwigheid te behouden'. Eternité is Frans voor 'eeuwigheid' en uiteraard is de 'E' van elektrisch.
Dat Alpine uitgerekend nu met deze elektrische A110 komt, is geen toeval. De oer-A110 bestaat bijna 60 jaar en ongetwijfeld speelt ook de Franse GP van komend weekend mee. Alpine doet immers ook mee in de Formule 1 en zal de A110 E-ternité mogelijk op Circuit Paul Ricard al aan het grote publiek willen laten zien. Dat publiek moet misschien wel even twee keer kijken om te zien dat het hier een heel bijzondere A110 betreft, want in grote lijnen is het uiterlijk hetzelfde gebleven. De 'booskijkers' op de koplampen, de bijzondere honingraatstructuur op de achterruit en natuurlijk het ontbreken van uitlaten geven echter weg dat hier iets speciaals aan de hand is. Mocht dat nog niet genoeg zijn, dan kun je ook nog het dak openmaken. Jazeker, de A110 E-ternité heeft twee uitneembare koolstofvezel panelen in het dak zitten. Eindelijk kun je dus (deels) open genieten in een A110, terwijl de dakstructuur intact blijft en dus als het goed is de stijfheid van de auto er niet onder lijdt.
In het interieur van de Alpine A110 E-ternité tref je niet het reguliere infotainmentsysteem, maar een 'persoonlijke tablet' die uitneembaar is. Op dat tablet kun je het infotainmentsysteem tevoorschijn toveren. Volgens Alpine maakt dit het makkelijker om de boel up to date te houden. Dat wordt verder niet toegelicht, maar we kunnen ons voorstellen dat het mee naar huis nemen van de tablet om daar updates binnen te halen wordt bedoeld. Ook kun je later eventueel een geheel nieuwe tablet met betere soft- en hardware in de auto plaatsen.
Techniek
Het kloppend hart van de A110 E-ternité is een 242 pk sterke elektromotor. Daarmee is-ie natuurlijk iets minder krachtig dan de tenminste 252 pk sterke reguliere Alpine, maar wel bijna even snel in een sprintje van 0 naar 100 km/h. Die neemt namelijk 4,5 seconden in beslag, waar je normaal 4,4 seconden of 4,2 seconden (GT en S) nodig hebt. De topsnelheid ligt ook iets lager, maar is met 250 km/h voor een EV bepaald niet gek. Uiteraard heeft de Alpine A110 E-ternité ook een wat hoger gewicht, al is dat met 1.378 kilo aardig binnen de perken gebleven. Hij is daarmee 258 kilo zwaarder dan de reguliere A110.
De motor drijft net als gewoonlijk de achterwielen aan en het bijzondere is dat er nog wel een transmissie tussen zit. Een aangepaste tweetraps DCT met versterkte koppelingen om het direct beschikbare koppel van 300 Nm aan te kunnen. Volgens Alpine zit deze transmissie erin om een compromis tussen acceleratie en topsnelheid te bereiken, maar ook om de A110 E-ternité efficiënter met zijn stroom om te laten gaan. De accucellen die de elektromotor van kracht voorzien, leent de A110 E-ternité van de Renault Mégane E-Tech Electric. Alpine heeft alleen wel aardig moeten passen en meten om die in de A110 te krijgen. Uiteindelijk heeft men voorin de auto vier cellen gelegd en achterin acht. Dat is niet alleen vanwege de ruimte die er was, maar ook om een zo goed mogelijke gewichtsverdeling te krijgen. Het doel was namelijk om de A110 E-ternité een weggedrag te geven dat nauwelijks tot niet onderdoet aan dat van de reguliere A110. In totaal is er 60 kWh aan accucapaciteit, waarmee de A110 E-ternité volgens de WLTP-cyclus 420 km moet kunnen afleggen.
Toekomstige EV's
Zoals gezegd is de Alpine A110 E-ternité voor de ingenieurs van Alpine vooral een belangrijke 'oefening' geweest als het aankomt op het ontwikkelen van een volledig elektrische auto. Uiteraard staat Alpine daar voor zijn toekomstige modellen niet alleen in. Zo verschijnt in 2024 de eerste elektrische Alpine en dat wordt een sportievere elektrische Renault 5. Een jaar later verschijnt een volledig elektrische cross-over, die luistert naar de naam GT X-Over. Die is verwant aan de Renault Mégane E-Tech Electric en Nissan Ariya. De volledig elektrische nieuwe A110 komt tenslotte in 2026 en die wordt in samenwerking met Lotus ontwikkeld.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenDeze is al gecremeerd, gelukkig zonder slachtoffers
Top Gear stars escape burning £50,000 sports car after it bursts into flames during filming
Top Gear presenters Chris Harris and Eddie Jordan escaped without injury after a car they were driving in Monaco burst into flames during filming.
Harris was behind the wheel of a new £50,000 Alpine sports car on Monte Carlo's SS17 stage with Jordan in the passenger seat driving up a hill on Monday morning, when its warning lights came on as the engine cut out.
They stopped the car immediately and the presenters made it out safely as flames emerged from underneath the vehicle.
Bron: [www.telegraph.co.uk]
Last edited by krautli; 23/07/2022, 16:08.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten
weer een bewijs dat niet alleen ev's branden.........volgende..!
Comment
-
- Likes 1
Comment
Comment