Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DS 7 Crossback (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • DS 7 Crossback (2017)

    Na facelifts waarbij de DS 3, DS 4 en DS 5 de merknaam Citroën verloren, is het nu tijd voor de eerste auto die vanaf het begin als een product van het merk DS wordt gevoerd. Dit is de DS 7 Crossback!

    Kijk niet raar op als deze auto je bekend voorkomt: de Genève-knaller van DSkwam eerder al in ongecamoufleerde vorm - en in deze kleur - voorbij. Hoewel zijn naam anders doet vermoeden, is de DS 7 een cross-over in het C-segment. Hij rust op het EMP2-platform waarop onder meer ook de Peugeot 3008 staat, maar mikt nadrukkelijker dan die auto op het duurdere 'premium'-gedeelte van het drukbevochten segment van de compacte cross-over. Om de strijd daar aan te gaan, geeft de Nederlandse ontwerper Ivo Groen de auto veel opvallende details met een forse hoeveelheid chroom mee. De combinatie van koplampen en grille krijgt de naam 'DS Wings' mee en moet het familiegezicht van DS worden. Het belang van deze auto is groot, want de '7' moet laten zien waar het nog zo jonge merk in de nabije toekomst naar toe wil.

    Innovatie
    Aan het interieur heeft DS dan ook veel aandacht besteed. Het merk belooft hoogwaardige materialen, dito audiovoorzieningen, op bijzondere wijze gestikt leer en niet één, maar zelfs twee grote schermen. Het tweede exemplaar dient als digitaal instrumentarium. Om de veeleisende kopers van merken als Audi, BMW en Mercedes weg te snoepen, strooien de Fransen kwistig met nieuwe technieken in de DS 7. Zo krijgt de auto onder meer de beschikking over adaptieve ledkoplampen, vermoeidheidsherkenning en - bijzonder in dit segment - een nachtzichtassistent. Ook automatisch inparkeren behoort tot de mogelijkheden en gaat verder dan we gewend zijn. Behalve de besturing neemt de DS 7 namelijk ook de bediening van gas- en rempedaal voor zijn rekening tijdens het inparkeren. Dankzij adaptieve cruisecontrol en een actieve rijstrookassistent, verzameld onder de noemer 'DS Connected Pilot', beschikt de DS 7 ook op hogere snelheden over enige autonome functies. Nog een noviteit is DS Active Scan Suspension, waarbij een camera in samenwerking met sensoren bij de wielen veranderingen in het wegdek registreert. De auto kan daar vervolgens op anticiperen door de stuurhoek nipt te veranderen, remingrepen uit te voeren of de vering of demping aan te passen, wat het comfort ten goede zou komen.

    Plug-in-hybride
    Elektronische snufjes en veiligheidssystemen zijn echter niet de enige nieuwe technieken die de DS 7 meekrijgt. Voor 2019 staat namelijke een plug-in-hybride met een nieuwe aandrijflijn op de rol: de E-Tense. De auto met de van een elektrische concept-car geleende naam combineert een 200 pk sterke benzinemotor met twee elektromotoren van elk 109 pk. Het totaalvermogen van 300 pk wordt verdeeld over alle wielen, want één van de twee elektromotoren bevindt zich bij de achteras. Het 13 kWh grote accupakket zorgt in theorie voor een elektrisch bereik van 60 km.

    De elektro-aandrijving op de achteras maakt van de E-Tense bovendien de enige vierwielaangedreven DS 7, want de rest moet het met voorwielaandrijving doen. Het reguliere gamma bestaat uit drie benzinemotoren en twee diesels. De 'instapper' is een 130 pk sterke PureTech, die in standaardvorm wordt gecombineerd met een handgeschakelde zesbak. Wie meer wil, kan opteren voor een THP-benzineblok met 180 of 225 pk, die in beide gevallen wordt gekoppeld aan een achttrapsautomaat. Ook de lichtste diesel krijgt standaard een handbak en 130 pk mee. Meer vermogen is hier te vinden in de vorm van de BlueHDi 180, die weer samenwerkt met de automatische versnellingsbak. Deze aandrijflijn is ook te vinden in de Peugeot 3008 GT.

    Als de DS 7 in het voorjaar naar Nederland komt, verschijnt hij eerst als introductieversie Première Edition. Die variant heeft het hierboven beschreven DS Connected Pilot, DS Night Vision en DS Active Scan Suspension aan boord en is alleen verkrijgbaar met de 180 pk sterke diesel of de 225 pk sterke benzinevariant.

    Bron: Autoweek















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2








    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Hier en daar een beetje te veel bling, maar ik ben toch wel fan verder. Interieur is top.

      Comment


      • #4
        "Om de veeleisende kopers van merken als Audi, BMW en Mercedes weg te snoepen, strooien de Fransen kwistig met nieuwe technieken in de DS 7"

        Dat was hun bedoeling zelfs al met de DS5, maar die technieken bleven 5 tot 10 jaar achter op die genoemde concurrenten.
        Als het allemaal perfect werkt op de DS7, dan zijn ze enorm goed bezig.

        Persoonlijk vind ik het wel een geslaagd model, maar hopelijk een betere automaat die quasi traploos aanvoelt.

        Ben benieuwd wat het gaat geven. Wss zal deze ook het matige succes van de DS5 moeten goed maken, waar de oorzaak vooral te zoeken is in de enorm hoge prijs en beperkte opties. Voor de DS7 zal daarom het succes ook vooral afgewogen worden aan de netto prijs.

        PSA heeft precies het licht gezien en zeer goed bezig. Er zou zelfs sprake zijn van meer dan 20 nieuwe modellen dit jaar. Zelf ben ik benieuwd naar de Citroën Pick-Up waar sprake van is.

        Comment


        • #5
          Ook fan van het interieur!

          Hopelijk mogen ze er veel verkopen!

          Comment


          • #6








            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7






              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Wa een lullige plaats voor de start knop
                Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door []v[]o Bekijk Berichten
                  Wa een lullige plaats voor de start knop
                  Toen ik het van de week zag, dacht ik precies hetzelfde. Ge moet u voorover buigen om hem te kunnen starten en stilleggen. Bij de DS5 zat die nog rechts van het dashboard zelf en binnen handbereik.

                  Ergens wel een mooi plekje ingenomen, maar ergonomisch is het niet.

                  Comment


                  • #10
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                      Toen ik het van de week zag, dacht ik precies hetzelfde. Ge moet u voorover buigen om hem te kunnen starten en stilleggen.
                      beetje muggeziften, maar je moet u voor die plek niet bougeren in de zetel, daar raak je zo hoor

                      Comment


                      • #12
                        Zou kunnen, maar staat zelfs verder weg als in de DS5 en daar moest ik mij een beetje voor bougeren.
                        Maar idd muggenziften. Denk ni dat iemand he' daarvoor ni zou nemen

                        Comment


                        • #13












                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            Een ander kleurtje was welkom geweest
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              Prachtig. De lijn lijkt wel op die van de fpace.

                              Benieuwd naar de prijs.

                              Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

                              Comment


                              • #16
                                Voorkant zeer mooi, achterkant vreselijk

                                Comment


                                • #17
                                  De achterkant is een kruising tussen de Audi Q5 en een Infiniti FX45 van de eerste generatie.

                                  Comment


                                  • #18
                                    In Frankrijk kost de La Première editie 53.400 euro met BlueHDi 180 en 54.900 euro met de THP 225 inclusief 3 jaar garantie, 3 jaar onderhoud en levering aan huis.

                                    Veel van de technologie zit in die versie standaard ingebouwd, er blijven nog enkele opties over:
                                    DS Sensorial Drive - 250 euro
                                    DS ConnectedCam - 400 euro
                                    Pack DS Night Vision - 1250 euro
                                    Pack DS Park Pilot - 700 euro
                                    Hifi Focal - 1000 euro
                                    3-zone airco - 250 euro
                                    Panoramisch open dak - 1450 euro



                                    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                                    Citroën DS5 BlueHDi (180 pk) - 03/2014

                                    Comment


                                    • #19


                                      De foto in de configurator bij de 3-zone airco doet vermoeden dat de buitenste zitplaatsen achteraan ook verwarmd en gekoeld kunnen worden?


                                      Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                                      Citroën DS5 BlueHDi (180 pk) - 03/2014

                                      Comment


                                      • #20
                                        Knappe wagen in z'n geheel, nogal iet anders dan die saaie Q5

                                        Comment

                                        Working...
                                        X