Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DS 7 Crossback (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Net op de configurator eens samengesteld: 47600EUR voor de benzine 180 automaat
    En daar nog 15% vanaf is €40460. Ik weet niet wat de configuratie precies inhoudt. Als hij minstens dezelfde uitrusting en snufjes heeft als mijne Tiguan, dan is die ietske duurder als de Tiguan en een pak goedkoper als de premiums.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

      Ik zelf heb ook de C-Crosser gehad. Ik kwam van een Kia Sportage en in het begin was ik een beetje teleurgesteld omdat de KIA meer het SUV gevoel had en de C-Crosser in mindere mate zo aanvoelde. In het begin eerder het gevoel van een hogere monovolume

      Maar van al mijn auto's die ik ooit heb gehad, zijn er 3 waar ik een zeer fijn gevoel bij had. Dat was mijne Astra van 1994 destijds, de C-Crosser en nu de Tiguan.
      Maar de C-Crosser kunt ge wel moeilijk ne Citroën noemen, want dat was ne Mitsubishi Outlander met Citroën logo's erop Vandaar wss dat die zo betrouwbaar was
      De C-Crosser is wel de enige auto in mijn bezit geweest die effectief ook 4x4 had.

      Ik heb met de C-Crosser 185000km op exact 3 jaar gedaan en 'enkel en alleen' bakje van de Iolyse kapot gehad. Voor de rest nooit 1 probleem.
      Grappig, de onzen heeft op 5 jaar en 170.000 het pand verlaten, en ook dat bakje is bij ons gesneuveld maar onder garantie vervangen.
      Verbruik was 8liter, maar wat een heerlijke wagen om mee te rijden. Vol geladen met 5 volwassenen, bagage tot tegen het dak en maar stoempen op 1400km afstand.
      Altijd power met hopen.
      1 keer serieus mee offroad gegaan in Kroatië en zowel mijn pa als ik zijn daar leek in maar dat ging van zelf. Riviertje overgestoken, steile hellingen met kiezels, modder sleuven, allemaal ok als je hem maar in lock zette.

      Heb achteraf wel wat spijt gehad dat ik hem niet overnam van hem maar daar valt nu weinig aan te doen.

      Comment


      • #43
        Ik vind de lijn ook wel Ok, maar al die bling stoort me wel een beetje. Net zoals bij de Peugeot 3008-5008 trouwens. Ze moeten daar dringend ook eens blackline uitvinden.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

          En daar nog 15% vanaf is €40460. Ik weet niet wat de configuratie precies inhoudt. Als hij minstens dezelfde uitrusting en snufjes heeft als mijne Tiguan, dan is die ietske duurder als de Tiguan en een pak goedkoper als de premiums.
          Is dat nog altijd van toepassing dat ze 15% korting geven voor particulieren? Als dat zo is zie ik hem de bestelbon wel tekenen.
          Redelijk dik uitgerust:
          - Led
          - leder premium zetels
          -Focal audio
          - panoramisch dak
          - acc en nog van die gadgets

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

            Grappig, de onzen heeft op 5 jaar en 170.000 het pand verlaten, en ook dat bakje is bij ons gesneuveld maar onder garantie vervangen.
            Verbruik was 8liter, maar wat een heerlijke wagen om mee te rijden. Vol geladen met 5 volwassenen, bagage tot tegen het dak en maar stoempen op 1400km afstand.
            Altijd power met hopen.
            1 keer serieus mee offroad gegaan in Kroatië en zowel mijn pa als ik zijn daar leek in maar dat ging van zelf. Riviertje overgestoken, steile hellingen met kiezels, modder sleuven, allemaal ok als je hem maar in lock zette.

            Heb achteraf wel wat spijt gehad dat ik hem niet overnam van hem maar daar valt nu weinig aan te doen.
            Mijn vader wilde hem toen absoluut over nemen, maar onze firma verkoopt liever geen voertuigen aan kennissen of familie, voor het geval er toch iets mis gaat gaan en dat den band kan beschadigen.

            Bakske is bij mij toen ook onder garantie vervangen, maar het was wel 2 maanden na garantie. Maar het probleem deed zich wel al voor net voor de 2 jaar.

            Ik deed toen nog vooral projectleiding en zo al met 12 rollen roofing, samen over de 400kg, achter in de koffer met zetels plat en zo 100km naar de werf brengen. Ge voelde nauwelijks dat er iets in lag. En die 157pk was idd mooi voldoende voor die 2.2diesel.
            Enige spijtige was dat ik de gewone VTR had zonder verdere opties. Onze vorige baas (gelukkig op pensioen) die koos zelf de wagens voor het personeel en die keek gewoon wat er in stock staat. Dus had ik gene handsfree, geen lederen zetels, geen automaat, geen gps,...
            Maar toen kwam Di Rupo en toen bleek die 185gr CO2 toch wat hoog te zijn en mocht ik ne C5 tourer bestellen. Qua uitrusting een smak vooruit, maar daar zat ik dan laag bij de grond

            BTW: Mijn vader was er zo gebrand op en teleurgesteld dat hij hem niet kon kopen, dat hij zelf is gaan zoeken, en dan uiteindelijk met een Outlander thuis is gekomen die hij nu ook al een jaar of 6 heeft

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

              Is dat nog altijd van toepassing dat ze 15% korting geven voor particulieren? Als dat zo is zie ik hem de bestelbon wel tekenen.
              Redelijk dik uitgerust:
              - Led
              - leder premium zetels
              -Focal audio
              - panoramisch dak
              - acc en nog van die gadgets
              Toen ik voor auto's ging rond zien, was het bij Renault 15% en toen hoorde ik hier en daar dat alle Franse wagens rond die 15% zitten. Daarna heb ik dan eens de aankoopbon gezien van de DS5 en daar zat 17,5% korting op.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                Mijn vader wilde hem toen absoluut over nemen, maar onze firma verkoopt liever geen voertuigen aan kennissen of familie, voor het geval er toch iets mis gaat gaan en dat den band kan beschadigen.

                Bakske is bij mij toen ook onder garantie vervangen, maar het was wel 2 maanden na garantie. Maar het probleem deed zich wel al voor net voor de 2 jaar.

                Ik deed toen nog vooral projectleiding en zo al met 12 rollen roofing, samen over de 400kg, achter in de koffer met zetels plat en zo 100km naar de werf brengen. Ge voelde nauwelijks dat er iets in lag. En die 157pk was idd mooi voldoende voor die 2.2diesel.
                Enige spijtige was dat ik de gewone VTR had zonder verdere opties. Onze vorige baas (gelukkig op pensioen) die koos zelf de wagens voor het personeel en die keek gewoon wat er in stock staat. Dus had ik gene handsfree, geen lederen zetels, geen automaat, geen gps,...
                Maar toen kwam Di Rupo en toen bleek die 185gr CO2 toch wat hoog te zijn en mocht ik ne C5 tourer bestellen. Qua uitrusting een smak vooruit, maar daar zat ik dan laag bij de grond

                BTW: Mijn vader was er zo gebrand op en teleurgesteld dat hij hem niet kon kopen, dat hij zelf is gaan zoeken, en dan uiteindelijk met een Outlander thuis is gekomen die hij nu ook al een jaar of 6 heeft
                Ja bij ons ist particulier, zelf kiezen maar ook zelf betalen. Was een showroom model (stond een dag erin), zwart, exclusive, beige leder, opendak, manueel, gps + Rockford Fosgate installatie (speelde heel goed), Xenon etc.

                Heeft hem verkocht omdat hij korte ritten begon te doen (van 25.000km naar 10.000km) en heeft dan een full option Golf 7 TSI gekocht. Zeer goede wagen maar je merkt nog steeds na 3 jaar dat het niet geheel zen ding is.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                  Toen ik voor auto's ging rond zien, was het bij Renault 15% en toen hoorde ik hier en daar dat alle Franse wagens rond die 15% zitten. Daarna heb ik dan eens de aankoopbon gezien van de DS5 en daar zat 17,5% korting op.
                  Als bedrijf krijg je altijd meer korting, ik ga eens horen bij een DS Store hoe het daar zit voor de DS7.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                    Ja bij ons ist particulier, zelf kiezen maar ook zelf betalen. Was een showroom model (stond een dag erin), zwart, exclusive, beige leder, opendak, manueel, gps + Rockford Fosgate installatie (speelde heel goed), Xenon etc.

                    Heeft hem verkocht omdat hij korte ritten begon te doen (van 25.000km naar 10.000km) en heeft dan een full option Golf 7 TSI gekocht. Zeer goede wagen maar je merkt nog steeds na 3 jaar dat het niet geheel zen ding is.
                    Als ge eens een fijne SUV hebt gehad, dan zal een berline of break nooit meer wennen

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                      Als ge eens een fijne SUV hebt gehad, dan zal een berline of break nooit meer wennen
                      Ja dat merk je wel, hij is meer met de Passat van mijn moeder weg as met zijn Golf.
                      Denk dat ik eens zal moeten doorspreken.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                        Ja dat merk je wel, hij is meer met de Passat van mijn moeder weg as met zijn Golf.
                        Denk dat ik eens zal moeten doorspreken.
                        Tis mss wel lang wachten momenteel, maar met al die VW's bij u thuis, is het dan geen strak plan dat uw vader voor ne Tiguan gaat kijken? Zou het moeten opzoeken, maar geloof dat mijne zelfs geen €37000 was. Maar is wel met fleetkorting en ondertussen zou hij al een paar prijsstijgingen doorgaan hebben. En de Peugeot 3008 gaat goedkoper zijn, denk ik.

                        Comment


                        • #52
                          Mijn moeder heeft nu een jaar oude Passat met alle toeters en bellen en daar zijn ze heel gelukkig mee, maar een Tiguan is zijn ding zo niet.
                          Het een Stelvio of een DS7 dat hem het meest aantrekt.

                          Comment


                          • #53
                            De Stelvio bevalt me ook wel en al eens zitten configureren. Vermoed wel dat ik die de volgende keer wel in mijn budget krijg, maar ik mis toch wel een aantal opties om aan te vinken die ik nu wel heb. En dan twijfelt men steeds aan de kwaliteit van Alfa dat in het verleden niet zo schitterend was. Maar binnen 2 à 3 jaar zal er wel meer over bekend zijn en dan zien we wel.

                            Ik rij sowizo nooit 2 x met hetzelfde model. Dus een Tiguan gaat het de volgende keer wss niet meer worden. Ben er thans heel tevreden van, maar ik rij steeds graag met iets anders. Wil van alle merken eens proeven . Maar moest ik vandaag een keuze maken, ik zou begot niet weten welke mijn voorkeur heeft. Maar het uitpluizen, offertes gaan opvragen, testritten,... is al iets leuks

                            Comment


                            • #54
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #55
                                De hierboven vermelde kortingen lijken optimistisch. Wat ik gehoord heb is particulier 3% korting en overnamebonus
                                Citroën DS5 BlueHDi (180 pk) - 03/2014

                                Comment


                                • #56
                                  Fleetkorting is 10% op catalogusprijs en 40% op opties


                                  Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                                  Citroën DS5 BlueHDi (180 pk) - 03/2014

                                  Comment


                                  • #57
                                    Rij-impressie: DS 7 CROSSBACK

                                    PUR SANG

                                    Citroën, of beter gezegd PSA, heeft ruim twee jaar geleden een nieuw merk in het leven geroepen. DS, vernoemd naar de legendarische Citroën uit 1955, moet zich gaan meten met merken als Audi en BMW. Is de DS 7 Crossback opgewassen tegen dergelijk geweld?

                                    Als apart premiummerk van de PSA-groep kennen we DS inmiddels ruim twee jaar, maar voor hun drie modellen geldt dat ze ter wereld kwamen met de 'double chevron' van Citroën op de neus; bij de facelift werden ze aangeduid als DS. Ditmaal is dat anders: de DS 7 Crossback is vanaf het begin een DS pur sang. De naam laat weinig aan de verbeelding over wat betreft de ambities van DS met deze auto: het is een cross-over in het druk bevochten C-segment en hij staat dan ook op het EMP2-platform, net als de Peugeot 3008. De 7 Crossback is een creatie van de Nederlandse ontwerper Ivo Groen, die bij DS de lakens en tekenpotloden uitdeelt. Tijdens de lunch delen we het tafellaken met hem en vertelt hij ons dat de DS 7 Crossback pas het begin is van een reeks nieuwe modellen: "We zetten in op een zesmodellen-strategie; elk jaar een nieuwe DS, verdeeld over het B-, C- en D-segment."


                                    CONCEPT-CARS

                                    Op het eerste gezicht lijkt de DS 7 Crossback een tamelijk gewone cross-over, maar zodra je hem beter bekijkt, vallen de vele designelementen op die je normaal alleen op concept-cars ziet. Neem die achterlichten, die een mozaïek van bloedrode diamanten lijken te zijn. Op het studiemodel E-Tense, dat in de lobby van het hotel staat te glanzen, verwacht je zoiets, maar dat ze worden overgenomen op de productieauto … Ivo Groen corrigeert: "Niet overgenomen. We hebben deze twee auto's tegelijkertijd, letterlijk naast elkaar, ontwikkeld. En als je de DS 7 Crossback een gewaagd ontwerp vindt, maak dan je borst maar nat. De volgende modellen worden nóg frappanter. Dit is een cross-over en dan zit je aan een bepaald silhouet vast. Daarom hebben we het onderscheid moeten maken door middel van die details." Hoewel deze auto een richtlijn is voor wat we van de komende DS'en mogen verwachten, zal DS het matroesjka-effect van Audi vermijden, vertelt Groen. Bij Audi lijkt elk model een vergrote of verkleinde versie van het model eronder of -boven. Over Audi gesproken, het is één van de grote voorbeelden voor DS. Dertig jaar geleden een doodgewoon Duits merk, nu één van de toonaangevende premiummerken. DS wil die status echter veel eerder bereiken, dus moeten ze met serieus geschut komen. Hoe zwaar dat is, zie je meteen nadat je bent ingestapt. Aan het interieur had DS een extra zware dobber: binnen de PSA-groep hebben ze immers al de Peugeot 3008 als C-segment cross-over en daarvoor moet de DS 7 Crossback het meer luxueuze alternatief zijn. Probleem: de 3008 heeft al één van de mooiste, zo niet hét mooiste interieur van zijn klasse. Bied daar maar eens overheen.


                                    ZINLOOS

                                    Toch is dat gelukt. Net als bij die gekke achterlichten heeft DS hier alle conventies overboord gezet. De rood pulserende startknop staat centraal op het dashboard en zodra je die aanraakt, gaat alles om je heen leven. Net boven de knop draait een klokje omhoog. Totaal zinloos, maar heel erg leuk. De knoppen voor onder meer de raambediening zijn van aluminium en hebben een structuur die uit de horlogewereld komt. Ze zijn bijzonder vormgegeven met de steeds terugkerende DS-driehoeksvormen. Diezelfde vormen lichten in het donker op in de hoogglans portierpanelen. Onder het brede scherm zit een rij fysieke knoppen met in het midden een wieltje voor het volume van de muziek. Alles is gek, alles is anders. Dat maakt dit interieur geweldig om te zien, maar het betekent ook dat de bediening vaak nogal onlogisch is en gewenning vergt. De Chinese markt is een van de belangrijkste redenen dat DS überhaupt in het leven is geroepen en daarom is ook de DS 7 Crossback ontworpen met de Chinese koper in het achterhoofd. En die let vooral op de ruimte achterin. "Als we niet aan China hadden moeten denken, was de auto wat korter geworden", erkent Groen. Het resultaat mag er in elk geval zijn: de DS 7 Crossback is erg ruim achterin. En dat niet alleen, hij is daar ook erg luxe. Zo heeft de gereden versie eigen klimaatregeling met display, dubbele usb en zelfs elektrisch verstelbare rugleuningen.



                                    REISAUTO

                                    We rijden met de sterkste dieselmotor, de BlueHDi met 180 pk en die is standaard gecombineerd met een achttraps automaat. Het is een prettige combinatie met ruim voldoende kracht en souplesse. De EAT8 werd vorig jaar geïntroduceerd in de Peugeot 308 en is nu in een groot deel van het DS 7-gamma terug te vinden. Hij schakelt niet zo razendsnel en verfijnd als de meeste concurrenten met dubbele koppeling, maar beslist beter dan de gebruikelijke bak met koppelomvormer. Het onderstel van de DS 7 is vooral afgesteld op comfort. Het maakt de auto voor liefhebbers misschien wat afstandelijk en gevoelloos, maar het is daardoor wel een heerlijke reisauto. In plotselinge bochten komt hij wat onderstuurd uit de verf, iets wat je dankzij het breed beschikbare koppel snel hebt gecorrigeerd met wat extra gas. Ondanks het vrij zachte karakter helt de carrosserie maar weinig over.

                                    De besturing is afstandelijk, maar niettemin precies genoeg. Door de systemen in Sport te zetten, krijg je wat meer weerstand. DS zet hoog in met veiligheidssystemen. Vermoeidheidsherkenning, rijbaanhulp, cruisecontrol, botspreventie en verkeersbordherkenning zijn standaard in de eenvoudigste uitvoering. Zaken als DS Connected Pilot (actieve rijbaanhulp en adaptieve cruisecontrol), 360 gradencamera en nachtzichtcamera staan op de optielijst.

                                    Naast deze 2,0-liter diesel met 180 pk en 400 Nm komt er ook een 1.5 met 130 pk en 300 Nm, die zes handgeschakelde verzetten heeft. Benzineliefhebbers kunnen kiezen voor een PureTech 1.6 met 180 of 225 pk, beide standaard met de achttraps automaat. Alle uitvoeringen zijn voorwielaangedreven. In 2019 komt er een plug-in hybride met een gecombineerd vermogen van 300 pk en dat wordt een 4x4, omdat hij naast de benzinemotor twee elektromotoren heeft, waarvan er één de achteras aandrijft.

                                    Dan de uitvoeringen: dat begint met de Chic, die standaard analoge klokken, 17-inch lichtmetalen wielen, leddagrijverlichting, automatische airconditioning met twee zones, Bluetooth en Mirrorlink heeft. De Be Chic voegt daar onder meer digitale klokken, parkeersensoren achter, ledkoplampen, een regensensor en elektrisch inklapbare buitenspiegels aan toe. De Performance Line is een Be Chic met als extra's zaken als aluminium pedalen, 19-inch lichtmetalen wielen, alcantara en kunstleer. De So Chic is eveneens gebaseerd op de Be Chic, maar heeft daarbij een uitgebreid veiligheidspakket, parkeersensoren vóór en aluminium dakrails.

                                    OORDEEL

                                    • +Prachtig interieur
                                    • +Ruim
                                    • -Bediening onlogisch
                                    • -Prijzig instapmodel









                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #58








                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #59
                                        Deze zal het moeten gaan doen voor DS, anders is de kans groot dat ze er een kryis over gaan maken, las ik laatst in een automagazine.

                                        Buiten de DS3, vallen de verkoopcijfers compleet tegen. DS4 zou nog ietwat gaan, maar ondermaats. Maar de Ds5 is rampzalig.

                                        Ben benieuwd.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Ik vrees er een beetje voor. Toch niet voor de Europese markt.
                                          Misschien kunnen ze dit straks in Azië wel smaken daarentegen.
                                          Er is ondertussen ook zoooo veel concurrentie in dit segment dat het sowieso hard knokken, is.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X