Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DS 7 Crossback (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Aangezien het interieur 'plastique fantastique' uitstraalt zal het ook wel genen vetten worden aan die prijzen. Beter shoppen bij de Aziaten dan.
    Wel een mooi exterieur.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      Deze zal het moeten gaan doen voor DS, anders is de kans groot dat ze er een kryis over gaan maken, las ik laatst in een automagazine.

      Buiten de DS3, vallen de verkoopcijfers compleet tegen. DS4 zou nog ietwat gaan, maar ondermaats. Maar de Ds5 is rampzalig.

      Ben benieuwd.
      Toen de DS5 uitkwam, was ik er echt fan van, sinds de facelift, en de "DS" neus is het minder geworden... En vrees bij nog velen...

      Hopelijk brengen ze nog wat mooie modellen uit!

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

        Toen de DS5 uitkwam, was ik er echt fan van, sinds de facelift, en de "DS" neus is het minder geworden... En vrees bij nog velen...

        Hopelijk brengen ze nog wat mooie modellen uit!
        Ik vond de DS5 ineens een pak mooier na de FL. Maar ze kampten al met een reputatieprobleem. Bij het eerste model hadden ze eerst de journalisten laten testen. Deze gaven aan dat die veel te hard afgeveerd was en de automaat enorm slecht was. Ipv er iets aan te doen, hebben ze de auto gewoon met die minpunten de markt op gesmeten en 4 jaar gewacht om er iets aan te doen. En als ik al zie wat problemen ik ermee had, kan ik wel aannemen dat ik niet de enige was. Buiten een gewoon onderhoud, ben ik 17 keer op 1 jaar tijd naar de garage kunnen gaan waarvan 2 x terugroepactie en dan voor een defecte stekker en de rest allemaal voor het infotainmentsysteem. Die laatste was net nieuw, maar na 5 maanden gebruikten ze al een andere, wss wegens de problemen.

        Zelf de FL gehad en persoonlijk vond ik hem nog steeds niet optimaal afgeveerd en was evenmin te spreken over de 'nieuwe' automaat die erin lag.

        Probleem van DS is dat ze met de DS5 de aanval wilden inzetten op de premiums, maar buiten de prijs en de 'premium' look, was er niets premium aan. Ze hebben ervoor enkel 'gekeken' naar de premiums, maar hadden ze er eens mee gereden, wisten ze dat 'premium' meer dan looks alleen is. Qua uitzicht was er weinig op aan te merken en zag het er idd kwalitatief uit. Maar eens als ge aan de knoppen draaide, voelde het ineens heel wat minder premium aan. En de beperkt 'verkrijgbare' uitrusting, zat mijlenver achter op de premiums.

        Maar met de DS7 denk ik wel dat de uitrusting deze keer up-te-date is. De prijs ligt mss wel wat hoog en ik vermoed dat daar het 'maak-het-duurder-en-de-mensen-willen-het-dan-wel' principe wat voor tussen zit.

        Ik ben ook heel erg benieuwd wat de toekomst voor dit project betekend. Met de juiste aanpak had dit iets moois kunnen worden, maar ik vrees ervoor dat ze het helemaal verkeerd aangepakt hebben door achter te blijven op de concurrentie en toch de prijs te hoog zetten. We zien wel.
        Last edited by ; 15/01/2018, 17:36.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

          Ik ben ook heel erg benieuwd wat de toekomst voor dit project betekend. Met de juiste aanpak had dit iets moois kunnen worden, maar ik vrees ervoor dat ze het helemaal verkeerd aangepakt hebben door achter te blijven op de concurrentie en toch de prijs te hoog zetten. We zien wel.
          Ben ook heel benieuwd. Ik heb wel veel sympathie voor zo'n klein outsider luxemerk... Maar de link met de heritage van de oorspronkelijke DS is nogal zoek, vind ik. En het is inderdaad heel hard knokken om hier in Europa iets te betekenen in de overbevolkte premiumsegmenten.
          Had gelezen dat Citroën aan een nieuw type veersysteem aan het werken was dat bijna net zo comfortabel zou zijn als de hydropneumatische vering van vroeger, maar dan zonder de nadelen (complexiteiti, kost, rolneigingen,...). Benieuwd of dat erdoor komt en of ze dit ook doorzetten naar het merk DS.

          Comment


          • #65
            het nieuwe veersysteem is voorzien in de nieuwe c4 cactus en c5 aircross

            De Citroën C4 Cactus (2018) past naadloos in het Citroën Advanced Comfort®-programma dankzij het nieuwe innovatieve veersysteem met Progressive Hydraulic Cus...

            Comment


            • #66
              Het veersysteem is eigenlijk hetgene dat Citroën altijd speciaal heeft gemaakt en ook gezorgd heeft dat er veel 'Citrofieltjes' zijn. Echter zie ik nu steeds meer Citrofieltjes zich bedenken. Enkele kopen nu nog snel een occasie C5 met de 'bollen'.

              Mss dat uiteindelijk alles samen smelt tot Peugeot.

              Comment


              • #67
                Deze heeft DS Active Scan Suspension dat door verschillende autojournalisten positief beoordeeld werd, dus vering zal wel in orde zijn bij de DS7 Crossback.
                Citroën DS5 BlueHDi (180 pk) - 03/2014

                Comment


                • #68
                  Is die ophanging bij elk uitrustingsniveau aanwezig?

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                    Is die ophanging bij elk uitrustingsniveau aanwezig?
                    Kans is klein, vermoed ik. Wss enkel op high end model. Of als optie. Was zo bij de C5 ook. Ofwel nam ge de duurste Exclusive, ofwel nam ge de dure optie. Maar dan nog wel voor de oude 'bollen'.

                    Ben echt eens benieuwd, want met de DS7 vissen ze in dezelfde vijver als de 3008 en 5008. Denk qua formaat net tussen de 2 in.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer
                      Is die ophanging bij elk uitrustingsniveau aanwezig?
                      Standaard op de BlueHDi 180 pk en PureTech 225 pk, optioneel anders (1.300 euro).

                      Net nog offertes gekregen:
                      Privé: 3% korting op prijs incl. opties en 2.500 euro extra bovenop inruilwaarde
                      Zakelijk: 10% korting op prijs incl. opties en daarovenop nog 40% extra korting op de opties en 1.000 euro extra bovenop inruilwaarde

                      Full option 225 pk benzine met night vision, active led, semi-autonoom rijden (voorbereid om in 2019 middels update volledig autonoom te rijden), interieurafwerking Opéra (leder met massage en verwarming/ventilatie voorzetels, verwarmde voorruit), pack easy access (elektrische kofferklep en keyless), automatische airco achteraan, Focal audiosysteem, 20 inch velgen, enz. komt dan op net geen 46.000 euro netto min dan nog overnamewaarde (en 1.000 euro extra bovenop de overnamewaarde).


                      Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                      Citroën DS5 BlueHDi (180 pk) - 03/2014

                      Comment


                      • #71
                        Best wel pittige prijs voor een fransoos. Maar dan is het ook het high end model. Daar zullen er hoogstwaarschijnlijk niet zo heel veel van verkocht worden.

                        Wel maar weinig korting, want als particulier krijgt ge bij de fransen meestal al standaard 15% en zakelijk een paar procent meer. Ge krijgt nu wel andere kortingen er bovenop waardoor het percentage wel stijgt als ge de korting om zet in procenten.

                        Moest ik dan toch kiezen voor een fransoos, dan toch eerder de 5008.

                        Comment


                        • #72
                          Peugeot 5008 is anders ook goed aan de prijs, 2,0 Hdi 180 EAT8 GT 42.150 € (zonder opties). Naar mijn mening kan je beiden ook niet echt vergelijken, heb ze alle twee al eens gekeurd en de Ds7 is toch wel een dikke stap hoger. Ook autojounalisten zeggen of schrijven dat. De versie die Autogids teste (180 Hdi EAT 8 zoals zei hem reden kwam op 45.100 € en de vraag of je daarop moet afhaken was resoluut nee. Want hun oordeel was dat wat de Ds7 voor dat budget voorlegt het niveau van de concurrentie overstijgt en dat het verschil met de 3008/5008 toch groot is ondanks het feit dat deze al zeer behoorlijk afgewerkt zijn. Bovendien zijn op de Ds7 opties verkrijgbaar die je op de Peugeot helemaal niet kan krijgen, autonoom rijden level 2, nightvision, m.m.v. camera gestuurde ophanging... Dus ja de Ds7 is vrij pittig geprijsd maar de Peugeot is toch evenmin een koopje en volgens de laatste Autogids zijn de kortingen op die Peugeots ook niet om over naar huis te schrijven.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door iubitu Bekijk Berichten


                            Full option 225 pk benzine met night vision, active led, semi-autonoom rijden (voorbereid om in 2019 middels update volledig autonoom te rijden)
                            Vergeet het maar dat volledig autonoom rijden tegen 2019, wettelijk is daar nog niks voor geregeld en ook al is het technisch misschien (??) mogelijk de maatschappij en zeker onze Belgische is daar verre van klaar voor. En wat met aansprakelijkheid, en ons erbarmelijk wegennet en bijhorende signalisatie....
                            De verwachte datums van invoering zijn voor level 2 het heden, level 3 eveneens nu al maar nog erg zeldzaam, level 4 2025 en level 5 (volledig autonoom) 2035-2045.
                            Dus niet te hard van stapel lopen .
                            Trouwens dat autonoom rijden level 2 op de Ds7 zou behoorlijk goed functioneren volgens de journalisten zelfs één van de beste (zelfs het beste!) op de markt.

                            Comment


                            • #74
                              Het zal wellicht zijn dat er een update komt dat de wagen level 3 aankan... Of autonoom rijden een goede zaak is, heb ik ook mijn twijfels over...


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                              Citroën DS5 BlueHDi (180 pk) - 03/2014

                              Comment


                              • #75
                                Dat zou inderdaad wel tot de mogelijkheden behoren. Vandaag op het salon mijn rondgang langs alle standen eens gedaan (pftttt... wat een drukte) en ook de Ds 7 nog eens gaan bekijken nadat ik hem begin december al gezien had bij Ds Brussel. Mijn oordeel (voor wat het waard is) blijft wat het was een knappe wagen vooral dan het interieur waar je zoals Autogids het reeds beschreef in de eerste test toch wel een wauwgevoel in krijgt. Vooral die nightvision lijkt me wel een knappe en nuttige optie. Het al dan niet succes hebben van de Ds 7 valt nog af te wachten maar aan belangstelling en goedkeurende blikken had hij alvast geen gebrek, maar dat kan je van nog wel wat nieuwigheden zeggen.
                                Ben benieuwd naar hun volgende model dat op stapel staat voor eind dit jaar begin volgend jaar, de Ds 3 opvolger Ds 3 Crossback.
                                Last edited by V-zesserke; 21/01/2018, 01:01.

                                Comment


                                • #76
                                  Dan ist te hopen dat ze die belangstelling kunnen omzetten in verkoop.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk Berichten
                                    Dat zou inderdaad wel tot de mogelijkheden behoren. Vandaag op het salon mijn rondgang langs alle standen eens gedaan (pftttt... wat een drukte) en ook de Ds 7 nog eens gaan bekijken nadat ik hem begin december al gezien had bij Ds Brussel. Mijn oordeel (voor wat het waard is) blijft wat het was een knappe wagen vooral dan het interieur waar je zoals Autogids het reeds beschreef in de eerste test toch wel een wauwgevoel in krijgt. Vooral die nightvision lijkt me wel een knappe en nuttige optie. Het al dan niet succes hebben van de Ds 7 valt nog af te wachten maar aan belangstelling en goedkeurende blikken had hij alvast geen gebrek, maar dat kan je van nog wel wat nieuwigheden zeggen.
                                    Ben benieuwd naar hun volgende model dat op stapel staat voor eind dit jaar begin volgend jaar, de Ds 3 opvolger Ds 3 Crossback.
                                    Ben ook gaan zien en aangenaam verrast. Pas na lang zoeken toch een paar knopkes gevonden die heel herkenbaar uit de PSA stal kwamen (elek. zetelbediening, verwarming, massage...). Enkel de kaartenbakken in de deurpanelen en het horizontale onderste deel van de middenconsole waren van harde plastic, de rest was heel mooi afgewerkt.
                                    Veel interieurruimte, vooral ook achterin. Maar dat gaat wel ten koste van het koffervolume.

                                    Al bij al heel mooi model. Nu nog een paar jaren doorbijten om imago en volledig gamma op te bouwen en misschien lukt het dan wel om van het merk DS de 'Vuitton Automotive' te maken

                                    Comment


                                    • #78
                                      Na het downloaden van de Belgische gebruikershandleiding, opgemerkt dat nog twee extra benzineversies vermeld worden: 1.6 THP van 150 pk en 6-traps automaat en 1.6 THP van 165 pk en ook 6-traps automaat. Op sommige sites was er ook sprake van 1.2 Puretech met 130 pk en manuele versnellingsbak, maar die staat er niet tussen...


                                      Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                                      Citroën DS5 BlueHDi (180 pk) - 03/2014

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door iubitu Bekijk Berichten
                                        Na het downloaden van de Belgische gebruikershandleiding, opgemerkt dat nog twee extra benzineversies vermeld worden: 1.6 THP van 150 pk en 6-traps automaat en 1.6 THP van 165 pk en ook 6-traps automaat. Op sommige sites was er ook sprake van 1.2 Puretech met 130 pk en manuele versnellingsbak, maar die staat er niet tussen...


                                        Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                                        Dat kan, vermits de invoerder kiest welke motorisaties voor dit land aantrekkelijk zijn. Het is mogelijk dat andere motorisaties in andere landen besteld kunnen worden, maar niet interessant genoeg voor België ivm co2 of dergelijke.

                                        Comment


                                        • #80












                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X