Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DS 7 Crossback (2017)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Interieur lijkt me toch wel top voor een auto in deze klasse.
    Alleen weer jammer dat in diesel enkel de 180 pk versie met een automaat verkrijgbaar is.
    Als je de cijfers bekijkt van de 130PK versie, lijkt me dat ook een vrij amechtige motor te zijn.

Exterieur voor mij op't eerste zicht toch iets teveel bling bling, maar zou hem eerst eens IRL moeten zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
      Alleen weer jammer dat in diesel enkel de 180 pk versie met een automaat verkrijgbaar is.
      Als je de cijfers bekijkt van de 130PK versie, lijkt me dat ook een vrij amechtige motor te zijn.

Exterieur voor mij op't eerste zicht toch iets teveel bling bling, maar zou hem eerst eens IRL moeten zien.
      Idd, moet ge eens in het echt zien. Reclame foto's stellen altijd alles in een ander licht. In het echt is het meestal al wat minder. Zelfde met de DS5. Op foto allemaal top, maar in het echt ook wel heel wat plastiek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer

130 pk benzine zou volgen in september 2018, 130 pk diesel zou vanaf november 2018 ook met de AT8 verkrijgbaar zijn.

Wat exterieur betteft, zijn er opvallende versies, maar met bepaalde kleuren, oogt de wagen toch heel anders.

Interieur is in real life beduidend op hoger niveau dan de DS5 (Bastille heb ik nog wel niet gezien) en vergeleken met de BMW en de Audi van enkele collega’s zeker niet minder goed afgewerkt dan die modellen (daarin wordt zeker ook plastic gebruikt). Beenruimte achterin is goed, maar niet bijzonder uitzonderlijk (zeker ruimer dan de DS5, al is dat niet heel moeilijk).

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
        Citroën DS5 BlueHDi (180 pk) - 03/2014

Comment

Deze morgen een donkerblauwe gezien in Gent. Zeer opvallende verschijning. Je anoniem verplaatsen is er niet bij, opdracht volbracht dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iubitu Bekijk Berichten
            Na het downloaden van de Belgische gebruikershandleiding, opgemerkt dat nog twee extra benzineversies vermeld worden: 1.6 THP van 150 pk en 6-traps automaat en 1.6 THP van 165 pk en ook 6-traps automaat. Op sommige sites was er ook sprake van 1.2 Puretech met 130 pk en manuele versnellingsbak, maar die staat er niet tussen...

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
            Misschien een domme vraag maar waar kan je de gebruikershandleiding downloaden.

heb mijn DS 7 besteld eind januari, levering hopelijk begin juni.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stri Bekijk Berichten

Misschien een domme vraag maar waar kan je de gebruikershandleiding downloaden.

heb mijn DS 7 besteld eind januari, levering hopelijk begin juni.
              kijk eens of deze link werkt bij jou : http://public.servicebox-parts.com/ACddb/
              je kan de wagen selecteren en ook de taal wijzigen

edit: dit zou het moeten zijn: http://public.servicebox-parts.com/A..._137_nl-NL.pdf
              Last edited by ; 11/05/2018, 23:35.

Comment

Pfff, nu al 2 keer slecht nieuws gekregen ivm de levering
                Eerst uitgesteld van 1 juni naar 22 juni en nu zelfs naar eind juli.
                Daar word je niet vrolijk van natuurlijk.

Comment

welke heb je besteld?

homologatie volgens nieuwe normen loopt bij vele merken uit.
                  Kan hier ook de reden zijn.

Comment

DS 7 Crossback BlueHDi 180 Automatic So Chic

Comment

Niet zo gecharmeerd van SUV's in het algemeen, maar de DS 7 maakt zelfs kans om mijn volgende auto te worden. Een zeer complete, hoogstaande en mooie voiture.

Comment

En het wordt nog beter, net bericht gekregen van de leasing maatschappiij met nieuwe leveringsdatum ... 28 september ... effe checken of er 2018 bij staat.

Comment

Dat is al helemaal triest. Mijne DS5 destijds was er op 6 à 8 weken. Weet niet meer juist. En er is nu niet bepaald een stormloop op die DS'en waardoor de levertermijn zo achteruit loopt.
                          Problemen bij een toeleverancier? Zo was ik ooit gaan zien voor een Passat een 3-tal jaar terug en was 4 maanden levertermijn met gewoon dashboard en 7 maanden met het digitale dashboard. Puur omdat de leverancier van die AID's niet kon volgen.

Geen bericht gehad van zulke problemen?

Comment

Ik heb ook eindelijk goed nieuws gekregen.
                            Wanneer mijn bestelde wagen gaat geleverd worden ben ik nog niet zeker van, mogelijk tussen half en eind juli maar eerst zien dan geloven vermits dit al de vijfde leverdatum is die ik krijg.
                            Maar ik mag nu donderdag late namiddag wel een voorlopige DS7 gaan ophalen na enig aandringen.
                            Leveringstermijnen is dus blijkbaar wel een gekend probleem maar als je aandringt krijg je wel een oplossing.
                            En dat is wel goed natuurlijk.

Het is wel een wagen met een garage nummerplaat, ik mag er niet mee naar het buitenland en maximum 500km per week maar dat zou geen probleem mogen zijn de komende weken. En gratis, dat is dus ook positief, maakt toch een verschil van een aantal honderden euro's aan huurauto.

Als ik deze auto dan mag houden tot als de bestelde geleverd wordt in de nu vooropgestelde periode en zonder verdere problemen dan gaan ze wat mij betreft toch terug wat punten vooruit. Ze hadden natuurlijk mijn slechte commentaar kunnen vermijden maar hopelijk eind juli zand erover.

Comment

Zondag eentje in echt gezien, wat een teleurstelling was dat zeg
                              Alles zag er mega kitscherig en plastic uit, het valt op dat China de doelgroep is.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                Zondag eentje in echt gezien, wat een teleurstelling was dat zeg
                                Alles zag er mega kitscherig en plastic uit, het valt op dat China de doelgroep is.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
                                Inderdaad. Ik heb er tot nu toe nog maar 2 in het echt zien rijden.

Op foto en in de filmpjes krijgt ge echt een wauw gevoel. Maar in het wild is het een stuk minder. Is thans vaak zo, ook bij andere merken.
                                Wel laatst langs een Citroëngarage gereden (weet niet meer waar), waar toch een stuk of 7 à 8 (ben aant gokken) op een rijtje voor de deur stonden. Vielen zelfs helemaal niet op.

Comment

Bij mij eigenlijk net het tegenovergestelde. In mijn dorp rijdt er zo'n donkerbruin exemplaar. Ik vind hem mega knap.
                                  Vooral het front met die lichtpartij vind ik heel mooi gedaan.
                                  Maar heb jij niet een beetje een DS fobie ondertussen Free? ;-)

Men loopt inderdaad ook weeral hopeloos achter met levertijden blijkbaar. Ook vertelde men mij in februari al, dat de 130pk diesel met automaat, gelanceerd zou worden in juni.... nog niet dus.

Comment

Ik heb hem eerst op foto en video gezien, dan op autosalon, dan 2 maal een testrit mee gemaakt en dan besteld.
                                    ik vind het een zeer mooie wagen maar dat is ook een kwestie van smaak natuurlijk. Ik kan begrijpen waarom anderen het maar niets vinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                      Bij mij eigenlijk net het tegenovergestelde. In mijn dorp rijdt er zo'n donkerbruin exemplaar. Ik vind hem mega knap.
                                      Vooral het front met die lichtpartij vind ik heel mooi gedaan.
                                      Maar heb jij niet een beetje een DS fobie ondertussen Free? ;-)

Men loopt inderdaad ook weeral hopeloos achter met levertijden blijkbaar. Ook vertelde men mij in februari al, dat de 130pk diesel met automaat, gelanceerd zou worden in juni.... nog niet dus.
                                      Tot nu toe een klein PSA fobie, maar vooral een DS5 fobie. Die DS5 is nu het mooie voorbeeld van hoe het niet moet in de auto-industrie. In principe zouden voor dat model bij PSA koppen moeten rollen.

De DS3 is de enige die beter als verwacht verkoopt. Maar al de andere DS’en verkopen ondermaats, en de DS5 is gewoonweg rampzalig. De DS7 moet de mislukking van de DS5 gaan rechttrekken, anders wordt er gevreesd dat PSA zich gaat bezinnen over het merk DS. Alez, zo heb ik gelezen in een automagazine. Das wat daar precies van aan is?

Dat de DS5 een mislukking is, kan ik zeker en vast over meespreken. Die DS5 staat zo een €8000 te hoog qua prijs. Een Citroën een premium look geven, en dan een premium prijs vragen, zonder de premium snufjes (+crappy infotainment en crappy automaat), is sowizo een formule om te falen. De DS7 zit daar dan veel beter. Premium look. Premium prijs en premium snufjes. Dus hopelijk lukt het hen deze keer, want lelijk zijn ze ni qua model.

Nen DS zal het ni snel meer worden, maar de volgende keer ga ik zeker testrijden met ne 5008. Hopelijk is er tegen dan een 200pk naspft versie voor de GT.

Comment

Ik heb ook naar de 5008 gekeken, die is natuurlijk groter dan de DS7 maar qua luxe en uitrusting toch een antal maten kleiner.

vandaag trouwens mijn voorlopige DS7 gaan ophalen, eindelijk terug een automaat en adaptieve cruisecontrol, zalig

Comment

• Pictures please

Comment

Working...
                                          X