Foto van de open kofferruimte zou ik wel eens willen zien.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
DS 7 Crossback (2017)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenDat goud is zowat de enige kleur waarin hij mooi is. Dus goede keuze. Is dat met de 8-trapsautomaat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stri Bekijk Berichten
8 idd, zeer zacht in de omschakeling
Comment
-
Twee nieuwe motorversies en nieuwe opties voor DS 7 Crossback
De DS7 Crossback wordt bereikbaarder door de komst van een nieuwe motor aan de onderkant van het assortiment. De 1.2 PureTech wordt tegelijk geïntroduceerd met de automaatversie van de BlueHDi.
De DS 7 Crossback is vanaf nu te bestellen met twee nieuwe motoren. Het benzine-aanbod wordt aangevuld met de 1.2 PureTech-motor met 130 pk en is gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak. Voor dieselrijders is de komst van de 1.5 BlueHDi met achttraps automaat goed nieuws. Deze motor was al verkrijgbaar met een handmatige versnellingsbak.
Naast de nieuwe motorversies voegt DS twee nieuwe opties toe aan het assortiment. Met Park Pilot is volledig automatisch inparkeren mogelijk. Dat betekent dat de auto niet alleen zelf stuurt, maar ook remt en gas geeft bij het manoeuvreren. De tweede nieuwe optie is een standkachel, waarmee de auto voorverwarmd kan worden. Deze optie is alleen te bestellen op de dieseluitvoeringen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenDat van het parkeren had ik thans al gelezen dat het erop zat voordat de eerste modellen geleverd waren. Dus vind het vreemd dat ze nu van een nieuwe optie spreken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Was ook een must, want die 6-traps in de DS5 was alles behalve aangenaam. Nu met de DSG 7 voel ik zelfs nog niet wanneer hij overschakelt. Bij 8 trappen dan al zeker helemaal niet meer. Alez, is te hopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door iubitu Bekijk Berichten
Het is wel een Aisin gebleven, dus qua werking toch anders dan de DSG, maar ik neem aan dat de 8-traps versie fel verbeterde tegenover de 6-traps versie
Wat mij betreft mag die auto aan de wall-of-shame
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door iubitu Bekijk Berichten
Stond inderdaad op de initiële prijslijst, maar nadien ging het er weer af...
Comment
-
Auto rijdt zeer goed. Automaat werkt zacht adaptieve cc met stuurcorrectie gaat vlot wel niet tot de limiet gedreven. Achteraan verbazend veel voetruimte gezien de buitenafmeting. Comfort is zeker oke. In overweging wegen als er een opvolger nodig is voor de huidige gezinswagen. Was een diesel in so chic uitvoering met opera interieur
Comment
-
PLUG-IN HYBRIDE MET 300 PK
OOK DS 7 CROSSBACK ALS E-TENSE 4X4
Vanochtend was het Peugeot dat met plug-in hybrides van zowel de 3008 als 5008 op de proppen kwam en nu is het DS dat zijn 7 Crossback elektrificeert.
De nieuwe plug-in hybridevariant van de DS 7 Crossback heet voluit DS 7 Crossback E-Tense 4x4. De auto komt in de basis over dezelfde aandrijflijn te beschikken als het exemplaar dat Peugeot bij de 3008 'Hybrid4' heeft gedoopt.
De DS 7 Crossback heeft een 200 pk sterke benzinemotor die wordt bijgestaan door twee elektromotoren die elk 109 pk sterk zijn. Het gecombineerd vermogen komt uit op 300 pk en het koppel op 450 Nm. De elektrische actieradius moet op zo'n 50 kilometer liggen. Schakelen gaat middels een nieuwe achttrapsautomaat die speciaal voor deze aandrijflijn is ontwikkeld. Het accupakket heeft een inhoud van 13,2 kWh en de auto moet tot een snelheid van 135 km/h elektrisch kunnen rijden. De bagageruimte van de auto is identiek aan die van de DS 7's met alleen een verbrandingsmotor.
De DS 7 Crossback E-Tense staat op 19-inch lichtmetaal en is leverbaar in de nieuwe kleur Crystal Grey.
Eerder plakte DS al de naam 'E-Tense' op de een versie van de DS 3 Crossback. In tegenstelling tot deze DS 7 Crossback E-Tense is dat een volledig elektrische auto.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Sinds 8000 km eigenaar Ds7 diesel 180 pk. Zeer tevreden, stil, super comfort, modern en zeer goede afwerking. Geen enkele piep of kraak. Duidelijk beter dan mijn vorige X3. Een opmerking, klein zoemend geluid van de automatische transmissie bij lage toeren. Zijn er nog rijders die dit hebben opgemerkt?
Comment
-
Denk dat samen met u er maar 2 eigenaars zijn op dit forum van een DS7. Evenals ik destijds met mijne DS5 ook maar 1 van de 2 à 3 personen hier was. Erg hard lopen die DS'en niet, en al helemaal niet op dit forum.
Ik zou het moeten opzoeken om te weten welke motor de andere heeft. Ofwel vergelijken met de 5008 met zelfde motor en transmissie, maar bij mij geen weet van iemand die zo eentje heeft. Ik had wel in de DS5 hetzelfde motorblok, maar had wel een andere transmissie, zijnde Aisin 6-traps en geen 8-traps. Zoemend geluid nooit gehoord, maar de meest verschrikkelijke automaat die ik ooit gereden heb. Om zeeziek van te worden. Maar dat zou met die 8-traps wel opgelost zijn.
Veel plezier met de DS7. Door mijn (en de collega die hem overnam) miserie met de DS5 krijg ik het niet over mijn hart nog ooit een DS te kiezen Vandaag nog eentje zien rijden en in het echt vallen ze ook nog wel goed mee.
Comment
-
Ik heb tot op heden nog maar 1 keer zo een DS7 zien rijden en vind hem er nogal speciaal uitzien.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk heb tot op heden nog maar 1 keer zo een DS7 zien rijden en vind hem er nogal speciaal uitzien.
Comment
Comment