Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DS 7 Crossback (2017)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten

wat zou je dan willen? dat die altijd actief zijn en bij elk rood licht of in de file ligt de piepen? Dat is bij elke auto met parkeersensoren zo geprogrameerd... Normaal is er een knopje om de parkeersensoren manueel te (de)activeren mocht je dat willen.
    Bij mijne tiguan werken die ook als ik traag rij en piepen die nooit aan een rood licht of in de file, tenzij ik enorm kort nader op de voorligger, maar volgens mij is dat niet de bedoeling. Dus als het dan piept, is dat voor u een reminder dat ge te kort op de voorligger zit
    Last edited by ; 02/01/2019, 09:32.

Comment

• ok, dan ben ik fout. Elke auto waar ik al mee gereden heb die front sensoren had, werkte dat niet (tenzij in achteruit gezet of manueel geactiveerd zoals ik zei)
      2015 BMW F11 520dA
      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Soundless Bekijk Berichten

De Active Scan Suspension doet op dat vlak toch wonderen hoor. Kasseien voel je niet, verkeerskussens ;-) dus ook niet. Verkeersheuvels voel je uiteraard wel als je er tegen 50km/u over gaat. Maar ja die zijn in België dan ook zo hoog en steil als de Mount Everest.
        Ik heb toch herinnering dat ik met een maat zijn BX reed en vertraagde voor drempels. Hij zei: "niet remmen, gewoon doorrijden!" en inderdaad, volgende drempel gewoon zonder iets te vertragen erover heen zonder problemen. Had ik toen nog nooit meegemaakt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patrick Devos Bekijk Berichten
          Sinds 8000 km eigenaar Ds7 diesel 180 pk. Zeer tevreden, stil, super comfort, modern en zeer goede afwerking. Geen enkele piep of kraak. Duidelijk beter dan mijn vorige X3. Een opmerking, klein zoemend geluid van de automatische transmissie bij lage toeren. Zijn er nog rijders die dit hebben opgemerkt?
          Nog nooit iets gemerkt van een zoemend geluid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Soundless Bekijk Berichten
            Als ik tijdens de testritten met de Skoda's ergens voorwaarts inparkeerde tegen lage snelheid gaven die perfect aan wanneer ik te dicht tegen een muurtje kwam. Dit systeem begon te werken vanaf ong 60cm.
            Normaal moet het systeem van de DS7 ook zo werken (volgens het instructieboekje)
            als je onder de 10km/u voorwaarts rijdt.
            Ik heb getest tot op 1cm van de bumper voor me zonder signaal
            Bij mijn DS7 werkt het prima hoor. Zonder eerst in achteruit te schakelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stri Bekijk Berichten

Bij mijn DS7 werkt het prima hoor. Zonder eerst in achteruit te schakelen.
              Dan heb je geluk. Ik heb ook wat op fora van citroen gekeken en het is blijkbaar een vaak voorkomend probleem.

De verkoopster van DS Store Antwerpen erkende dit ook en zei dat er dus wel eens een terugroepactie zou komen.
              Op verscheidene Citroenfora lees ik dan weer dat DS Benelux stelt dat dit aan het design van de wagen ligt en er dus niets aan kan gedaan worden (wat uiteraard compleet gezever is).

Mijn keuze is in ieder geval naar iets tsjecho-duits gegaan

Comment

• nu 2 van deze in de geburen erg sjiek donkerblauw en oranje, heeft wel iets en ietwat markante koplampen, de drl zijn wat minder

Comment

• hallo,
                  ik heb een ds7 besteld die ergens einde mei geleverd zou worden (yay)!
                  een so chic puretech 180 pk .
                  nu hadden wij in de brochure mooie velgen gezien nl. de 19" AMSTERDAM.
                  blijkt dat die NIET verkrijgbaar zijn op onze auto!
                  alleen op de e-sense die nog moet komen en op de hdi drive-efficiency.
                  Mij vraag hier is , kan ik ergens die velgen bestellen zonder dat het mij een arm en een been kost?
                  Als ik ze los bestel bij DS komen de wielen alleen al op 1850€.
                  Wel stom dat je ze gewoon apart kunt bestellen maar niet af-fabriek.
                  heb het internet al afgeschuimd zonder noemenswaardig resultaat.
                  iemand enig idee ?
                  tnx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dj.fons Bekijk Berichten
                    hallo,
                    ik heb een ds7 besteld die ergens einde mei geleverd zou worden (yay)!
                    een so chic puretech 180 pk .
                    nu hadden wij in de brochure mooie velgen gezien nl. de 19" AMSTERDAM.
                    blijkt dat die NIET verkrijgbaar zijn op onze auto!
                    alleen op de e-sense die nog moet komen en op de hdi drive-efficiency.
                    Mij vraag hier is , kan ik ergens die velgen bestellen zonder dat het mij een arm en een been kost?
                    Als ik ze los bestel bij DS komen de wielen alleen al op 1850€.
                    Wel stom dat je ze gewoon apart kunt bestellen maar niet af-fabriek.
                    heb het internet al afgeschuimd zonder noemenswaardig resultaat.
                    iemand enig idee ?
                    tnx
                    Bij de gewone merken is dat idd soms wel heel erg raar. Die werken precies met vaste pakketten. Er zijn merken waar ge dat gewoon allemaal kunt kiezen. Maar daar ziet ge uiteindelijk ook wel de prijs flink oplopen als ge gaat beginnen vinken. PSA werkt met versies waarbij ge een paar extraatjes kunt nemen, en dat is het. Maakt het wel allemaal simpeler, tenzij ge absoluut iets wilt dat in een ander pakket zou zitten.

Mss met een beetje goodwill van uwe dealer, dat die dat toch wel voor mekaar krijgt.

Die specifieke velgen goedkoper vinden, zal quasi onbestaande zijn, daar deze puur gemaakt worden voor deze wagen en niet in een ander netwerk terecht komen. Hetgeen ge wel kunt doen, is gewoon een andere leuke set velgen zoeken die erop lijken, of zelfs nog mooier zijn via de gewone bandenboer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                      Hetgeen ge wel kunt doen, is gewoon een andere leuke set velgen zoeken die erop lijken, of zelfs nog mooier zijn via de gewone bandenboer.
                      tjsa , dat zal de enige optie zijn denk ik.
                      maar ik beslis niet alleen spijtig genoeg , vrouwlief heeft haar zinnen gezet op DIE velgen en t zal moeilijk worden om iets te vinden dat erop trekt .
                      heb een paar modellen gevonden maar weet nog niet of ze passen op de ds 7.
                      ik heb wat mailtjes verstuurd , dus nog ff geduld en nog wat verder surfen

Comment

maar ik beslis niet alleen spijtig genoeg , vrouwlief heeft haar zinnen gezet op DIE velgen en t zal moeilijk worden om iets te vinden dat erop trekt .
                        Hetgeen vele tuners doen, is de velgen die hun bevallen photoshoppen onder hun wagen om een idee te krijgen. Maar bij de betere bandenboer hebt ge ook wel kans dat de velgen die ze hebben liggen, er eens onder gemonteerd worden. Maar vrees als ge goedkoper wilt gaan dan die €1800 dat er weinig zijn die daar hun tijd willen in steken.

Ik zelf heb nog maar 1 x in mijn hele leven eens velgen gekocht voor een wagen en dat waren destijds 16" voor mijne Astra. Ik spreek van meer dan 20 jaar geleden. En dat was toen met banden en kortingsbon 23000BEF Ik vermoed dat ge voor €1000 al een heel knappe set kunt vinden voor op de DS7.

Comment

Haha, dat is iets nieuws een vrouw die haar zinnen zet op velgen. Zo ver heb ik de mijn nog niet gekregen , nu ja ik mag gelukkig wel zelf kiezen. Ik zou toch ook is bij de dealer aandringen om hier een tegemoetkoming te doen en anders zoals hierboven al geschreven eens kijken bij de aftermarket bij de serieuzere merken waar de prijzen inderdaad héél wat redelijker zijn. Voor mijn 308 Gti kosten mijn Ronal velgen in 19” een goede 700€ (bij Giva Wheels in Nederland). Let wel dat je velgen hebt die zo mogelijk perfect passen en de juiste ET-waarde hebben of er zo kort mogelijk tegenliggend. Zo zijn mijn Ronal velgen gehomologeerd voor de 308 Gti (die trouwens fabriek af velgen heeft van Speedline wat dezelfde fabrikant is).

Comment

• Nr3

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Zie ze mondjesmaat rijden. Zowat 1 per week, soms eens 1 per twee weken. Vandaag 2 ineens op de camion zien staan
                              Ofwel komt de productie niet op gang, ofwel wordt het gene bestseller voor DS.

Comment

• Ik denk het tweede, wegens te duur.
                                Mensen die ik die prijsklasse een auto kopen gaan waarschijnlijk bij andere merken uitkomen.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Ik denk het tweede, wegens te duur.
                                  Mensen die ik die prijsklasse een auto kopen gaan waarschijnlijk bij andere merken uitkomen.
                                  Geen idee hoe duur hij precies is ten opzichte van andere merken. De DS5 was in principe enorm duur. Zeker voor de beperkte uitrusting die maar verkrijgbaar was tov de concurrentie die wel al die spullen had voor dezelfde prijs. Maar de DS7 is deze keer wel mee met die nieuwe technologieën.

Mijn persoonlijke mening is dat het allemaal enorm verkeerd aangepakt is. Eerst was het Citroën DS, daarna DS. Dan wilden ze met de DS5 gaan mee doen met de premiums door de wagens er gewoon 'duur' te laten uitzien en er meer geld voor te vragen, maar hebben dan de boot gemist. De DS5 is zelfs door de pers niet erg warm onthaald omwille gebrekkige automaat, te hard afgeveerd, verkeerde ergonomie, beperkte opties,... . Dat had eigenlijk de grote magneet moeten zijn om daarna de andere modellen te lanceren. Ik heb eerder zo het gevoel dat ze die wagens specifiek voor de Aziatische markt maken en hetgeen ze in Europa kwijt raakten, gewoon extra meegenomen was. Maar de Aziaten lopen er ook niet zo ontzettend warm voor.

Spijtig, want het had een mooi verhaal kunnen zijn, maar ik zie DS op termijn toch terug verdwijnen.

Comment

• Ik vond de DS5 een prachtige wagen, heb er destijds nog mee gerden op het circuit in Zolder tijdens de CleanWeek2020 (was een fijn evenement, maar is ook niet blijven duren). Ik heb daar toen met verschillende auto's gereden.
                                    Maar terug over de DS5, ik heb nog zo eentje willen kopen, maar idd veel te duur ...

Ik ken de prijzen van de DS7 ook niet echt, maar vermoed toch wel dat die ook vrij hoog zijn?
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• overweeg deze in leasing salariswagen te nemen.
                                      in hetzelfde budget past een 508, insignia, dikke A of simpele c klasse. maar vind de ds7 toch wel echt veel origineler.
                                      sowieso automaat uiteraard.

iemand hier ervaring ermee?

Comment

• met de automaat of de auto als leasing ?

Comment

met de automaat of de auto als leasing ?
                                          gewoon de wagen. hoe en wie die betaalt maakt niet uit.
                                          de automaat en motor combinatie zit in tig andere modellen, dat zal wel ok zijn. :-)

Comment

Working...
                                          X