Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DS 7 Crossback (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik vermoed nu ook wel dat de automaat in orde is omdat het nu een 8-traps zou zijn. Ik had in de DS5 een 6-traps van Aisin liggen, en dat was nen elastiek. Na mij is die nog 2 x van collega veranderd en die waren er ook niet over te spreken. Degene die er nu mee rijdt, is blij dat hij eind dit jaar een nieuwe wagen mag kiezen.

    Comment


    • Vriendin van mij heeft onlangs de1.5 diesel met automaat gaan testrijden en ter vergelijking een Tiguan 20tdi DSG. Mss geen goede vergelijking maar volgens haar voelde die 1.5 veel meer aan als een "speelgoedauto" (haar woorden), dan de VW.

      Probleem is, dat als je bij de DS7 een 2 liter wil, je meteen een pak hoger zit qua leasing bedrag, jammer genoeg

      Comment


      • Bij mij ist sowizo een 2 liter. Kleiner wil ik eigenlijk niet, en in de vijver dat ik vis, is het meestal 2.0 diesel. Als ik al nen 5008 zou nemen, is het ook de 180pk versie en dat is ook nen 2.0. Maar die laatste gaat het niet worden. Nu 2 x met de 3008 gereden en kan niet wennen aan dat ministuur. Jammer dat ze daarop bespaard hebben bij Peugeot Iedereen heeft er al mee gereden, en telkens iemand terug binnen komt, wordt er serieus wat gelachen met dat kleine stuur.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten

          gewoon de wagen. hoe en wie die betaalt maakt niet uit.
          de automaat en motor combinatie zit in tig andere modellen, dat zal wel ok zijn. :-)
          Prima wagen, ik rij er nu bijna een jaar mee, nog geen problemen gehad, zeer tevreden.
          wat wil je graag weten?

          Comment





          • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

            Comment


            • Ze smijten ze opeens langs je hoofd
              Wltp gedoe



              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment


              • Als ik zo eentje zie denk ik altijd eerst dat het een Audi is, het is pas als ik hem van dichterbij zie dat ik merk dat het een DS is.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • ik ook

                  Comment


                  • Ik dacht al dat het aan mij lag.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • Da gevoel heb ik toch nog ni gehad

                      Comment


                      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment












                            • Die Technik des neuen DS 7 Crossback E-Tense 225 ist von den anderen Plug-in-SUVs aus dem PSA-Konzern bekannt, daher beschränken wir uns auf Stichpunkte:
                              • Verbrennungsmotor: 1,6-Liter-Turbobenziner mit 180 PS und 300 Nm
                              • E-Motor: 81 KW (110 PS) und 320 Nm
                              • Systemleistung und Systemdrehmoment: 225 PS und 360 Nm
                              • Getriebe: Achtgang-Automatik
                              • Akku: 13,2 kWh
                              • Elektrische Reichweite: 55 km WLTP
                              • Elektrische Höchstgeschwindigkeit: 135 km/h
                              • Verbrauch: 1,4 Liter/100 km (31 Gramm CO2 pro km)
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • DS7 Crossback 4x4 vs Peugeot 508 SW PHEV comparison REVIEW SUV vs Estate - what’s better?


                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Hallo mensen,

                                  Ik ben sinds 3 weken eigenaar van een DS7 E-Tense voorwiel aangedreven hybride 225PK Le Louvre editie en ik ben er net mee naar Oostenrijk in de bergen op verlof geweest. (Tirol)
                                  Daar heb ik de wagen goed leren kennen en de voordelen en nadelen ervaren.

                                  Voordelen zijn toch wel het comfort van rijden, de gekoelde voorzetels die je onmiddellijk voelt bij inschakeling ervan, de 8 traps automaat, het panoramisch dak dat je zelfs bij 130km/u kan gebruiken, meer dan voldoende vermogen om hellingen van zelfs 16% probleemloos op te rijden terwijl de accu voor de elektrische motor leeg was, het opladen van de batterij bij de afdaling van de berg naar 12km, de adaptieve cruise control die heel goed werkt, de kofferruimte, de binnenruimte vooral ook voor de achter passagiers, enz.

                                  Mijn andere wagen is een Audi Q5 die goed uitgerust is en als ik beide wagens vergelijk heb ik toch ook wat minpunten bij de DS7.

                                  Bij de DS7 kan je de elektrische zetels instellen, dan stel ik de zij en achteruitkijk spiegels in voor deze geheugenstand op M1.
                                  Nadien stellen we de voorzetel in op mijn lengte en dus ook de zijspiegels + achteruitkijk spiegel op M2 maar wanneer we dan tussen M1 en M2 switchen moeten we steeds de spiegels manueel bijregelen! Komt daarbij dat de zijspiegel regeling onderaan links het stuur staan wat niet meevalt qua bediening.
                                  Bij de Audi Q5 volgen de spiegels de instelling per geheugeninstelling!

                                  Wat ik bij het op en afrijden van België naar Oostenrijk mee maakte dat heel het digitaal hoofd- en dashboard scherm uitviel met daarbij een luide knal in de luidsprekers is er wel over.
                                  Ik heb dit driemaal meegemaakt en de mede passagiers schrokten zich een bult. zeker al omdat dit de eerste keer gebeurde tijdens de nacht en ze toen in slaap lagen...

                                  Heeft iemand dit ook al meegemaakt en is er een oplossing voor gevonden?

                                  Bij het herstarten stond de GPS terug op de vorige bestemming dan diegene die ik ingegeven had, Gelukkig had ik dit tijdig opgemerkt.
                                  De tweede keer gebeurde dit vlak voor een verkeerswissel en heb ik daardoor de verkeerde richting genomen.
                                  Bij de volgende uitrit heb ik dan bijna 3 minuten moeten wachten op het "berekenen" naar de eindbestemming!

                                  Het navigatie systeem is ook uitermate traag, Ik stelde bij de terugreis van Isschl Tirol naar Liedekerke de navigatie in en het berekenen duurde... 3 min 16 seconden.
                                  Daarbij stuurde hij ons van Oostenrijk door naar Zwitserland, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg en België en wetende dat je een 45 euro dag-vignet moet betalen in Zwitserland hebben we dat dus niet gekozen. We zijn rond Zwitseland gereden en toch stuurde hij ons nog door Frankrijk nadien!

                                  In het oprijden hebben we Belgie/luxemburg/duitsland en oostenrijk gehad. Waarom hij ons bij het terugrijden twee extra landen wou laten rijden is me een raadsel.
                                  Hier moet ik zeggen dat de navigatie vd Audi 10 keer beter en sneller werkt dan bij de DS7.
                                  Bij Audi gebeurt dit op een 10 seconden en dan heb je nog de keuze tussen drie trajecten waarbij je zelf je voorkeur kiest en vertrekt!

                                  Deze laatste zijn toch nog werkpunten waaraan gewerkt moet worden bij DS-automobiles. Buiten deze drie ongemakken moet ik zeggen dat dit een fantastische wagen is.

                                  Nu donderdag 26 augustus gaat de wagen een ganse dag binnen om hem aan de computer te hangen en uit te lezen waarom het systeem driemaal herstarte. Testen zal moeilijk zijn want we leggen niet wekelijks deze afstanden af... Er is ons wel een vervangwagen voorzien.

                                  Oh ja, voor ik het vergeet,

                                  De eerste dag dat we de wagen afhaalde konden we op de site van DS registreren om een app op onze smartphone te bekomen en de wagen aldus uit te lezen.
                                  Je moest hiervoor registreren en dan krijg je een e-mail waarop je de activatie kan doen van je account. Deze activatie e-mail heb ik nooit gekregen en na melding aan de DS helpline ging dit de volgende dag opgelost zijn. Dit is nooit opgelost geweest door DS en na verschillende pogingen van mijn kant had ik ondervonden dat e-mails eindigend op @teletnet.be niet doorkwamen. Ook niet in mijn spam folder. Ik heb dan een gmail account aangemaakt en dat ging direct. De DS helpline hiervan verwittigd dat ik dat toch liever mijn telenet voor dit account zou hebben en nu na bijna 4 weken nog steeds geen antwoord of oplossing hiervoor... Shame on you DS helpline...

                                  Ik hou jullie op de hoogte na het garage bezoek in Aalst, als het goed is mag het ook gezegd worden, andersom ook zodat eventuele kopers weten waaraan zich te verwachten

                                  Mvg, Jan Lannoy

                                  Comment


                                  • Leuk verslagje! Congratzz met de nieuwe DS, veel geluk ermee! Mooie wagen
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Veel geluk zal nodig zijn zo te lezen. ;-)

                                      Collega van mij heeft dezelfde configuratie als bedrijfswagen, maar zij is er uitermate tevreden over.
                                      Had hiervoor een Audi A4, en ze vindt het multimedia systeem zelfs beter.

                                      Maar mss heeft zij tot nu toe gewoon geluk gehad, of nog zo'n verre reis niet gereden, dat weet ik niet ;-)

                                      Comment


                                      • dat van de spiegels vind ik zeer merkwaardig. Zowel mijn vorige als huidige peugeot hebben elektrisch verstelbare zetels met geheugenfunctie en daar zitten de spiegels gewoon bij. Enkel de binnenspiegel dient manueel verstelt te worden. Voor de rest wordt alles ingesteld via de geheugenfunctie. Wetende dat DS en citroën dezelfde onderdelen gebruiken... Al voor gehoord bij de dealer of dit normaal is?
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment


                                        • Benieuwd naar het vervolg hiervan.
                                          den borre


                                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                          Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                          Comment

                                          Working...
                                          X