Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mitsubishi Eclipse Cross (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mitsubishi Eclipse Cross (2017)

    In Genève trekt Mitsubishi het doek van de Eclipse Cross, een nieuwe cross-over die tussen de ASX en de Outlander op de menukaart komt te staan. Gelukkig kunnen we het Japanse wapenfeit vandaag al digitaal bekijken.

    Mitsubishi zet over ruim een week in Genève de Eclipse Cross op het podium, een hagelnieuwe cross-over die al in de herfst van dit jaar in de Nederlandse showrooms te vinden is. Niet alleen voor Europa is de nieuwe Japanner belangrijk, de Eclipse Cross zal ook zijn weg vinden naar de Noord-Amerikaanse en de Australische markt.

    Mitsubishi noemt de 4,4 meter lange en 1,8 meter hoge Eclipse Cross een coupéachtige SUV. We zien een sportief getekende cross-over met een opvallende achterzijde met gesplitste achterruit en een hooggeplaatst derde remlicht dat over de hele breedte van de auto doorloopt. Het front is minder radicaal anders dan we van Mitsubishi gewend zijn; hier zien we het inmiddels bekende Dynamic Shield-design terugkeren.

    Net als het exterieur vertoont het interieur scherpe vouwen. Een head-up-display is van de partij en het SDA-multimediasysteem laat zich met een touchpad bedienen.

    Mitsubishi zet voorlopig twee motoren op de bestellijst. De eerste is een 1,5-liter grote turbobenzinemotor, die gekoppeld is aan een cvt-transmissie. Dieselen kan met een nieuwe 2,2-liter dieselmotor, een blok dat gekoppeld is aan een eveneens nieuwe achttrapsautomaat. Standaard is de Eclipse Cross voorzien van Super All Wheel Control-aandrijving, vierwielaandrijving dus.

    Bron: Autoweek













    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2












    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Vanaf de voorzijde tot en met de voorportieren: ça va.
      Vanaf de achterportieren tot en met de achterbumper:

      Persoonlijke mening hé.

      Comment


      • #4
        Honda, Toyota en nu ook Mitsubishi met zo'n over gestyleerd ding.
        Kan mss nog net ff een wow effect geven, maar op het tweede zicht al beu gezien, naar mijn mening

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
          Vanaf de voorzijde tot en met de voorportieren: ça va.
          Vanaf de achterportieren tot en met de achterbumper:

          Persoonlijke mening hé.
          Idd. Deel identiek dezelfde mening.

          Comment


          • #6
            Ik hoop dat de motoren mee upgedated zijn en de geluidsisolatie... als jarenlange Mitsubishi-fan al 3 keer gaan zien en rijden met de ASX om een suv te kopen
            en nee: te luide motor -en rijgeluiden, motor zonder fut, dus slecht ontworpen voor mij, rijdt wel fijn
            De nieuwe schijnt met Qashqai delen ? .. ondertussen de Toyota C-HR gekocht
            Last edited by ; 02/03/2017, 15:42.

            Comment


            • #7












              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8










                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Die achterkant ziet er raar uit bij een rode exterieurkleur, bij andere kleuren valt het mee.

                  Comment


                  • #10
                    Dit moet inderdaad een van de lelijkste 'konten' zijn van de laatste jaren...

                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                    Comment


                    • #11
                      Voor het interieur bij de Peugeot 3008 te rade gegaan...maar dan net niet

                      Comment


                      • #12
                        Echt niet. En jammer dat ze de naam 'Eclipse' ervoor gebruiken terwijl de originele echte Eclips wel een pak mooier was. Zelfs is het nu gedateerd.

                        Het infotainmentsysteem hebben ze precies bij BMW gekocht.

                        Comment


                        • #13
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            Als je die salon foto's ziet en je ziet die mens erbij staan dan oogt die auto echt wel smal en klein.

                            Comment


                            • #15
                              Rij-impressie: MITSUBISHI ECLIPSE CROSS

                              LICHT NA DE DUISTERNIS

                              De Eclipse Cross is nu al een auto om je te herinneren. Het is de laatste Mitsubishi die voor de fusie met Renault en Nissan werd ontwikkeld én het is wat Mitsubishi betreft het startschot voor een nieuwe, glorieuze periode van het merk. Mooie taal, maar eerst maar eens rijden.

                              Een zonsverduistering mag dan een donkere aangelegenheid zijn, altijd komt er weer licht na de duisternis. Precies dat licht moet de Eclipse Cross gaan brengen in het honderdjarig bestaan van Mitsubishi als automerk. De compacte cross-over is bovendien de eerste volledig nieuwe Mitsubishi in lange tijd; een mooi verjaardagscadeau aan zichzelf, maar het moet vooral een ommekeer worden voor het sympathieke, bescheiden merk. Dat is hard nodig, want het leven was de laatste jaren niet gemakkelijk voor Mitsubishi. Eind 2016 werd Mitsubishi opgenomen in de Renault-Nissan-groep. De alliantie zal het merk toegang bezorgen tot nieuwe markten en technische ontwikkelingen. Genoeg redenen dus om vol vertrouwen vooruit te kijken.


                              VEEL BINNENRUIMTE

                              Maar nu is het dan tijd voor de Eclipse Cross, die nog voor de overname werd ontwikkeld. De auto moet het gat tussen de ASX en de Outlander vullen en dat is een goed plan, want in dat gat hebben concurrenten veel succesvolle modellen. Mitsubishi wil de stoerheid van een SUV combineren met een dynamische coupélijn. De hoge, vlakke achterruit moet de stroomlijn verbeteren, maar levert ook veel binnenruimte op. Om het zicht naar achteren niet te vergallen is er een extra ruitje onder gemonteerd, wat niet kan voorkomen dat er een forse horizontale balk in de weg zit.

                              Wat betreft het interieur heeft Mitsubishi flink gewerkt aan de kwaliteitsbeleving, met de nadruk op beleving, want – zo zegt het merk zelf – met de bouwkwaliteit was niets mis. Het kwam alleen niet altijd zo over. Met accenten van aluminium, pianolak en carbonlook moet het wat rijker ogen en voor het eerst heeft een Mitsubishi een touchpad voor de bediening van het infotainment. Dat systeem is er helaas niet met ingebouwde navigatie. Volgens Mitsubishi hebben de meeste mensen die inmiddels zelf in de broekzak en dat mag dan wel waar zijn, maar de communicatie tussen onze smartphone en Android Auto hield er tijdens onze testrit enkele malen mee op. Niet fijn, midden in de chaotische spits van Barcelona.

                              De Eclipse Cross is lekker ruim, niet alleen voor-, maar nog meer achterin. Met 341 liter is de kofferruimte ook keurig; door de achterbank 20 cm naar voren te schuiven, maak je er 448 liter van. Van die achterbank kan ook de hoek van de rugleuning in twee ongelijke delen worden versteld.


                              ERG GOEDE CVT

                              De Eclipse Cross is er voorlopig alleen met de nieuw ontwikkelde 1,5-liter turbomet dubbele inspuiting (direct en indirect) die we vandaag rijden. Wij hebben de duurste mee en die heeft Super All Wheel Controlvierwielaandrijving (S-AWC) en een cvt. Zo'n traploze automaat wil nogal eens hoog in de toeren klimmen en een onnatuurlijk gevoel geven, maar daar is hier geen sprake van. Mitsubishi heeft hem goed afgesteld. Dankzij de souplesse van de motor (250 Nm over een erg breed bereik) is dat hoogtoerige werk niet nodig. Voor wie toch wat meer betrokkenheid wil, is er een soort kunstmatige achttrapsautomaat geprogrammeerd, die zelfs met flippers aan het stuur te bedienen is. Het totaalplaatje is een erg prettige aandrijflijn en ook het onderstel is dik voor elkaar, zolang je tenminste snelwegkilometers maakt.

                              Op bochtige binnenwegen met matig asfalt merk je dat de Eclipse Cross minder scherp en verfijnd is dan de meeste concurrenten. Met name de demping van de achteras schiet enigszins tekort, zodat de achterkant bij hobbels een forse stap opzij kan maken. Het S-AWC kent drie standen, die zich onderscheiden door de krachtenverdeling tussen voor- en achteras of, meer precies, de bandbreedte waarin deze kan variëren. In stand Auto is dat tussen 80/20 en 55/45 (v/a), in Gravel tussen 80/20 en 45/55 en in de meest veeleisende omstandigheden in de stand Snow ligt dat tussen 70/30 en 40/60.



                              RIJKE UITRUSTING

                              Mitsubishi houdt het voorlopig bij deze 1.5, want het wil geen mager bemeten instapmotortje in de Eclipse Cross. Daar denkt de Nederlandse fiscus helaas anders over en dat heeft als consequentie dat de auto niet goedkoop is. Mitsubishi pareert dat met een behoorlijk rijke standaarduitrusting. De eenvoudigste (Pure) heeft standaard lichtmetalen 16-inchwielen, rijbaanhulp (erg gevoelig), automatische airco, cruisecontrol, grootlichtassistent en botspreventie. De Intense heeft bovendien 18-inch rubber, gescheiden klimaatregeling, een head-up display, parkeersensoren rondom en luxere bekleding. Dan is er een First Edition met 360-gradencamera, blindehoeksensoren, ledkoplampen en stoelverwarming voor. De meest luxe Eclipse Cross heet Instyle en beschikt over leren bekleding, stoelverwarming achter, stuurverwarming, een dubbel schuifdak, adaptieve cruisecontrol en een premium hifisysteem.

                              Het kleurengamma is helaas wat beperkt. Behalve de prachtige rode gloed die wij reden, is er een bronskleur en zijn er vijf tinten grijs. De Eclipse Cross staat eind van het jaar bij de dealers. In de loop van komend jaar komt er ook een verbeterde versie van de bekende 2,2-liter diesel, die van 360 naar 400 Nm groeit. Een plug-in hybride is van de baan, maar Mitsubishi hint wel geheimzinnig naar een andere vorm van elektrificatie.

                              OORDEEL

                              • +Fijne aandrijflijn
                              • +Lekker ruim
                              • -Onderstel niet heel verfijnd
                              • -Weinig keuze









                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16






                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Ziet er allemaal plastiek en niet degelijk uit op foto
                                  Benzine
                                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                  '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                  '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                  Diesel
                                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                  '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                  '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                  '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik ben binnen enkele weken een trotse bezitter van deze wagen.

                                    Na enkele testritten gedaan te hebben met zowel de automaat als de handgeschakelde versie heb ik besloten om te gaan voor deze uitvoering:

                                    de Instyle versie(duurste versie) in het mooie rode kleur,handgeschakeld.


                                    Als er mensen zijn die ook overwegen om dergelijke wagen te kopen mogen ze mij gerust wat vragen over dit model stellen via deze weg.

                                    ​​​Ik weet dat er veel mensen deze wagen niet mooi vinden,wat hun goed recht is,maar het is toch best om deze auto in levende lijve te gaan bekijken.
                                    Wij vinden hem juist wel mooi en heeft natuurlijk een speciale achterzijde,maar dat maakt het juist kenmerkend en speciaal.ik geef toe,aan het achterste moesten we ook even wennen,maar begon het meer en meer te aanvaarden.

                                    Inderdaad,het interieur is niet echt dat,wat je van een wagen in die prijsklasse mag verwachten,dat geef ik uiteraard wel toe,dat klopt wel,maar het is toch aanvaardbaar voor ons dan.

                                    Mvg

                                    Comment


                                    • #19
                                      Als jij de auto mooi vindt en overtuigd bent na de testrit, dan moet je je geen fluit aantrekken van wat wij/anderen vinden.
                                      Ik rij met een Peugeot Partner, waar 90% van de forumgasten niet dood in wil gevonden worden Maar wat kan mij dat schelen.

                                      Proficiat. De eerste maanden met een nieuwe auto zijn altijd heerlijk. Zelfs banale ritjes doe je met een smile.
                                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Geef toch de voorkeur aan de vorige Eclipse.
                                        There are Pretenders among us.....
                                        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X