Oorspronkelijk geplaatst door MARC V
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mitsubishi Eclipse Cross (2017)
Collapse
X
-
Proficiat met de nieuwe aanwinst! Mitsubishi is altijd goed!
Persoonlijk vind ik binnenin wel ok maar buiten is het toch maar een vreemde eend. Ik geef dan ook de voorkeur aan een ASX (en nog meer aan een CX3) maar die zijn wel een stukje kleiner natuurlijk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Dank je wel voor de (eerlijke) reactie hierop.
Ik was op zoek naar een compactere suv dan mijn huidige wagen.(zafira tourer)
Er waren enkele modellen waar ik in geiinteresserd was toen ik naar het autosalon in brussel trok.
Het betrof de: volvo xc 40-volkswagen t-rock-scoda karoq-seat arosa en in ver in mijn achterhoofd de bewuste mitsubishi eclipse cross
Naar de volvo ging mijn interesse het meest uit.
Na een testrit met de volvo D4 een diesel en automaat (ik wilde benzine en handgeschakelde)viel deze al af omdat de gewenste motorisatie(T3)nog niet voorradig was als testwagen(wat ik wel wist eigelijk) en omdat mijn partner er zich niet echt ....op haar gemak in voelde en ik had toch ook niet echt een gevoel van....hier zie ik me wel in rijden.Wat natuurlijk niet wegneemt dat ik dit een zeer mooie wagen vind en dat hij toch ook wel erg fijn reed en dit ook een trapje(of 2) hoger staat dan de Mitsubishi.Daar ben ik mij erg bewust van,laat dat duidelijk zijn aub.
Ik zou nu ook niet willen zeggen dat hij echt veel duurder was uitgevallen zoals ik hem geconfigureerd had (het was de momentum versie) dan de Mitsubishi Eclipse Cross.Hier heb ik wel gekozen voor de duurste versie met alles erop en eraan.
De volkswagen t-rock vond ik tijdens de eerste beelden en filmpjes nog wel mooi,maar naarmate ik hem bekeek vond ik toch dat hij miinder in de smaak viel .
In brussel heb ik er dan ook kennis mee gemaakt en de kwaliteit /materiaal van het interieur vond ik toch wel even tegenvallen wat ik ook ak eerder gelezen had.
Echt veel harde materialen gebruikt in het interieur,wat ik tevens in de mitsubishi ook wel hier en daar ben tegengekomen,maar toch niet in die hoeveelheid als de volkswagen.
De karoq vond ik wel ergens mooi maar dan ook weer wat saai en een gekende stijl (volkswagen)en gaf niet echt een wauw gevoel,toch vooral wat de buitenkant betrof,maar ....zeker niet lelijk te noemen,dat zeker niet.
De seat arosa vond ik best wel knap en ondanks de kleinste van allemaal toch nog verrassend ruim,dat wel,maar dan misshien weer toch te krap....alhoewel.
Dan bij de mitsubishi terecht gekomen en daar viel ons oog beiden(ik zeg beiden,wat ik ook toch belangrijk vind ;-))) op de nu aan gekochte eclipse cross.
Eerst test gereden met de handgeschakelde versie.De 1.5 benzine voorwielaandrijving.
Ik vond hem met zijn 163 pk en dit vanaf ongeveer 1800 toeren er stevig aan doortrekken,en vond ook dat hij vrij confortabel reed ondanks zijn kortere wielbasis en grotere velg 18" dan mijn huidige zafira tourer 17" met 1.4 met 140 pk.
We voelden ons ook meteen thuis in de wagen...hij gaf ons een goed gevoel,wat niet onbelangrijk is toch?
Het enige dat me wel opviel tijdens de rit op de autostrade was wel dat (motor) vrij beschaafd overkwam maar er was wel wat windgeruis te horen,meer dan de zafira.Ik moet wel zeggen dat er wel wat wind op dat moment aanwezig was!
Het was de instyle versie en dat omvat vooral...lederen zetels en panoramisch open dak en ledkoplampen en gps.
Later nog eens elders een testrit gedaan met de automaat,maar dat viel minder in de smaak bij ons.
Was ook de invite versie welke stoffen zetels had en die hadden toch ook niet echt onze voorkeur.
Het was vooral het geluid van de motor hierbij en niet zozeer de automaat zelf die me niet kon bekoren.
Let wel.ik ben ook wel geen automaat gewoon,kan hier ook wel iets met temaken hebben hoor!
De instyle versie met handgeschakelde versie maakte voor mij zelfs een zeer mooi(sportief ) geluid.
Dan toch wat later nog eens terug met de handgeschakelde versie gaan rijden en dat viel weer erg goed in de smaak.
Ik wacht ongeduldig de dagen af tot ik hem mag begroeten,en zal ongeveer eind februari (al) zijn
Dus eigelijk op twee weken tijd zal hij normaal leverbaar zijn,en dat is verdomd snel vind ik.
Let wel,ik ga hier zeker niet beweren dat deze mitsubishi beter of evengoed als mijn huidige zafira tourer gaat rijden,dat is te vroeg om te oordelen hierover
en ik moet zeggen dat ik dat ook niet echt ga of mag verwachten.
Ik ben wel tevreden met de 5 jaar waarborg en 5 jaar wegbijstand op deze eclipsse cross.
Deze had ik ook op de zafira tourer best kunnen gebruiken.
Comment
-
Testje: MITSUBISHI ECLIPSE CROSS 1.5 4WD CVT CLEARTEC INSTYLE
Met de compleet nieuwe Eclipse Cross vult Mitsubishi keurig een gat in het eigen modelprogramma op.
Eind vorig jaar maakten we voor het eerst kennis met de Mitsubishi EclipseCross. Het is de laatste volledig in eigen beheer ontwikkelde nieuwe auto van Mitsubishi. In 2016 heeft het merk zich namelijk aangesloten bij de Renault-Nissan-alliantie. De auto is bedoeld om het gat te dichten tussen enerzijds de compactere ASX en anderzijds de grotere Outlander, ook al deelt de Eclipse Cross met die laatste auto wel zijn wielbasis. Inderdaad, net als veel autofabrikanten laat ook Mitsubishi geen kans voorbij gaan om iedere niche in de SUV-markt te dichten. In deze testauto hebben we een benzinemotor, een automatische transmissie van het type cvt en vierwielaandrijving. De benzinemotor is goed voor 163 pk en de dikste die verkrijgbaar is.
Fijne cvt
Bij Mitsubishi hebben ze hun huiswerk goed gemaakt. Hoewel we bij de Eclipse Cross hebben te maken met de meest potente uitvoering, is de aandrijflijn niet te betrappen op overdreven sportiviteit. Er zit meer dan genoeg pit in om zonder gekkigheid lekker vlot met het verkeer mee te komen, precies zoals je het mag verwachten bij een midi-SUV met 163 pk. Op de samenwerking tussen de motorvan de Eclipse Cross en de cvt valt weinig aan te merken. Heel af en toe is er een klein aarzelmomentje, maar dat is absoluut niet hinderlijk. De elektronica haakt keurig aan bij de reserves van de motor. Wanneer je gas geeft, wordt er slechts bescheiden teruggeschakeld. De motor schiet dus niet abrupt in de toeren, een ongemak dat we nog wel eens bij andere (hybride) cvt's zien. Niet dat het tijdens onze testperiode ook maar enig moment noodzakelijk was, maar indien gewenst kun je met behulp van de flippers achter het stuur de cvt laten schakelen naar een achttal voorgeprogrammeerde overbrengingen. Al met al is de cvt in de Mitsubishi misschien wel de fijnste die we kennen.
Synthetische besturing
Het onderstel van de Mitsubishi is vrij soepel, wat voor enige beweging in de koets zorgt. Niet dat het stoort of oncomfortabel wordt, maar het valt wel op. De besturing van de Eclipse Cross is iets afstandelijk; het voelt wat synthetisch aan. Ook hier zorgt de vierwielaandrijving ervoor dat de aandrijfkrachten keurig worden verdeeld en dat ze geen invloed hebben op de spoorkrachten. Zonder ook maar een moment van opkomende wielslip gaat de auto mooi neutraal de bocht om.
Losse puzzelstukjes
Vanbinnen valt direct op dat de Mitsubishi een degelijke bouwkwaliteit uitstraalt. Het interieur zit goed in elkaar en wekt de indruk dat het allemaal heel lang meegaat. Alles wat je aanraakt of beetpakt, voelt degelijk aan. Het ziet er alleen niet allemaal even gelikt uit. Integendeel, het dashboard en de middenconsole lijken opgebouwd uit allemaal losse puzzelstukjes zonder enige onderlinge cohesie. Centraal op het dashboard staat een multimediascherm, waarvan de vorm en de opstelling doen denken aan wat we kennen van BMW. Het multimediasysteem laat zich niet echt lekker bedienen. Het gaat niet altijd helemaal van harte; niet wanneer je het scherm aanraakt en ook niet wanneer je de op de middentunnel geplaatste touchpad gebruikt. In plaats van dat laatste zien we liever een grote en stabiele bedieningsknop, zoals we die bij andere merken vaak tegenkomen (en die vaak bij dezelfde onderdelenleveranciers vandaan komt). Als aanvulling op het instrumentarium met de twee duidelijk af te lezen grote meters zit iets hoger in de Eclipse Cross een head-up display. Helemaal van deze tijd, dus. Wel is het jammer dat de instelmogelijkheden iets te beperkt zijn. Wanneer je qua postuur iets boven de middelmaat uitsteekt, valt de informatie buiten het scherm. Wellicht kunnen ze dat bij Mitsubishi in een volgende update in orde maken; op deze manier heb je er niets aan.
Variabele laadruimte
De zitpositie achter het stuur is in orde, al zijn de stoelzittingen aan de korte kant. Met langere benen mis je op langere ritten ondersteuning. Daarentegen houd je met een bovengemiddelde lengte wel aan alle kanten nog een paar centimeter ruimte over. Achterin is het anders. De achterpassagiers beschikken duidelijk over minder hoofdruimte. Dat valt tegen en is het directe gevolg van de aflopende daklijn. En wat voor de achterpassagiers geldt, gaat ook op voor de bagage. De bagageruimte is niet overbemeten; met de achterbank in de achterste stand (indien je mensen achterin fatsoenlijke beenruimte wilt bieden) past er slechts 340 liter in. Met de bank in de voorste positie wordt het wel iets beter – je krijgt er dan 107 liter bij.
Zelf navigeren
We hebben hier te maken met de meest complete uitrustingsvariant, de Instyle. Dat betekent dat er een karrenvracht aan hulp- en assistentiesystemen aanwezig is en ook actieve cruisecontrol. Een navigatiesysteem ontbreekt echter. Het zit er standaard niet op en is ook niet als optie aan te vinken. Een beetje mager voor een auto van dik veertig mille. Mitsubishi verwijst je naar je eigen telefoon. Voordeel daarvan is wel dat wanneer de auto ouder wordt, je telefoon nog altijd up-to-date is, terwijl een navigatiesysteem verouderd raakt. Maar goed, dat is natuurlijk meer iets voor de volgende eigenaar. Of niet?
SPECIFICATIES
Brandstof Benzine Motor 4-cil. in lijn Cilinderinhoud 1.499 cc Maximaal vermogen 120 kW / 163 pk bij 5.500 tpm Maximaal koppel 250 Nm bij 1.800 tpm Lengte / breedte / hoogte 4.405 mm / 1.805 mm / 1.685 mm Wielbasis 2.670 mm Massa leeg 1.495 kg Laadvermogen 655 kg Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.600 kg / 750 kg Banden 225/55R18 Topsnelheid 200 km/h Acceleratie 0-100 km/h gemeten 9,4s (9,8s) Acceleratie 50-80 km/h in D 3,1s Acceleratie 80-120 km/h in D 7,2s Brandstofverbruik gemeten 10,6 l/100km
(fabrieksopgave: 7,0 l/100km)CO2-uitstoot 159 g/km
EINDOORDEEL
De Eclipse Cross is prima in staat om het gat tussen de Mitsubishi’s ASX en Outlander te vullen. Er is echter ook nog een wereld buiten dat merk; tegen die concurrentie lijkt de Eclipse Cross bepaald geen sterke vuist te maken. Hoewel de Mitsubishi een heel fijne aandrijflijn heeft en gunstig is geprijsd, krijg je bij de concurrentie doorgaans meer auto. Daar moet je weliswaar ook meer voor betalen, maar dat is zeker het overwegen waard.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Na op de SUV days ermee gereden te hebben was mijn zoon er helemaal gek van en werd de eclipse cross instyle 6MT en CVT door hem uitgebreid getest via een dealer. Vandaag heeft hij de bestelbon getekend voor een eclipse cross instyle 1.5 benzine 163pk 6MT in die prachtige rode kleur.Levering verwacht binnen een viertal weken als alles goed gaat. Van één ding is hij zeker...hij gaat de baan op met een exclusieve wagen want sinds de SUV days tot nu heb ik er nog gene ene zien rondrijden. :-)
Comment
-
Hier weet ik er wel rond rijden.
De PHEV was op de SUV days ook een aangename verrassing.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Vandaag werd de Eclipse cross opgehaald. Eerste impressie: bij vertrek vanuit stilstand moet je verdomd goed oppassen dat de motor niet stilvalt (lijkt in eerste instantie moeilijk op toeren te raken), zowel mijn zoon als mezelf hadden er moeite mee, afwachten of dit betert eens de motor losgereden raakt. Verder niets dan lof over de wagen, rijdt en stuurt heerlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door megane_cc Bekijk BerichtenVandaag werd de Eclipse cross opgehaald. Eerste impressie: bij vertrek vanuit stilstand moet je verdomd goed oppassen dat de motor niet stilvalt (lijkt in eerste instantie moeilijk op toeren te raken), zowel mijn zoon als mezelf hadden er moeite mee, afwachten of dit betert eens de motor losgereden raakt. Verder niets dan lof over de wagen, rijdt en stuurt heerlijk.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Waar heb je hem gekocht?den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenWaar heb je hem gekocht?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door megane_cc Bekijk Berichten
De wagen werd gekocht bij V.J.B. Motors te Hasselt.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
Post eens een paar fotootjes als je wil?
1. Front styling element
2. Rear styling element
3. Bumper hoeken vooraan en achteraan - carbonlook met rode bies
4. Zijskirts - carbonlook met rode bies
5. Chroom afwerkingstrip valdeur
6. Verlichte instaplijsten
7. Piano black decoratiepaneel schakelaars voordeuren
8. Kofferschaal
9. Set rubberen matten V&A
Comment
Comment