Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-Klasse Cabriolet (2017)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes E-Klasse Cabriolet (2017)

E-KLASSE HELEMAAL COMPLEET

Het hele rijtje varianten van de Mercedes-Benz E-Klasse is compleet. Dit is de Cabriolet!

Mercedes maakte er geen geheim van dat het de E-Klasse Cabriolet in de startblokken heeft staan. Vorige week kregen we deze teaserfoto te zien van de open versie, met de aankondiging dat we de auto tijdens de Autosalon van Genève kunnen aanschouwen. Nu is het digitale doek er alvast af!

We kunnen wel stellen dat de Cabriolet voor weinig verrassingen meer zorgt. Uiteraard zijn er veel overeenkomsten met de eerder onthulde Coupé. Op het dak na, uiteraard. Mercedes meldt dat de kleurkeuze voor het stoffen dak bestaat uit donkerblauw, donkerbruin, donkerrood en zwart. Het dak kan geopend en gesloten worden tot 50 km/h. Het kost 20 seconden om het dak dicht of open te krijgen. Met het dak dicht is er 385 liter laadvermogen in de kofferbak. Wie open rijdt heeft nog 310 liter tot zijn beschikking. De achterstoelen zijn tot op zekere hoogte los van elkaar neer te klappen, zodat je ook nog wat grotere objecten mee kan nemen.

De net geen 4,83 meter lange Cabriolet is iets groter dan zijn voorganger en staat op hetzelfde platform als de sedan en stationwagen. Wel staat de auto 15 mm lager op zijn wielen. De Cabriolet beschikt net als zijn gesloten broer voor en achter standaard over led-verlichting. Optioneel zijn Multibeam led-koplampen. Ook in het interieur is er weer de keuze uit analoge klokken in het instrumentarium of, zoals op de foto's te zien is, twee 12,3-inch digitale displays.

Er is vanaf het begin een brede keuze uit benzine- en dieselmotoren. Verwacht dat de basismotor de 184 pk en 300 Nm sterke 2,0-liter benzinemotor uit de E 200 is. Daarboven staat de E 300, met een 245 pk en 370 Nm sterke versie van de 2.0. Ook een vierwielaangedreven versie zit in het vat, met de E 400 4Matic. Die beschikt over de 333 pk en 480 Nm sterke 3,0-liter V6, goed voor een acceleratie van 0-100 km/h die in de Coupé 5,3 seconden in beslag neemt. De zwaardere Cabriolet heeft daar waarschijnlijk wel iets langer voor nodig. Dieselaars zijn op de 194 pk en sterke 2,0-liter E 220d aangewezen. Schakelen gaat standaard automatisch, met de 9G-Tronic automaat.

Uiteraard zijn ook de nodige veiligheidssystemen aanwezig. Active Brake Assist, Drive Pilot en Parking Pilot zijn van de partij. Verder is er Active Distance Assist in combinatie met Active Steering Assist. Daarmee kan de auto zichzelf binnen de rijbaan houden en tot een snelheid van 210 km/h zijn voorganger volgen.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Die mogen ze in die kleur toch voor mijn deur zetten.

Comment

Mooi!

Is deze even groot als een BMW 6 ? Of tussen de 4 en 6 ?

Comment

Moet ik ééns in real life zien.

Comment

Prachtig model! Dat bordeaux is ook enorm knap, hopelijk wordt dat beschikbaar op het hele E gamma.

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
            Mooi!

Is deze even groot als een BMW 6 ? Of tussen de 4 en 6 ?
            De 4 reeks is 4m64 en is een concurrent voor de C cabrio.
            De 6 reeks is 4m89 en deze E cabrio is 4m82.

Verschil in grootte tussen dit en een 6 is niet zo groot maar de E cabrio zal zich vermoedelijk profileren tussen de 4 en de 6, mede doordat de basis 6 reeks een 640i is en de E begint bij een 200.

Comment

wat een beauty!

Comment

Comment

Comment

gewoon uit tegendraadsheid... en herhaling.... waarom geen ster op kap en klassieke grille?
                    Tis geen gigolo SL he....

Comment

stuur een brief

lieber dieter,

ik neem de pen ter hand, om te vragen of...

uw kapoen
                      stebenz

moin moin

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        stuur een brief

lieber dieter,

uw kapoen
                        stebenz

moin moin
                        Er zijn zelfs al beelden van, het origineel ipv van al dat Vlaams gecover

Comment

vroeger veel in oetz geweest

...waar bmw en benz hun proto's testen en in ons posthotel logeerden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                            gewoon uit tegendraadsheid... en herhaling.... waarom geen ster op kap en klassieke grille?
                            Tis geen gigolo SL he....
                            ster in de grill is toch ook klassiek? in de jaren 60 had je dit al
                            lets have some more member berries

Comment

vroeger veel in oetz geweest

...waar bmw en benz hun proto's testen en in ons posthotel logeerden
                              Mooie streek, en dan nog proto's testen daar, nog nooit mogen meemaken

Anyway, back on topic nu, ik vind 'm schitterend, net als de coupé

Comment

stuur een brief

lieber dieter,

uw kapoen
                                stebenz

moin moin
                                "zwijgt zere" - op z'n vloms - op facebook al reactie gekregen van de benz-FB-beheerder die akte neemt van mijn opmerkingen.
                                Lol, facebook leugenaars.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

ster in de grill is toch ook klassiek? in de jaren 60 had je dit al
                                  op gigolo SL's en later op SECs.....
                                  The world has changed and I just don't like it.

Er is een gouden tijd zonder turbo's geweest waarbij een coupé nog een gewoon stijlvol front had.

Last edited by ; 02/03/2017, 21:03.

Comment

Comment

Amai zeg!

Nog mooier dan de coupé natuurlijk. Wat een ongelooflijk geslaagde auto.
                                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                        Amai zeg!

Nog mooier dan de coupé natuurlijk. Wat een ongelooflijk geslaagde auto.
                                        vind je elke cabrio mooier dan coupé? Ik bedoel dan alle auto's en merken.

Comment

Working...
                                        X