Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda Civic Type-R (2017)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik vind het een zalige bak, elke keer als ik er eentje zie. De kans is groot, als ze binnen dit en een paar jaar nog bestaan natuurlijk, dat we ons eentje kopen. Moeten nog altijd is een testrit maken trouwens.
    Last edited by ; 15/01/2020, 17:56.

Comment

• edit.
      Last edited by Jocar; 20/02/2020, 14:07.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• TOT 47 KILO LICHTER

HONDA CIVIC TYPE-R KRIJGT TWEE NIEUWE VERSIES

Honda voegt twee nieuwe variaties op het Civic Type-R-thema aan zijn gamma toe. De hitsige hothatch komt beschikbaar als puristische Limited Edition en daarnaast brengt Honda een nieuwe Sport Line-variant van het model.

Honda heeft een gelimiteerde uitvoering voor de absolute topversie van het Civic-gamma bedacht. De van nature al opvallend uitgevoerde Civic Type-R is straks ook beschikbaar als Type-R Limited Edition. Deze voor de Europese markt tot 100 stuks gelimiteerde versie is meer dan slechts een speciale editie waarover wat badges zijn uitgestrooid.

De Civic Type-R Limited Edition staat op lichtgewicht wielen van BBS, 20-inch exemplaren waar Michelin Cup 2-banden omheen zijn gevouwen. Honda heeft de demping aangepast en heeft ook de stuurinrichting aangepast om zoveel mogelijk stuurgevoel te garanderen. Luxepaarden moeten met een grote boog om deze Civic heen lopen. Om gewicht te besparen, heeft Honda namelijk niet alleen het infotainmentsysteem en de airconditioning uit de Civic Type-R gesloopt, ook moet de hete Japanner het stellen met minder isolatiemateriaal in het dak, in de achterklep, in de voorbumper en in het dashboard. Volgens Honda levert dit een gewichtsbesparing van 47 kilo op ten opzichte van de Type-R in GT-uitvoering. Opvallend gegeven: de achterbank mag wel blijven.

De Sunlight Yellow gespoten speciale editie heeft een donkerder uitgevoerde modelaanduiding op zijn achterste en zaken als het dak, de zijspiegelkappen en de luchtinlaat op de motorkap zijn in het zwart uitgevoerd. In het interieur krijgen rode sportstoelen, een met rood alcantara bedekt rood stuurwiel en een speciale pookknop een plek om het Limited Edition-feestje ook in het binnenste van de Civic voort te zetten.

Aan de aandrijflijn wordt verder niet gesleuteld en dat betekent dat ook de Civic Type-R Limited Edition beschikt over een geblazen 2.0 die 320 pk en 400 Nm loslaat op de voorwielen. Een sprint vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h is in 5,7 tellen achter de rug, 0,1 seconde rapper dan het origineel. De Civic Type-R Limited Edition komt deze zomer in Europa beschikbaar. Informatie hierover volgt later.

Type-R Sport Line

Meer Type-R-nieuws heeft te maken met de komst van de nieuwe Sport Line-uitvoering. Die geeft de reguliere Type-R een ietwat ingetogener voorkomen, terwijl het comfort juist iets wordt vergroot. Deze nieuwe versie moet het dan ook zonder zéér heftige hoge acherspoiler doen. Honda monteert een veel lager exemplaar bovenaan de achterzijde. Ook zien we de rode accenten op de sideskirts op deze versie niet meer terug.

De Civic Type-R Sport Line staat op donker 19-inch lichtmetaal, die zijn voorzien van Michelin Pilot Sports 4S-banden. Het zijn banden met zachtere wangen dan de standaard exemplaren. Samen met extra isolatiemateriaal in de kofferruimte en in de achterklep moet dit voor een stillere ervaring in het binnenste zorgen. Zaken als sportstoelen, zwarte exemplaren met rode stiksels, blijven wél gewoon aanwezig.

Verder profiteren alle Civics Type-R van de aanpassingen die onlangs in Japan en in de Verenigde Staten werd gepresenteerd. Daarover lees je hier meer.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• En ook eindelijk met fysieke knop voor het volume.

Comment

• die sport Line vind ik wel goed, zou nog beter zijn mochten ze die ook in light versie aanbieden

Comment

• Euro 000
                Triple 0, mag sowieso nergens nog binnen
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    Vorige week ene zien rijden met die nummerplaat 1-WRX-***
                    peuuuuuuuuttttt

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• De R met de bescheiden spoiler aub. Het andere hoort te vele thuis op J+ M events.
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Bescheiden? Op zo een wagen? Alejong! Dikke vette spoiler is gewoon een must! :-)

Comment

• Sleeper vind ik top voor dit soort wagens. Hoe minder het opvalt, hoe beter.
                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Dan moet je bij Audi zijn.

Comment

• Net niet. De laatste RS modellen zijn over the top ge- of beter gespoilerd.

Comment

• Toyota Yaris GR vs Ford Fiesta ST Edition vs Honda Civic Type R vs VW Golf GTI: Hot Hatch Shootout

Comment

• Vandaag op AutoScout24 een type R gezien die ik niet kende. Een speciale editie met 390pk af fabriek. Wow.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                    Vandaag op AutoScout24 een type R gezien die ik niet kende. Een speciale editie met 390pk af fabriek. Wow.
                                    Link
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                      Toyota Yaris GR vs Ford Fiesta ST Edition vs Honda Civic Type R vs VW Golf GTI: Hot Hatch Shootout

Wel een rare vergelijking, de Yaris en de Fiesta zitten toch een klasse lager dan de Civic en de Golf?
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                        Vandaag op AutoScout24 een type R gezien die ik niet kende. Een speciale editie met 390pk af fabriek. Wow.
                                        Die kende ik ook niet, er staan er blijkbaar zelfs 2 op.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Dat is geen speciale editie denk ik. Er staat bij de advertentie toch dat er aanpassingen aan zijn gedaan:

Honda Civic Type R FK8

Eerste inschrijving: 7/12/2018
                                          kmstand: 15.000km
                                          vermogen: 320pk standaard, momenteel 390pk (dyno aanwezig)

2.0 VTEC Turbo met de volgende aanpassingen:
                                          -Remus uitlaat met certificaat voor de keuring
                                          -Remus sound valve (het geluid kan van binnenuit geregeld worden)
                                          -Forge Blowoffvalve
                                          -Injen intake
                                          -Injen intercooler

Dit alles inclusief de mapping is ter waarde van 5.000 €

Comment

Working...
                                          X