BIJGEWERKTE HONDA CIVIC TYPE-R IN TOKIO
Honda grijpt de Tokyo Auto Salon aan om het publiek op te warmen voor de komst van de opgefriste variant van de Civic Type-R.
Eind vorig jaar presenteerde Honda de Europese variant van de zeer licht vernieuwde Civic. De auto werd op detailniveau aangepast en is van voren met name te herkennen aan z'n vernieuwde bumperwerk. De aangepaste Civic Type-R heeft Honda tot op heden onder de pet gehouden, maar tijdens de Tokyo Auto Salon die deze week aan de gang is, komt daar verandering in.
Net als bij de modeljaarupdate van de reguliere Civic-smaken vinden er ook geen heftige veranderingen plaats bij de Type-R. De hot-hatch krijgt een vernieuwde voorbumper waarin het nieuws vooral zit in de invulling van de grote koelopeningen aan weerszijden ervan. Het gaaswerk is verwijderd en Honda voegt een extra in carrosseriekleur gespoten strookje toe. De achterbumper wordt op vergelijkbare manier bijgewerkt. Onderaan de bumper nemen we een rode bies waar en het rode Honda-logo midden op de neus lijkt een maatje kleiner.
Van motorische aanpassingen is geen sprake. Ter herinnering: de Civic Type-R beschikt over een 320 pk en 400 Nm sterke geblazen 2,0-liter V-Tec-viercilinder. De voorwielaandrijver is daarmee in staat om in 5,7 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. Z'n topsnelheid ligt op 272 km/h. Wel geeft Honda de Civic Type-R krachtigere remmerij en herziet het het onderstel op een aantal punten. Zo krijgt de hot hatch onder meer nieuwe dempers, past het de veren aan de voorzijde aan en moet het stuurgevoel zijn verbeterd. Andere kleine aanpassingen: de Type-R krijgt een nieuw met alcantara bedekt stuurwiel en een nieuwe pookknop. Interieurfoto's houdt Honda nog even achterwege.
Honda grijpt de Tokyo Auto Salon aan om het publiek op te warmen voor de komst van de opgefriste variant van de Civic Type-R.
Eind vorig jaar presenteerde Honda de Europese variant van de zeer licht vernieuwde Civic. De auto werd op detailniveau aangepast en is van voren met name te herkennen aan z'n vernieuwde bumperwerk. De aangepaste Civic Type-R heeft Honda tot op heden onder de pet gehouden, maar tijdens de Tokyo Auto Salon die deze week aan de gang is, komt daar verandering in.
Net als bij de modeljaarupdate van de reguliere Civic-smaken vinden er ook geen heftige veranderingen plaats bij de Type-R. De hot-hatch krijgt een vernieuwde voorbumper waarin het nieuws vooral zit in de invulling van de grote koelopeningen aan weerszijden ervan. Het gaaswerk is verwijderd en Honda voegt een extra in carrosseriekleur gespoten strookje toe. De achterbumper wordt op vergelijkbare manier bijgewerkt. Onderaan de bumper nemen we een rode bies waar en het rode Honda-logo midden op de neus lijkt een maatje kleiner.
Van motorische aanpassingen is geen sprake. Ter herinnering: de Civic Type-R beschikt over een 320 pk en 400 Nm sterke geblazen 2,0-liter V-Tec-viercilinder. De voorwielaandrijver is daarmee in staat om in 5,7 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. Z'n topsnelheid ligt op 272 km/h. Wel geeft Honda de Civic Type-R krachtigere remmerij en herziet het het onderstel op een aantal punten. Zo krijgt de hot hatch onder meer nieuwe dempers, past het de veren aan de voorzijde aan en moet het stuurgevoel zijn verbeterd. Andere kleine aanpassingen: de Type-R krijgt een nieuw met alcantara bedekt stuurwiel en een nieuwe pookknop. Interieurfoto's houdt Honda nog even achterwege.
Comment