Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda Civic Type-R (2017)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BIJGEWERKTE HONDA CIVIC TYPE-R IN TOKIO

Honda grijpt de Tokyo Auto Salon aan om het publiek op te warmen voor de komst van de opgefriste variant van de Civic Type-R.

Eind vorig jaar presenteerde Honda de Europese variant van de zeer licht vernieuwde Civic. De auto werd op detailniveau aangepast en is van voren met name te herkennen aan z'n vernieuwde bumperwerk. De aangepaste Civic Type-R heeft Honda tot op heden onder de pet gehouden, maar tijdens de Tokyo Auto Salon die deze week aan de gang is, komt daar verandering in.

Net als bij de modeljaarupdate van de reguliere Civic-smaken vinden er ook geen heftige veranderingen plaats bij de Type-R. De hot-hatch krijgt een vernieuwde voorbumper waarin het nieuws vooral zit in de invulling van de grote koelopeningen aan weerszijden ervan. Het gaaswerk is verwijderd en Honda voegt een extra in carrosseriekleur gespoten strookje toe. De achterbumper wordt op vergelijkbare manier bijgewerkt. Onderaan de bumper nemen we een rode bies waar en het rode Honda-logo midden op de neus lijkt een maatje kleiner.

Van motorische aanpassingen is geen sprake. Ter herinnering: de Civic Type-R beschikt over een 320 pk en 400 Nm sterke geblazen 2,0-liter V-Tec-viercilinder. De voorwielaandrijver is daarmee in staat om in 5,7 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. Z'n topsnelheid ligt op 272 km/h. Wel geeft Honda de Civic Type-R krachtigere remmerij en herziet het het onderstel op een aantal punten. Zo krijgt de hot hatch onder meer nieuwe dempers, past het de veren aan de voorzijde aan en moet het stuurgevoel zijn verbeterd. Andere kleine aanpassingen: de Type-R krijgt een nieuw met alcantara bedekt stuurwiel en een nieuwe pookknop. Interieurfoto's houdt Honda nog even achterwege.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Je ziet de oude versie bijna niet rijden.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Ik blijf dat toch een ubercoole hot hatch vinden, in het buurdorp is er iemand met zo een vorig model in het zwart, kom die soms al is tegen. Altijd blij die is te zien rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten
          Ik blijf dat toch een ubercoole hot hatch vinden, in het buurdorp is er iemand met zo een vorig model in het zwart, kom die soms al is tegen. Altijd blij die is te zien rijden.
          Je ziet ze af en toe toch wel is en vind ze ook wel nice, die sportzetels zitten lekker trouwens en zien er ook goed uit!
          Al 2 keer een testrit aangevraagd maar tot nog toe geen reactie gekregen... Misschien gewoon is naar een garage gaan en daar is vragen.

Comment

• Dit was echt dé marginale petjes auto bij uitstek op het salon.
            Volgen mij stond half Aarschot daar aan te schuiven om er in te kruipen

Ik vind hem er persoonlijk zo over, dat hij toch wel lekker cool is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
              Dit was echt dé marginale petjes auto bij uitstek op het salon.
              Volgen mij stond half Aarschot daar aan te schuiven om er in te kruipen

Ik vind hem er persoonlijk zo over, dat hij toch wel lekker cool is.
              Ik zou hem willen.. maar full black dat hem amper te herkennen is

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• hier in de buurt rijdt er iemand met ééntje rond en die heeft zijn achtervleugel eraf gehaald. En zijn uitleg was goed, ge moogt hier toch maar 120.
                En ziet er al een stuk beter uit dan

Comment

• Die oversized vleugels zijn in. De JCW GP heeft ook zo een mastodont.
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                    hier in de buurt rijdt er iemand met ééntje rond en die heeft zijn achtervleugel eraf gehaald. En zijn uitleg was goed, ge moogt hier toch maar 120.
                    En ziet er al een stuk beter uit dan
                    Had hem veel geld kunnen uitsparen en voor een 1.0 kunnen gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                      Je ziet de oude versie bijna niet rijden.
                      In mijn omgeving weet ik er toch zo een 8 tal.
                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

In mijn omgeving weet ik er toch zo een 8 tal.
                        Hier drie, twee witte en een rode.

Comment

• Hier in de grote omgeving amper 1 te zien. Raar dus dat jullie er massa’s zien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            Had hem veel geld kunnen uitsparen en voor een 1.0 kunnen gaan.

is toch maar een rare redenering vind ik. Ik zou die vleugel er ook afhalen. Niemand die het verschil zal merken op lagere snelheden

Comment

is toch maar een rare redenering vind ik. Ik zou die vleugel er ook afhalen. Niemand die het verschil zal merken op lagere snelheden
                              Gaat mij niet over het feit dat je het merkt of niet.

Maar iemand die toch maar 120 rijdt had hem veel geld kunnen uitsparen door een Type-R te kopen.

Comment

Gaat mij niet over het feit dat je het merkt of niet.

Maar iemand die toch maar 120 rijdt had hem veel geld kunnen uitsparen door een Type-R te kopen.

zoiets koop je toch niet alleen voor snel te rijden. Acceleratie is leuker.
                                En een autostrade waar je 120 mag heeft geen scherpe bochten, dus daar maakt die vleugel ook niks uit. Dus mag ie eigenlijk weg. En das wat de persoon die hem eraf gezwierd heeft ook doet, ermee op de openbare weg rijden.

Comment

zoiets koop je toch niet alleen voor snel te rijden. Acceleratie is leuker.
                                  En een autostrade waar je 120 mag heeft geen scherpe bochten, dus daar maakt die vleugel ook niks uit. Dus mag ie eigenlijk weg. En das wat de persoon die hem eraf gezwierd heeft ook doet, ermee op de openbare weg rijden.
                                  Een Type-R is gemaakt voor bochten te pakken, tuurlijk is dat snel op de autostrade maar das niet waar hij ontworpen voor is.

Soit, we hebben te maken met een koper die niet echt weet wat hij gekocht heeft. Zo lopen er nog wel rond

Comment

Soit, we hebben te maken met een koper die niet echt weet wat hij gekocht heeft
                                    betwijfel het

Comment

• Da vind ik nu net zonde, net wat ik er zo gaaf aan vind, dikke vette spoiler! Had em idd beter een gewone gekocht...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                        Da vind ik nu net zonde, net wat ik er zo gaaf aan vind, dikke vette spoiler! Had em idd beter een gewone gekocht...
                                        Als je zo'n vette spoiler het belangrijkste vindt koop je beter de 1.0 en zet je daar die spoiler op. Ik heb liever het omgekeerde

Comment

Als je zo'n vette spoiler het belangrijkste vindt koop je beter de 1.0 en zet je daar die spoiler op. Ik heb liever het omgekeerde
                                          Het is het totaal pakket e. Zo een vette spoiler op een 1.0... , das gelijk die getunede bakjes vroeger. Dikke spoilers, vette velgen, bodykit,... en dan een klein motor’tje, gigantisch veel lawaai, maar uiteindelijk ni vooruit gaan... Een snelle wagen mag voor mij er ook zo uitzien, een gewone wagen niet.

Comment

Working...
                                          X