Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nissan Qashqai - Facelift (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nissan Qashqai - Facelift (2017)

    Na 3,5 jaar is Nissans populaire Qashqai toe aan een facelift. Grootste noviteit? De toevoeging van ProPilot-technologie.

    De in 2013 op de markt verschenen tweede generatie Nissan Qashqai doet het in de Nederlandse verkoopstatistieken net als zijn voorganger zeer goed. Om dat succes in stand te houden is de cross-over gefacelift.

    Met de toevoeging van ProPilot, een systeem waarmee de Nissan zelfstandig kan sturen, acceleren en remmen op de snelweg, is de Qashqai Nissans eerste Europese model dat met die techniek beschikbaar komt. Eerder werd het systeem al in de Japanse Serena geïntroduceerd. Ook het onderstel is opnieuw afgesteld.

    Vanbuiten is de vernieuwde Qashqai te herkennen aan zijn nieuwe front met prominenter aanwezige 'V-motion-grille'. De koplampen zijn herzien en ook bumper en motorkap zijn aangepast op de snijtafel. Aan de achterzijde nemen we nieuwe lichtunits waar.

    Het interieur is eveneens opgefrist. Nissan spreekt over het gebruik van betere materialen. De Tekna+ is een nieuwe topversie met met leer beklede stoelen. De Qashqais krijgen verder een nieuw multifunctioneel stuurwiel mee. NissanConnect, het infotainmentsysteem, is herzien en heeft nu een nieuwe interface.

    Bron: Autoweek
















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2












    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      EINDELIJK dat lelijk cobra stuur weg

      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

      Comment


      • #4














        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Vergelijking oud en nieuw:









          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Wat een kermisattractie.... als je dat vergelijkt met een nieuwe Mazda CX5...
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • #7
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Rij-impressie: NISSAN QASHQAI

                MEER DAN UITERLIJK VERTOON


                Met een tussentijdse update stuurt Nissan de Qashqai de arena in om de strijd aan te binden met auto’s als de Seat Ateca en de Peugeot 3008. Heeft hij kans van slagen tegen die verse tegenstanders? Wij gingen met de opgefriste cross-over op pad om daar achter te komen.

                Met de eerste generatie Qashqai gaf Nissan tien jaar geleden een stevige aftrap voor een nieuw marktsegment, dat van de midi-crossovers; net geen SUV, maar wel beduidend hoger dan een doorsnee middenklasser. Het bleek een schot in de roos en kreeg veel navolging. Inmiddels draait de tweede generatie Qashqai alweer drie jaar mee, tijd voor een tussentijdse update. Bij die update is zowel het uiterlijk als het onderhuidse tegen het licht gehouden en waar nodig herzien. Om aan de vraag naar meer luxe te voldoen, is bovendien een extra uitrustingsniveau toegevoegd: de Tekna+. Het meest in het oog springt het nieuwe front met de grotere grille en aerodynamischer gelijnde bumper die ervoor zorgt dat de langsstromende lucht minder geluid veroorzaakt.

                Geluid in de ban
                In het interieur vinden we voortaan stoelen met een iets langere zitting, al zijn ze daarmee nog altijd niet de langste in hun soort. Prettig zijn de hogere rugleuningen, die iets dunner zijn geworden om achterpassagiers meer knieruimte te bieden. Alle beetjes helpen daar, want met zijn ruimte voor de achterpassagiers en bagage kan de Qashqai geen vuist maken naar de concurrentie. Verder valt het nieuwe stuurwiel op met een iets dikkere rand en een compacter middendeel, wat zorgt voor een beter zicht op het instrumentarium. Ook komt het stuur nu op een natuurlijker manier terug in de middenstand en dat draagt bij aan een stabiel gevoel. Aanpassingen aan het onderstel (kortere veerwegen, stijvere rubbers van de schokdempers en stevigere stabilisatorstangen) zorgen voor een prettig rijgedrag, al gaat dat op slecht wegdek helaas wel ten koste van het comfort.

                Aan de prestaties heeft Nissan niets gewijzigd. Niet zo vreemd ook, want de specificaties van de motoren bleven gelijk. Dat wil echter niet zeggen dat er niets is gebeurd. Om het motorgeluid van de dCi 130-dieselmotor terug te dringen, is de hele aandrijflijn tegen het licht gehouden en nieuw gekalibreerd. Wat overigens niet wil zeggen dat de motor nu fluisterstil is; op ongewenste trillingen en vibraties hebben we de 1,6-liter diesel niet kunnen betrappen, maar hij laat nog altijd horen dat hij er is. Geluid is echter wel degelijk een belangrijk aandachtspunt geweest bij de update: in de voorportieren en de wielkasten aan de achterzijde is extra geluidsisolerend materiaal aangebracht.

                Via het vernieuwde multimediasysteem (optioneel met Bose-geluidsinstallatie) kun je wel naar DAB+-radio luisteren, maar iets (inmiddels) vrij gewoons als Apple CarPlay of Android Auto zit er nog niet in.

                Volgend jaar bijna autonoom
                Wie weet komt dat bij de volgende update, die al voor het voorjaar van 2018 staat gepland. Dan wordt de Qashqai namelijk verkrijgbaar met ProPilot, Nissans eerste stap naar autonoom rijden in de vorm van een met elkaar samenwerkende rijbaanassistent, actieve cruisecontrol en fileassistent. Maar goed, zo ver is het nog niet. Nu voorziet Nissan de Qashqai van een aantal verbeterde veiligheidssystemen, zoals een noodstopinstallatie die voortaan in staat is om overstekende voetgangers te herkennen en werkt de dodehoekwaarschuwing in het vervolg op basis van radarsignalen in plaats van camerabeelden. Al met al heeft Nissan met deze verbeteringen ervoor gezorgd dat de Qashqai weer keurig bij de tijd is. Om afstand tot de concurrentie te nemen, is er echter meer nodig.









                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9













                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Testje: NISSAN QASHQAI 1.2 DIG-T TEKNA+

                    STOERE CROSS-OVER

                    De Nissan Qashqai stond jarenlang te boek als één van de fijnste auto’s in zijn segment. Is hij met zijn recente vernieuwingen voldoende gewapend om de oprukkende concurrentie te verslaan?

                    De Qashqai voerde jarenlang de boventoon in dit segment. Hij reed als de beste en had de modernste technologie aan boord. De concurrentie zat echter niet stil. Daarom nam Nissan onlangs zijn populaire cross-over onder handen. Dat leidde tot een nieuw front met een grotere grille en een beter gestroomlijnde voorbumper, die ervoor zorgt dat de rijwind minder in het interieur doorklinkt. De Qashqai straalt nu nog meer karakter uit.

                    Het interieur van de Nissan is niet sprankelend. Kleur is er ver te zoeken, maar alles zit wel op een logische plek en het ziet er ook verzorgd uit. Nissan heeft de stoelen verbeterd door de zittingen iets langer en de rugleuningen iets hoger te maken. De leuningen van de voorstoelen zijn dunner geworden, waardoor passagiers op de achterbank meer beenruimte hebben. Het stuur is aan de onderkant afgeplat en kreeg een dikkere rand. Doordat het hart daarvan compacter is gebouwd, is er nu beter zicht op het instrumentarium. Het 4,2-inch scherm voor het infotainment is in het dashboard geïntegreerd. Het systeem laat zich snel en intuïtief bedienen, maar kan helaas niet overweg met Apple CarPlay of Android Auto. Het Bose-audiosysteem telt acht luidsprekers. De Qashqai biedt een behoorlijke zitruimte, zowel voor- als achterin. Ook de bagageruimte is royaal en praktisch in gebruik.

                    De Qashqai is voorzien van een 1,2-liter turbo-benzinemotor. Deze viercilinder vertoont voldoende souplesse, maar spannend wordt het nooit. De handgeschakelde zesbak schakelt typisch Japans en dus probleemloos. Nissan heeft de besturing verbeterd. Het stuur komt nu op een natuurlijker manier terug in de middenstand, wat voor een stabieler gevoel zorgt. Ook het onderstel werd onderhanden genomen. Daar maken kortere veerwegen, stijvere rubbers van de schokdempers en steviger stabilisatorstangen de Qashqai koersvaster dan ooit. Helaas ging deze ingreep wel ten koste van het veercomfort.

                    EINDOORDEEL

                    De vernieuwde Nissan Qashqai beschikt met de 1,5-liter viercilinder en zesversnellingsbak over een prima aandrijflijn. De auto stuurt veel beter dan het vorige model. De Qashqai biedt voldoende interieur- en bagageruimte voor een gezin en is daarbij heel praktisch in het gebruik.




                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Blijft een mooie frisse SUV die ik zeker zou willen !
                      NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

                      XC90 2.4 D 225pk 2006
                      S40 2.0D 136pk 2004
                      S40 1.8i 1996

                      Comment


                      • #12
                        DRIE MILJOENSTE NISSAN QASHQAI UIT SUNDERLAND

                        HOOGPOTIG VERKOOPSUCCES

                        Met de eerste generatie Qashqai wist Nissan een nieuw segment open te breken. Dat heeft het merk bepaald geen windeieren gelegd. Inmiddels heeft de fabriek in het Engelse Sunderland zijn drie miljoenste exemplaar geproduceerd.

                        Nissan zag vorig jaar zijn Europese verkopen ten opzichte van 2016 met 3,8 procent toenemen tot 762.574 exemplaren, een verkoopstijging waarin de Qashqai opnieuw een belangrijke rol heeft gespeeld. De cross-over, die onlangs werd gefacelift, ging in Europa 265.520 keer over de toonbank, 1,2 procent vaker dan in 2016. Overigens produceerde de fabriek in het Engelse Sunderland in totaal 346.856 Qashqais, maar de volledige productiecapaciteit is niet alleen op de Europese markt gericht.

                        De Qashqai is Nissans populairste model ooit in ons deel van de wereld. Nissan verwacht dat het dit jaar zijn verkooprecords verder zal aanscherpen. Het merk denkt daarbij aan een groei van 1 tot 2 procent.




                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Knap!

                          Comment


                          • #14
                            DIESELVERSIE NISSAN QASHQAI KRIJGT UPGRADE

                            Hoewel Nissan de komende jaren steeds meer afscheid van dieselmotoren gaat nemen, krijgt de 1,5-liter dCi een kleine upgrade. Het vernieuwde blok vindt zijn weg de komende tijd ook naar een reeks Renaults.

                            De huidige dCi 110 wordt binnen enkele weken afgelost door de nieuwe dCi 115. Het koppel van 260 Nm blijft hetzelfde. Een hele grote verrassing is de komst van de nieuwe diesel niet, want aan het begin van de zomer presenteerde Renault - zusterbedrijf van Nissan - de nieuwe Blue dCi-aandrijflijn al. Renault zwaait namelijk de old skool dCi's uit en vervangt deze allemaal voor de op papier schonere Blue dCi. Voor de Mégane en Scénic stond de Blue dCi 115 al op de agenda, de Qashqai voegt zich nu aan dit rijtje toe.



                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              MET EEN VLEUGJE GT-R

                              NISSAN QASHQAI 1.3 DIG-T

                              Renault-Nissan ontwikkelde samen met Daimler een nieuwe, compacte benzinemotor. Het blok debuteerde eerder dit jaar in de Scénic en heeft nu zijn weg gevonden naar de Nissan Qashqai. Belangrijkste belofte: een breder toerenbereik. We zoeken uit of die toezegging is nagekomen.

                              Het is alweer bijna anderhalf jaar geleden dat Nissan de Qashqai een facelift heeft gegeven. Nu is er andermaal nieuws onder de zon. Of beter: onder de kap. Kortgeleden heeft Nissan in de Qashqai een nieuwe dieselmotor geïntroduceerd, een 1.5 dCi met 116 pk, en nu is het de beurt aan twee nieuwe benzineversies. Het gaat om één nieuwe motor in twee uitvoeringen. Deze HR13 is de vrucht van een samenwerking tussen Daimler en Renault-Nissan. Het is een viercilinder met 1.330 cc, die is uitgerust met wat de alliantie een ‘Dual Variable Timing Camshaft’ noemt; vrij vertaald een dubbele, variabele nokkenas-synchronisatie. Het is gericht op meer koppel bij lagere toerentallen en een koppelkromme met een minder krom verloop. In de praktijk moet het koppel over een breder toerenbereik beschikbaar zijn, waardoor je meer schakellui kunt rijden. Leuke wetenswaardigheid is dat de cilinderwanden van de HR13 zijn voorzien van een speciale coating die de wrijving vermindert; deze is eerder toegepast op de snelle Nissan GT-R.

                              Wie dit alles bekend voorkomt, heeft goed opgelet toen de Renault Scénic en Grand Scénic zijn besproken; dit duo viel de eer te beurt om de nieuwe 1.3-motor als eerste te mogen voeren. Mercedes-Benz gebruikt hem bovendien in de A-klasse, zij het met een wat andere afstelling. De Renaults zijn er inmiddels met 115, 140 en 160 pk; Nissan laat de lichtste daarvan voor wat hij is. De 140 pk-versie vervangt de bekende 1.2 met 115 pk, terwijl de 160 pk-versie het stokje overneemt van de 1.6 met 163 pk. In beide gevallen moet de motorwissel een gunstiger verbruik en dito uitstoot opleveren, in combinatie met betere prestaties.

                              WASTEGATE

                              Bij de versie met 140 pk is de winst in koppel (zowaar 50 Nm) indrukwekkender dan wat er ten opzichte van de 1.2-motor aan vermogen bijkwam (25 pk). Vooral in de tussenacceleraties voelt de Qashqai lekker vlot aan. Helemaal onderin heeft hij, ondanks de elektronische wastegate op de turbo, nog steeds even tijd nodig om wakker te worden, maar daarna is hij prima bij de les. Wat vooral opvalt, is dat de motor, zelfs wanneer je flink wat van hem vraagt, behoorlijk stil blijft. De handgeschakelde zesbak is trefzeker te bedienen, maar voelt wat hakerig aan. Ondanks de verbeterde prestaties stoot de nieuwe motor in de 140 pk-versie per kilometer 8 gram CO2 minder uit, hetgeen opmerkelijk genoeg nog een NEDC-opgave is.

                              Na een kleine twee uur rijden stappen we over in de tweede auto van de dag, ditmaal de 160 pk-variant met dezelfde handgeschakelde zesbak. Die heeft weliswaar drie pk minder dan zijn voorganger, maar wel 20 Nm meer koppel, zodat hij nu op 260 Nm zit. Eerlijk gezegd is het verschil in prestaties met de 140 pk-motorisering op het gevoel slechts marginaal. Volgens opgave is hij van 0 naar 100 km/h ruim anderhalve seconde sneller, maar voor wie geen dragrace-ambities heeft, is dat minder relevant. De souplesse bij tussenacceleraties is prima, maar niet veel beter dan bij zijn minder gespierde broer.

                              NIEUWE AUTOMAAT

                              Nee, het grote pluspunt van de 160 pk sterke Qashqai is de beschikbaarheid van de nieuwe DCT-automaat. Deze vervangt de cvt die tot op heden in de Qashqai werd geleverd en het is bovendien de eerste keer dat een (gewone, de GT-R had het eerder al) Nissan leverbaar is met een automaat met dubbele koppeling. Wanneer we halverwege de dag overstappen in de DIG-T 160 DCT, hebben we niet lang nodig om te concluderen dat dit de fijnste van het trio is. De zeventraps automaat schakelt razendsnel en bijna naadloos. Bovendien pakt hij onderin beter op dan dezelfde auto met de handbak. Dat komt wellicht mede doordat de motor in dit geval 10 Nm extra heeft; los daarvan is de afstelling van de DCT gewoon erg goed. Het resultaat is dat de DCT-versie niet alleen veel relaxter rijdt, maar dat de prestaties gevoelsmatig beter zijn.

                              LANGERE ONDERHOUDSINTERVAL

                              Behalve nieuwe motoren krijgt de Qashqai ook een nieuw infotainmentsysteem: New NissanConnect. De grootste tekortkoming van het huidige systeem, het ontbreken van Apple CarPlay en Android Auto, is daarbij verleden tijd. Het nieuwe systeem wordt vanaf de Acenta-uitvoering standaard gemonteerd en de navigatie en andere software kan voortaan via de smartphone en wifi up-to-date worden gehouden. Een speciale app regelt de zogenaamde door-to- door-navigatie. Je plant daarmee de route al thuis of op kantoor op je telefoon, waarna deze naar de auto wordt doorgestuurd. De navigatie krijgt zijn verkeersinformatie live van TomTom Premium Traffic. New NissanConnect werkt met stemherkenning en heeft een extra kleurenscherm tussen de klokken. Een andere eigenschap van de nieuwe benzinemotoren is dat het service-interval is verlengd van 20.000 naar 30.000 kilometer, wat tijd en kosten spaart.

                              Nissan verwacht de eerste vijf maanden zo’n drieduizend Qashqais met de nieuwe motor aan de man te brengen, de meeste daarvan in de 140 pk-versie. Dertig procent van de klanten kiest naar verwachting voor de 160 pk met CDT. Het aandeel diesels ligt bij de Qashqai op tien procent. De nieuwe benzineversies staan inmiddels bij de dealers.




                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment

                                Working...
                                X