Mededeling

Collapse
No announcement yet.

McLaren 720S (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • McLaren 720S (2017)

    VOLGT 650S OP, SNELLER DAN 675LT!

    Op het gebied van uitgelekte afbeeldingen, teasers en spionagebeelden behoorde de auto de afgelopen maanden tot de absolute toppers. Nu is er aan het lange wachten eindelijk een einde gekomen: dit is de McLaren 720S!

    Deze 720S is de eerste nieuweling in wat McLaren de Super Series noemt. Dat is de verzamelnaam voor de 650S, de 675LT en hun afgeleiden. Die zijn stuk voor stuk gebaseerd op het model waarmee het herboren McLaren, toen nog onder de typenaam MP4-12C, in 2011 van start ging. De compleet nieuwe opvolger van deze auto overtreft zelfs 'range topper' 675LT op het gebied van vermogen. Waar de huidige McLarens het met een 3,8-liter V8 doen, beschikt de 720S over een 4,0 liter groot exemplaar met twee turbo's. Dat het vermogen daarvan 720 pk bedraagt, zal gezien de naam van de auto geen verrassing zijn. McLaren weet bovendien een koppel van 770 Nm uit het blok te halen én krijgt het voor elkaar om de 720S, onder meer dankzij een geheel nieuw monocoque, lichter te maken dan z'n voorgangers. De slechts 1.238 kg wegende auto knalt dan ook in 2,9 seconden van 0 naar 100 km/h; een snelheid van 200 km/h moet al in 7,8 seconden bereikt kunnen worden. Met dat laatste is hij niet alleen rapper dan de 650S, maar zelfs sneller dan diens extremere broertje! Als topsnelheid geeft McLaren 341 km/h op.

    Luchtrem
    McLaren staat erom bekend z'n modellen net zo lang te overdenken en fijn te slijpen totdat er vrijwel feilloze rijmachines staan. De 650S was daarvan een geweldig voorbeeld, maar toch zijn de Britten bij de 720S helemaal opnieuw begonnen. Het merk gaf eerder al hoog op over de vernuftige aerodynamica, die ieder zuchtje rijwind in de goede richting moet leiden. De uitklapbare achtervleugel omvat de gehele breedte van het achterdek en dient ook als luchtrem. Volgens McLaren levert het totaalpakket een betere koeling van de motor op, terwijl de 720S tegelijkertijd gestroomlijnder is dan de 650S.

    Comfort
    In tegenstelling tot sommige concurrenten laat McLaren snelheid niet in extreme mate ten koste van het comfort gaan. Eerder bewees het merk dat al met de 570GT, maar ook nu wordt hoog opgegeven over het relatief goede zicht rondom en het fraaie materiaalgebruik in het interieur. Nagenoeg alles is bekleed met leer of alcantara. Het wegklapbare scherm achter het stuurwiel heeft niet zoveel met comfort te maken, maar is wel erg bijzonder.

    Het feit dat de 720S krachtiger en in veel opzichten sneller is dan de 675LT, terwijl hij feitelijk de 650S opvolgt, belooft wat voor een toekomstig LT-achtige afgeleide van de nieuweling. Die auto komt er ongetwijfeld, want McLaren wil voor 2022 maar liefst vijftien nieuwe modellen en derivaten presenteren. Reken behalve op een nóg snellere variant enook weer op een open Spyder-versie van deze 720S.

    Bron: Autoweek














    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2








    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Euromillions euromillions help mij uit de nood, want mijn bankrekening staat droog.

      Comment


      • #4
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5










          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                VOOR DE SCHEURNEUZEN

                TRACK PACK VOOR MCLAREN 720S

                De volgende stap in de ontwikkeling van de McLaren 720S is de komst van het hagelnieuwe Track Pack.

                Met de 720S heeft McLaren een supercar in zijn portfolio waarmee het op praktisch elk vlak hoge ogen gooit. De Britten hebben de auto nu kennis laten maken met het Track Pack, een set lichtgewicht onderdelen waardoor de bloedsnelle Engelsman 24 kg afvalt. En dat terwijl het met 1.238 kg toch al geen zwaargewicht was.

                Het Track Pack bestaat onder andere uit extra lichte tienspaaks wielen. De actieve achterspoiler is voortaan uit koolstofvezel vervaardigd, de auto krijgt een extra sportief klinkend uitlaatsysteem, speciale racestoelen en een met Alcantara afgewerkt stuurwiel waarachter zich uit koolstofvezel vervaardigde schakelflippers schuilhouden.

                De 720 pk sterke 4,0-liter V8 blijft helemaal zichzelf. De 720S dendert in 7,8 tellen naar een snelheid van 200 km/h. Slik...









                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9






                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    MCLAREN LANCEERT EENMALIGE 720S STEALTH

                    De McLaren 720S maakt wellicht kans om de geschiedenisboeken in te gaan als de auto waarvan de meeste special editions kwamen. Het was even stil, maar McLarens speciale team ging weer aan de slag en kwam met deze 720S Stealth.

                    McLaren Special Operations (MSO) kreeg een 720S in handen en creëerde deze speciale Stealth. De auto werd in opdracht van McLaren London gemaakt om het uiterlijk van de sportauto nog doelbewuster naar voren te brengen. Als basis nam MSO de exterieurkleur ‘Defined Sarthe Grey’, maar werkte deze met een contrasterende rode lak af. De rode lak werd in bijna tweehonderd uur met de hand op de koets verwerkt. Dezelfde kleur komen we tegen bij de lichtmetalen wielen en in het interieur.

                    Zoals verwacht gingen de ontwerpers ook flink in de weer met lichtgewicht carbon en binnenin met alcantara. Naast de Stealth kwam MSO eerder al met meerdere unieke gepersonaliseerde thema’s. Toen werd de McLaren 720S al in het Velocity-, Track- en Pacific-thema gehuld.






                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11








                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        ZEG MAAR DAG TEGEN JE TOUPETJE

                        MCLAREN 720S SPIDER IS LOS

                        Terwijl de regen en storm onze huizen geselen en binnen de kerstboom wordt opgezet, zorgt McLaren voor een vleugje zon en een knipoog naar de lente met de onthulling van de McLaren 720S Spider.

                        Haren in de wind: maak daar maar haren in de orkaan van. 325 km/h is best hard met het dak eraf en veel harder moet dat ook niet gaan, denken ze bij McLaren, want de 720S Spider kan met het dak dicht nog een stuk sneller. 341 km/h om precies te zijn. Met 2,9 seconden van 0 naar 100 km/h is de Spider net zo snel uit de blokken als de coupé en in 7,9 seconden zit hij op de 200 km/h.

                        Verantwoordelijk voor dat geweld is de vierliter V8 met twin turbo die 720 pk en 770 Nm uit de hoge hoed tovert. Cijfers die des te meer waarde krijgen als je beseft dat de Spider 1.332 kg weegt, slechts 49 kg meer dan de dichte versie. Dit is mogelijk omdat de monocage carbonfiber-constructie geen extra versteviging van de koets vergt.

                        De open en gesloten werelden zijn slechts elf seconden van elkaar verwijderd en dat verschil kan rijdend worden overbrugd met een snelheid tot 50 km/h. De actieve achterspoiler past zich aan aan de snelheid en of de kap omhoog of omlaag is. Die kap is leverbaar met elektrochroom glas, dat snel kan veranderen van transparant naar donker.

                        Leveringen beginnen in maart 2019 en dat is mooi op tijd voor de nieuwe lente. In Engeland gaat de McLaren 720S Spider 237.000 pond kosten.












                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13










                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            Prachtig. Wat een performance spider! Alle voordelen van de coupe en dan kan het dak eraf in 11 sec tot bijna 50km/u... het beste van 2 werelden!

                            Comment


                            • #15
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                OVERTREFFENDE TRAP

                                MCLAREN 765LT MAAKT GEHAKT VAN 720S

                                Sneller, directer, lichter, aerodynamischer, opwindender en gelimiteerd: zomaar wat ingrediënten die bijdragen aan een Longtail, de uitvoering die een 'gewone' McLaren in de schaduw moet stellen. De 765LT laat de 720S achter zich. Maar hoe?

                                Het Longtail-avontuur begon in 1997 met de McLaren F1 GTR Longtail. Daarna volgden in 2015 de 675LT en 675LT Spider, in 2018 de 600LT en in 2019 de 600LT Spider. Nu onthult het merk de 765LT, die bezitters van een 720S een klein minderwaardigheidscomplex moet bezorgen.

                                Longtail staat bij McLaren voor meer betrokkenheid voor de bestuurder, minder gewicht, een meer circuitgerichte afstelling, een betere aerodynama, meer vermogen en een beperkte oplage. Nu zijn dit allemaal natuurlijk al waarden waaraan een doorsnee-McLaren al aardig voldoet, dus voor een LT moet echt álles uit de kast worden gehaald. Voor wie minder thuis is in de eigenaardigheden van de meesters uit Woking: McLaren deelt zijn gamma op in drie groepen: Sports Series, Super Series en Ultimate Series. In de Super Series vinden we de 720S en die is nu verder aangescherpt om het LT-logo te mogen voeren. In alle overtreffende trappen die we vanaf hier noemen, is die 720S dus het uitgangspunt.

                                Het gevoel met de aandrijflijn is verhoogd door de constructie zodanig te maken dat geluid en trillingen beter tot je komen. Een aangepaste ophanging, andere banden (speciaal ontwikkelde Pirelli's P-Zero Trofeo R, 245/35R19 voor, 305/30R20 achter) en een directere besturing werken daaraan mee. Verder is de gasrespons feller gemaakt.

                                Het leeggewicht is met 80 kg teruggebracht tot 1.229 kg. Dat lukte door onder meer gebruik van nog meer koolstofvezel, een titanium uitlaatsysteem, lichtere koolstofvezel-kuipjes, ruiten van polycarbonaat, lichtere componenten in de transmissie en alcantara bekleding, ultralichte wielen (tienspaaks gesmeed aluminium met titanium bouten) en het weglaten van airconditioning, audio en vloerbekleding. Wie het gemis van airco of muziek te ver vindt gaan, kan ze optioneel (zonder meerprijs) toch laten monteren.

                                De LT kreeg speciale veren en dempers, meer stijfheid en aangepaste software. De koolstof-keramische schijven en klauwen komen uit de Senna en worden gekoeld door F1-techniek. Vanuit 200 km/h staat de 765LT stil binnen 110 meter.

                                De aerodynamica is verbeterd met een speciaal pakket, bestaande uit een frontsplitter, voorbumper en -vloer, sideskirts, achterbumper, diffuser en een actieve achtervleugel/luchtrem. Dat levert 25 procent meer downforce op. Helaas heeft McLaren het absolute getal van de 720S nooit gecommuniceerd.

                                De 4.0 V8 Twin Turbo heeft gesmede aluminium zuigers en een drielaags koppakking uit de Senna, een aangepast brandstofsysteem en software en een snellere transmissie. Daarmee levert hij 800 Nm en 765 pk (zoals traditie bij McLaren in de naam verwerkt), ofwel 622 pk per ton. Van 0 naar 100 km/h kost 2,8 seconden, in 7,2 seconden zit je op de 200 km/h en de top bedraagt 330 km/h. Met al die cijfers ligt de McLaren 765LT op hetzelfde of een hoger niveau dan concurrenten als de Ferrari 488 Pista, Lamborghini Aventador SVJ en Porsche 911 GT2 RS, zo meldt McLaren.

                                De exclusiviteit ten slotte: er zullen maximaal 765 genummerde auto's op bestelling worden gebouwd. De eerste afleveringen staan gepland voor september dit jaar.






















                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  McLaren 765LT (2020)

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    OPEN GEWELD

                                    MCLAREN 765LT SPIDER ONTHULD

                                    McLaren presenteert de 765LT Spider. De open versie van de al behoorlijk extreme 765LT mag gerust een zeer bijzondere creatie genoemd worden.

                                    Wie een McLaren Senna wat te ver vindt gaan en juist weer meer in huis wil halen dan een 720S, is op de 765LT aangewezen. Zoals de naam al zegt: een 765 pk sterk monster met een langere achterkant dan die van de 720S. De Longtail is van zichzelf al iets bijzonders, want de 4.0 biturbo V8 schiet 'm vanuit stilstand in slechts 2,8 seconden naar 100 km/h, in 7,2 seconden naar 200 km/h en wie nog harder wil, kan tot 330 km/h door accelereren. De McLaren 765LT krijgt nu gezelschap van een al net zo exclusieve open variant: de 765LT Spider.

                                    Het meest bijzondere is dat de open versie van de 765LT volgens McLaren in staat is om dezelfde cijfers neer te zetten als de reguliere versie. Dat plaatst hem direct in een behoorlijk exclusief clubje van de allersnelste cabriolets ter wereld. Dat de 765LT Spider dat kan, komt volgens McLaren onder meer door de minimale gewichtstoename ten opzichte van de gesloten variant. Slechts 49 kilo kwam erbij. Dat komt onder meer door gebruik van lichter glas en een nieuw titanium uitlaatsysteem. De weegschaal tikt daarbij door uitbundig gebruik van koolstofvezel slechts 1.388 kilo aan als je de 765LT erop parkeert. Dat vertaalt zich naar 598 pk per ton.


                                    McLaren 765LT

                                    Een bloedsnelle cabriolet slaat natuurlijk een modderfiguur als het openen en sluiten van het dak vervolgens heel langzaam gaat. Wat dat betreft heeft McLaren gelukkig prima werk geleverd. Het volledig uit koolstofvezel opgetrokken dak van de 765LT Spider is in 11 seconden te openen of te sluiten en dat kan tot een snelheid van 50 km/h.

                                    Net als de dichte versie houdt McLaren het bij 765 exemplaren van de 765LT Spider. Die worden leverbaar vanaf omgerekend €363.100 (Britse prijs).























                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik geraak niet meer uit dat modellengamma van Mclaren.

                                      Comment


                                      • #20
                                        The McLaren 765LT Spider Is a $500,000 Top-Down Track Monster

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X