Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SsangYong Rexton (2017)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Op het uiterlijk scoren ze niet super, ik zie ook liever een landcruiser V8 of Range rover.
    Maar ik heb een rexton '11 en mijn pa een Land rover Freelander '11 de rexton is lomper maar bolt wel evengoed op de autosnelweg.
    Polo 6n 1.4

Comment

Meer pics van de Rexton Sports: [global-autonews.com]

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
        Op het uiterlijk scoren ze niet super, ik zie ook liever een landcruiser V8 of Range rover.
        Maar ik heb een rexton '11 en mijn pa een Land rover Freelander '11 de rexton is lomper maar bolt wel evengoed op de autosnelweg.
        Schijnen wel zeer betrouwbaar te zijn ? Had jij al probs met de uwe ? De Rexton jeep is wel de mooiste uit hun gamma vind ik. Allé, echt knap vind ik hem niet, maar gewoon doorsnee van uiterlijk. Model is wel lang op de markt geweest.
        De nieuwe Rexton jeep is toch weer een stapje beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Schijnen wel zeer betrouwbaar te zijn ? Had jij al probs met de uwe ? De Rexton jeep is wel de mooiste uit hun gamma vind ik. Allé, echt knap vind ik hem niet, maar gewoon doorsnee van uiterlijk. Model is wel lang op de markt geweest.
          De nieuwe Rexton jeep is toch weer een stapje beter.
          280k erop dus onder garantie gemaakt
          -EGR klep
          -Roetfilter heeft ook niet veel meer over

Maar dat zijn 2 zaken die er eigenlijk niet moeten opzitten om te rijden maar rijdt wel goed voor de rest verbruikt niet veel olie. Beetje aan de turbo.
          Polo 6n 1.4

Comment

Denk dat dit niet slecht is voor een jeep die doorgaans toch een stuk goedkoper is... Mogen wellicht veel duurdere een voorbeeld aan nemen.

Comment

Kgeloof alleen dat ze qua veiligheid wel een stuk onder de norm zitten binnen hun klasse. (bv: https://www.euroncap.com/en/results/...g/tivoli/25650)
              Alsook qua milieu-norm lopen ze nog een heel eind achter. (Wat je vooral zult merken aan je taks, door de hoge CO2.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                Kgeloof alleen dat ze qua veiligheid wel een stuk onder de norm zitten binnen hun klasse. (bv: https://www.euroncap.com/en/results/...g/tivoli/25650)
                Alsook qua milieu-norm lopen ze nog een heel eind achter. (Wat je vooral zult merken aan je taks, door de hoge CO2.)
                Qua veiligheid lopen ze inderdaad achter, ze zitten op niveau van een nieuwe Dacia Duster, Alfa Romeo Guiilletta, Kia Picanto en vele anderen. Maar wel volgens de nieuwste tests dacht ik ? En hier spelen de veiligheidshulpmiddelen een belangrijke rol. En in dit geval ook het ontbreken van zijdelingse airbags (wat in feite niet meer zou mogen deze tijden). Maar er zijn nog slechtere waarvan je het niet direct verwacht bvb https://www.euroncap.com/en/results/fiat/punto/29849

Comment

I know, en tja, de punto, is ook een auto die al van 2005 meegaat.

Comment

FACELIFT VOOR SSANGYONG REXTON EN MUSSO

SsangYong heeft in het thuisland licht gewijzigde versies van zowel de Rexton als de daar van afgeleide Musso Pick-Up (Rexton Sports) gepresenteerd.

Het is 2017 als SsangYong de huidige, tweede generatie van de Rexton presenteert, een SUV die in maart 2018 gezelschap krijgt van de Musso Pick-up (Rexton Sport). Op leeftijd zijn de twee Koreanen daarmee bepaald niet, maar SsangYong acht de tijd al rijp voor een vernieuwingsronde.

Ingrijpend is de Koreaanse bijpuntsessie overigens niet. Zowel de Rexton als de van die auto afgeleide pick-up, de Musso, krijgt een nieuwe grille, waarbij de horizontale lamellen zijn vervangen voor een gaaswerk met '3D-effect'. Ook de omlijsting van de grille is vernieuwd en start nu hoger tussen de koplampen. Daarbij is een tweede chroomstrip toegevoegd die de grille aan de onderzijde omhult. SsangYong zet verder onder meer een nieuwe lakkleur op de bestellijst. Aan het interieur wordt verder niet gesleuteld. Klein overig nieuws: SsangYong geeft het tweetal een nieuwe afstandsbediening waarmee de koplampen te bedienen zijn. Handig bij het terugvinden.

Aan de motoren wordt verder niet gewijzigd. Dat betekent dat er ook nu weer een 2,2-liter grote turbodiesel en een geblazen 2,0-liter benzinemotor op de prijslijst komen te staan. De Musso wisselt verder zijn ronde mistlampen in voor de horizontaal geörienteerde exemplaren van de Rexton. Nieuws over de voor de exportmarkten bestemde versies van de Rexton en Musso, volgt in een later stadium.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

STRAKKER!

VERNIEUWDE SSANGYONG REXTON IN BEELD

SsangYong heeft de eerste beelden vrijgegeven van de gefacelifte Rexton. De grootste SUV van de Zuid-Koreaanse fabrikant wordt op de snijtafel niet bepaald zachtzinnig onder handen genomen.

SsangYong plakt dapper de aanduiding 'All New Rexton' op zijn vernieuwde topmodel, maar helemaal nieuw is de aangescherpte Rexton geenszins. Wel krijgt de SUV een volledig nieuw front aangemeten. De relatief kleine grille van het huidige model wordt vervangen door een werkelijk immens rooster dat ongeveer de helft van de complete hoogte van de neus beslaat. De nieuwe grille wordt aan weerszijden geflankeerd door compleet nieuwe koplampen, hoekiger getekende exemplaren zonder uitlopers op de hoeken. Ook de voorbumper is vernieuwd en wordt onder meer opgevuld met nieuwe ledmistlampen.

Ook aan de achterkant wordt de Rexton aangepast. SsangYong geeft de SUV hier compleet nieuwe lichtunits met een nieuwe led-signatuur die optisch overloopt in de chroomstrip die tussen de lampen is geplaatst. De achteruitrijlichten zijn uit de units gesloopt en zijn ondergebracht in de vernieuwde achterbumper. In die bumper nemen we nieuwe designelementen waar die als uitlaateindstukken moeten doorgaan, maar ogenschijnlijk helemaal dicht zijn. De aanpassingen in het interieur lijken zich te beperken tot de komst van een vernieuwd infotainmentsysteem, een digitaal instrumentarium en een nieuw stuurwiel.

SsangYong breidt de optielijst van de Rexton uit met Intelligent Adaptive Cruise Control, uitgebreide adaptieve cruise control die SsangYong in de nieuwe Korando introduceerde. Met het systeem is de Rexton in staat zich op de snelweg enigszins autonoom te gedragen.

Op 4 november wordt de vernieuwde Rexton in z'n geheel in thuisland Zuid-Korea gepresenteerd. De Europese versie volgt later.

Comment

Geslaagde facelift:

Comment

NIEUWE SNUIT, NIEUW HART

OFFICIEEL: NIEUWE SSANGYONG REXTON

SsangYong heeft de vernieuwde Rexton gepresenteerd. De aangescherpte SUV krijgt niet alleen een herzien uiterlijk, maar ook een krachtigere aandrijflijn.

In oktober kon AutoWeek al de eerste afbeeldingen van de vernieuwde SsangYong Rexton laten zien. De in 2017 gepresenteerde huidige generatie krijgt een ander front met een veel grotere grille. Dat immense rooster wordt vergezeld door nieuwe led-koplampen, die hoekiger zijn dan voorheen. De verlichting moeten het voortaan zonder uitlopers op de hoeken doen. Lager op de neus treffen we voortaan een sportiever ogende voorbumper.

Design

De aanpassingen aan de achterkant zijn minder ingrijpend. De achterlichten hebben een andere indeling en zijn nu voorzien van een ledsignatuur die optisch overloopt in de chroomstrip tussen de units. In de vernieuwde achterbumper zijn twee elementen aangebracht die voor uitlaateindstukken moeten doorgaan. Ook in het interieur is de boel op de schop genomen. SsangYong zegt fraaiere materialen toe te passen en geeft de SUV onder meer een compleet nieuw stuurwiel. Daarachter zien we een kersvers 12,3-inch digitaal instrumentarium. Verder krijgt de Rexton nieuwe voorstoelen, USB-aansluitingen achterin en de leuning van de herziene achterbank is voortaan kantelbaar.

Dieselmotor

Interessanter nog: de 2.2 dieselmotor krijgt er 21 pk en 20 Nm bij en stuurt voortaan 202 pk en 440 Nm via een nieuwe automaat naar alle vier de wielen, een 'shift by wire'-transmissie zonder fysieke verbinding tussen de automaatpook en de bak dus. De zeventraps automaat is naar de prullenmand verwezen. De vernieuwde Rexton is daarnaast de eerste SsangYong met elektrische stuurbekrachtiging. Ook nieuw: Intelligent Adaptive Cruise Control, een uitgebreide adaptieve cruisecontrol die SsangYong in de nieuwe Korando introduceerde. Daarmee is de Rexton in staat zich op de snelweg enigszins autonoom te gedragen.

Comment

Comment

2021 SsangYong Rexton Sapphire - Review,Test

Comment

Working...
                              X