Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Subaru XV (2017)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Subaru XV (2017)

Subaru heeft de nieuwe XV aan de wereld voorgesteld. De cross-over op basis van de nieuwe Impreza is klaar voor de Europese markt.

Subaru heeft onlangs zijn Impreza-familie vernieuwd en daar hoort natuurlijk een nieuwe XV bij. Vandaag zet Subaru de nieuwe cross-over in de schijnwerpers.

De XV is de productieversie van de XV Concept van vorig jaar. De definitieve XV blijft behoorlijk trouw aan het studiemodel, al liet de concept-car op zijn beurt al het bekende XV-recept zien. De XV staat op hetzelfde Global Platform als de nieuwe Impreza waar de auto op gebaseerd is. Volgens Subaru is de stijfheid van de XV met 70 tot 100 procent toegenomen ten opzichte van het uitgaande model.

De vierwielaangedreven XV debuteert met een voor 80 procent vernieuwde 2,0-liter boxermotor. De viercilinder levert 156 pk en 196 Nm. Het verbruik zal fors verbeterd zijn, al meldt Subaru niet hoeveel liters benzine in 100 kilometer worden opgeslurpt. Nieuw is X-Mode, een modus waarin de XV nog beter uit de voeten moet kunnen op onverhard terrein.

In Nederland staat de XV sinds 2012 in de showrooms. De vorige generatie Impreza ging, op de WRX na, aan onze neus voorbij. De XV is in feite een Impreza Hatchback waar Subaru een cross-oversaus overheen heeft gegoten. In onder andere de Verenigde Staten is de XV ook als Hybrid verkrijgbaar. In Nederland kennen we het model alleen met 1,6- en 2,0-liter benzinemotor of 2,0-liter dieselmotor.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Rij-impressie: SUBARU XV

VERTROUWD DESIGN, NIEUWE TECHNIEK

Op het eerste gezicht ziet de Subaru XV er net zo uit als de vorige versie, maar onderhuids is het een compleet nieuwe auto.

Eigenzinnig oogde de Subaru XV altijd al: aan de bovenkant is het een brave hatchback, aan de onderkant heeft hij zwarte kunststof beschermstukken die duidelijk maken dat hij ook buiten de gebaande paden vooruit kan. Maar deze auto mag dan een vreemde eend in de bijt zijn, de klanten zijn er gek op: in Europa moet de XV alleen de Forester voor zich dulden in de lijst van bestverkochte Subaru-modellen. Geen wonder dus dat het Japanse merk bij de opvolger heeft vastgehouden aan het concept.

Toch is de XV compleet nieuw; het is de eerste Subaru die gebruik maakt van het nieuwe Global Platform. Dat onderstel is variabel qua lengte, zodat het kan worden toegepast bij alle toekomstige modellen van het merk. De kortere variant, die niet alleen voor de XV maar in bijna identieke vorm ook voor de toekomstige Imprezagebruikt gaat worden, heeft een 30 millimeter grotere wielbasis dan het platform van de huidige XV-generatie. Dat merk je in het interieur; met name achterin heb je aanzienlijk meer bewegingsvrijheid dan in de XV die nu nog in de prijslijsten staat.

HOOGSTE SCORE

Een andere belangrijke stap heeft Subaru gezet op het gebied van carrosseriestijfheid. Die zorgt aan de ene kant voor meer veiligheid, waardoor het model bij Japanse crashtests de hoogste score ooit behaalde. Bovendien zorgt die stijfheid voor een comfortabeler rijgedrag doordat de carrosserie minder in beweging is, zeker op slecht wegdek. En het nieuwe onderstel staat garant voor meer rijdynamiek: de compacte XV rijdt lichtvoetiger dan voorheen en heeft minder last van onderstuur. Ook reageren het remsysteem en de besturing sneller dan bij de vorige generatie.

De nieuwe motor weet minder te overtuigen. De tweeliter benzinemotor heeft directe inspuiting, waardoor het vermogen en het koppel zijn toegenomen. De reactie op het gaspedaal valt echter tegen, in elk geval in ons voorserietestexemplaar. De traploze automaat helpt daarbij ook niet. Je ontkomt er niet aan, want een handbak is voortaan niet meer leverbaar, net zomin als de tot op heden geleverde 150 pk dieselmotor. Het enige alternatief: de grotendeels ongewijzigde 1,6-liter benzinemotor met 114 pk.

Een revolutie is de nieuwe Subaru XV niet, hoewel hij compleet nieuw is ontwikkeld. Uiterlijk blijft deze SUV-achtige Subaru een gevalletje love it or hate it. De verplichte combinatie van benzinemotor en traploze automaat zal niet bij elke bestuurder in de smaak vallen.

OORDEEL

• +Kan ook in het terrein uit de voeten
        • +Veel interieurruimte
        • -Trage reactie op het gaspedaal
        • -Geen handbak verkrijgbaar

Comment

Comment

In Nederland kom ik deze al wel eens tegen maar hier?...
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Wat een scharminkel.
              En, hoe spreek je dat uit ? Als iks vee, of als 15 ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                In Nederland kom ik deze al wel eens tegen maar hier?...
                In ieder geval ook hier verkrijgbaar. Andere modellen van Subaru kom je in België ook niet meer vaak tegen tegenwoordig. Spijtig, zijn goeie auto's!

Comment

Hij zal volgens mij niet veel schoonheidswedstrijden winnen.
                  CX 5 Zeal Red 2,2D 175 AWD auto
                  Brock B32 8,5*20 - Dunlop SP Sport Maxx GT 255/45 R20

Comment

En toch hebben ze iets eens je er mee gereden hebt.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Comment

Comment

Comment

XV en Forester e-Boxer: hybride volgens Subaru

Subaru presenteert de XV en Forester e-Boxer. Dat is hybridetechniek, maar dan met alle voor Subaru kenmerkende ingrediënten, zoals een CVT-automaat en een boxermotor.

Subaru maakt zijn boxermotortechniek toekomstbestendig. Het merk presenteert de XV en Forester e-Boxer, hybridetechniek waarbij de elektromotor geïntegreerd is in de CVT-automaat. Een vlottere en vloeiendere acceleratie gaan hand-in-hand met een tot 11 procent lager verbruik.

Subaru heeft niet zomaar de bestaande 2.0 boxermotor gepakt in de hybrideversie toegepast, maar eerst 80 procent van de onderdelen vernieuwd. De ideale aandrijving wordt automatisch geregeld. Wegrijden vanuit stilstand gebeurt op de elektromotor, daarna schakelt de brandstofmotor bij en op snelwegtempo stopt de elektro-ondersteuning. Als de accu's vol zijn kunnen de XV en Forester e-Boxer maximaal 1,6 kilometer volledig elektrisch rijden, tot een snelheid van 40 km/u.

De nieuwe hybride-uitvoeringen worden later dit jaar leverbaar. De prijzen zijn nog niet bekend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                              Subaru heeft de nieuwe XV aan de wereld voorgesteld. De cross-over op basis van de nieuwe Impreza is klaar voor de Europese markt.

Subaru heeft onlangs zijn Impreza-familie vernieuwd en daar hoort natuurlijk een nieuwe XV bij. Vandaag zet Subaru de nieuwe cross-over in de schijnwerpers.

De XV is de productieversie van de XV Concept van vorig jaar. De definitieve XV blijft behoorlijk trouw aan het studiemodel, al liet de concept-car op zijn beurt al het bekende XV-recept zien. De XV staat op hetzelfde Global Platform als de nieuwe Impreza waar de auto op gebaseerd is. Volgens Subaru is de stijfheid van de XV met 70 tot 100 procent toegenomen ten opzichte van het uitgaande model.

De vierwielaangedreven XV debuteert met een voor 80 procent vernieuwde 2,0-liter boxermotor. De viercilinder levert 156 pk en 196 Nm. Het verbruik zal fors verbeterd zijn, al meldt Subaru niet hoeveel liters benzine in 100 kilometer worden opgeslurpt. Nieuw is X-Mode, een modus waarin de XV nog beter uit de voeten moet kunnen op onverhard terrein.

In Nederland staat de XV sinds 2012 in de showrooms. De vorige generatie Impreza ging, op de WRX na, aan onze neus voorbij. De XV is in feite een Impreza Hatchback waar Subaru een cross-oversaus overheen heeft gegoten. In onder andere de Verenigde Staten is de XV ook als Hybrid verkrijgbaar. In Nederland kennen we het model alleen met 1,6- en 2,0-liter benzinemotor of 2,0-liter dieselmotor.

Bron: Autoweek

Subaru is goed bezig
                              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Na mijn kort succesvol testritje met de xv 1600 ga ik mij ook nooit aan een testrit wagen met deze met elektrisch hulpmotortje na de test gelezen te hebben van de forrester . Wat ik heb ondervonden na die test wordt hier in de test redelijk waarheidsgetrouw weergegeven , alhoewel met de xv 1600 wel factor x2 zal geweest zijn.
                                Een goede twee jaar nadat de nieuwe Forester aan de andere kant van de Atlantische Oceaan werd voorgesteld, heeft ook Europa eindelijk recht op de vijfde generatie van Subaru’s meest verkochte auto. Deze SUV met echte terreinwagencapaciteiten onderscheidt zich door originele technische keuzes en een opmerkelijk arsenaal veiligheidsfeatures.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten
                                  Na mijn kort succesvol testritje met de xv 1600 ga ik mij ook nooit aan een testrit wagen met deze met elektrisch hulpmotortje na de test gelezen te hebben van de forrester . Wat ik heb ondervonden na die test wordt hier in de test redelijk waarheidsgetrouw weergegeven , alhoewel met de xv 1600 wel factor x2 zal geweest zijn.
                                  Een goede twee jaar nadat de nieuwe Forester aan de andere kant van de Atlantische Oceaan werd voorgesteld, heeft ook Europa eindelijk recht op de vijfde generatie van Subaru’s meest verkochte auto. Deze SUV met echte terreinwagencapaciteiten onderscheidt zich door originele technische keuzes en een opmerkelijk arsenaal veiligheidsfeatures.
                                  De 14/20 voor de aandrijving vind ik precies enorm hoog, als je de kritieken leest in het artikel. Voor 150pk, heel traag, zeer luid, zuipend en gekoppeld aan een onaangename versnellingsbak.

Comment

Met een manuele versnellingsbak moet dit een heel andere wagen zijn , die cvt is de dooddoener .

Comment

Facelift:

Comment

Denk dat ik deze nog nooit heb gezien...

Zouden er wat van verkocht zijn?

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Comment

Working...
                                        X