Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-amg glc 63/glc coupé 63

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Rij-impressie: MERCEDES-AMG GLC 63 S COUPÉ

    HOGE BRUUT

    Puristen schamperen schouderophalend dat je van een hoge SUV nimmer een strak sturende sportwagen kunt maken. AMG doet met de GLC 63 een serieuze poging hen de mond te snoeren. Zijn de mensen uit Affalterbach daarin geslaagd?

    Gordel om, twee handen aan het stuur! Mercedes heeft het GLC-gamma naar boven afgerond met twee indrukwekkende AMG-versies, beide voorzien van een dikke V8. Die direct ingespoten twinturbo-machine is in de 63 en de 63 S goed voor respectievelijk 476 en 510 pk. Inderdaad, we hebben het over dezelfde vierliter achtcilinder die we ook kennen uit de Mercedes-AMG C 63 en de AMG GT. Dat belooft een feestje te worden. En wat voor feestje: dankzij zijn vierwielaandrijving kan de bijna twee ton wegende GLC zijn oerkrachten prima kwijt aan het asfalt, waardoor hij vanuit stilstand sneller naar 100 km/h sprint dan een C 63 en gewoon dezelfde tijd laat registreren als de lage AMG GT.


    KATAPULT

    Naast de standaard vijfdeurs SUV-carrosserie is de AMG GLC 63 er ook als vijfdeurscoupé (of moeten we zeggen: hatchback?). Vanbuiten herken je beide direct aan de Panamericana-grille met de verticale lamellen, net als de AMG GT. Ook de onderbumper met zijn grote openingen en de kenmerkende AMG-wielen verraden dat het hier niet om een standaard GLC gaat. Uiterlijk vertoon in optima forma. Waar het om gaat, is het onderhuidse. Op pad met de GLC 63 S blijkt dat de techniek grondig onder handen is genomen. In basis is het een achterwielaandrijver en al naar gelang de omstandigheden daarom vragen, wordt een deel van de aandrijfkrachten naar de voorwielen gestuurd via hetzelfde elektronisch geregelde koppelingsmechaniek als in de AMG E 63. De V8 werkt samen met AMG's negentraps automaat met een natte platenkoppeling, een uitgebalanceerde combinatie. Op de programmering van de bak valt niets aan te merken, het schakelen gaat vliegensvlug en wanneer dat nodig is, worden de versnellingen lekker lang vastgehouden. Commando's van het gaspedaal worden met gretigheid omgezet in een duw naar voren.

    Een set effectief werkende remmen haalt de snelheid er overigens weer net zo gemakkelijk uit, mooi gedoseerd. Wegrijden is een attractie op zich. Met behulp van de launchcontrol worden we in 3,8 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h gekatapulteerd. O, en dat met een luide brul, dankzij een klep in de uitlaat. Alles voor de feestvreugde.



    LEEF JE UIT!

    Het interieur is van het hoge niveau zoals we dat van Mercedes kennen. Hoogstens zouden de stoelen iets meer zijdelingse steun mogen geven en is de jongste generatie infotainment zoals in de E- en S-klasse nog niet aanwezig. Maar goed, we komen voor ander entertainment. De GLC 63 kent de rijmodi Comfort, Sport en Sport+, waarbij 'comfort' overigens een relatief begrip is, want Comfort is bij de 63 lang niet zo comfortabel als Comfort in bijvoorbeeld de toch ook al behoorlijk sportieve AMG GLC 43 – integendeel zelfs. Met de 43 kun je in alle gerieflijkheid cruisen. Bij de 63 gaat het duidelijk om een andere auto, met een speciaal door AMG ontwikkelde multilink-achteras met meer stijfheid dan bij de andere GLC's.

    Maar goed, we zijn er nu even niet voor het comfort. We willen spektakel. En spektakel krijgen we. De stuurinrichting werkt nauwkeurig en lekker communicatief, maar zeker niet te licht. Rechtuit en in flauwe bochten voert de GLC ons uiterst stabiel en koersvast over het asfalt. In bochten met een kleine radius ontgaat het ons echter niet dat er toch een hoge auto van bijna twee ton de hoek om moet. Maar ere wie ere toekomt: ze hebben het bij AMG wel voor elkaar dat dit uiterst beheerst en gecontroleerd gaat. Er is amper sprake van overhellen en we moeten de boel flink forceren om de auto uit zijn spoor te krijgen en het ESP tot ingrijpen te dwingen, ook al staat de auto waarmee we op pad zijn op Pirelli Scorpion-winterbanden.

    De 63 S heeft daarnaast ook nog de Race-modus, die in basis hetzelfde is als Sport+, alleen dan met het ESP in de Sport Handling Mode (wat meer vrijheid toestaat). In de Race-modus kunnen we ons met de auto uitleven als met een klassieke achterwielaandrijver, niet in de laatste plaats dankzij het sperdifferentieel(dat bij de 63 mechanisch werkt en bij de 63 S elektronisch is geregeld), waardoor er meer tractie is en we na de bocht weer eerder op het gas kunnen.

    Kortom: de GLC 63 is een uiterst speelse, maar ook keurig voorspelbare auto die ons continu verleidt om de grenzen op te zoeken, grenzen die behoorlijk ver weg liggen. Natuurlijk, als purist wil je zo dicht mogelijk bij het asfalt zitten en zou je schouderophalend kunnen schamperen dat je van een hoge SUV nimmer een strak sturende sportwagen maakt; waarom zou je het eerst in de hoogte zoeken om vervolgens uit alle macht je best te doen om die hoge auto te laten presteren als een lage sportauto en pogen hem diens rijeigenschappen te geven? Nou gewoon, omdat het kan. Dat laten de mensen uit Affalterbach op sublieme wijze zien.


    OORDEEL

    • +Waanzinnige aandrijflijn
    • +Verfijnd onderstel
    • -Niet echt anoniem
    • -Stevige prijs









    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22








      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #23
        Een patser
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #24
          Patser wel, maar jammer van het ouderwetse dashboard. Tegenwoordig steken ze in al die premiums een active info display of hoe ze het bij elk merk noemen, en komen ze hier nog af met ouderwetse klokken. En dat voor een auto van die prijsklasse.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
            Patser wel, maar jammer van het ouderwetse dashboard. Tegenwoordig steken ze in al die premiums een active info display of hoe ze het bij elk merk noemen, en komen ze hier nog af met ouderwetse klokken. En dat voor een auto van die prijsklasse.
            Bij AMG zijn ze zover nog niet blijkbaar, misschien als je een paar k bijbetaalt

            Ik vind het wel zo veel sportiever dan die digitale wereld voor je neus.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #26
              Is natuurlijk kwestie van smaak. Maar ik ben er in de tiguan helemaal weg van. Zou weer wennen worden met ouderwetse klokken.
              Last edited by ; 29/01/2018, 21:39.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                Us natuurlijk kwestie van slaak. Maar ik ben er in de tiguan helelaal weg van. Zou weer wennen worden met ouderwetse klokken.
                Zal het bij mijn volgende ook eens proberen, men moet mee met zijn tijd hé
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #28
                  300 KM/H MET 600 PK

                  MERCEDES-AMG GLC 63 S VOLGENS BRABUS

                  Voor Mercedes-tuner Brabus is ook 510 pk in een GLC-klasse niet voldoende. De liefhebbers van matzwarte pk-beulen presenteren vandaag hun visie op de Mercedes-AMG GLC 63 S.

                  In april vorig jaar presenteerde Mercedes-Benz de volwaardige AMG-smaken van de GLC en GLC Coupé. Waar de 'basis' 63 AMG 476 pk en 650 Nm uit zijn 4,0-liter grote biturbo V8 perst, schopt de S-versie het tot een zeer potige 510 pk en 700 Nm koppel. Tuner Brabus lanceert nu zijn versie op de krachtigste van het stel.

                  Brabus combineert de in Affalterbach onder handen genomen achtcilinder met zijn 'plug-in play'-krachtmodule, wat resulteert in een forse vermogenstoename. Brabus' GLC 63 S komt met een vermogen van 600 pk en 800 Nm de werkplaats uitgerold. Met dat vermogen is de GLC in staat om in 3,6 tellen naar een snelheid van 100 km/h te schieten. De standaard 63 S heeft daar overigens slechts 0,2 tellen langer voor nodig. De topsnelheid is begrensd op 300 km/h.

                  Brabus schroeft indien gewenst een roestvrijstalen uitlaat onder de GLC, een van elektronisch aangestuurde kleppen voorzien exemplaar waarmee de klank van de achtcilinder is aan te passen. De GLC ligt 3 centimeter dichter tegen het asfalt en de auto is op lichtmetaal tot 22-inch groot te zetten.









                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #29
                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                    Comment


                    • #30
                      De neus is precies van een Chinees prototype van 10 jaar geleden.
                      den borre


                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                      Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                        Zal het bij mijn volgende ook eens proberen, men moet mee met zijn tijd hé
                        Inderdaad. Leuk zo een hebbendingetjes, maar achteraf moeilijk als het niet overal op zit. Vind dat Benz vrij laat is met digitale dashboarden. BMW en VAG zijn er al een aantal jaar mee bezig.

                        Ik geef dat toe dat het echt wennen gaat zijn moest ik ouderwetse klokken hebben.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                          Inderdaad. Leuk zo een hebbendingetjes, maar achteraf moeilijk als het niet overal op zit. Vind dat Benz vrij laat is met digitale dashboarden. BMW en VAG zijn er al een aantal jaar mee bezig.

                          Ik geef dat toe dat het echt wennen gaat zijn moest ik ouderwetse klokken hebben.
                          Klopt, ondertussen staat zoiets nu ook dagelijks voor mijn neus Moet zeggen, ze zijn misschien wel later bij MB maar het Mbux systeem is schitterend. Vraagt wel een beetje gewenning, dat is logisch, maar eenmaal onder de knie, toppie!
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #33
                            Ah, ge hebt ne nieuwe auto. Nog niet gezien.

                            Comment


                            • #34
                              AMG GLC 63 S 4MATIC LAAT STELVIO QUADRIFOGLIO ACHTER ZICH

                              MERCEDES-AMG VERSLAAT RONDERECORD NÜRBURGRING ALFA ROMEO

                              Mercedes-AMG heeft met de GLC 63S naar eigen zeggen het ronderecord voor SUV's op de Nürburgring overgenomen van de Alfa Romeo Stelvio.

                              De Mercedes-AMG GLC 63S zette een tijd neer van 7 minuten en 49,3 seconden. De auto was daarmee ruim 2 seconden sneller dan de Alfa en 10 seconden sneller dan de Porsche Cayenne Turbo. De Mercedes wordt aangedreven door een 510 pk sterke V8-motor met twee turbo's. De GLC accelereert in 3,8 seconden naar 100 kilometer per uur en heeft een begrensde topsnelheid van 250 km/h.
                              De Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio heeft hetzelfde vermogen, maar dan uit een V6-motor in plaats van een V8. Ook de sprinttijd is dezelfde als die van de Mercedes-Benz. De topsnelheid van de Alfa ligt echter op 283 km/h.


                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #35
                                NA DRIE JAAR VERNIEUWD

                                VERNIEUWDE MERCEDES-BENZ GLC NU IN AMG 63-TRIM

                                Drie jaar geleden presenteerde Mercedes-Benz tijdens de New York International Auto Show de 63 AMG-smaken van de GLC en GLC Coupé en ook dit jaar is die Amerikaanse show het podium waarop Mercedes-Benz die krachtpatsers tilt. Ze zijn namelijk gefacelift.

                                In februari legde Mercedes-Benz de GLC op de snijtafel en een maand later werd de GLC Coupé aan een bijpuntsessie onderworpen. De vernieuwde 63 AMG-versies hield Mercedes-Benz nog even onder de pet, maar aan het wachten komt een eind.

                                Wie had gehoopt op nog krachtigere motoren, komt bedrogen uit. Toch heeft ook de echte scheurneus niets te klagen met deze 63 AMG's. De 4,0-liter grote biturbo V8 is in twee smaken leverbaar en is in de GLC 63 AMG's goed voor minimaal 476 pk en 650 Nm koppel. Wie de 63 S-versie neemt, wordt getrakteerd op 510 pk en 700 Nm koppel. De reguliere GLC 63 is in staat om in 4 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. De 63 S-versies doen er slechts 3,8 seconden over. De topsnelheid van beide uitvoeringen is elektronisch begrensd op 250 km/h. Voor het schakelen zorgt in beide gevallen een negentraps AMG Speedshift MCT-transmissie. 4Matic+ vierwielaandrijving is uiteraard ook aanwezig.

                                Natuurlijk ondergaan deze sportversies dezelfde wijzigingen als de reguliere versies eerder. Dat betekent dus: nieuwe verlichting rondom, aangepast bumperwerk en de de komst van het MBUX-systeem. Mercedes-Benz stelt verder nieuwe 21-inch wielen beschikbaar en heeft nieuwe uitlaateindstukken naar de optielijst gebracht. Opvallend is wel de nieuwe AMG-grille, een exemplaar dat een stuk is gegroeid en naar beneden toe breder wordt. Andere noviteiten: een nieuwe lakkleur (Graphite Grey Metallic), een nieuw AMG-stuurwiel met Touch Control, nieuwe materialen voor in het binnenste en een nieuwe modus voor AMG Dynamic Select: Slipper.

                                In New York beleven de krachtpatsers hun debuut.













                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #36








                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #37
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #38
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment

                                      Working...
                                      X