Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroën C5 Aircross (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21


    Comment


    • #22
      Kleurenpalet

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
        Citroën heeft een frisse designtaal maar het begint ook te vervelen stilaan hoor. Alle grote fabrikanten maken tegenwoordig nog klonen. Gewoon hetzelfde maar wat kleiner of groter. Saai wordt het.
        Maken ze eigenlijk nog een Citroën met hydraulische vering? Dat interesseert mij eigenlijk meer en zou me over de streep kunnen trekken.
        geen hydraulic meer, maar wel een nieuw dempersysteem dat op nieuwe modellen kan geleverd worden, en blijkbaar standaard komt op de europese versie van de c5 aircross

        Comment


        • #24
          Lijkt me een mooi systeem.

          Comment


          • #25
            HOGE VERWENFACTOR

            CITROËN C5 AIRCROSS

            De Citroën C5 Aircross is nauw verwant aan de Peugeot 3008/5008, maar het rijgedrag lijkt meer op de ervaring die je op een vliegend tapijt krijgt. Maak kennis met de nieuwste pseudo-SUV van Franse komaf.

            De vierling is nu compleet. Na de Peugeot 3008/5008, de Opel Grandland X en de DS 7 Crossback volgt nu op dezelfde basis de C5 Aircross. Het is een uit de kluiten gewassen SUV die zijn inzittenden vooral in de watten legt. Geheel in lijn met het imago van het merk moet het nieuwe vlaggenschip oude Franse deugden bieden in een nieuwe vorm. "De Aircross wordt het comfortabelste model in zijn segment", belooft projectleider Jean-Philippe Lamy, die bij deze eerste kennismaking achter het stuur zit. Een ambitieus doel, want de overvolle SUV-middenklasse omvat populaire modellen als de deftige Volvo XC40 en de VW Tiguan. "Onze maatstaf was de Hyundai Tucson", aldus Lamy, die zijn auto's onder de luxe-merken positioneert, tussen de praktische alleskunners.



            BREDE STOELEN

            De C5 Aircross moet het niet hebben van een opvallend uiterlijk, alleen de dikke neus met aan beide zijden twee boven elkaar geplaatste lichtunits en het kleine derde zijruitje springen in het oog. Ook in het interieur zijn gekke fratsen achterwege gelaten. Het maakt een nette indruk en de brede stoelen met dikke kussens plezieren evenzeer als het riante ruimteaanbod. In het achtercompartiment van de Aircross zijn drie even brede, verschuifbare stoelen te vinden. Zo zit er toch nog een snufje MPV in deze SUV. De grote, flexibel in te delen bagageruimte met een inhoud van minimaal 580 liter draagt ook bij aan het praktische gebruiksgemak. Storend zijn alleen het kleine wisgedeelte van de ruitenwisser en de omslachtige bediening van de keuzehendel van de automaat. Het zijn slechts kleine imperfecties, want in andere opzichten scoort de Citroën bijzonder goed.

            De krachtigste benzinemotor en de alerte achttrapsautomaat passen uitstekend bij het relaxte karakter van de C5 Aircross, die de inzittenden in de watten wil leggen met zijn bijzondere onderstel. Het bovenste gedeelte van de veerpoten wordt extra gedempt – door een kleine schokdemper die in een groter exemplaar is geplaatst. De Fransoos biedt standaard het afrolcomfort van een vliegend tapijt, wat een zegen is in vergelijking met de straffer geveerde concurrentie. De overige motoren (1,2-liter benzinemotor met 130 pk en twee dieselmotoren met 130 en 180 pk) kennen we uit zijn zustermodellen: de kleine dieselmotor is een uitstekende optie, want zijn 300 Nm maakt vlot doorrijden mogelijk, hoewel de Citroën met een gewicht van zo'n 1.500 kilo niet bepaald licht is. Vierwielaandrijving behoort niet tot de mogelijkheden, wel is er keuze uit vier uitrustingsniveaus.




            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #26
              Mmmm misschien toch een proberen...
              Al gaat die wss sowieso boven budget zijn.
              King of the Ludospace - currently running nr. 6

              2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

              Comment


              • #27
                Ik vind die Citroëns tegenwoordig echt zo lelijk.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • #28
                  Ik wil die vering testen. Wil ook een vliegend tapijt.
                  Iemand die weet of de nieuwe C4 Aircross in de buurt komt op dit gebied?
                  King of the Ludospace - currently running nr. 6

                  2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                  2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                    Ik wil die vering testen. Wil ook een vliegend tapijt.
                    Iemand die weet of de nieuwe C4 Aircross in de buurt komt op dit gebied?
                    misschien eerder vragen om een DS7 Crossback die ermee uitgerust is, te gaan testen.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Ik vind die Citroëns tegenwoordig echt zo lelijk.
                      Ik vind de huidige Citroëns al een pak beter dan wat het ooit is geweest. Denk aan de eerste generatie c3, c4 en c5, de Xsara Picasso, de saxo, enz... Dát waren pas gedrochten.
                      Alleen die air bumps, dat is niet mijn ding.
                      2012 Abarth 500 'esseesse'

                      Comment


                      • #31
                        Mooi waren ze idd niet allemaal, maar ze waren wel uniek, typisch Citroën, nu is het gewoon eenheidsworst geworden.
                        Ge kunt d'r even goed een KIA logo op plakken.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten

                          misschien eerder vragen om een DS7 Crossback die ermee uitgerust is, te gaan testen.
                          Dit systeem zit niet op de Ds 7 Crossback, wel sowieso een adaptieve demping en in optie een sturing ervan door middel van een camera die het wegdek scant.


                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Ik vind die Citroëns tegenwoordig echt zo lelijk.
                            Lelijk is misschien net wat erover, maar mijn ding is hun designtaal eveneens niet meer...
                            Maar vind ze nog wel een eigen gezicht hebben dat jammer genoeg zoals bij zovele merken op elk model terug te vinden is.
                            Doe mij in de plaats van deze dan maar die Ds 7 Crossback, daar leg ik met plezier een paar duizend(en) euro meer voor neer. Ben er ook vrij zeker van dat deze het comfortpeil van die 7 niet zal halen, wat projectleider Jean-Philippe Lamy ook moge beweren...

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk Berichten

                              Dit systeem zit niet op de Ds 7 Crossback, wel sowieso een adaptieve demping en in optie een sturing ervan door middel van een camera die het wegdek scant.

                              ha, je hebt gelijk. My bad.
                              Eigenlijk wat stom dat ze twee systemen hebben ontwikkeld om rijcomfort te verhogen.

                              Comment


                              • #35
                                Vergelijkingstest: [www.largus.fr]

                                Citroën C5 Aircross - Kia Sportage











                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #36
                                  Daar waar de C5 nog een mooie volwaardige wagen was, is daar in de Aircross niet meer veel van over gebleven. Het oogt allemaal zeer goedkoop zoals in de cactus.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Absoluut, zeker vergeleken met de 3008 of de DS7.
                                    Als de prijs dan ook navenant lager zou zijn, maar daar vrees ik voor.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Citroën C5 Aircross SUV Hybrid Concept: de eerste

                                      De nieuwe Citroën C5 Aircross komt ook als plug-in hybride. Dat was al bekend, maar Citroën maakt de komst van zijn eerste stekkerhybride nu ook tastbaar.

                                      Citroën presenteert op de autosalon van Parijs begin volgende maand de C5 Aircross SUV Hybrid Concept. Dat is een zo goed als productierijp prototype van de stekkerhybride-uitvoering van de aankomende C5 Aircross. Citroën kondigde eerder al aan dat de plug-in hybrid eind 2019 op de markt komt. Technische details zijn op dit moment nog niet bekend, op de autosalon van Parijs hopen we meer te weten te komen.

                                      De nieuwe SUV van Citroën is het eerste model met plug-in hybridetechniek. Het merk heeft zichzelf als doel gesteld om in 2025 van alle modellen minimaal één geëlektrificeerde uitvoering in zijn assortiment te hebben.

                                      De Europese versie van de C5 Aircross beleeft zijn première in Parijs.







                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #39










                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • #40
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X