Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroën C5 Aircross (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

    Collega van mij heeft een C5 Aircross en een andere collega een 3008 (wat grotendeels hetzelfde is als de 500. De 3008 voelt toch warmer en kwalitatiever aan, maar kan ook puur look & feel zijn.
    Ik heb er geen idee van eigenlijk, maar in de vergelijkende test hierboven van autoweek spreekt de brave man toch van een goede kwaliteitsindruk?

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

      Ik heb er geen idee van eigenlijk, maar in de vergelijkende test hierboven van autoweek spreekt de brave man toch van een goede kwaliteitsindruk?
      Het zal altijd iets zijn van smaken en verschillen hé.

      Heb zelf een C-Crosser gehad wat eigenlijk een Mitsubishi met Citroënlogo's was, een C5 en een DS5. Over kwaliteit kan ik niet veel zeggen, want look en feel was bij de C5 zeker goed. Bij de DS5 kwam het allemaal bombastisch en kitscherig over met heel wat goedkope plastiek. C5 heb ik op 155000km enkel een bevestiging aan het motortje van het electrisch raam kapot gehad. Daarnaast moest ik gewoon regelmatig wel ergens een schroef vast draaien die blijkbaar los kwamen (spatborden, achterlichten,...). Op dat vlak was dat een goede wagen, maar met een 1.6hdi EGMV en een sober interieur was de wagen al snel saai. Enkel dat stuur vond ik wel geweldig waarbij het middenstuk bleef staan. De DS5 is een auto die ze aan de 'Wall of shame' bij PSA mogen hangen. Zowel uiterlijk, kwalitatief, qua rij-eigenschappen ... was dat een zeer grote flop die zelfs bij het uitkomen was voorspeld door vele autojournalisten. Maar PSA had er geen oren naar en smeten hem met alle opmerkingen op de markt met alle gevolgen van dien. Ik heb er op 1 jaar en 40000km een 17-tal keer mee in de garage gestaan en dan is die naar een college gegaan en dan naar nog een andere collega en die staat gemiddeld om de 2 maanden met een euvel in de garage.

      Maar ik heb zo de indruk dat na de C5 het zowat gedaan is met het merk en dat ze meer inzetten op Peugeot en DS. Want qua modellen hebben ze geen kaskrakers, alhouwel de kleine goedkope modellen het altijd heel goed hebben gedaan. Grote franse wagens is altijd een ander verhaal geweest. Maar de laatste C5 vind ik hedendaags nog altijd een up-to-date model langs buiten.

      Comment


      • #63
        Brussel:



        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #64
          Ge ziet ze nu al nauwelijks gewoon rijden, dus ben benieuwd of hij met de hybride technologie dan meer over de toonbank gaat gaan.

          Comment


          • #65
            Hier in de streek echt enorm veel. Is een succes voor Citroën.
            Ik let er wel redelijk op omdat die mij wel interesseert als familie wagen ipv de Espace. Maar vrees dat we ons tekort gaan doen qua binnenruimte.
            Wij hebben 3 kids en dus is een absolute vereiste 3 evenwaardige stoelen op de 2de rij. Zijn er maar heel weinig die dat bieden.

            Comment


            • #66
              Mijne collega zijne vind ik wel ruim, maar achterbank niet goed bekeken. Maar als ik dan ga vergelijken met een originele C5 die ik heb gehad, oogt de Aircross binnenin veelal ‘cheap’. Voelt eerder aan dat ze een goedkope SUV met wat ruimte in het PSA gamma wilden buiten de 3008 en DS7 om daar ook een graantje mee te pikken.

              Maar ik zit enorm veel op de baan en zie ze zelfs minder rijden dan de mislukte DS5. Als ik er 1 per week tegen kom, ist veel. Die bij ons op de parking buiten beschouwing gelaten.

              Geen idee wat ze bij Citroën bezig zijn. De kleine auto’s hebben altijd goed gegaan. Maar momenteel is het zoals Opel. Noch vlees, noch vis. Alsof alles wat in de schaduw gezet is van DS en Peugeot.

              Mijne collega is er wel heel tevreden van en komt van een Insigna. Voorheen heeft die alleen Citroëns gehad buiten die Opel en dus weinig vergelijk. Hij heeft deze gekozen omwille de zeer lage CO2 en dat hij snel leverbaar was. Is een stockmodel.

              Comment


              • #67
                WLTP cijfers voor de PHEV



                Comment


                • #68
                  Ik zie ze hier regelmatig rijden.
                  En bij de PSA garage staat een zwarte, naast een zwarte 5008.
                  Beide lijken ze full option. Ik vind de C5 Aircross zeker niet mis, knap zelfs.
                  Vanbinnen nog niet tegoei bekeken.

                  Comment


                  • #69
                    Doe mij dan maar de 5008, vind dat een veel mooiere auto.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • #70
                      Ah neen, voor mij 100% de C5 Aircross!! En zo is iedereen anders.

                      Comment


                      • #71
                        Voor mij ook de 5008. Al met nen 3008 gereden en al een paar keer in ne C5 aircross mee gereden. Die C5 aircross staat mijlenver van de echte C5. Lijkt wel playmobil geworden.

                        Comment


                        • #72
                          Ja maar, gij kent niks van auto's, das algemeen geweten



                          Grapje he !!!

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten
                            Ja maar, gij kent niks van auto's, das algemeen geweten



                            Grapje he !!!
                            Om dat te zien moet ge niets van auto’s kennen

                            Heb 155000km met nen C5 gereden en dat interieur was best wel een premium feel. Die van mijne collega zijne C5 Aircross in de verste verte niet. Op foto zien alle auto’s er prima uit, maar eens ge erin zit, kan dat een heel ander gevoel geven. Geen idee waar Citroën heen wil. Heb eerder het gevoel dat ze bij PSA vooral inzetten op Peugeot en DS. En nu met Opel er nog eens bij. Veel concurrentie voor zichzelf.

                            Comment


                            • #74
                              zie de laatste tijd hier veel citroën garages er de brui aan geven en onafhankelijke dealer worden of zich aansluiten bij de eurorepar groep
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • #75
                                inderdaad, en ze krijgen weinig keuze. Gans het dealerlandschap in grote delen van Europa is in razendsnel tempo aan het wijzigen. Geen idee wat dat geven. Ik vraag me wel af welk verschil er is voor een klant wanneer je een nieuwe wagen bij een onafhankelijke dealer bestelt of bij een merkdealer.

                                Comment


                                • #76
                                  De garages die enkel Citroën doen, hebben het volgens mij sowizo moeilijk. De garage waar mijn vrouw gaat doet Peugeot, Citroën en DS. Dus die zijn gewapend.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #78
                                      Is een verhoogde 308 met een starre achteras hé. C5,dat was tenminste een echte Citroen,uit een periode waar PSA bezig was met kwaliteit.
                                      Nu is het allemaal grote rommel (op uitzondering van hun diesel motoren en de Expert/Jumpy,die zijn zeer betrouwbaar)
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                      Comment


                                      • #79
                                        Citroen C5 Aircross.

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • #80
                                          edit.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X