Lekkage in Frankrijk. Over een week presenteert Citroën de C5 Aircross. Wij hebben alle foto's al te pakken.
Tijdens Auto Shanghai schuift Citroën de C5 Aircross naar voren, de productieversie van de in 2015 gepresenteerde Aircross Concept. Een week voor de officiële onthulling zijn de foto's van de SUV al online verschenen.
Hoewel het 'C5'-deel in de naam anders doet vermoeden, is de C5 Aircross geen directe opvolger van de auto die wij als C5 kennen. De C5 Aircross moet gezien worden als Citroëns versie van de Peugeot 3008, een auto die C-segment cross-overs als de Nissan Qashqai en Renault Kadjar op de korrel moet nemen.
Het uiterlijk van de C5 Aircross staat zeer dichtbij dat van de Aircross Concept. De chromen omlijsting van de zijruiten blijft behouden en op de dorpels vinden we airbumps-achtige vormen. Ook in het interieur wordt het airbump-patroon toegepast. De hele binnenzijde ademt de sfeer van een hoger in de markt gepositioneerde C4 Cactus.
Wat er onder de kap komt te liggen, is op moment van schrijven natuurlijk nog niet bekend. We verwachten een soortgelijk motorenpalet als bij de 3008. Dat betekent: 1.2 driecilinder benzinemotoren met 130 pk, een 165 pk sterke 1.6 e-THP en 120 en 180 pk sterke 1.6 en 2.0 dieselmotoren. Grip Control zal net als bij de 3008 voor enige houvast naast het asfalt moeten zorgen.
Citroën zet behoorlijk in op cross-overs. Onlangs introduceerde DS de 7 Crossback en met de C-Aircross liet Citroën al zien hoe de opvolger van de C3 Picasso vormgegeven gaat worden. De C5 Aircross verwachten we in 2018 op de Europese markt. De Chinezen zijn waarschijnlijk eerder aan de beurt.
Bron: AutoWeek
Tijdens Auto Shanghai schuift Citroën de C5 Aircross naar voren, de productieversie van de in 2015 gepresenteerde Aircross Concept. Een week voor de officiële onthulling zijn de foto's van de SUV al online verschenen.
Hoewel het 'C5'-deel in de naam anders doet vermoeden, is de C5 Aircross geen directe opvolger van de auto die wij als C5 kennen. De C5 Aircross moet gezien worden als Citroëns versie van de Peugeot 3008, een auto die C-segment cross-overs als de Nissan Qashqai en Renault Kadjar op de korrel moet nemen.
Het uiterlijk van de C5 Aircross staat zeer dichtbij dat van de Aircross Concept. De chromen omlijsting van de zijruiten blijft behouden en op de dorpels vinden we airbumps-achtige vormen. Ook in het interieur wordt het airbump-patroon toegepast. De hele binnenzijde ademt de sfeer van een hoger in de markt gepositioneerde C4 Cactus.
Wat er onder de kap komt te liggen, is op moment van schrijven natuurlijk nog niet bekend. We verwachten een soortgelijk motorenpalet als bij de 3008. Dat betekent: 1.2 driecilinder benzinemotoren met 130 pk, een 165 pk sterke 1.6 e-THP en 120 en 180 pk sterke 1.6 en 2.0 dieselmotoren. Grip Control zal net als bij de 3008 voor enige houvast naast het asfalt moeten zorgen.
Citroën zet behoorlijk in op cross-overs. Onlangs introduceerde DS de 7 Crossback en met de C-Aircross liet Citroën al zien hoe de opvolger van de C3 Picasso vormgegeven gaat worden. De C5 Aircross verwachten we in 2018 op de Europese markt. De Chinezen zijn waarschijnlijk eerder aan de beurt.
Bron: AutoWeek
Comment