Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroën C5 Aircross (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Citroën C5 Aircross (2018)

    Lekkage in Frankrijk. Over een week presenteert Citroën de C5 Aircross. Wij hebben alle foto's al te pakken.

    Tijdens Auto Shanghai schuift Citroën de C5 Aircross naar voren, de productieversie van de in 2015 gepresenteerde Aircross Concept. Een week voor de officiële onthulling zijn de foto's van de SUV al online verschenen.

    Hoewel het 'C5'-deel in de naam anders doet vermoeden, is de C5 Aircross geen directe opvolger van de auto die wij als C5 kennen. De C5 Aircross moet gezien worden als Citroëns versie van de Peugeot 3008, een auto die C-segment cross-overs als de Nissan Qashqai en Renault Kadjar op de korrel moet nemen.

    Het uiterlijk van de C5 Aircross staat zeer dichtbij dat van de Aircross Concept. De chromen omlijsting van de zijruiten blijft behouden en op de dorpels vinden we airbumps-achtige vormen. Ook in het interieur wordt het airbump-patroon toegepast. De hele binnenzijde ademt de sfeer van een hoger in de markt gepositioneerde C4 Cactus.

    Wat er onder de kap komt te liggen, is op moment van schrijven natuurlijk nog niet bekend. We verwachten een soortgelijk motorenpalet als bij de 3008. Dat betekent: 1.2 driecilinder benzinemotoren met 130 pk, een 165 pk sterke 1.6 e-THP en 120 en 180 pk sterke 1.6 en 2.0 dieselmotoren. Grip Control zal net als bij de 3008 voor enige houvast naast het asfalt moeten zorgen.

    Citroën zet behoorlijk in op cross-overs. Onlangs introduceerde DS de 7 Crossback en met de C-Aircross liet Citroën al zien hoe de opvolger van de C3 Picasso vormgegeven gaat worden. De C5 Aircross verwachten we in 2018 op de Europese markt. De Chinezen zijn waarschijnlijk eerder aan de beurt.

    Bron: AutoWeek












    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2














    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3


      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Deze had ik idd niet zien aankomen. Wel bij de DS5 toen nog zitten twijfelen voor de C5 Crosstourer. Er waren thans speculaties of een nieuwe C5 er nu zou komen of niet, maar de aircross had ik zelf niet zien aankomen.

        Langs de buitenkant niet mis, maar ook geen waaw-gevoel zoals dat wel al meer is bij de foto van de DS7. Binnenin te bombastisch en daar moet ge van houden natuurlijk.

        Maar als de prijs mee zit, kan het wel een succes worden.

        Comment


        • #5
          qua looks heeft hij echt wel de extraatjes nodig van de bovenste...grotere velgen, gekleurde airbumps...zo in het wit in basis uitvoering is het, zoals bij zoveel auto's, gene vette
          Want je kan nooit teveel auto's hebben....

          Comment


          • #6
            Ziet er goed uit, zeker binnen.

            Comment


            • #7
              Ik ben fan!
              Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
              Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
              (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

              Comment


              • #8
                Binnenkant, voorkant en achterkant kunnen mij wel smaken, maar langs opzij lijkt het op een opgeblazen fiat panda.

                Comment


                • #9
                  Niet mis.

                  E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.
                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                  Comment


                  • #10








                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Het eerste model met fake-uitlaten vooraan !!
                      Onrustig design met veel gimmicks zoals meer en meer in de Franse productie...

                      Comment


                      • #12




                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          CITROËN C5 AIRCROSS EIND 2018 NAAR EUROPA

                          Met de C5 Aircross liet Citroën zien hoe de nieuwe huisstijl er op een groter model gaat uitzien. Wie wel gecharmeerd is van de Franse nieuwkomer, moet echter even geduld hebben.

                          Citroën is zijn modellengamma stevig aan het vernieuwen. Vorig jaar maakten we kennis met de nieuwe C3 en onlangs trok het eigenwijze Franse merk het doek van de C5 Aircross, een cross-over waarmee Citroën ook boven het B-segment de aandacht weer naar zich toe wil trekken. AutoWeek vangt vandaag op dat de 4,5 meter lange nieuwkomer eind volgend jaar op de Nederlandse markt verschijnt.

                          De C5 Aircross staat op het bekende EMP2-platform en is 1,84 meter breed en 1,67 meter hoog. Tussen de wielen bevindt zich 2,73 meter. De bagageruimte kan 482 liter verstouwen. Duidelijk is dat Citroën wel tevreden was met het ontwerp van de Aircross Concept. De productieversie wijkt er namelijk nauwelijks van af.

                          De C5 Aircross is voorgesteld als Plug-in Hybrid met e-AWD-aandrijving. De aandrijflijn is 300 pk sterk en bestaat uit een 200 pk sterke verbrandingsmotor die is gekoppeld aan twee elektromotoren (één voor, en één achter). Citroën spreekt verder over 165 pk en 200 pk sterke benzinemotoren.
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            VOLGEND JAAR OOK ALS PLUG-IN

                            NU VOOR EUROPA: CITROËN C5 AIRCROSS

                            Na ruim een jaar heeft Citroën de C5 Aircross klaargestoomd voor de Europese markt. Wij hebben alle details!

                            De voor Europa bestemde C5 Aircross is optisch identiek aan zijn reeds bekende Chinese broer. Die vorig jaar in China gepresenteerde auto kennen we als 4,5 meter lange en 1,84 meter brede SUV die net als onder meer de Peugeot 308, 3008, 5008 en Opel Grandland X gebruikmaakt van het modulaire EMP2-platform. De wielbasisbedraagt 2,73 meter.

                            Tot zo ver zijn de afmetingen identiek aan die van de Chinese versie, maar dat betekent niet dat de twee auto's volledig uitwisselbaar zijn. Zo meet de bagageruimte van de Europese C5 Aircross 580 liter, terwijl de Chinese uitvoering het tot slechts 482 liter schopt. Extra centimeters op de achterbank zijn in China van onschatbare waarde en bovendien hoeft Citroën op deze wijze geen speciale C5 Aircross met verlengde wielbasis voor de Chinese markt te ontwikkelen. Achterin 'onze' Franse SUV vinden we over 3 losse achterstoelen die individueel neer te klappen en zelfs te verschuiven zijn. Wie ze de maximale afstand van 15 centimeter naar voren schuift, vergroot de laadruimte tot 720 liter en wie alle drie de zetels tegen de vlakte gooit, moet tot 1.630 liter aan spul mee kunnen zeulen.

                            Natuurlijk is ook deze nieuwe Citroën vergaand te personaliseren. De onderaan de voorportieren geplaatste Airbumps zijn net als de gekleurde inzetstukjes in de voorbumper en de dakrails uit te voeren in zilver, wit of rood. Daarnaast biedt Citroën een volledig zwart dak aan en zijn er zeven lakkleuren beschikbaar. Ook voor het binnenste valt er genoeg te kiezen, voor de samenstelling van het interieur valt namelijk te kiezen uit vijf 'ambiances'. Wie dit wenst, kan de C5 Aircross met een 1,12 meter lang panoramisch schuif-/kanteldak bestellen.

                            Als eerste nieuwe grote Citroën in jaren kan de C5 Aircross natuurlijk ideaal dienstdoen als uithangbord voor Citroëns Advanced Comfort-programma. De auto is dan ook in alle gevallen voorzien van de Progressive Hydraulic Cushions, de dempers die enigszins het bekende 'vliegend tapijt'-gevoel van hydropneumatisch geveerde Citroëns terugbrengen. Het systeem omvat simpel gezegd twee kleine dempers binnen de reguliere demper, waarvan de één de druk opvangt die er op de demper komt te staan bij het inveren van de carrosserie en de ander voor de rebound zorgt, wanneer de auto uitveert. Daarnaast krijgen Citroëns Advanced Comfort Seats in het binnenste, zeer zacht geveerde zetels.

                            De C5 Aircross krijgt een 12,3-inch groot digitaal instrumentarium en ook op de middenconsole prijkt een display, al is dat bij het infotainmentsysteem behorende exemplaar met een diameter van 8 inch bescheidener van formaat. In de armsteun heeft Citroën een gekoelde opbergmogelijkheid verstopt waar een 1,5-liter petfles in moet passen.

                            Niet geheel onbelangrijk: de motorenlijst. De Europese instapper is de 130 pk en 230 Nm sterke 1.2 PureTech 130, gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Hoger op de ladder staat de 180 pk en 250 Nm sterke 1.6 PureTech 180 die gekoppeld is aan een achttrapsautomaat. Dieselen kan met de 130 pk sterke 1.5 BlueHDi, met handgeschakelde zesbak of met achttraps automaat, en met de 180 pk sterke 2.0 BlueHDi 180. Die laatste is alleen met de automatische transmissie te krijgen.

                            Groter motorennieuws volgt overigens eind volgend jaar. Deze C5 Aircross is dan namelijk de eerste Citroën ooit die beschikbaar komt met een plug-in hybrideaandrijflijn die op elektrokracht zo'n 60 kilometer moet kunnen afleggen. De Aircross Concept uit 2015 debuteerde met een plug-in hybride aandrijflijn, bestaande uit een 218 pk sterke 1.6 THP die is gekoppeld aan een 95 pk sterke elektromotor. Die concept-car moest 50 elektrische kilometers kunnen afleggen. De Chinese productieversie van de C5 werd gepresenteerd met een 200 pk sterke benzinemotor die werd gekoppeld aan twee elektromotoren (één voor en één achter). Deze stekkerversie zou een gecombineerd vermogen van 300 pk hebben.

                            In januari 2019 moet de C5 Aircross bij de dealers te vinden zijn. Prijzen volgen in een later stadium.









                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15












                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Ik begrijp die roll out politiek van Citroën in deze toch niet helemaal hoor.
                                Onderhand is die auto al 2 jaar te zien in de pers vooraleer hij op de weg verschijnt in Europa.

                                Comment


                                • #17
                                  De huidige lijn van modellen bij Citroën zegt mij totaal niks meer.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • #18
                                    Wederom veel blinkend plastiek. Ziet er echt cheap-ass uit, net zoals de DS7 Crossback (ofzoiets).

                                    Comment


                                    • #19
                                      Een Citroën met 300pk... Dat wil ik nog wel eens zien...
                                      Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                                      Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                                      (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

                                      Comment


                                      • #20
                                        Citroën heeft een frisse designtaal maar het begint ook te vervelen stilaan hoor. Alle grote fabrikanten maken tegenwoordig nog klonen. Gewoon hetzelfde maar wat kleiner of groter. Saai wordt het.
                                        Maken ze eigenlijk nog een Citroën met hydraulische vering? Dat interesseert mij eigenlijk meer en zou me over de streep kunnen trekken.
                                        King of the Ludospace - currently running nr. 6

                                        2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                                        Comment

                                        Working...
                                        X