Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Over die motor, heb je mss wel gelijk, maar voor de rest vind ik hem toch wel net boven een 3008 staan. Hij is net wat ruimer, en door dat geavanceerd veringssysteem heeft hij voor mij toch wel een heel duidelijk USP, wat de 3008 niet heeft.
Dan vind ik de Grandland X een stuk lager gepositioneerd in ieder geval.
Over die motor, heb je mss wel gelijk, maar voor de rest vind ik hem toch wel net boven een 3008 staan. Hij is net wat ruimer, en door dat geavanceerd veringssysteem heeft hij voor mij toch wel een heel duidelijk USP, wat de 3008 niet heeft.
Dan vind ik de Grandland X een stuk lager gepositioneerd in ieder geval.
Dat hij lager staat als de Grandland kan, maar qua configuratie had ik het er niet warm bij. Mss heb ik voor mezelf de lat veel te hoog gelegd door ne Tiguan te nemen Probleem is dat mijn budget het binnen 2 jaar wss niet gaat toelaten om nog een trapje hoger te gaan.
Als je, zoals in jouw geval, met een budget kan werken, en deze in de 180PK versie kan nemen, dan zou ik hem toch overwegen.
In mijn geval ga ik bij Citroën binnen, neem ik de zwaarste en hoogste versie, en vink daarna nog eens alles aan wat er aan te vinken valt En dan heb ik wss nog geld over.
Ge ziet, operationeel heeft zijn voordelen in geval met gegeerde wagens, maar nadelen bij de wagens die ze aan de straatstenen niet kwijt geraakten. Toen mijn vrouw nog bij Dexia werkte, was er tussen een BMW 316 en een citroën C5 welgeteld €99/maand in operationele leasing.
Ik heb zelfs al eens de 5008 zitten configureren en krijg mijn budget zelfs niet op en dan heb ik al de GT met de 180pk versie.
In dat geval zou ik absoluut niet twijfelen eerlijk gezegd, maar je moet natuurlijk eerst van je PSA allergie afgeraken LOL
Ik geniet enorm van mijne Tiguan. Een veelvoud van wat ik ooit van mijn fransozen genoten heb. Onder het mom van Less is More en ook alles is goed over nagedacht. Zaken die ik bij PSA mis. Bombastisch dashboard, valse klikjes in de knoppen, te klein stuur,... . Neemt niet weg dat ik tegen dan eens ga kijken en testrijden. Gisteren nog naast een 5008 gestaan en die zijn echt wel laag voor een SUV. Lijkt eerder een hoger gelegde break.
Tot nu toe kan hij mij niet bekoren. En met het aanvinken van de gehele lijst, zit ik nog maar aan de opties die ik nu heb op de Tiguan met mss dan een iets betere geluidsinstallatie en een trekhaak. Dus als de keuze er zou zijn, zou ik mss eerder voor de Tiguan Allspace kiezen. Maar zal afwachten worden, want als ik een GLC in mijn budget krijg gepropt of een Q5, dan twijfel ik mss heel ff over de kleine koffer, maar dan gaat mij dat niet meer storen Voornaamste is dat ik op geen enkele optie ga inboeten, zowel qua optie hebben als op de werking ervan.
Lijkt me ook normaal met zo een grasmaaiermotortje
Heb hem ook eens bezien, maar is eigenlijk maar 'om iets SUV' int gamma te hebben. Ge merkt echt dat PSA meer inzet op de 3008 en de 5008.
Lijkt me toch weinig.
De Megane mag 1700 kg trekken en dat voor de 1.3 en 1.6 naft, de diesel mag zelfs rond de 2 ton trekken.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Heeft met die automaat te maken, in combinatie met de motor, denk ik.
De 3008 en Grandland X met dezelfde motor, mogen ook maar 1300 kg trekken.
Vaak begrijp ik die redenering van dat aanhangergewicht ook niet hoor. BV een VW T-Roc, mag 2 ton trekken in de 4x4 uitvoering.
Met dat bakje zou ik écht niet willen rondtoeren met 2 paarden er achter.
Je hebt toch best ook wat body (gewicht) in de auto, als je zware lasten wil trekken is mijn ervaring.
Omdat ik tegenwoordig nog maar 1 paard te trekken heb, zou 1400 kg al voldoende zijn, maar 1300 is net te weinig.
Trailer weegt al 680 kg (dubbele hotra high end trailer) en voor paard en tuig, kom je toch richting 700 kg.
Mijn huidige XC60 mag 1800 kg trekken, dat vind ik eigenlijk perfect. Geen jaarlijkse keuring, en toch ruim overschot qua trek gewicht.
schoonbroer heeft zo ene gekocht. 5008 is mi de betere keuze.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVERBekijk Berichten
Beter? Waarom?
Anders, dat wel.
Collega van mij heeft een C5 Aircross en een andere collega een 3008 (wat grotendeels hetzelfde is als de 500. De 3008 voelt toch warmer en kwalitatiever aan, maar kan ook puur look & feel zijn. Al een paar keer meegereden in de C5 Aircross en het is eigenlijk een schande dat ze deze C5 genoemd hebben, want hij komt nog niet eens in de buurt van de originele C5. Zeker niet qua looks, maar ook niet qua kwaliteit. De C5 Aircross ziet er eigenlijk maar een spotgoedkoop auto'ke uit. Zowel van binnen, als van buiten. Het is alsof PSA het merk Citroën wat aan de kant aan het schuiven is als budgetmerk van de groep om Peugeot en DS omhoog te krikken.
De 5008 is ook groter dan de C5 Aircross vermoed ik.
Dat cheap gevoel, vond ik op het autosalon eigenlijk wel meevallen bij deze. Maar ik heb er natuurlijk niet mee gereden.
Ik vraag me ook altijd af, of het nu überhaupt zoveel duurder is om die betere plastic soorten in te zetten, dan diegene, die zo aanvoelen als een Lego blokje?
Dat cheap gevoel, vond ik op het autosalon eigenlijk wel meevallen bij deze. Maar ik heb er natuurlijk niet mee gereden.
Ik vraag me ook altijd af, of het nu überhaupt zoveel duurder is om die betere plastic soorten in te zetten, dan diegene, die zo aanvoelen als een Lego blokje?
Ik heb er zelf niet mee gereden, maar wel 'mee' gereden
Mijne collega geeft er niet om. Een auto is een auto en hij is gewoon de garage binnen gegaan voor een stockwagen met zeer weinig CO2 en veel koffer. En voila. Zit wel digitaal dashboard in en zo. Navigatie gebruikt hij altijd Waze en dus ziet hij niet om naar dat van de auto zelf. Zetels vind hij wel fijn, maar ik vind ze echt bagger. Beetje zoals destijds in de cactus.
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVERBekijk Berichten
Beter? Waarom?
Anders, dat wel.
Afwerking is heel basic tov de 5008. Het comfort ( is standaard versie) is heel wat minder dan de Peugeot. Het rijgevoel is anders dan wat ik van een C5 gewoon ben.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment