Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
enkel de amg's hebben nog uitlaattips. 1 lichtpuntje is dat je makkelijk achteraf een andere diffuser met tips kan steken maar dat kost ook al snel weer 800 euro en meer
Mercedes grijpt de lancering van zijn EQ-sublabel aan om zijn hele gamma te elektrificeren. Plug-in versies van bijna elk nieuw model zijn daar onderdeel van. Wij reden de nieuwe S-klasse met stekker.
Mercedes heeft onlangs zijn volledig elektrische auto gelanceerd: de EQC. Maar dat is geen excuus om verder vrolijk door te gaan met enkel dikke V8’en. Het merk wil in 2022 zijn volledige vloot een mate van elektrificatie hebben gegeven. Onder meer door plug-in hybrides uit te brengen onder het label EQ Boost. Ondanks de terugloop van dit soort stekkerauto’s zal het aantal dikke premium-auto’s met stekker én verbrandingsmotor alleen maar toenemen. Naast het maken van pure EV’s is dit de snelste manier om de CO2-gemiddelden omlaag te brengen. Een must met de steeds strenger wordende EU-regelgeving. Wij konden kort op pad met de nieuwe S560e. Niet te verwarren met de nieuwe S560: die heeft de 4.0 V8 uit de AMG GT aan boord.
De S560e heeft dezelfde 3.0 V6-biturbo die ook voorin de S450 Coupé ligt. In de S560e krijgt de V6 versterking van een 122 pk-elektromotor. Dat is 14 pk meer dan de elektromotor in de vorige S-plug-in. De accucapaciteit is gestegen van 8,7 naar 13,5 kWh en het totaalvermogen van 442 naar 476 pk. Het belangrijkste nieuws is dat de elektrische range is toegenomen van (op papier) 33 km naar 50 km als je enkel op stroom rijdt. Haal daar voor de praktijk ongeveer 30 procent af. Nog altijd is het beter om de auto zelf te laten bepalen wanneer hij zijn stroom inzet. Als je in je navigatie je bestemming invoert, houdt de auto rekening met de route, het verkeer en de vorm van de weg om zo efficiënt moge- lijk met de accu-inhoud om te gaan.
STIL
De overgang van benzine- naar elektrische aandrijving gaat merkbaar soepeler dan in eerdere hybrides van het merk en de auto is zo stil dat je met de motor aan nauwelijks méér hoort dan wanneer je enkel op elektriciteit rijdt. Dat laatste kan tot 130 km/h, zodat je ook korte ritten over de snelweg kunt maken. Door het extra gewicht merk je in bochten wel dat het allemaal net iets minder soepel gaat dan in de gewone S. De auto is vooral ideaal voor topmanagers die voorheen een S560 of S500 hadden, maar nu van de RvC in een auto met een A-ofB- label moeten rijden, of met een CO2-uitstoot die niet hoger mag zijn dan pakweg 80 g/km. Een plug-in lost al deze problemen voor je op. Voor het middenkader is er eveneens hoop: nieuwe plug-in versies van de C- en de E-klasse hebben allemaal de nieuwe 13,5 kWh-accu gekregen, zodat je ook in deze modellen op stroom nu verder komt dan de andere kant van het dorp. Van de E- en de C-klasse komen bovendien ook diesel-plug-ins en dat is voor Mercedes een primeur. De S-klasse komt eind dit jaar al, de E-klasse volgt begin 2019, de C-klasse komt halverwege volgend jaar.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Meer nieuws van Mercedes-Benz in de vroege morgen. De wereld maakt in Genève kennis met deze eerder al aangekondigde S 65 Final Edition, een variant waarmee Mercedes-Benz de S 65 uitzwaait.
Mercedes-AMG presenteert de S 65 Final Edition, een tot 130 stuks gelimiteerde serie van de Mercedes-AMG S 65.
De S 65 Final Edition is alleen leverbaar in een glanzende 'obsidiaanzwarte' kleur. De gespierde topsedan - de V12 is immers 630 pk en 1.000 Nm sterk - staat op matbrons 20-inch groot lichtmetaal én de auto krijgt een AMG-badge op zijn C-stijl. De uitlaateindstukken zijn in glanzend zwart uitgevoerd.
Ook in het interieur voegt Mercedes-AMG de nodige aanpassingen door. Nappaleer met koperkleurige afwerking? Aanwezig. Meer koperkleurige contrasten zijn te vinden op de vloermatten. Natuurlijk plakt Mercedes-AMG een badge die naar de Final Edition verwijst. Ook met de standaarduitrusting zit het wel goed. Wat te denken van Magic Sky Control, het 'first class' compartiment voor de achterpassagiers (met twee losse zitplaatsen)? Een prijskaartje voor al dit moois is nog niet vrijgegeven.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment