Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Karoq (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Skoda Karoq (2017)

    Skoda heeft de Karoq voorgesteld. Die is een maatje kleiner dan de Kodiaq. Het model beschikt over Varioflex: drie losse achterstoelen die je kan verschuiven en verwijderen.
    Sommige opties, zoals de digitale tellerpartij, zullen pas tegen midden 2018 beschikbaar zijn.
    Bestellen zou vanaf de zomer kunnen met leveringen tegen november 2017.

    Benzine
    1.0 TSI – 115 pk – FWD – M6 of A7
    1.5 TSI – 150 pk – FWD – M6 of A7
    1.5 TSI – 150 pk – 4WD – A7

    Diesel
    1.6 TDI – 115 pk – FWD – M6 of A7
    2.0 TDI – 150 pk – FWD – M6
    2.0 TDI – 150 pk – 4WD – M6 of A7
    2.0 TDI – 190 pk – 4WD – A7

    motortalk.de

  • #2














    Comment


    • #3
      Skoda heeft zich een kakelverse SUV cadeau gedaan. De nieuwe compacte hoogpotige heet Karoq en kan worden gezien als de Seat Ateca van Skoda.

      Met de Kodiaq lanceerde Skoda in september vorig jaar zijn eerste echte SUV. De op het MQB-platform platform geplaatste Tsjech krijgt er in de vorm van deze splinternieuwe Kodiaq een kleinere broer bij.

      Plaatsing
      De nieuwste inzending voor SUV-land meet 4,38 meter in de lengte en is daarmee korter dan de Volkswagen Tiguan (4,49 meter), maar iets langer dan de 4,34 meter lange Seat Ateca. Grote broer Skoda Kodiaq is met zijn 4,7 meter duidelijk de langste van het stel. In de breedte meet de Karoq 1,84 meter, terwijl de hoogte uitkomt op 1,6 meter. Zijn wielbasis van 2,64 meter (2,63 meter voor de vierwielaangedreven varianten) is identiek aan die van de Seat Ateca.

      Het uiterlijk van de Karoq is geen enorme verrassing te noemen, maar dat lag ook niet in de lijn der verwachting. Met zijn scherpe vouwen past de Karoq goed bij de rest van het Skoda-gamma. De grille knipoogt met zijn verticale spijlen naar het front van grotere broer Kodiaq. De uit twee delen bestaande verlichting zagen we al op de Kodiaq en in een andere vorm op de gefacelifte Octavia. Standaard staat de Karoq op 16-inchwielen, lichtmetaal is beschikbaar in de maten 17, 18, en 19 inch. De ledachterlichten zijn in de Skoda kenmerkende C-vorm gegoten.

      Skoda rust de Karoq uit met zijn Varioflex-systeem. Dat betekent dat ook deze nieuwe SUV over drie losse achterstoelen beschikt. Die zijn verschuifbaar, maar ook geheel te verwijderen. De bagageruimte slokt met 521 liter 11 liter meer op dan zijn Spaanse evenknie. Wie de achterbank omklapt, kan 1.630 liter aan materiaal meebrengen. Wie de stoelen compleet verwijdert, heeft een bagageruim met een inhoud van 1.810 liter.

      Motoren
      Op de bestellijst zet Skoda twee benzine- en drie dieselmotoren. Zoals verwacht is een 115 pk en 200 Nm sterke 1.0 TSI-driecilinder de basismotor. De Karoq is hiermee in staat in 10,6 seconden naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. Zijn topsnelheid ligt op 204 km/h en een gemiddeld verbruik van 5,2 l/100 km moet - op papier althans - haalbaar zijn. De enige andere benzineversie is de 150 pk en 250 Nm sterke 1.5 TSI met cilinderuitschakeling. Met dit hart rent de Karoq in 8,4 tellen naar een snelheid van 100 km/h, om bij 204 km/h te stoppen met versnellen. Het gemiddelde verbruik ligt volgens Skoda op 5,1 l/100 km.

      Dieselen kan met de 115 pk en 250 Nm sterke 1.6 TDI, waarmee een gemiddeld verbruik van 4,5 l/100 km te realiseren moet zijn. In net geen 11 tellen tik je de 100 km/h aan. Een trede hoger vinden we de 150 pk en 340 Nm sterke 2.0 TDI, die gemiddeld 4,4 l/100 km verbruikt. In 8,9 tellen rent deze variant naar een snelheid van 100 km/h om bij 207 km/h te stoppen met versnellen. Boven aan de ladder zwaait de 190 pk sterke 2.0 TDI de scepter, de enige variant met vierwielaandrijving. Dankzij 400 Nm koppel is een snelheid van 100 km/h in 7,8 tellen te bereiken. De topsnelheid ligt op 211 km/h en een gemiddeld verbruik van 5,3 l/100 km zou haalbaar moeten zijn.

      Systemen
      Geen nieuw model zonder de nodige snufjes. Skoda brengt zaken als een digitaal instrumentenpaneel en nieuwe infotainmentsystemen naar de Karoq. Ook de Tsjech krijgt als optie Gesture Control. Op veiligheidsgebied komen we zaken tegen als adaptieve cruisecontrol, Emergency Assist, Blind Spot Assist, Lane Assist en Front Assist. De 1.5 TSI en de twee 2.0 TDI's zijn leverbaar met Dynamic Chassis Control, waarmee het onderstel van de Karoq in de standen Normal, Sport, Eco, Individual en - bij de 4x4-versie - Snow te zetten valt.

      Bron: Autoweek











      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Hij is niet mooier dan de Tiguan of de Ateca.

        Comment


        • #5
          Maar ook niet lelijker en wsl goedkoper ;-)

          Maar waarom geen automaat aanbieden op de 20 tdi FWD vraag ik me af

          Comment


          • #6
            Speciale achterlichten maar het staat hem wel.
            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

            Comment


            • #7
              Dit gaat een keuze van de centen worden. Niemand zal dit vrijwillig boven een Tiguan of zelfs een Ateca verkiezen imho.

              Met een ander kleur en zonder al dat zwart kunststof rondom zou het misschien wel beter presenteren.
              Interieur lijkt me dan weer wel geslaagd.
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                Dit gaat een keuze van de centen worden. Niemand zal dit vrijwillig boven een Tiguan of zelfs een Ateca verkiezen imho.

                Met een ander kleur en zonder al dat zwart kunststof rondom zou het misschien wel beter presenteren.
                Interieur lijkt me dan weer wel geslaagd.
                Idd. Ik zou hem bv overwegen om dan meer opties te kunnen kiezen tov de Tiguan, maar hij is weer een stukje kleiner en ik heb liever groter. Dus zou dan weer eerder naar de Tiguan Allspace of de Kodiaq gaan.

                Comment


                • #9
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Ateca kloon, maar dan iets minder mooi.

                    Comment


                    • #11
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door firefox Bekijk Berichten
                        Ateca kloon, maar dan iets minder mooi.
                        De Karoq is dus een (wat grotere) kloon van de Ateca die een kloon is van de Tiguan... zoals eigenlijk alle VAG producten een keer of drie / vier gekloond worden.
                        VAG is daar toch wel de kampioen in.
                        Last edited by Maurice P.P.; 22/05/2017, 12:58.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                          De Karoq is dus een (wat grotere) kloon van de Ateca die een kloon is van de Tiguan... zoals eigenlijk alle VAG producten een keer of drie / vier gekloond worden.
                          VAG is daar toch wel de kampioen in.

                          Ja, de Tiguan is een verlengde en luxe Ateca, terwijl de afmetingen van de Karoq en de Ateca nagenoeg identiek zijn. Van de Ateca komt een verlengde versie als ik dat ergens goed gelezen heb.Uiteraard is er een hele hoop onderdelen die gemeenschappelijk zijn met vele andere volkswagen groep modellen. Nu iedereen doet dat, alle groepen proberen zoveel mogelijk varianten van bestaande producten op de markt te brengen, dat kost weinig aan ontwikkeling.

                          Comment


                          • #14
                            Jaja, dat zal wel dat "iedereen" dat doet, maar ik kan geen enkele automobielgroep bedenken die dit in die mate doet; (bijna) elk VAG model wordt 3 of 4 keer gekloond... en dikwijls lijkt het er op dat enkel het logo werd verwisseld. (OK, misschien soms een overdrijving, vandaar ook het woord 'lijkt')

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door firefox Bekijk Berichten


                              Ja, de Tiguan is een verlengde en luxe Ateca, terwijl de afmetingen van de Karoq en de Ateca nagenoeg identiek zijn. Van de Ateca komt een verlengde versie als ik dat ergens goed gelezen heb.Uiteraard is er een hele hoop onderdelen die gemeenschappelijk zijn met vele andere volkswagen groep modellen. Nu iedereen doet dat, alle groepen proberen zoveel mogelijk varianten van bestaande producten op de markt te brengen, dat kost weinig aan ontwikkeling.
                              Van de Ateca komt idd een XL versie zoals de Kodiaq.
                              De mini versie van de Ateca, de Arona, is eind dit jaar al op de markt.

                              Comment


                              • #16






                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17




                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Toch allemaal vrij banaal qua lijn dit
                                    Dan toch maar een T-roc

                                    Of is dit nu eigenlijk de grootte van een Tiguan?
                                    Ben eerlijk gezegd het spoor een beetje bijster

                                    Comment


                                    • #19
                                      Lijkt idd wat veel op nen Tiguan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X