Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
    Over een jaar. Tegen dan heeft de concurrentie betere motoren en meer van dat ... Net zoals bij de 3 die pas sinds enkele maanden leverbaar met de dieselmotor die erin moet zitten: de 2.0CDVi
    Over een jaar. Tegen dan heeft de concurrentie nog zwaardere auto's en meer van dat....

    de zuinige 68pk versie is voor momenteel te verkopen ideaal.
    3% korting dankzij de overheid.
    Concurentie 0-100
    Opel corsa 1.3 met 75pk = 14.5s
    VW Polo 1.4 met 70pk = 14.6s
    FIat grande punto 1.3 met 75pk = 13.6s
    Dat zijn cijfers die gelijkaardig zullen zijn aan die van de nieuwe 2.

    Ford fiesta 1.4 met 68pk = 15s
    De fiesta heeft dezelfde motor en weegt een dikke 100 tot 150kg meer.


    In de mazda 3 is een 1.6 met 109pk lijkt me ook strerk genoeg.
    Maar omdat niet voor iedereen dezelfde eigenschappen belangrijk zijn,
    is er idd een fiscaal ongunstige 143pk sterke 2liter diesel.
    Maar qua verkoopscijfers denk ik niet dat de 2.0 eindelijk de diesel is die de 3 altijd nodig gehad heeft hoor.
    KLIK |&| KLAK

    Comment


    • Waarom in godsnaam wachten ze nog een jaar? De motor hebben ze al, de auto hebben ze al. WAAROM wachten?

      Comment


      • De nieuwe driedeurs Mazda2

        Donderdag 5 juni 2008.In navolging van de succesvolle Mazda2 vijfdeurs, staat vanaf heden ook de driedeursvariant in de showrooms. De 3-deursversie van de Mazda2 oogt sportiever dan de 5-deursvariant. En is nog ook eens goedkoper ook.Door het ontbreken van de twee achterste deuren krijgt de nieuwe driedeurs Mazda2 een sportieve en vlottere uitstraling. Volgens Mazda is de nieuwe Mazda2 aerodynamischer dan zijn voorganger, wat resulteert in een lager verbruik. De inhoud van de bagageruimte is met 250 liter gelijk aan die van de vijfdeursvariant. Dit kan worden vergroot naar 787 liter met de in delen neerklapbare achterbank (niet op de Exclusive). Overigens was de Mazda2 het eerste model van het Japanse merk dat volgens de nieuwe Zoom-Zoom designstrategie is ontworpen.
        Uitvoeringen
        De Mazda2 3-deurs wordt leverbaar in vier varianten. Het standaardpakket van de Exclusive bevat centrale portiervergrendeling met afstandsbediening, elektrisch verstelbare buitenspiegels, elektrisch bedienbare ramen vóór en een radio met CD/MP3-speler met stuurwielbediening. De Touring beschikt tevens over elektrisch verwarmde en inklapbare buitenspiegels, stoelverwarming, handbediende klimaatregeling, elektrisch bedienbare ramen vóór en achter en 15 inch lichtmetalen wielen. Zestien inch lichtmetalen wielen, een 6 CD-wisselaar, automatische klimaatregeling, mistlampen vóór, en regen- en lichtsensoren vinden we terug in de Executive-uitvoering. Daar horen Dynamic Stability Control (DSC), tractiecontrole (TCS) en cruise control (alleen op de 1.5-liter benzineversie) nog bij. Het topmodel GT-M krijgt een speciale sportieve behandeling. Het uiterlijk van de Mazda2 GT-M oogt aanzienlijk pittiger met een gewijzigde voorbumper, aangepaste dorpels en een dakspoiler. Een driespaaks stuurwiel, witte wijzerplaten en zilverkleurige accenten onderscheiden de GT-M van de andere drie versies. Verder is de middenconsole voorzien van een aansluiting voor een MP3-speler en een 12-volt aansluiting. Het GT-M pakket is uitsluitend te bestellen in combinatie met de 1.5 liter S-VT benzinemotor.

        Motorengamma
        De driedeursversie van de Mazda2 is te verkrijgen met hetzelfde motorengamma als de vijfdeurs. De 1.3-liter krachtbron van het basismodel levert twee vermogensversies. De lichtste versie van de 1.3 liter benzinemotor levert 75 pk en 121 Nm koppel. Er is 86 pk en 122 Nm draaimoment voor handen bij de sterkere variant van de 1.3 liter benzinemotor. Beide motoren verbruiken slechts 5,4 liter brandstof per 100 km. De CO2-uitstoot bedraagt 129 gram per gereden kilometer. De krachtigste benzinemotor is de 1.5-liter. Deze levert 103 pk en een koppel van 137 Nm. Het gemiddeld verbruik is door de fabriek gesteld op 5,9 liter/100km.

        Onderscheidingen
        De Mazda2 behoort tot één van de veiligste auto’s in zijn klasse. Onlangs behaalde de Mazda2 vijf EuroNCAP-sterren op het gebied van inzittendenveiligheid, het maximale aantal sterren. Vier en twee sterren werden toebedeelt voor respectievelijk de bescherming van kinderen en voetgangers. Qua passieve veiligheid zit de Mazda2 ook goed in de pakketten met zes airbags, ABS, remassistent en elektronische remkrachtverdeling (EBD). Vanaf de Executive-uitvoering is Dynamic Stablity Control (DSC) en tractiecontrole (TCS) standaard. Tevens ontving de Mazda2 een ‘World Car of the Year 2008’-award.





        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

        Comment




        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

            Uitvoeringen
            De Mazda2 3-deurs wordt leverbaar in vier varianten.
            Het standaardpakket van de Exclusive bevat centrale portiervergrendeling met afstandsbediening, elektrisch verstelbare buitenspiegels, elektrisch bedienbare ramen vóór en een radio met CD/MP3-speler met stuurwielbediening.
            De Touring beschikt tevens over elektrisch verwarmde en inklapbare buitenspiegels, stoelverwarming, handbediende klimaatregeling, elektrisch bedienbare ramen vóór en achter en 15 inch lichtmetalen wielen. Zestien inch lichtmetalen wielen, een 6 CD-wisselaar, automatische klimaatregeling, mistlampen vóór, en regen- en lichtsensoren vinden we terug in de Executive-uitvoering. Daar horen Dynamic Stability Control (DSC), tractiecontrole (TCS) en cruise control (alleen op de 1.5-liter benzineversie) nog bij. Het topmodel GT-M krijgt een speciale sportieve behandeling. Het uiterlijk van de Mazda2 GT-M oogt aanzienlijk pittiger met een gewijzigde voorbumper, aangepaste dorpels en een dakspoiler. Een driespaaks stuurwiel, witte wijzerplaten en zilverkleurige accenten onderscheiden de GT-M van de andere drie versies. Verder is de middenconsole voorzien van een aansluiting voor een MP3-speler en een 12-volt aansluiting. Het GT-M pakket is uitsluitend te bestellen in combinatie met de 1.5 liter S-VT benzinemotor.
            Geen van deze 4 uitvoeringen zullen hier te koop zijn.
            In België doen we het met Challenge, Active en Sport

            Je moet, als je MM hier kopieert, niet alleen de nederlandse prijzen weglaten, maar ook erbij zetten dat de omschrijving enkel voor Nederland telt...
            KLIK |&| KLAK

            Comment


            • Knap autootje!

              Comment


              • Ik begin em een beetje colt cz3 -achtig te vinden... lees: een stukje te kort te vinden.

                Ik verkies dus precies toch de 5-deurs.

                Comment


                • Ik vind dit een geweldig knap wagentje, zowel de 5-deurs IRL als de 3-deurs nu op foto
                  Qua koetswerk vooral, interieur een beetje minder als ik het interior-shot zie (lijkt net alsof er een sierstrip mist boven handschoenkastje)
                  Last edited by quadrifoglio; 08/06/2008, 13:44.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                  Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                  Comment






                  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                    Comment






                    • FIRST OPINION
                      Mazda’s first three-door since 1996 is a success. It’s great to look at and, following a successful weight-loss plan, the 2 delivers real driving thrills with good fuel returns. Bearing in mind the Mazda’s generous standard kit and competitive pricing, Ford’s Fiesta – which shares 60 per cent of the 2’s underpinnings – has its work cut out. It will have to be even more stylish and a sensation to drive when it arrives in November.

                      Complete rijimpressie: [www.autoexpress.co.uk]
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                      Comment


                      • Woooow, knap en sportief bakje!

                        Zal denk ik wel goed verkopen .

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                          Woooow, knap en sportief bakje!

                          Zal denk ik wel goed verkopen .
                          misschien ook aan u?

                          Comment


                          • Ik wacht nog steeds op de 1.6 CDVI met 90 of 110pk...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                              Ik wacht nog steeds op de 1.6 CDVI met 90 of 110pk...
                              Damn, 110pk in dat bakje, DAT zou snel zijn !

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                Ik wacht nog steeds op de 1.6 CDVI met 90 of 110pk...
                                Dan zal het een te grote concurrent worden van de Fiesta en Ford zou dat niet graag hebben.

                                Comment


                                • Waarschijnlijk wel. Jammer weliswaar, want er is een benzinemotor van rond de 70pk, eentje van rond de 85 en één van 100pk. De dieselklanten moeten het doen met 68pk. En da's een beetje weinig als je veel kms doet, het verbruik kan dan al rap oplopen omdat je in de hogere toeren moet gaan om deftig mee te kunnen in het verkeer...
                                  Had er een deftige dieselmotor ingelegen, de kans was zeer groot dat ik nu met zoeentje rondreed.

                                  Comment


                                  • Mazda heeft in Europa een probleem: Ford. De 2,3,5 en 6 zitten in het vaarwater van de Fiesta, Focus, Mondeo, ...

                                    Comment


                                    • Ik vind hem wat weghebben van de nieuwe ibiza

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                                        Mazda heeft in Europa een probleem: Ford. De 2,3,5 en 6 zitten in het vaarwater van de Fiesta, Focus, Mondeo, ...
                                        Echt rot... Moest er in de nieuwe 6 een nieuwe krachtigere dieselmotor zitten, die stond hier ook al waarschijnlijk. Maar neen hoor, dezelfde motor en dus nu nog 0.5sec trager naar 100 dan de vorige. Jammer. Zeker omdat z'n onderstel véél meer aankan.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door NM11 Bekijk Berichten
                                          Ik vind hem wat weghebben van de nieuwe ibiza
                                          De Ibiza heeft wat weg van de 2.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X