Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dat het interieur, de koffer en de motor er hetzelfde gaan uitzien, konden we zo ook wel weten zeker?
    I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
        Dan zal het een te grote concurrent worden van de Fiesta en Ford zou dat niet graag hebben.
        Verklaar eens waarom een moederbedrijf niet graag heeft dat een dochteronderneming minder winst maakt???

Wat zou jij het liefst hebben.
        Fiesta 10%
        2 5%
        Of
        Fiesta 9%
        2 7%

Elke koper die je als groep kan afsnoepen van andere groepen, is winst.
        Verschuiving tussen dezelfde groep is een vestzak-broekzak operatie.
        KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
          Verklaar eens waarom een moederbedrijf niet graag heeft dat een dochteronderneming minder winst maakt???

Wat zou jij het liefst hebben.
          Fiesta 10%
          2 5%
          Of
          Fiesta 9%
          2 7%

Elke koper die je als groep kan afsnoepen van andere groepen, is winst.
          Verschuiving tussen dezelfde groep is een vestzak-broekzak operatie.
          Dan zit er toch een gat in die broekzak, want de winst van Mazda gaat niet volledig naar Ford, hé.
          Ford bezit nog steeds enkel 34% van de aandelen van Mazda.....

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction Bekijk Berichten
            Dan zit er toch een gat in die broekzak, want de winst van Mazda gaat niet volledig naar Ford, hé.
            Ford bezit nog steeds enkel 34% van de aandelen van Mazda.....
            True

En toch denk ik dat Ford liever klanten verliest aan Mazda dan aan bvb een merk van VAG of Toyota ofzo.
            KLIK |&| KLAK

Comment

• Das ook waar, maar het liefst denk ik dat ze helemaal geen klanten zouden verliezen.
              Natuurlijk jammer dat Mazda de financiele kracht wat mist om op hun eigen benen te staan, en volledig onafhankelijk te zijn van Ford.

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

• Och ja
                De constructeurs die zelfstandig kunnen overleven zijn zeldzaam aan het worden en zitten vooral in de nichemarkt.
                We mogen blij zijn dat Mazda nog steeds zijn eigen koers mag varen, en al bij al nog niet al te veel onderdelen erft van Ford.
                Kijk maar naar de nieuwe 6. Geen onderstel van Ford en geen motoren van Ford.
                Als je dan ziet dan de 3 zijn onderstel moet delen met de Focus en de S40.
                Dan zijn ze bij mazda blijkbaar slim genoeg om enkel het beste wat Ford te bieden heeft, binnen te halen en aan te passen.
                KLIK |&| KLAK

Comment

• Inderdaad. Maar waarom er dan geen sterkere dieselvariant komt in de 6 blijft me nog steeds een raadsel. De zwaarste benzinemotor is 170pk. Da's oké, met meer vermogen zouden ze er niet veel verkopen denk ik. Moest er nu een diesel komen van 170pk zouden ze denk ik redelijk wat (particuliere) kopers meer hebben. Voor de fleet blijft uiteraard de gewone 2.0CDVI het interessantst.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                    Moest er nu een diesel komen van 170pk zouden ze denk ik redelijk wat (particuliere) kopers meer hebben.
                    163 dan wel he
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                      163 dan wel he
                      Neen, ik wil 170.

Inderdaad, 163 is ideaalkes.

Comment

• Tgohja, Mazda Japan is gewoon niet zo tuk op diesel, en daarom zijn die tevreden met de 143pk-krachtige dieselmotor voor Europa. Trouwens, om onderzoekingskosten te maken om een sterkere dieselmotor op de markt te brengen, zal niet renderen volgens mij. In Belgie zal misschien 5% van alle 6 benzines de 2.5 zijn(wordt vooral verkocht in Duitsland ed.) , dus ik zou niet weten waarom de krachtigere diesel zou moeten komen....

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

Tgohja, Mazda Japan is gewoon niet zo tuk op diesel, en daarom zijn die tevreden met de 143pk-krachtige dieselmotor voor Europa. Trouwens, om onderzoekingskosten te maken om een sterkere dieselmotor op de markt te brengen, zal niet renderen volgens mij. In Belgie zal misschien 5% van alle 6 benzines de 2.5 zijn(wordt vooral verkocht in Duitsland ed.) , dus ik zou niet weten waarom de krachtigere diesel zou moeten komen....
                          Ook voor in Duitsland ed.

Comment

• Wat zijn wij er dan mee?

Edit: nee, ik denk dat Duitsland ook niet zot is van zware diesels.

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

Wat zijn wij er dan mee?

Edit: nee, ik denk dat Duitsland ook niet zot is van zware diesels.
                              Duitsland, België,... Gewoon West-Europa.
                              En Duitsland niet zot van zware diesels? Wat denk je dat die in hun BMW's en Audi's leggen?

Comment

• Gereden: Mazda 2 driedeurs
                                15 juni 2008
                                De driedeurs versie van de Mazda 2 oogt nog wat sportiever dan de vijfdeurs. Maar gaat dat niet ten koste van het praktisch nut?
                                De ontwerpers hebben goed werk geleverd: de auto heeft een coupéachtige uitstraling, terwijl er achterin genoeg ruimte is voor hoofd en onderdanen. Enig nadeel is de lengte van de voorportieren: ze zijn maar liefst 17 centimeter langer dan bij de vijfdeurs 2, niet bepaald handig bij winkelcentra.
                                Binnenin zit je goed, met een lekker stuurtje voor je en een direct schakelende versnellingsbak. De driedeurs 2 ligt snaarstrak op de weg en heeft geen last van onderstuur. De auto is met andere woorden net zo sportief als z’n uiterlijk suggereert. Qua motoriseringen is er keuze uit een 1,3- (75 of 86 pk) en een 1,5-liter (103 pk) viercilinder.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Én de 1.4 CDVi uiteraard.

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

• Het topic van deze kleine Japanner nog eens bovenhalen.

Ik ben vandaag eens langsgeweest bij de dealer om wat informatie, want ik denk er aan om mij er ééntje te kopen.

Het zou een 5 deurs worden, sport uitvoering met de bijkomende "sport apperance kit".
                                    Alleen twijfel ik nog tussen de 1.3 86kp of de 103pk.

2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                                    2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Er zijn hier al een paar mensen met een 2, graag had ik wat informatie over de auto.

Wat zijn de leveringstijden, kortingen, rijervaringen??
                                      2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                                      2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Nog een vraagje:

Op de eerste foto staan er op het stuur knoppen langs de linkse kant, terwijl er op de tweede foto langs beide kanten staan.

Is de eerste de active en de tweede de sport?

2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                                        2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk Berichten
                                          Er zijn hier al een paar mensen met een 2, graag had ik wat informatie over de auto.

Wat zijn de leveringstijden, kortingen, rijervaringen??
                                          Leveringstijd dacht ik 2-3maand. Ik dacht dat er momenteel een extra overnamebonus van €750 was, ben ik niet zeker.
                                          Rijdt heel goed, met de hoog geplaatste pook, staat precies waar je hem wil vinden! Qua wegligging was ik ook zeer tevreden, remmen volstaan ruimschoots. De auto is wel tamelijk hard afgeveerd als je het niet gewoon bent, maar dat komt het rijgedrag zeker ten goede! Ook het feit dat hij 100kg lichter is dan z'n voorganger draagt bij tot een gezond weggedrag!

Ivm dat stuur: knoppen links heb je al vanaf de Challenge dacht ik. Knoppen rechts heb je enkel op de 1.5 benzine (103pk) SPORT. Je krijgt daar namelijk een boordcomputer + cruise control bij.

Comment

Working...
                                          X