Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De sedan versie (alleen voor China)

BRON

Comment

• Gisteren in Antwerpen een zwarte gezien met een rode schijn erbij. Knap karretje vind ik! zeker met de juiste velgen.

Wel spijtig dat er enkel 1 diesel word aangeboden die aan de trage kant is -> 68pk, 0-100 in 15,5 . Niet bepaald cijfers om vrolijk van te worden.
      Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door veracious Bekijk Berichten
        Gisteren in Antwerpen een zwarte gezien met een rode schijn erbij. Knap karretje vind ik! zeker met de juiste velgen.

Wel spijtig dat er enkel 1 diesel word aangeboden die aan de trage kant is -> 68pk, 0-100 in 15,5 . Niet bepaald cijfers om vrolijk van te worden.
        Volledig mee eens! Met die 16" aluminium velgen is die echt wel knap imo, jammer dat die diesel zo traag is, anders stond er hier waarschijnlijk al eentje op de oprit.

Comment

• 68 pk is niet traag

Comment

• 15 seconden naar 100 is dat wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
              15 seconden naar 100 is dat wel.
              de punto is zelfs sneller

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
                de punto is zelfs sneller
                Ok, ik weet genoeg, die kar komt er nooit met die dieselmotor in!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                  Ok, ik weet genoeg, die kar komt er nooit met die dieselmotor in!
                  punto was 14 seconden met ik, matteo en avantus erin...

dus hij is wel een pakje sneller zeg!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
                    punto was 14 seconden met ik, matteo en avantus erin...

dus hij is wel een pakje sneller zeg!

Ma damn, hoe jammer hé. Ik vind het echt nog een wijs autootje. Jammer genoeg spreekt enkel de 105pk versie me aan, en die is benzine.

Zou die koffer groot genoeg zijn voor een LPG-tank?

Comment

• Heb mij vorige week de Mazda 2 besteld.

Het gekozen voor het sportoptiepakket; maw met aut. airco, 16inch velgen, mistlampen voor, lederen stuur, aut. koplampontsteking, el. ruiten achteraan.
                      Heb de HP 1.3 als motor gekozen, vooral om het verbruik zo laag mogelijk te houden.

Als kleur heb ik (vind ik zelf nogal gewaagd, maar wie niet waagt .... ) metalic wit gekozen.

Levering +- 5 maart.

Is mijn eerste (nieuwe) auto'tje, dus kijk er wel naar uit!

Last edited by ; 02/01/2008, 15:53.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Janti Bekijk Berichten
                        Heb mij vorige week de Mazda 2 besteld.

Het gekozen voor het sportoptiepakket; maw met aut. airco, 16inch velgen, mistlampen voor, lederen stuur, aut. koplampontsteking, el. ruiten achteraan.
                        Heb de HP 1.3 als motor gekozen, vooral om het verbruik zo laag mogelijk te houden.

Als kleur heb ik (vind ik zelf nogal gewaagd, maar wie niet waagt .... ) metalic wit gekozen.

Levering +- 5 maart.

Nice!!
                        zeer goed en sportief uitgerust ( heeft dat 86 pk? )

Comment

Heb mij vorige week de Mazda 2 besteld.

Levering +- 5 maart.

Schitterende keuze, veel Zoom-Zoom.. plezier.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Ja, is de 86pk-versie.

Comment

Ja, is de 86pk-versie.
                              dat zal wel voldoende vlot zijn in een auto die minder weegt dan zijn voorganger

Veel plezier ermee ( ook al is de modekleur wit niet echt mijn ding )

Comment

• Daar zal je veel plezier aan beleven!

Comment

• is toch straf dat de nieuwe diesel ook 15 seconden nodig heeft om 100 per uur te halen.
                                  De motor is nog steeds even sterk en de auto zelf is 100kg lichter en beter gestroomlijnd.
                                  KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                                    is toch straf dat de nieuwe diesel ook 15 seconden nodig heeft om 100 per uur te halen.
                                    De motor is nog steeds even sterk en de auto zelf is 100kg lichter en beter gestroomlijnd.
                                    Fabriekscijfers he... TomT, ga daar eens mee rijden maat. Zo'n kleine dieseltjes voelen trouwens meestal lichtjes vinniger dan hun cijfers doen vermoeden.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                      Fabriekscijfers he... TomT, ga daar eens mee rijden maat. Zo'n kleine dieseltjes voelen trouwens meestal lichtjes vinniger dan hun cijfers doen vermoeden.
                                      Heeft dat eigenlijk wel veel belang, zeker hier in Vlaanderen? Of je wagen nu in 10 of 20 seconde naar 100 gaat, daar heb je meestal toch niets aan want ofwel zit te tuffen aan 30, 50 of 70 km/u en in het ergste geval sta aan te schuiven in een file.

Al gaat je wagen nog in 3 seconde naar 100, dan ben je toch afhankelijk van de andere weggebruikers, onstandigheden, enz.... Als die cijfertjes zijn dus alleen goed voor in boekjes te drukken.

Dat is trouwens niet meer 'cool', 'hip', 'trendy'.
                                      Nu moet je je geitenwolle sokken aantrekken, je fluo vestje, in je groene auto, volgetankt met geperst rietstengelsap, stappen, om je dan tegen een slakkegangetje voort te bewegen tussen de wildgroei aan flitspalen.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                        Ik heb al met de 1.3HP 86pk gereden en die voelde eigelijk vrij vinnig aan. Had ook een speels rijgedrag enzo. De auto zou eigenlijk vooral dienen om iedere dag mee naar antwerpen en terug te rijden (170km/dag). Nu vraag ik me af: is dat leefbaar in zo'n klein autootje? Ik ben namelijk gewend van altijd in grotere auto's te rijden.

Voorlopig ligt de mazda 3 op kop. Al is de 2 ook interessant, vooral qua prijs en als je ziet voor wat hij gebruikt moet worden, dan is de meerprijs van een 3 misschien moeilijk te verantwoorden. Langs de andere kant: af en toe moeten er ook vrienden mee en dan vraag ik me af of die kleine diesel niet moeite gaat hebben om 4 man te vervoeren...
                                        Dan dacht ik: het geld dat we uitsparen door een 2 te kopen in plaats van een 3 kunnen we misschien aan benzine hangen en dan is de 1.3HP of de 1.5 zeker een mooi alternatief. Maar nu het grote punt: als de 2 komt, dan moet de 626 blijven, om de remork te trekken. Als er een 3 komt, gaat de 626 weg en kan de 3 ook dienen om de remork te trekken. Een 2 kopen en de 626 weg is geen optie, want de 6 heeft het aero-bumperpakket en daar kan geen trekhaak op gemonteerd worden. Dus het is voorlopig: ofwel een 3, ofwel een 2 en de 626 voorlopig nog houden. (de 626 heeft teveel kms en zuipt teveel, 9l, om dagelijks mee naar Antwerpen te kachelen.) De 6 blijft zowiezo nog 3 jaar.
                                        Maar ik ga normaal gezien zeker binnenkort (na de examens) es met die diesel in de 2 rijden! Eerst examens en dan autosalon, dan beslissen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                                          Heeft dat eigenlijk wel veel belang, zeker hier in Vlaanderen? Of je wagen nu in 10 of 20 seconde naar 100 gaat, daar heb je meestal toch niets aan want ofwel zit te tuffen aan 30, 50 of 70 km/u en in het ergste geval sta aan te schuiven in een file.
                                          Uiteraard, en zeker om naar Antwerpen te rijden is dat voldoende. Ik moet namelijk geen sprintjes trekken van hier naar de autosnelweg. Maar ik stel me vragen bij de vinnigheid als er 3-4 man in die auto gaat zitten?

Comment

Working...
                                          X