Deze 2 gooit het over een heel andere boeg dan de huidige 2. De huidige 2 was eerder een vernieuwing van de vroegere Demio. Die verkocht (naar Mazdanormen) nog goed: tamelijk goedkoop en ruim vanbinnen.
De nieuwe 2 ziet er sportievert uit, mikt op een jonger publiek. Niet vergeten dat ze de huidige 2-kopers wel zullen ontgoochelen... Men kiest nu voor een markt waar nog zoveel meer keuze is voor de klant. Op de eerste foto lijkt de nieuwe 2 in zijaanzicht wel een beetje op de Kia Ceed maar dan iets kleiner.
Jammer dat Mazda een fout beleid hanteert: marketing in Europa is niet hun datje. Laat ons eerlijk zijn: de huidige Mazdamodellen mogen absoluut gezien zijn. De 6 is en blijft een prachtige bak. De 3 heeft ook een mooie styling. De RX-8 is gewoon top. Maar Mazda heeft één groot probleem: hun publiek zijn kopers die veelal kiezen voor betrouwbaarheid (mazda is er voor gekend) tegen betaalbare prijzen. En daar zit het hem... de Mazda's zijn veel te duur geworden. 'Waarom geen Duitser kopen als die Japanner toch al even duur is?' geldt nog steeds bij de Europese klanten.
Dat Mazda eens een voorbeeld neemt aan Hyundai wat betreft marketing en prijzenbeleid. Kan me niet herinneren dat Mazda een aantrekkelijk 'pack' aanbiedt tegen aantrekkelijke prijzen... Zeer jammer!
De nieuwe 2 ziet er sportievert uit, mikt op een jonger publiek. Niet vergeten dat ze de huidige 2-kopers wel zullen ontgoochelen... Men kiest nu voor een markt waar nog zoveel meer keuze is voor de klant. Op de eerste foto lijkt de nieuwe 2 in zijaanzicht wel een beetje op de Kia Ceed maar dan iets kleiner.
Jammer dat Mazda een fout beleid hanteert: marketing in Europa is niet hun datje. Laat ons eerlijk zijn: de huidige Mazdamodellen mogen absoluut gezien zijn. De 6 is en blijft een prachtige bak. De 3 heeft ook een mooie styling. De RX-8 is gewoon top. Maar Mazda heeft één groot probleem: hun publiek zijn kopers die veelal kiezen voor betrouwbaarheid (mazda is er voor gekend) tegen betaalbare prijzen. En daar zit het hem... de Mazda's zijn veel te duur geworden. 'Waarom geen Duitser kopen als die Japanner toch al even duur is?' geldt nog steeds bij de Europese klanten.
Dat Mazda eens een voorbeeld neemt aan Hyundai wat betreft marketing en prijzenbeleid. Kan me niet herinneren dat Mazda een aantrekkelijk 'pack' aanbiedt tegen aantrekkelijke prijzen... Zeer jammer!
Comment