Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Deze 2 gooit het over een heel andere boeg dan de huidige 2. De huidige 2 was eerder een vernieuwing van de vroegere Demio. Die verkocht (naar Mazdanormen) nog goed: tamelijk goedkoop en ruim vanbinnen.

    De nieuwe 2 ziet er sportievert uit, mikt op een jonger publiek. Niet vergeten dat ze de huidige 2-kopers wel zullen ontgoochelen... Men kiest nu voor een markt waar nog zoveel meer keuze is voor de klant. Op de eerste foto lijkt de nieuwe 2 in zijaanzicht wel een beetje op de Kia Ceed maar dan iets kleiner.

    Jammer dat Mazda een fout beleid hanteert: marketing in Europa is niet hun datje. Laat ons eerlijk zijn: de huidige Mazdamodellen mogen absoluut gezien zijn. De 6 is en blijft een prachtige bak. De 3 heeft ook een mooie styling. De RX-8 is gewoon top. Maar Mazda heeft één groot probleem: hun publiek zijn kopers die veelal kiezen voor betrouwbaarheid (mazda is er voor gekend) tegen betaalbare prijzen. En daar zit het hem... de Mazda's zijn veel te duur geworden. 'Waarom geen Duitser kopen als die Japanner toch al even duur is?' geldt nog steeds bij de Europese klanten.

    Dat Mazda eens een voorbeeld neemt aan Hyundai wat betreft marketing en prijzenbeleid. Kan me niet herinneren dat Mazda een aantrekkelijk 'pack' aanbiedt tegen aantrekkelijke prijzen... Zeer jammer!

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door eddytruiens Bekijk Berichten
      Deze 2 gooit het over een heel andere boeg dan de huidige 2. De huidige 2 was eerder een vernieuwing van de vroegere Demio. Die verkocht (naar Mazdanormen) nog goed: tamelijk goedkoop en ruim vanbinnen.

      De nieuwe 2 ziet er sportievert uit, mikt op een jonger publiek. Niet vergeten dat ze de huidige 2-kopers wel zullen ontgoochelen... Men kiest nu voor een markt waar nog zoveel meer keuze is voor de klant. Op de eerste foto lijkt de nieuwe 2 in zijaanzicht wel een beetje op de Kia Ceed maar dan iets kleiner.

      Jammer dat Mazda een fout beleid hanteert: marketing in Europa is niet hun datje. Laat ons eerlijk zijn: de huidige Mazdamodellen mogen absoluut gezien zijn. De 6 is en blijft een prachtige bak. De 3 heeft ook een mooie styling. De RX-8 is gewoon top. Maar Mazda heeft één groot probleem: hun publiek zijn kopers die veelal kiezen voor betrouwbaarheid (mazda is er voor gekend) tegen betaalbare prijzen. En daar zit het hem... de Mazda's zijn veel te duur geworden. 'Waarom geen Duitser kopen als die Japanner toch al even duur is?' geldt nog steeds bij de Europese klanten.

      Dat Mazda eens een voorbeeld neemt aan Hyundai wat betreft marketing en prijzenbeleid. Kan me niet herinneren dat Mazda een aantrekkelijk 'pack' aanbiedt tegen aantrekkelijke prijzen... Zeer jammer!
      als er iets is wat op geen KL**** trekt bij mazda, dan is het hun optiebeleid wel...

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door eddytruiens Bekijk Berichten
        Deze 2 gooit het over een heel andere boeg dan de huidige 2. De huidige 2 was eerder een vernieuwing van de vroegere Demio. Die verkocht (naar Mazdanormen) nog goed: tamelijk goedkoop en ruim vanbinnen.

        De nieuwe 2 ziet er sportievert uit, mikt op een jonger publiek. Niet vergeten dat ze de huidige 2-kopers wel zullen ontgoochelen... Men kiest nu voor een markt waar nog zoveel meer keuze is voor de klant. Op de eerste foto lijkt de nieuwe 2 in zijaanzicht wel een beetje op de Kia Ceed maar dan iets kleiner.

        Jammer dat Mazda een fout beleid hanteert: marketing in Europa is niet hun datje. Laat ons eerlijk zijn: de huidige Mazdamodellen mogen absoluut gezien zijn. De 6 is en blijft een prachtige bak. De 3 heeft ook een mooie styling. De RX-8 is gewoon top. Maar Mazda heeft één groot probleem: hun publiek zijn kopers die veelal kiezen voor betrouwbaarheid (mazda is er voor gekend) tegen betaalbare prijzen. En daar zit het hem... de Mazda's zijn veel te duur geworden. 'Waarom geen Duitser kopen als die Japanner toch al even duur is?' geldt nog steeds bij de Europese klanten.

        Dat Mazda eens een voorbeeld neemt aan Hyundai wat betreft marketing en prijzenbeleid. Kan me niet herinneren dat Mazda een aantrekkelijk 'pack' aanbiedt tegen aantrekkelijke prijzen... Zeer jammer!
        Ik heb het nog al gezegd, ik twijfel sterk of dit een goede zet is.
        Mazda2 verkocht idd goed, omdat het een beetje een nicheproduct was. Zeer betrouwbaar, ruim, praktisch en niet duur..
        Verkocht goed bij oudere mensen en als tweede wagen voor moeders met kinderen....
        Deze nieuwe 2 heeft weinig echt uitzonderlijk extra te bieden ivm andere auto's zoals de Yaris, de clio, corsa, ....
        of het moest een zeer scherpe prijs zijn.
        maar dat zit er ook niet aan te komen...
        KLIK |&| KLAK

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
          Ik heb het nog al gezegd, ik twijfel sterk of dit een goede zet is.
          Mazda2 verkocht idd goed, omdat het een beetje een nicheproduct was. Zeer betrouwbaar, ruim, praktisch en niet duur..
          Verkocht goed bij oudere mensen en als tweede wagen voor moeders met kinderen....
          Deze nieuwe 2 heeft weinig echt uitzonderlijk extra te bieden ivm andere auto's zoals de Yaris, de clio, corsa, ....
          of het moest een zeer scherpe prijs zijn.
          maar dat zit er ook niet aan te komen...
          Zie ze liever een knap autootje leveren, die inderdaad meer concurentie heeft dan de huidige saaie 2. En wat de verkoop betreft, zie maar naar de 3 zeker een auto met potentieel,maar productie staat al op maximum voor de wereldwijde vraag? resultaat geen scherpe prijzen en totaal gebrek aan promotie in dit kleine landje.
          al een reclame filmpje gezien voor de 3 op tv, skoda, honda en anderen hebben wel spots en nochtans zijn ze niet veel groter of kleiner op de belgische markt.

          Comment


          • #25
            http://carscoop.blogspot.com/2007/03...ial-image.html

            rechtstreekse link
            KLIK |&| KLAK

            Comment


            • #26






              Revista de coches, novedades y pruebas de coches. Reportajes, noticias y artículos técnicos.

              Comment


              • #27






                meer op : http://www.km77.com/00/mazda/2/t01.asp

                Comment


                • #28
                  Ziet er tof uit in die sportief aangeklede versie!
                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                  Bestelt
                  1995 Mazda MX-5 1.8

                  Comment


                  • #29
                    Mooi, al doet d eneus me denken aan de Peugeot familie.
                    Maar wat een verandering tegenover d e huidige 2!
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                    Comment


                    • #30
                      OOk op http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6094
                      2014 Porsche Boxster 981
                      2015 BMW serie 2 Cab 220d

                      Comment


                      • #31
                        Niemand naar geneve geweest en foto's gemaakt???
                        KLIK |&| KLAK

                        Comment


                        • #32
                          Filmpje van de nieuwe MAZDA2.

                          Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                          Comment


                          • #33












                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                            Bestelt
                            1995 Mazda MX-5 1.8

                            Comment


                            • #34
                              appel

                              Comment


                              • #35
                                Jawadde, wat een gedrocht.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door HighwayMan Bekijk Berichten
                                  Jawadde, wat een gedrocht.
                                  'k Zie veel gelijkenissen met de Corsa en de Yaris, en dat zijn geen lelijke auto's in hun klasse. Wat vluchtige lijnen, redelijk sportief ogend. Allesinds beter dan een Polo die evengoed 15 jaar geleden kon rondrijden.

                                  't interieur vind ik zelfs knapper dan dat van de corsa, waar ik spontaan 't schijt van krijg.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Ik vind de Corsa en zéker de Yaris nog ergere gedrochten als deze. Maar ja, dat zijn smaken natuurlijk. Qua betrouwbaarheid en afwerking zal deze wel top zijn in zijn klasse.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Schitterend mooie auto, vooral die sportversie.
                                      Komt hier een 3-deurs versie van?
                                      Achterkant doet me sterk denken aan de Fiat Bravo.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten












                                        Nice !!

                                        Ziet er mooi en verzorgt uit !

                                        Comment


                                        • #40
                                          Meer nieuws over de Mazda 2

                                          Tijdens het Salon van Genève stelde Mazda de nieuwe ‘2' voor. Dat model debuteert deze herfst en we hebben inmiddels meer details mee te delen. Mazda breekt met de nieuwe 2 met de trend. In tegenstelling tot de overgrote meerderheid van de nieuwe modellen wordt dit exemplaar in vergelijking met z'n voorganger niet zwaarder en groter, maar juist lichter en korter. De gewichtsbesparing loopt op tot 100kg en de lengte krimpt met 4cm terwijl de wielbasis gelijk blijft met 2,49m. Mazda gooit ook z'n hoekige vorm overboord. De functionele monovolumestructuur van de vorige generatie kon onvoldoende klanten bekoren. Daarom oogt deze 2 vlot, wulps en dynamisch. Hij is wat lager en dat betekent dat op hoofdruimte beknibbeld werd, maar de breedte en zitruimte horen tot de top in z'n segment. Het beschikbare koffervolume zakt niet onder 250l.
                                          Wanneer de Mazda 2 op de markt komt, bestaat het motorenpalet in eerste instantie uit twee benzinemotoren. De instapper is een 1.3l die afhankelijk van de markt 75pk en/of 86pk ontwikkelt. Daarboven vinden we een 103pk sterke 1.5l. Begin 2008 volgt een 1.4l compacte diesel. Beide motorversies zijn bijzonder slank, want ze zetten minder dan één ton op de weegschaal. Dat heeft een positieve weerslag op het verbruik en de emissies. De 1,3l basismotor neemt volgens de constructeur genoegen met 5,4l/100km en stoot per kilometer 129gram CO² uit. Bij de 1.5 wordt dat 5,9l en 140gr/km. De instapper (75pk) sprint naar 100km/u in 14 tellen en haalt 168km/u. Z'n 86pk sterke variant laat respectievelijk 12,9sec en 172km/u opmeten. De 1.5 is maximaal 188km/u snel en rept zich in 10,4 tellen naar 100km/u.
                                          De veiligheidsuitrusting omvat steeds driepuntsgordels en twee frontale airbags. De collectie plofkussens kan aangedikt worden tot maximaal zes stuks. Zijdelingse- en gordijnairbags zijn optioneel, dan wel standaard leverbaar afhankelijk van de uitvoering en motorversie, maar de constructeur gaat nog niet in detail. ABS is uiteraard standaard. Daarnaast belooft Mazda stabiliteitscontrole aan te zullen bieden. Op de topversies wordt dat wellicht standaard terwijl het onderaan het gamma een aan te kruisen optie wordt. De vorige generatie Mazda 2 liep in het Spaanse Valencia van de band, maar Mazda bouwt de nieuweling nu weer in Japan (Hiroshima). Naar verluidt omdat het ontevreden was over de afwerkingsstandaard van de Spaanse productiefaciliteit.




                                          bron: auto55.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X