Prachtig idd! Maar misschien kunnen ze 'm herstellen en probleem opgelost
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes E-klasse - W213 (2016)
Collapse
X
-
Auto ziet er mij nog niet te hard beschadigd uit en met dat het nog maar een zeer recente is zou ik denken dat die toch nog te herstellen is.
Veel zal uiteraard afhangen van hoezeer de ophanging geraakt is.
Al die airbags die opengegaan zijn zal ook wel een duur grapje zijn om te herstellen..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ma: Bekijk BerichtenAuto ziet er mij nog niet te hard beschadigd uit en met dat het nog maar een zeer recente is zou ik denken dat die toch nog te herstellen is.
Al die airbags die opengegaan zijn zal ook wel een duur grapje zijn om te herstellen..
Tot voor kort kwam ik beroepshalve regelmatig bij bedrijven die schadegevallen verhandelen, daar staan soms beschadigde modellen van wagens tussen die bij dealers nog amper in de showrooms geraakt zijn. En daar al per total staan om (meestal) verscheept te worden naar oostbloklanden.
Kijk maar naar deze per total verklaarde hun schade ter referentie:
1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km) -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)
www.carfac.be "Driving on experience"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ma: Bekijk BerichtenAuto ziet er mij nog niet te hard beschadigd uit en met dat het nog maar een zeer recente is zou ik denken dat die toch nog te herstellen is.
Al die airbags die opengegaan zijn zal ook wel een duur grapje zijn om te herstellen..lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
reken maar op minstens 16 000 euro indien er niks aan ophanging/chassis is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ma: Bekijk Berichten
De nieuwprijs van die wagen zal wel rond de 60000 EU liggen, dus ik vermoed dat het dan toch nog de moeite zou geweest zijn om hem te herstellen. Nu ken ik daar niet zo veel van en de beschadigde wagen zal ook wel meespelen in het verhaal. Wel jammer, want het was een knappe wagen...lets have some more member berries
Comment
-
Ondertussen staat de wagen in Kortenberg bij een carrosier (veronderstel ik). De verzekering wist te melden dat ze een bestek gaan laten opmaken en dan de afweging gaan maken of het nog de moeite is om hem te herstellen.
Stel dat hij herstelt zal worden duurt het ongeveer een 6-tal weken vooraleer de wagen terug in orde is (herstellen, herkeuring, etc).
Alleen zal het vertrouwen wat weg zijn bij de pa als hij dezelfde terugkrijgt. Hij gelooft niet dat dat 100% in orde kan zijn. Al kan ik mij niet inbeelden dat ze zo'n risico zouden durven lopen om maar een 'halve' wagen bij wijze van spreken af te leveren.
Ondertussen wel al de vervangwagen gekregen.
Na even mee rond te hebben gereden vind ik wel dat je een verschil merkt tussen een C en een E. Zeker qua interieur. Dat staat bij een E toch nog een niveau hoger. Waarmee ik niet wil zeggen dat een C niet dik in orde is uiteraard.
2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotjeInterieur is echt top man! Zijn dat half lederen/half alcantara zetels?
Heel context van, zitten zalig en omsluiten goed!2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
Comment
-
Jammer om te horen / lezen Brebelco.
Ikzelf rij sinds november met een W213 220d... Afgelopen week de kaap van de 40.000km overschreden.
Zeer tevreden van deze wagen en blij dat ik naar mijn oude liefde terug keerde (W124 , W210 pfl, W210 pf, S210 fl, W211pft, W211fl) .
Doch één punt van kritiek. Het panoramische dak zou ik niet meer nemen. Bij hogere snelheden (vanaf 150 à 160 km/h) maakt dit type dak duidelijk veel meer lawaai.
We hebben ook nog een C220d coupé staan. Ook ik merk een duidelijk verschil met de E.
- Interieurdetails zijn 'lichter' afgewerkt
- De oude 220d gromt meer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk BerichtenStel dat hij hersteld zal worden duurt het ongeveer een 6-tal weken vooraleer de wagen terug in orde is (herstellen, herkeuring, etc).
Alleen zal het vertrouwen wat weg zijn bij de pa als hij dezelfde terugkrijgt. Hij gelooft niet dat dat 100% in orde kan zijn. Al kan ik mij niet inbeelden dat ze zo'n risico zouden durven lopen om maar een 'halve' wagen bij wijze van spreken af te leveren.
Zal wel uitstekend hersteld worden. Ergens zit het natuurlijk steeds in je achterhoofd dat het geen ongevalvrije wagen meer is, maar aangezien het een bedrijfswagen is waar maximaal 5 jaar mee zal gereden worden zou ik mij daar geen zorgen over maken... Motor denk ik dat afgaande op de foto's nog volledig intact zal zijn op enkele kleine delen na. Zal voornamelijk de ophanging zijn waar aan gewerkt zal worden en als dat goed hersteld wordt en er komen nieuwe velgen op waarvan de banden opnieuw uitgelijnd worden merkt je daar volgens mij niets meer van...
Altijd vervelend zo een ongeval natuurlijk en al zeker als je zelf niet in fout bent en er niets aan kan doen...Last edited by ma:; 11/08/2017, 12:19.
Comment
-
De wagen is perte total.
Totale kost voor hem te maken was ongeveer 28000 euro.
Nu dan maar kijken om een nieuwe te bestellen.
De nieuwe zal waarschijnlijk zonder AMG pakket zijn spijtig genoeg. We hadden geluk dat we nog konden profiteren van heel wat kortingen bij de bestelling van deze.
Vermoedelijk zal het nu niet meer van toepassing zijn. Het zal puzzelen zijn.2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hey69Zonder amg wegens te harde wegligging?
ik zoek zelf een nieuwe. Ben er nog niet uit tussen coupe of niet
Al moet ik er wel bij zeggen dat de pa vooral op comfort gesteld is en niet zo zeer op looks of rijgedrag. Het gegeven dat hij altijd op 16/17 inch velgen heeft gereden is natuurlijk wel het vermelden waard. 19 inch kan natuurlijk niet zo comfortabel zijn als de luchtballonnetjes van 16 inch.
Ik vond dat 19 inch vrij goed meeviel. Zou het meteen opnieuw nemen!
Qua E klasse vond ik de onze echt af. Coupe is niet zo mijn ding maar dat is uiteraard persoonlijk! Interieur is alleszins TOP!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hey69Heb een e berline geconfigureerd maar moet zeggen dat het in avantgarde best mooi is. Voor amg is hij net te braaf?
Maar de wagen, zeker de achterkant, mocht een stukje sportiever.
Is denk ik al grotendeels opgelost mocht de diffuser achteraan drie lijnen zoals de C klasse hebben ipv 1 rechts en 1 links.
En toch als ik de E's zie rondrijden haal je de AMG lines er zo uit vind ik. Toch net wat breder achteraan, hoekiger vooraan en sportiever (logisch) dan de avantgarde. Zeker de voorkant.
Maar avantgarde is zeker niet mis, onze vervanger zal waarschijnlijk ook avantgarde zijn, momenteel ligt hij zo bij de leasingmaatschappij ter goedkeuring :
Last edited by Brebelco; 25/08/2017, 18:44.2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hey69blijven vette bakken, met of zonder amg pak2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
Comment
-
De vervangen is besteld
Jammer maar helaas, geen AMG pakket. Toch nog wel 18 inch velgen i.p.v. de standaard 17. Dus een mooi compromis tussen het visuele en comfort.
Mercedes E220d - 194pk - Selenietgrijs
Comfort Connectiviteitspakket
Interieur - Exterieur Avantgarde
18" velgen R31
MULTIBEAM LED
Burmester® surround sound system
Pack Premium:- Dodehoekassistent
- Touchpad
- Navigatiepakket
- Verwarmde zetels vooraan
- MULTIBEAM LED
- Parkeerpakket met 360° camera
- Spiegelpakket
- Connnectiviteitspakket
- Head-up-Display
- Widescreen cockpit
- COMAND Online
- Comfort connnectiviteitspakket
Comment
-
Levertermijn: 6 maanden... best lang!
Zal er dus als volgt uitzien:
Comment
Comment