Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai Kona (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Hyundai Kona Hybrid: zoals de Niro

    Hyundai heeft de Kona dezelfde aandrijflijn als de Niro Hybrid gegeven, waarmee de SUV nu zowel als benzine, diesel, EV en als hybride kan worden besteld.

    De Hyundai Kona wordt een van de meest veelzijdige SUV’s op de markt in termen van aandrijflijnen. Na de benzine, diesel en de Electric komt de kleine Koreaan nu ook als Hybrid. Die erft de zelfladende hybride oplossing van zijn neef Kia Niro Hybrid. Dat betekent een atmosferische 1.6 GDi-benzinemotor van 105 pk en 147 Nm gekoppeld aan een 43,5 pk en 170 Nm sterke elektromotor. Het gecombineerde vermogen bedraagt 141 pk en 265 Nm, de batterij kan 1,56 kWh aan stroom opslaan. Verbruikscijfers zijn er evenwel nog niet. De Kona Hybrid wordt steeds geleverd met een zestrapsautomaat met dubbele koppeling.

    Subtiele verschillen
    Aan de buitenkant zullen enkel de nieuwe velgen (16 of 18 duim groot) en de ‘Hybrid’-badge weggeven dat dit een Hyundai Kona Hybrid is. Binnenin krijgt de hybride SUV specifieke witte accenten en unieke graphics voor het digitale instrumentenpaneel. Daarnaast is de Kona Hybrid uitgerust met Blue Link, dat de wagen verbindt met het internet om vanop afstand enkele functies te bedienen via een app, zoals de auto ver- of ontgrendelen.















    Bron: [www.autogids.be]
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #62
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #63
        De Koreanen zijn goed bezig op alle gebied.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #64
          Belangrijkste conclusie van dat filmpje : koop je zelf een Tesla, dan kan je gebruik maken van het superchargernetwerk
          BMW 420dA : >>>

          Comment


          • #65
            Hyundai Kona Electric Explodes While Parked In Garage.





            https://www.carscoops.com/2019/07/hy...ing-in-garage/
            There are Pretenders among us.....
            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

            Comment


            • #66
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #67
                Deze zou mij ook nog kunnen interesseren in electric ware het niet dat die lelijke grote kunstofstukken er niet opzaten. Misschien in een donker kleurtje dan valt het minder op.
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                  Deze zou mij ook nog kunnen interesseren in electric ware het niet dat die lelijke grote kunstofstukken er niet opzaten. Misschien in een donker kleurtje dan valt het minder op.
                  Als je voor elektrisch zou gaan... hint: Kia e-Niro is ruimer én is wat conventioneler qua design én geeft 7 jaar waarborg

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

                    Als je voor elektrisch zou gaan... hint: Kia e-Niro is ruimer én is wat conventioneler qua design én geeft 7 jaar waarborg
                    Dat moet je mij niet vertellen jef, ze staan momenteel met stip op 1, ik heb nog 3 jaar tijd. Ik denk dan wel eerder aan de Stonic of iets van dat formaat.

                    Mijn ervaring met Kia is super, ook de dealer. En ik krijg nu trouwens ook via mijn oud werkgever een mooie korting bij Kia. Er staan voorlopig wel nog geen elektrische modellen bij maar dat komt nog wel
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #70
                      nog 3 jaar sparen,loooool

                      Comment


                      • #71
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #72
                          500 km range, dat begint er op te lijken.
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #73
                            TECHNISCHE UPDATE

                            HYUNDAI KONA ELECTRIC KRIJGT GROTERE ACTIERADIUS

                            De Hyundai Kona Electric is een elektrische cross-over die in de beide smaken waarin hij leverbaar is beschikt over een zeer bruikbare actieradius. Goed nieuws voor wie de elektrische Kona heeft laten staan omdat hij toch nét die laatste kilometertjes reikwijdte miste: die kilometers komen er straks bij!

                            Tijdens de persintroductie van de hagelnieuwe Hyundai i10 is ons ten gehore gekomen dat Hyundai dit jaar een technische update - dus geen puur softwarematige - doorvoert die onder meer de actieradius van zowel de Hyundai Kona met het 64 kWh grote accupakket als de lichtere variant met het 39 kWh grote pakket vergroot. De 64 kWh-versie komt momenteel 449 volgens de WLTP-methode vastgestelde kilometers ver. Dat worden er straks 'meer dan 480'. De 39 kWh-variant die momenteel een actieradius van 289 kilometer heeft, komt straks 'meer dan 300 kilometer' ver.

                            De technische update, die dus niet voor reeds geproduceerde Konas Electric geldt, verhoogt verder ook het trekgewicht van het elektrische duo. Meer informatie is vooralsnog niet voor handen. Wél zegt Hyundai binnenkort met meer details te komen. Medio vorig jaar voerde Hyundai al een update op de Kona Electric door die onder de komst van een 3-fase laadsysteem behelsde.






                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #74
                              HYUNDAI VERHOOGT PRODUCTIE KONA ELECTRIC (2020)

                              Meer productie zorgt logischerwijs voor kortere levertermijnen van de 100% elektrische Hyundai Kona Electric.

                              Tot voor kort was de productievestiging van Ulsan (Zuid-Korea) verantwoordelijk voor de wereldwijde productie van de Hyundai Kona Electric. Maar om in de spelen op de sterke (Europese) vraag naar de zuiver elektrische crossover zal de fabriek in Tsjechië nu bijspringen wat de levertijden drastisch zou moeten inperken.

                              Sinds de lancering van de Hyundai Kona Electric in 2018 overtreft de vraag de verwachtingen en deze extra capaciteit moet daaraan tegemoet komen. Of ze in Tsjechië ook zullen helpen met de productie van de zuiver elektrische Ioniq Electric is niet geweten.

                              De Hyundai Kona Electric in in twee versies te verkrijgen waarbij het verschil hem in de batterijcapaciteit en bijhorend rijbereik/prijskaartje zit. De Kona Electric met 39,2 kWh batterij is de jouwe vanaf 38.999 euro en geraakt 290 km ver (WLTP), de 64 kWh versie kost minimaal 46.499 euro maar haalt wel een rijbereik van 450 km. De Gentse taxichauffeur Serguei bewees eerder dat méér perfect mogelijk is!

                              In 2020 zal Hyundai proberen om meer dan 80.000 EV’s te verkopen in Europa, daarmee zou de Koreaanse autoconstructeur hier de grootste leverancier van zero-emission auto’s worden.







                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #75
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #76
                                  Hyundai Kona Electric Global Sales Reach Milestone Of 100,000
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #77
                                    EXTREEM LANGE ADEM

                                    HYUNDAI KONA ELECTRIC: TOT 1.026 KILOMETER ACTIERADIUS

                                    De Hyundai Kona Electric komt momenteel tot 484 kilometer ver op één lading, maar dat is niets vergelijken bij de actieradius die Hyundai nu zelf uit zijn elektrische cross-over heeft weten te persen!


                                    De Hyundai Kona Electric is leverbaar met twee accupakketten waarbij de kleinste 39 kWh en de grootste 64 kWh meet. De Kona Electric met de grootste longinhoud komt volgens de WLTP-cyclus 484 kilometer ver op één lading, een actieradius die verbleekt bij de reikwijdte die Hyundai zelf uit het 64 kWh pakket heeft weten te wringen.

                                    Om met het slechte nieuws te beginnen: Hyundai heeft niet op miraculeuze wijze de actieradius van de Kona Electric ruimschoots verdubbeld. Wel heeft het merk drie Kona's Electric op de 3,2 kilomter lange Duitse Lausitszring laten hypermilen. Bij hypermilen heeft de bestuurder van de auto slechts één doel voor ogen: zo veel mogelijk kilometers uit een volle tank, of in dit geval een vol accupakket, knijpen. De drie Kona's, die alle waren voorzien van het 64 kWh accupakket en volgens Hyundai verder niet waren aangepast, kwamen stuk voor stuk meer dan 1.000 kilometer ver. De absolute winnaar was het knalrode exemplaar dat maar liefst 1.026 kilometer aflegde. De 'record-Kona' verbruikte daarbij slechts 6,24 kWh per 100 kilometer. Fors minder dan de door de WLTP-methode vastgestelde waarde van 14,7 kWh/100 km. De twee resterende Kona's Electric kwamen 1.018,7 en 1.024,1 kilometer ver. Al even indrukwekkend.

                                    Hyundai heeft diverse bestuurderswissels doorgevoerd en liet de berijders met een snelheid van 'gemiddeld stadsverkeer' hun kilometers maken. De gemiddelde snelheid die de teams over 1.000 km hebben afgelegd, varieerde van 29 tot 31 km/h. In feite streden de drie Kona's en hun bestuurders tegen elkaar. De klimaatregeling mocht worden gebruikt, maar uiteraard koos niemand ervoor om de airco aan te zetten, want dat zou het stroomverbruik onherroepelijk hebben verhoogd. Een aardige opgave bij een temperatuur van 29 graden Celsius ... Ook het infotainmentsysteem werd door geen enkel team gebruikt. Overigens stonden de Kona's op Nexen Nfera SU1-banden met lage rolweerstand, die Hyundai zelf altijd standaard af-fabriek monteert.











                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #78
                                      1000 km, dat begint er op te lijken Hier kunnen de Europese merken nog iets van leren.
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                        1000 km, dat begint er op te lijken Hier kunnen de Europese merken nog iets van leren.
                                        Heb je dit wel goed gelezen? Dit is hypermilen op een circuit, die auto's hebben gemiddeld tegen 29-31 km/h gereden, zonder airco, zonder infotainment. Aangezien Björn Nylandt bij een vergelijkbare test tegen 40 km/h niet aan 1000 km geraakte, moet je dat ook als dusdanig interpreteren. Die Kona's hebben tegen 30 km/h gereden.

                                        Er zijn mensen die met een Kona effectief wel 500 km op een lading rijden, mensen die niet op de autostrade rijden.

                                        Let wel, de Kona is qua range één van de betere EV, vanwege zijn efficiëntie. Tegen 120 km/h geraak je 345 km ver met de Kona, tegen 90 km/h mag je op 510 km rekenen, en eigenlijk doen alleen de Model 3 en de Model S beter op dat vlak.




                                        BMW 420dA : >>>

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                                          Heb je dit wel goed gelezen? Dit is hypermilen op een circuit, die auto's hebben gemiddeld tegen 29-31 km/h gereden, zonder airco, zonder infotainment. Aangezien Björn Nylandt bij een vergelijkbare test tegen 40 km/h niet aan 1000 km geraakte, moet je dat ook als dusdanig interpreteren. Die Kona's hebben tegen 30 km/h gereden.

                                          Er zijn mensen die met een Kona effectief wel 500 km op een lading rijden, mensen die niet op de autostrade rijden.

                                          Let wel, de Kona is qua range één van de betere EV, vanwege zijn efficiëntie. Tegen 120 km/h geraak je 345 km ver met de Kona, tegen 90 km/h mag je op 510 km rekenen, en eigenlijk doen alleen de Model 3 en de Model S beter op dat vlak.
                                          Uiteraard heb ik dat gelezen en begrepen.

                                          Ik bedoel maar dat Hyundai/Kia en Tesla de beste range hebben momenteel en dat de Europeanen hier voorlopig een puntje kunnen aan zuigen

                                          Ik ben in ieder geval een grote Kia fan.

                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X