Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai Kona (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hyundai Kona (2017)

    GELEKT: HYUNDAI KONA!

    De weg naar de onthulling van de Kona is voor Hyundai geen eenvoudige geweest. Vandaag doet website Hyundai-blog een duit in het zakje door foto's van de nieuwe cross-over te plaatsen.

    De onthulling van de Hyundai Kona staat pas voor morgen gepland, maar dankzij eerdere spionagefoto's is het uiterlijk van de nieuwe Koreaanse cross-over eigenlijk al geen verrassing meer. Vandaag wordt de spanning voor een groot deel weggenomen door website Hyundai-blog, dat een reeks officiële foto's van de Kona voortijdig publiceerde. Voor het eerst is ook het interieur van de nieuweling in beeld verschenen.

    Alle voorgaande foto's gaven al weg dat Hyundai met de Kona een nieuw pad bewandelt. De cross-over, een rivaal voor auto's als de Peugeot 2008 en de RenaultCaptur, heeft een eigenwijs front met zogeten twin-koplampunits. Ook op grote broer Santa Fe lijken deze units terug te keren. De hoogpotige Hyundai is rondom voorzien van kunststof, materiaal dat van de wielkasten doorloopt in de bumpers.

    De Kona is vernoemd naar een district op Hawaii en deelt zijn technische basis naar verwachting met de i20. De Kona is niet de enige nieuwkomer uit Korea. Ook zustermerk Kia lanceert op termijn een compacte cross-over: de Stonic.











    Bron: Autoweek
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Niet mis, maar de overdreven kunststof op de wielkasten vind ik lelijk. Hopelijk laten ze dat met de Kia Stonic binnenkort achterwege.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Officieel ondertussen,

      Compacte cross-overs van Koreaanse komaf kennen we nog niet, maar Hyundai zet dat in één klap recht met deze Kona!

      Cross-overs als de Renault Captur en Nissan Juke zijn al jaren op het Nederlandse wegennet te vinden. Hyundai heeft nu de zware taak om het leven van deze gevestigde orde zuur te maken. Om zichzelf extra munitie te geven, heeft het merk zijn ontwerpers opdracht gegeven van de Kona een originele verschijning te maken.

      Dat is gelukt. Het uiterlijk van de Kona valt namelijk geenszins te vergelijken met dat van andere modellen van Hyundai. Opvallend zijn de twin-koplampen, exemplaren die we hoogstwaarschijnlijk ook op de volgende Santa Fe gaan zien. Daarnaast is de frisse Kona rondom voorzien van stoer ogende details zoals matte, zilverkleurige accenten rond de mistlampen, bij de luchtinlaten en ook skid plates aan zowel de voor- en achterzijde zijn zo uitgevoerd. Opvallend zijn de zwarte wielkastranden, waarvan het kunststof doorloopt in de bumpers.

      De 4,17 meter lange Kona is 1,80 meter breed en 1,55 meter hoog. De wielbasis meet 2,60 meter en daarmee kan de Kona zich op papier prima meten met zijn grote concurrent van Renault.

      Ook van het interieur is logischerwijs werk gemaakt. De Kona krijgt een stoerder ogend dashboard dan de i20 en de kleur die je als consument kiest, komt terug rond de versnellingspook, de ventilatieroosters, de startknop en op de stoelen en het stuurwiel.

      Op de motorenlijst plaatst Hyundai een aantal benzinemotoren, beginnende bij de 120 pk en 172 Nm sterke 1.0 T-GDI. Dit benzineblok kennen we al van de i20. Schakelen gaat met een handgeschakelde zesbak, die het vermogen naar de voorwielen stuurt. Hoger op de benzineladder staat een 177 pk en 265 Nm sterke 1.6 T-GDI, een blok dat gekoppeld is aan een zeventrapsautomaat met dubbele koppeling. Met die laatste motor is de Kona in staat om in 7,9 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. Deze 1.6 is overigens ook met vierwielaandrijving leverbaar. Voor de dieselaars monteert Hyundai een nieuwe 1,6-liter grote dieselmotor in het vooronder van de Kona.

      Later vandaag verwachten we meer beeld en informatie.











      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Die kunststof delen maken idd heel het design kapot. Past totaal niet.
        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

        Comment


        • #5
          VOLLEDIG ELEKTRISCHE HYUNDAI KONA KOMT VER

          'GROOTSTE ACTIERADIUS IN ZIJN KLASSE'

          We wisten al dat Hyundai volgend jaar een volledig elektrische variant van de Kona op de markt brengt. Het hoofd van de afdeling productplanning van Hyundai Europe doet tegenover AutoWeek alvast een boekje open over de actieradius.

          Hyundai timmert stevig aan de weg als het op elektrificatie aankomt. Met de Ioniq lanceerde het merk een auto die niet alleen als reguliere hybride, maar ook als plug-in én als volledig elektrische variant te krijgen is. Bij de introductie van de Kona werd officieel duidelijk dat er een elektrische versie in het vat zit. We weten nu ongeveer wanneer hij komt én hoe ver hij komt.

          Aan het eind van de lente van volgend jaar, moet de wereld kennismaken met de EV-variant van de Kona. Raf van Nuffel, hoofd van de afdeling productplanning van Hyundai Europe, doet een boekje open over zijn actieradius. "De elektrische Kona krijgt de grootste actieradius van zijn segment. Reken op in ieder geval 380 kilometer in praktijk, dus ruim 500 volgens de NEDC-cyclus." Kijken we naar het huidige EV-aanbod, dan zien we dat de Opel Ampera-e een geduchte tegenstander is. Ook dat model moet in de praktijk 380 kilometer ver komen, maar Hyundai is er stellig van overtuigd dat de Kona EV daar in ieder geval overheen zal gaan. Terwijl Hyundai oplaadt, wachten wij af.



          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6












            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Vooraan en opzij Citroën en achteraan Mazda ...
              Benzine
              '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

              '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

              '68 VW 411 1700 (2011-2014)
              '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
              Diesel
              '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
              '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
              '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
              '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
              '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

              Comment


              • #8
                Dat zwart met geel/groene accenten in het interieur heeft wat een Vlaams-Behangers sfeertje.

                Comment


                • #9
                  'NIEUWE DESIGNTAAL VOOR HYUNDAI'S CROSS-OVERS'

                  PETER SCHREYER OVER DE HYUNDAI KONA

                  Cross-overs en SUV's van Hyundai gaan zich designtechnisch sterker onderscheiden van de reguliere modellen van het merk. Dat laat designbaas Peter Schreyer weten aan AutoWeek.

                  Met de Kona trakteerde Hyundai zich op een compacte SUV met een front dat geenszins te vergelijken valt met dat van andere modellen van het Koreaanse merk. De hoogpotige draagt een geheel eigen gezicht, waarbij de twin-koplampen het meest in het oog springen. De led-dagrijverlichting vinden we hoog op de neus, terwijl de échte koplampen eronder zijn gehuisvest. AutoWeek sprak tijdens de presentatie van de Kona met designbaas Peter Schreyer over de frisse verpakking van het model.

                  "De Kona moet mensen aanspreken, ze moeten erover gaan praten. Opvallen, op een goede manier. Een ontwerp mag zeker enigszins controversieel zijn, zolang het maar een ontwerp is dat niet uit balans raakt. De twin-koplampen geven de auto karakter, het is misschien wel hét kenmerk van de Kona", zo vertelt Schreyer. Met het nieuwe front zegt de topontwerper onder andere te proberen om een groep nieuwe klanten te trekken, klanten die zich aangesproken voelen "door deze spannende voorzijde".

                  De Kona zal niet de enige Hyundai blijven die voorzien is van de ontwerpstijl die de Kona siert, zo vertelt Schreyer. "De twin-koplampen gaan we toepassen op alle cross-overs van Hyundai, daarmee maken we een groter onderscheid tussen de cross-overs en de niet-cross-overs." Daarmee bevestigt de ontwerper wat we al eerder vermoedden. Onze spionagefotograaf kreeg immers al eens de nieuwe Sante Fe voor de lens. Hoewel het model nog stevig in de plakkers hing, leken de twin-koplampen al door het stickerwerk door te schemeren.


                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10


                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Kvind hem eigenlijk niet zo mooi ...
                      Benzine
                      '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                      '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                      '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                      '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                      Diesel
                      '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                      '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                      '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                      '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                      '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                        Kvind hem eigenlijk niet zo mooi ...
                        De Kia Stonic is veel mooier.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Rij-impressie: HYUNDAI KONA

                          Hyundai kan het snel groeiende segment van mini-SUV’s niet langer links laten liggen. Met de Kona is de wereld een opvallend gestileerde pseudo-terreinwagen rijker.


                          Met de eerste generatie Tucson was Hyundai er indertijd als de kippen bij in het segment van compacte SUV's. Sterker nog, het Koreaanse merk was één van de grondleggers van deze klasse. Bij de opkomst van de nog kleinere SUV'jes in de klasse daaronder heeft Hyundai echter lange tijd de kat uit de boom gekeken. Maar nu kunnen we kennismaken met de Kona, die met een vrolijk design onze harten wil veroveren. Hij straalt echt uit dat hij lol wil trappen. De dubbele koplampen springen direct in het oog, net als de stoer ogende zwarte wielkastranden, die optisch doorlopen in de bumpers. Maar hoe opvallend zijn design ook is, het praktische gebruiksgemak is niet vergeten. Dankzij het handzame formaat kun je er ook in de stad goed mee uit de voeten en bij de vormgeving van het interieur is duidelijk alles in het werk gesteld om zo veel mogelijk functionaliteit te bieden.

                          Iedereen vindt snel zijn weg in de Kona, die met een lengte van 4,17 meter, een breedte van 1,80 meter en een hoogte van 1,55 meter qua formaat een plek inneemt tussen de Renault Captur en de Opel Crossland X. De voorstoelen ondersteunen het lichaam goed en er is meer ruimte dan je op grond van de compacte buitenmaten verwacht. Kleine smet op zijn blazoen: de hoofdruimte voorin is aan de krappe kant. Op de bagageruimte valt echter niets te aan te merken, want die heeft een inhoud van 361 tot 1.143 liter.


                          LEVENDIGE INDRUK

                          De Kona – een platformbroer van de Kia Stonic – verschijnt aan de start met twee turbobenzinemotoren met directe inspuiting. De 1,0-liter driecilinder met 120 pk is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak en heeft voorwielaandrijving, terwijl de 1,6-liter zijn 177 pk altijd afgeeft aan alle vier de wielen via een zeventraps automaat met dubbele koppeling. Met die laatstgenoemde variant maken we onze eerste meters. De viercilinder turbomotor heeft weinig moeite met de 1,4 ton zware Kona. Hij maakt een levendige indruk tijdens het accelereren en klinkt alsof hij er zin in heeft. De automaat speelt het spel enthousiast mee en schakelt rap, hoewel dat niet altijd even soepel gaat. Het onderstel is softer afgesteld dan verwacht, maar ons testexemplaar is een Noord-Amerikaanse uitvoering. Die rolt soepel en zelfs licht deinend over dwarsrichels en andere oneffenheden. Door de erg gevoelloze besturing voelt de Kona ondanks zijn compacte formaat echter niet zo handzaam aan als verwacht. Daar helpt de rijmodus-knop, waarmee je de besturing en het aanspreekgedrag kunt aanpassen via de modi Comfort en Sport, niet veel aan. De Europese versie zal wendbaarder en lichtvoetiger aanvoelen, zo beloven de ingenieurs van het merk ons. In het najaar weten we meer, want dan verschijnt de Kona in de Nederlandse showrooms.


                          BIJZONDERE CREATIE

                          Komend voorjaar volgt een nieuwe motor, een 1,6-liter diesel met 115 pk, die gekoppeld is aan een handgeschakelde zesbak; deze versie heeft voorwielaandrijving. Van deze dieselmotor komt ook een variant met 136 pk beschikbaar, met automaat en vierwielaandrijving. Volgend jaar zomer volgt de elektro-Kona, die volgens het Koreaanse merk een actieradius van 390 kilometer gaat krijgen. Het rap uitdijende segment van kleine SUV's is weer een bijzondere creatie rijker. De Kona is een ware eyecatcher met zijn coupé-achtige vorm en kunststof beschermdelen rondom. Als de Koreanen het rijgedrag nog een beetje weten aan te passen aan de Europese smaak en hun nieuwe telg aantrekkelijke prijskaartjes meegeven, heeft het merk naar alle waarschijnlijk weer een succesnummer in handen. In het compacte SUV-segment vallen uitgesproken vormgegeven auto's nu eenmaal erg in de smaak, kijk maar eens naar de bijzonder goed verkopende Toyota C-HR.



                          OORDEEL

                          • +Levendige motor
                          • +Ruim, praktisch interieur
                          • -Hoofdruimte voor- en achterin
                          • -Doodse besturing (Noord-Amerikaanse versie)




                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14






                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15


                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Precies een botsauto met al die zwarte stukken.
                                  Zal zijn dat ze die verf nodig hebben voor de binnenkant zeker.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • #18
                                    Rij-impressie: HYUNDAI KONA

                                    KLEURRIJKE KEUZE

                                    En wéér is er in korte tijd een nieuwkomer in het B-SUV-segment. Daar groeien de verkopen namelijk als kool en veel merken die daar nog geen aanbod hadden, haasten zich een nieuw model in die markt te lanceren. Zodoende brengt Hyundai de Kona. Met zijn lengte van iets meer dan vier meter is dat de SUV-versie van de i20 – al doe je hem met dat stempel wel een beetje tekort.

                                    Eén ding is zeker: de Hyundai Kona maakt de tongen los. Je vindt net zo veel mensen die hem 'fris' en 'hip' vinden als mensen die 'm foeilelijk vinden. In elk geval gaat hij nergens ongemerkt voorbij; het is een kleurrijke verschijning. Hij heeft, met zijn wirwar van lampen, lijnen en welvingen een heel eigen gezicht. Voor het ontwerp tekent onder meer Luc Donckerwolcke, een Belg die eerder de ontwerpen voor de Lamborghini's Murciélago en Gallardo heeft gemaakt. Die komt dus van goeden huize. Als we het over de Kona hebben, dringt zich meteen de vergelijking op met de Kia Stonic, die ook nog maar net in het B-SUV segment is gearriveerd. Bij Hyundai haasten ze zich dan ook te zeggen dat hun Kona 'wel een modernere motor heeft'. Bij het zustermerk is een ongeblazen 1,2-liter viercilinder met 84 pk namelijk de basismotor en bij Hyundai begint het motorenpalet met de 1,0-liter driecilinder turbo met 120 pk; die is bij de Stonic overigens ook in de prijslijst te vinden, maar dan verderop.

                                    Bij die 1,0-liter ligt op de Nederlandse markt het zwaartepunt. Wie meer wil in zijn Kona, maakt een sprong naar een 177 pk leverende viercilinder 1,6-liter turbomotor. Dan is een automaat wel meteen standaard en is er bij de hogere uitrustingsniveaus de keuze voor vierwielaandrijving. Bovendien heeft die versie een multilink achteras, wat ten goede komt aan de rijbeleving. Naar zo'n potente versie zul je bij de Stonic vergeefs zoeken. Daarmee is duidelijk dat de Kona op een iets hoger plan staat. Op dieselmotoren in de Kona moeten we wachten tot 2018; ze worden verkrijgbaar met vermogens van 115 en 136 pk.

                                    Tijdens de persintroductie kiezen we voor de 1,0-liter variant. Die is altijd gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. In de heuvels rond Barcelona laat de motor zich af en toe goed horen en valt op dat hij flink wat toeren nodig heeft om wakker te blijven. Ook blijkt dat de turbo niet altijd even enthousiast meedoet. Maar begrijp ons niet verkeerd: voor het Nederlandse verkeer, dat je via verkeerslichten en trajectcontroles naar de staart van de file brengt, is deze motorisering dik voldoende.


                                    AAN DE STEVIGE KANT

                                    Onderweg merken we dat de Kona graag een serieuze auto wil zijn. De besturing is lekker stevig en laat goed voelen wat er gebeurt. Dat maken we in deze klasse wel eens anders mee. Maar de demping van de auto is aan de stevige kant – op een slecht wegdek doet het echt een beetje afbreuk aan het comfort. Want een auto als deze wil geenszins sportief zijn. Wellicht komt dat doordat we rijden met de dikste Premiumversie. Daar horen standaard 18-inchwielen bij. Het zou best kunnen dat de auto een stuk comfortabeler zou zijn met kleinere wielen. Op andere versies kun je 16- en 17-inch wielen bestellen. Tijdens een korte kennismaking met de 1,6-liter blijkt dat de multilink achteras ook effect heeft: die voelt een stuk comfortabeler aan.

                                    De Premium-versie die we rijden, biedt alles wat je hartje begeert: de hele lijst met veiligheidsitems is aanwezig. Van een automatische noodrem via dodehoekdetectie tot Rear Cross Traffic Alert, een systeem dat waarschuwt voor verkeer dat uit een onverwachte hoek komt. Daarnaast is het alles led wat de klok slaat, is er een head-up display, een dik audiosysteem van Krell en een 8-inch navigatiescherm. Verder is onze auto voorzien van een bijzondere optie: naast stoelverwarming is er ook stoelventilatie, die gedurende warme dagen zorgt voor een koele bips; bepaald geen gemeengoed in dit segment.


                                    KONA EV

                                    Ondanks al die verwennerij is het lang zoeken naar wat de Kona nu onderscheidt van al die concurrenten. Achterin is bijvoorbeeld ruim plaats voor volwassenen, maar met de achterbank is verder niets creatiefs gedaan. Verschuiven of verstellen is niet mogelijk. We kennen concurrenten die dat handiger hebben aangepakt. Ook de bagageruimte is met een inhoud van 361 liter niet bovengemiddeld groot. We vertelden al dat we de Kona met het stempel 'SUV-versie van de i20' tekortdoen. In de eerste plaats is er het uiterlijk, waarnaast de i20 verbleekt als een muurbloem. Maar ook het platform is anders: dat is namelijk ingericht voor vierwielaandrijving – een mogelijkheid die je niet bij een i20 vindt. En even voor de duidelijkheid: de Kia Stonic en Hyundai Kona staan níet op dezelfde basis. Maar het platform biedt nog een tweede niet te onderschatten mogelijkheid: in 2018 zullen we namelijk kennismaken met een volledig elektrische Kona. Details daarover zijn nog niet bekend, maar vanaf volgend jaar wordt dat hét onderscheid met alle concurrenten. Want een elektrische B-SUV? Nee, die heeft verder niemand. Na onze positieve ervaringen met duurtester Ioniq EV is het een auto die we scherp in de gaten zullen houden.

                                    Tot die tijd blijft het dus goed kijken naar de optielijst en secuur bladeren door de garantievoorwaarden tot je erachter bent gekomen waarmee de Kona de concurrentie aftroeft. Om nog maar eens terug te komen op de Kia Stonic: de goedkoopste variant daarvan is met de 1,0-liter driecilinder € 1.000 duurder dan een Kona – en daar zit wel twee jaar extra garantie op. En dan hebben we de rest van de overvloed aan rivalen nog niet eens bekeken. Verder is het de vraag hoeveel je eraan is gelegen om jezelf in een hippe SUV te hijsen en niet 'gewoon' voor een i20 te kiezen. Gaan we opnieuw kijken naar de één-punt-nul, dan zien we dat je voor de prijs van de absolute basisversie van de Kona diezelfde motor in een i20 kunt kopen, maar dan wél in de alles-d'r-op-end'r-aan-variant.

                                    Ondanks dat is de Kona natuurlijk een gouden greep. Hij komt in een gespreid bedje terecht, waar auto's als de Renault Captur en de Nissan Juke de kopers de afgelopen jaren hebben warmgemaakt voor de B-SUV. Niet voor niets zijn de afgelopen vier jaar de verkopen in dit segment vervijfvoudigd. Steeds meer mensen keren de traditionele hatchback de rug toe om mee te doen aan de SUV-trend.

                                    OORDEEL

                                    • +Uiterlijk maakt tongen los
                                    • +Lekker ruim
                                    • -1.0 erg hard geveerd
                                    • -Geen variabel interieur











                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19






                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        There are Pretenders among us.....
                                        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X