Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai Kona (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

    Uiteraard heb ik dat gelezen en begrepen.

    Ik bedoel maar dat Hyundai/Kia en Tesla de beste range hebben momenteel en dat de Europeanen hier voorlopig een puntje kunnen aan zuigen

    Ik ben in ieder geval een grote Kia fan.
    ik was ook aangenaam verrast door de hyundai kona, geregeld mee gereden, maar toch heeft die enkele tekortkomingen waardoor ik er zelf geen 50.000 euro voor zou neertellen...
    - snelladen beperkt tot 77 kwh (in praktijk eerder rond de 50-60)
    - krap achterin, kleine kofferruimte (geldt niet voor de kia e-niro wrs), is eigenlijk B-segment wagen
    - de voorwielaandrijving kan niet zo goed overweg met het vermogen (zeker op nat wegdek)
    - vrij hard geveerd
    - driefase laden wordt enkel ondersteund door de nieuwste versie (dus opletten als je er een uit 2018 of 2019 koopt)

    vergelijk je dat met een nieuwe renault zoe, dan vind ik dat die er beter uit komt, prijs/kwaliteit gezien, want vanbinnen zijn ze even ruim en de nieuwe zoe is een stuk goedkoper, rijdt goed en heeft een range van 300 km.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

      ik was ook aangenaam verrast door de hyundai kona, geregeld mee gereden, maar toch heeft die enkele tekortkomingen waardoor ik er zelf geen 50.000 euro voor zou neertellen...
      - snelladen beperkt tot 77 kwh (in praktijk eerder rond de 50-60)
      - krap achterin, kleine kofferruimte (geldt niet voor de kia e-niro wrs), is eigenlijk B-segment wagen
      - de voorwielaandrijving kan niet zo goed overweg met het vermogen (zeker op nat wegdek)
      - vrij hard geveerd
      - driefase laden wordt enkel ondersteund door de nieuwste versie (dus opletten als je er een uit 2018 of 2019 koopt)

      vergelijk je dat met een nieuwe renault zoe, dan vind ik dat die er beter uit komt, prijs/kwaliteit gezien, want vanbinnen zijn ze even ruim en de nieuwe zoe is een stuk goedkoper, rijdt goed en heeft een range van 300 km.
      Mogelijk, ik vind de Zoë ook wel mooi. Helaas heb ik nog nooit met een elektrisch exemplaar testgereden. Het interesseert mij wel, maar zolang ik niks kan kopen met een range van minimum 500/600 km of meer begin ik er niet aan.
      Kia/Hyundai en Tesla zitten daar nu eenmaal het dichtste bij.

      Ik veronderstel dus dat mijn volgende nog altijd een benzine en/of hybride gaat zijn of het moest plots heel snel beginnen gaan
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #83
        als we in 2022 meer op ons piekverbruik gaan gefactureerd worden, gaat dat imo eerder een rem zijn

        mijn broer heeft net een thuispaal gezet van 11kw/h en ik probeer te denken hoeveel huishoudens op dit moment pieken hebben van 11000 watt dan moet er al veel gelijk opstaan

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          als we in 2022 meer op ons piekverbruik gaan gefactureerd worden, gaat dat imo eerder een rem zijn

          mijn broer heeft net een thuispaal gezet van 11kw/h en ik probeer te denken hoeveel huishoudens op dit moment pieken hebben van 11000 watt dan moet er al veel gelijk opstaan
          Ook gelezen, vraag mij af hoe ze dat gaan doen met mensen die hun verwarming 's nachts moeten opladen zoals hier. Elke dag piekverbruik dan

          Ze weten niet wat ze moeten uitzoeken om een mens nog wat meer uit zijn zakken te jagen, betaal me nu al blauw aan electriciteit
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

            ik was ook aangenaam verrast door de hyundai kona, geregeld mee gereden, maar toch heeft die enkele tekortkomingen waardoor ik er zelf geen 50.000 euro voor zou neertellen...
            - snelladen beperkt tot 77 kwh (in praktijk eerder rond de 50-60)
            - krap achterin, kleine kofferruimte (geldt niet voor de kia e-niro wrs), is eigenlijk B-segment wagen
            - de voorwielaandrijving kan niet zo goed overweg met het vermogen (zeker op nat wegdek)
            - vrij hard geveerd
            - driefase laden wordt enkel ondersteund door de nieuwste versie (dus opletten als je er een uit 2018 of 2019 koopt)

            vergelijk je dat met een nieuwe renault zoe, dan vind ik dat die er beter uit komt, prijs/kwaliteit gezien, want vanbinnen zijn ze even ruim en de nieuwe zoe is een stuk goedkoper, rijdt goed en heeft een range van 300 km.
            De Zoë? Die laadt dus echt niet sneller, is volgens mij beperkt tot 50kWh . Dan lijkt de e-208 een betere keuze, die kan snelladen aan 100kWh.
            Maar van die drie is de Kona wel flink wat sneller dan de twee andere over lange afstanden.
            BMW 420dA : >>>

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

              Mogelijk, ik vind de Zoë ook wel mooi. Helaas heb ik nog nooit met een elektrisch exemplaar testgereden. Het interesseert mij wel, maar zolang ik niks kan kopen met een range van minimum 500/600 km of meer begin ik er niet aan.
              Kia/Hyundai en Tesla zitten daar nu eenmaal het dichtste bij.

              Ik veronderstel dus dat mijn volgende nog altijd een benzine en/of hybride gaat zijn of het moest plots heel snel beginnen gaan
              Ik snap echt niet waarom je een range van 500/600 km zou willen hebben. Dat is allemaal extra gewicht dat je meesleurt. Voor mij heeft de model 3 echt meer dan voldoende bereik, gecombineerd met snelladen. Om het anderhalf uur - twee uur een 15-20 miten stoppen om te laden, als je echt lange afstanden wilt doen. En wanneer je 300-400 km op een dag wilt doen, kan dat in theorie zonder onderweg laden, als je op je aankomstpunt een laadpunt hebt kan je zelfs probleemloos 600-700 km afleggen zonder tijd te verliezen.

              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              als we in 2022 meer op ons piekverbruik gaan gefactureerd worden, gaat dat imo eerder een rem zijn

              mijn broer heeft net een thuispaal gezet van 11kw/h en ik probeer te denken hoeveel huishoudens op dit moment pieken hebben van 11000 watt dan moet er al veel gelijk opstaan
              Je broer moet die 11 kWh ook niet gebruiken heh.
              Ik heb zelf ook een laadpaal van 11kWh.

              Maar ik kan de laadsnelheid in de wagen beperken via de app of via het centrale scherm. Als ik mijn wagen laat laden aan 3.7 kWh, duurt het 15 uur om hem volledig op te laden. Voor een typische dag (100-150 km ), is de wagen dan geladen op 5-7 uur. Dat is voor mij meer dan voldoende. En ik reken erop de wagen toch voor minstens 1/4 rechtstreeks op te kunnen laden vanuit mijn eigen zonnepanelen, want als het mooi weer is rijd ik met de fiets naar het werk.
              BMW 420dA : >>>

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                Ik snap echt niet waarom je een range van 500/600 km zou willen hebben. Dat is allemaal extra gewicht dat je meesleurt. Voor mij heeft de model 3 echt meer dan voldoende bereik, gecombineerd met snelladen. Om het anderhalf uur - twee uur een 15-20 miten stoppen om te laden, als je echt lange afstanden wilt doen. En wanneer je 300-400 km op een dag wilt doen, kan dat in theorie zonder onderweg laden, als je op je aankomstpunt een laadpunt hebt kan je zelfs probleemloos 600-700 km afleggen zonder tijd te verliezen.
                Omdat ik vooral 1000 km snelweg ritten doe waarin ik niet vaker dan 1 keer wil tanken en ik ook geen zin heb om op de limiet te gaan rijden. Je zult met een bijna lege batterij maar eens een file inrijden.

                Dat extra gewicht kan mij net als optrektijden niet schelen, auto is dan sowieso goed geladen. Range is it!
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                  De Zoë? Die laadt dus echt niet sneller, is volgens mij beperkt tot 50kWh . Dan lijkt de e-208 een betere keuze, die kan snelladen aan 100kWh.
                  Maar van die drie is de Kona wel flink wat sneller dan de twee andere over lange afstanden.
                  wat ik wou zeggen is dat de zoe dus niet veel trager laadt dan de kona, want die laatste komt in de praktijk ook nauwlijks boven de 50 kwh.
                  dus hoezo "flink wat sneller" over lange afstanden?
                  ik zou een lange reis met een kona niet overwegen, en wellicht ook niet met de twee fransen, maar die zijn wel een pak betaalbaarder dus wel geschikt als tweede wagen of gewoon als je toch nooit echt lange trips doet.
                  een wagen van 50k die niet echt geschikt is voor lange trips, zou ik zelf niet kopen.
                  dan ben je beter af met een tesla model3 SR+, dan heb je nog het super charger netwerk ter beschikking (+ hij is ruimer en rijdt beter dan een kona).

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                    wat ik wou zeggen is dat de zoe dus niet veel trager laadt dan de kona, want die laatste komt in de praktijk ook nauwlijks boven de 50 kwh.
                    dus hoezo "flink wat sneller" over lange afstanden?
                    ik zou een lange reis met een kona niet overwegen, en wellicht ook niet met de twee fransen, maar die zijn wel een pak betaalbaarder dus wel geschikt als tweede wagen of gewoon als je toch nooit echt lange trips doet.
                    een wagen van 50k die niet echt geschikt is voor lange trips, zou ik zelf niet kopen.
                    dan ben je beter af met een tesla model3 SR+, dan heb je nog het super charger netwerk ter beschikking (+ hij is ruimer en rijdt beter dan een kona).
                    Dit zijn testresultaten van een aantal EV over een afstand van 1000 km, de tijd die ze er over deden (invl laden) en de gemiddelde snelheid (inclusief laden)
                    De Kona is nog van 2019(ondertussen laadt hij ook wat sneller op)
                    De kona haalt dus op lange afstanden 87 km/h, de zoe 68.6 (de ZOe is wel getest bij minder goed weer, maar dat verklaart echt niet alle verschil .



                    Tesla Model 3 LR Performance 10:00 100
                    Tesla Model 3 LR Performance 10:10 98,4
                    Tesla Model X LR Raven 10:20 97,6
                    Audi e-tron 55 10:20 97,6
                    Tesla Model 3 LR Performance 10:30 95,2
                    Tesla Model 3 SR+ 10:30 95,2
                    Tesla Model S P85 10:55 91,6
                    Mercedes EQC 400 11:00 90,9
                    Hyundai Kona 64 kWh 11:30 87
                    Audi e-tron 50 11:55 83,9
                    Hyundai Ioniq 28 kWh 12:15 81,6
                    Peugeot e-208 12:30 80
                    Nissan Leaf 62 kWh 14:10 70,6
                    Hyundai Ioniq 38 kWh 14:20 69,8
                    Renault Zoe ZE50 14:35 68,6
                    MG ZS EV 44.5 kWh 14:40 68,2
                    MG ZS EV 44.5 kWh 15:00 66,7
                    Nissan Leaf 62 kWh 15:30 64,5
                    VW e-Golf 35.8 kWh 15:50 63,2
                    Honda e 16:00 62,5
                    BMW 420dA : >>>

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                      Dit zijn testresultaten van een aantal EV over een afstand van 1000 km, de tijd die ze er over deden (invl laden) en de gemiddelde snelheid (inclusief laden)
                      De Kona is nog van 2019(ondertussen laadt hij ook wat sneller op)
                      De kona haalt dus op lange afstanden 87 km/h, de zoe 68.6 (de ZOe is wel getest bij minder goed weer, maar dat verklaart echt niet alle verschil .



                      Tesla Model 3 LR Performance 10:00 100
                      Tesla Model 3 LR Performance 10:10 98,4
                      Tesla Model X LR Raven 10:20 97,6
                      Audi e-tron 55 10:20 97,6
                      Tesla Model 3 LR Performance 10:30 95,2
                      Tesla Model 3 SR+ 10:30 95,2
                      Tesla Model S P85 10:55 91,6
                      Mercedes EQC 400 11:00 90,9
                      Hyundai Kona 64 kWh 11:30 87
                      Audi e-tron 50 11:55 83,9
                      Hyundai Ioniq 28 kWh 12:15 81,6
                      Peugeot e-208 12:30 80
                      Nissan Leaf 62 kWh 14:10 70,6
                      Hyundai Ioniq 38 kWh 14:20 69,8
                      Renault Zoe ZE50 14:35 68,6
                      MG ZS EV 44.5 kWh 14:40 68,2
                      MG ZS EV 44.5 kWh 15:00 66,7
                      Nissan Leaf 62 kWh 15:30 64,5
                      VW e-Golf 35.8 kWh 15:50 63,2
                      Honda e 16:00 62,5
                      Je hebt deels gelijk: de zoe valt fameus door de mand. Maar de e-208 doet het aanzienlijk beter.
                      En de huidige versie van de kona is nog steeds max 77 kw snelladen voor zover ik weet?

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten



                        Je broer moet die 11 kWh ook niet gebruiken heh.
                        hopen dat die paal genoeg AI heeft en dat hij de daluren kan voorspellen

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                          hopen dat die paal genoeg AI heeft en dat hij de daluren kan voorspellen
                          Je kan dat aangeven bij sommige wagens zelfs instellen in de wagen zelf
                          BMW 420dA : >>>

                          Comment


                          • #93
                            SCHOT IN DE ROOS

                            HYUNDAI VERKOOPT 100.000STE KONA ELECTRIC

                            Hyundai heeft een nieuwe verkoop-mijlpaal met de Kona Electric bereikt: het verkocht namelijk zijn 100.000ste exemplaar!

                            De Kona Electric lijkt voor Hyundai een schot in de roos te zijn: een compact SUV'tje met een zeer bruikbare actieradius. Dat hebben meer mensen gedacht, want Hyundai heeft zijn 100.000ste exemplaar aan de man weten te brengen. De Zuid-Koreanen hadden zo'n tweeënhalf jaar de tijd nodig om tot deze mijlpaal te komen.


                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #94
                              Peugeot e-2008 vs. Hyundai Kona - Dubbeltest

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #95
                                Hyundai Kona Elektro (2020): Actieradius - Test - Rekord - SUV - Info

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #96
                                  Dit is GOED en SLECHT aan de Kona Electric

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #97
                                    Hyundai Kona Electric (2020) - Rijtest

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #98
                                      Hyundai KONA Electric (2020) - 5X VRAAG & ANTWOORD

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oei...

                                        It looks like Hyundai is considering ceasing Kona Electric sales on the South Korean market following two recent recalls of the electric model. In Europe, sales of


                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • edit.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X