Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 6-serie GT (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 6-serie GT (2018)

BMW 6-SERIE GT TE VROEG OP HET INTERNET

OPVOLGER 5-SERIE GT VOLLEDIG IN BEELD.

De opvolger van de BMW 5-serie GT luistert naar een andere naam: 6-serie Gran Turismo. Hoewel de officiële onthulling nog even op zich laat wachten, kunnen we de auto nu al volledig aanschouwen. Het lijkt erop dat de heren en dames van de fotosite Wheelsage zich niet in konden houden, want Carscoops zegt daar deze foto's van de BMW 6-serie GT vandaan te hebben. Inmiddels zijn ze bij de bron niet meer te vinden. Op de achterklep is duidelijk te lezen dat de grootste Gran Turismo niet langer met een 5, maar een 6 wordt aangeduid. Niet geheel onlogisch, omdat de auto waarschijnlijk weer veel techniek deelt met zowel de 5- als de 7-serie (onder andere het nieuwe CLAR-platform) en daartussen zijn plaats vindt.

Qua uiterlijk pakt BMW het in ieder geval een stuk subtieler aan dan bij de uitgaande 5-serie GT. Rankere vormen en een front waarin we vooral weer een kruising van de 5-serie en 7-serie zien, geven de auto een wat sjieker voorkomen. De officiële onthulling van de 6-serie GT laat waarschijnlijk nog tot september op zich wachten. Dan staat de auto vermoedelijk op de IAA in Frankfurt.

Bron: [www.autoweek.nl]

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

NU OFFICIEEL: BMW 6-SERIE GRAN TURISMO

De op bijzondere wijze ruimtelijk ingestelde 5-serie Gran Turismo vindt een opvolger in deze splinternieuwe 6-serie Gran Turismo!

Of de lekkage van gisteren er iets mee te maken heeft gehad, durven we niet te zeggen, maar BMW heeft besloten nu zelf het doek te trekken van de opvolger van de 5-serie GT: de 6-serie Gran Turismo. De auto krijgt, zoals we eerder al voorspelden, een andere naam dan zijn voorganger, maar volgt hetzelfde ruimtelijke concept. Zo deelt ook de nieuwe 6-serie GT zijn platform met grote broer 7-serie. Daarmee ontstaat er tussen de wielen genoeg ruimte om languit achterin te liggen, maar liefst 3.07 meter

De 6-serie Gran Turismo neemt opnieuw de vorm aan van een 5-serie met een aflopende daklijn en een hoge bilpartij. Zijn nieuwe platform zorgt ervoor dat de 6-serie Gran Turismo 150 kilo afslankt ten opzichte van zijn voorganger. Aan de achterzijde is luchtvering met automatische niveauregeling standaard. Adaptieve vering is net als Dynamic Damper Control optioneel te krijgen. Wie rondom luchtvering wenst, kan de auto tot 20 mm hoger boven het asfalt leggen. Liever dichter bij de grond? Geen probleem, de auto is tot 10 mm dichter naar het asfalt te zakken dan gebruikelijk.

De 6-serie GT meet 5.09 meter in de lengte en is daarmee 8,7 centimeter langer dan zijn voorganger. De breedte blijft met 1,90 meter onveranderd, al is met een hoogte van 1,54 meter 2,1 centimeter lager dan voorheen. De bagageruimte meet 610 liter, wat 110 liter meer is dan de 5-serie GT wist op te slokken. BMW heeft zowel de laadvloer als de tildrempel verlaagd. Wie de achterbank platgooit, kan tot 1.800 liter aan spul meebrengen.

Op de motorenlijst zet BMW aanvankelijk drie keuzemogelijkheden. Op benzinevlak is de instapper de 258 pk en 400 Nm sterke 630i. Deze in in staat om in 6,3 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. Het gemiddeld verbruikt ligt, afhankelijk van de uitvoering op 6,2-6,6 l/100 km. Liever meer benzinepit? Bestel dan de 340 pk en 450 Nm sterke 640i. Deze heeft een snelheid van 100 km/h in 5,4 seconden op de teller staan. Wie de 640i met xDrive bestelt, snoept nog 0,1 tel van die tijd af. Het gemiddeld verbruik ligt voor de achterwielaangedreven variant op 7,0-7,4 l/100 km en voor de vierwielaangedreven xDrive op 7,7-8,2 l/100 km.

Uiteraard kan er gedieseld worden, al biedt BMW vooralsnog weinig mogelijkheden. De enige dieselaar is de 265 pk en 620 Nm krachtige 630d. Net als de 640i is hij met vierwielaandrijving te krijgen. Die laatste sprint in 6,0 seconden naar een snelheid van 100 km/h, terwijl de xDrive-loze versie er 0,1 seconde langer de tijd voor neemt. Het gemiddeld verbruik ligt voor de 630d op 4,9-5,3 l/100 km en voor de 630d xDrive op 5,4-5,9 l/100 km.

Tijdens de IAA van Frankfurt kunnen we de 6-serie Gran Turismo van dichtbij bewonderen. In november is de nieuweling in de Nederlandse showrooms te vinden.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Jocar stop er mee aub, wat een lelijk ding.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ik vind hem nog wel iets hebben. Zeker een verbetering tov de 5GT.

Comment

Minder bombastisch en opgeblazen dan de 5GT, 't is zeker een verbetering vind ik. Op zich vind ik hem niet lelijk maar 't is mijne meug niet. Liever de 5 touring.

Al zou ik liever hebben dat BMW al die nichemodellen laat vallen en zich terug concentreert op de kernmodellen. En oja, dat lelijk busding van de markt haalt, liefst met terugwerkende kracht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                    Jocar stop er mee aub, wat een lelijk ding.
                    Ik vind daar niks lelijk aan. De members blijven hier weg door andere zaken hoor

Comment

beter dan de 5GT maar het ziet er toch ook maar raar uit. niet mijn ding
                      lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar

De members blijven hier weg door andere zaken hoor
                        Lol

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Zo een slee! Ik ben fan (al was ik dat ook al van de vorige)!
                          Ik vind't m een pak eleganter dan de 5GT. Ik zou dit verkiezen boven een 5 Touring, wegens een iets anders...
                          freude am fahren

Comment

Een pak minder lelijk dan de 5GT, maar die kofferklep bij zicht 3/4 achteraan.

Comment

Deze 6 GT ziet er een pak beter uit dan de 5 GT. De proporties kloppen gewoon beter.
                              Maar het is natuurlijk allesbehalve een verrassing. Deze had ik zelf ook kunnen tekenen, waarschijnlijk.

Comment

M PERFORMANCE PARTS VOOR NIEUWE BMW 6-SERIE GT

BMW heeft kort na de onthulling van de nieuwe 6-serie GT de orderboeken geopend van de M Performance-aankleding voor de kersverse inzending uit München.

Steevast kunnen we op afzienbare termijn na de onthulling van een nieuwe BMW, rekenen op de presentatie van een uitgebreide mix Performance Parts van de M-afdeling die de auto sportiever DNA geven.

Zo zet BMW M Performance lichtgewicht wielen op de bestellijst, exemplaren die maar liefst 21-inch groot zijn. Erachter is een sportiever remsysteem te monteren. BMW spreekt verder over glanzend zwarte 'nieren' in de grille, spiegelkappen die uit met koolstofvezel versterkt plastic zijn vervaardigd. In het interieur kan indien gewenst een sportstuur worden gemonteerd.

BMW zet verder een M Performance-uitlaatsysteem op de lijst, een uitlaat die de 6-serie Gran Turismo een grotere geluidstechnische aanwezigheid moet geven. Het systeem is er alleen voor de 630i en 640i. Afhankelijk van de gekozen motorisering zijn de uitlaateindstukken rond of trapeziumvormig.

Comment

Wat een gedrochten maakt BMW de laatste tijd toch allemaal. Die GT reeks is echt lelijk.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Geef mij deze maar ipv een x6....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                      Geef mij deze maar ipv een x6....
                                      +1

Comment

Vroeger zo een fan van BMW maar laatste tijd is het al minder geworden. En dit is gewoon lelijk.. M-performance onderdelen op zo een sloep?? Carbon spiegelkappen en zo een hockeystick aan de zijkant geplakt, bah.. Het stereotype van veel geld en weinig smaak.
                                        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Working...
                                        X