Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 6-serie GT (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Ik zou hem best wel willen, vind hem echt mooi... Maar ik ben misschien ne raren, ik heb destijds een nieuwe Vel Satis gekocht en daarvan zei de hele wereld ook dat die lelijk was
    Gelukkig heb je met jou huidige wagen wel de juiste keuze gemaakt

Persoonlijk wel beetje fan geweest van de Vel Satis, concept klopte wel...

Comment

Van de X6 ben ik geen fan maar de GT's kan ik wel smaken.
      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

Gelukkig heb je met jou huidige wagen wel de juiste keuze gemaakt

Persoonlijk wel beetje fan geweest van de Vel Satis, concept klopte wel...
        Awel weette dat ik die Vel Satis eigenlijk mooier vond ? Origineler, gedurfder,... Zo bestonden toen nog geen wagens hee. Later de R classe was een beetje hetzelfde concept.

Comment

Ik vond dat ook wel een mooie auto, die Vel Satis, alleen het design van de koplampen vond ik maar niks.
          Pasten echt niet bij de wagen naar mijn mening.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

In feite is zo'n 6GT een moderne benadering van het concept als Vel Satis en R classe hee. Hogere wagen waardoor meer ruimte. Enkel dat ze er nu een coupé vorm van maakten.

Comment

Rij-impressie: BMW 6-SERIE GT

ALS EERSTE OP ONBEKEND TERREIN

De naam van de 5-serie was blijkbaar niet hip genoeg voor BMW’s gigantische … Tja, wat is de 6 GT eigenlijk?

De BMW Group houdt er merkbaar van carrosserievarianten te verzinnen zonder dat er concrete vraag naar is. Er zijn voorbeelden te over. Wie vroeg er om een BMW X6? Waren er mensen die zaten te wachten op een coupéversie van de Mini, om nog maar te zwijgen over de Roadster? Sommige designbrouwsels zijn een schot in de roos (X6, X4), andere sterven een stille dood (eerste X1, Mini Paceman). Het is hoe dan ook dapper van BMW als je weet hoeveel geld het kost om een nieuw model op de markt te brengen. Maar het pionieren loont vaak genoeg. Het feit dat Mercedes inmiddels concurrenten voor de X4 en X6 heeft verzonnen (en ze nog lelijker heeft gemaakt dan de BMW's, best knap) en dat Audi daar ook mee bezig is, zegt genoeg.

Er is echter ook een auto die wel een opvolger heeft gekregen, maar eigenlijk geen concurrent. De 5-serie GT is vanaf het eerste moment een ingewikkelde auto geweest. Sowieso voor AutoWeek, want we zijn gek op vergelijkende testen, maar waar moesten we deze auto in hemelsnaam mee vergelijken? Een limousine? Een luxe SUV niveau Range Rover? De eveneens merkwaardige Mercedes R-klassekwam er wellicht nog het meest bij in de buurt, en dat daarvan geen opvolger is verschenen, is niet zonder reden. BMW had de auto vooral bedoeld als limousine-concurrent: een directieauto met veel luxe en comfort op de achterbank, zonder de prijs van een F-segmenter of de politiek-incorrecte uitstraling van een SUV. Renaultprobeerde met de Vel Satis eigenlijk hetzelfde. De auto stond hiervoor op het platform van de vorige 7-serie, maar blijkbaar maakt de naam 5 GT niet duidelijk genoeg dat de auto boven de 'gewone' 5-serie was gepositioneerd. De oplossing was even simpel als voor de hand liggend: een nieuwe naam. Maak kennis met de BMW 6-serie GT.

LAGER EN LANGER

Het model is redelijk aangepast ten opzichte van de eerste generatie. De auto is 2 centimeter lager en bijna 9 centimeter langer. Die wijzigingen hebben een merkbaar effect op de uitstraling van de auto. Het plompe van zijn voorganger is weg, de auto heeft nu meer de vorm van een (erg) grote 3-serie GT. De consensus op de redactie is dat het nog altijd niet bepaald de mooiste BMW in het gamma is (dankzij de X4 ook zeker niet de lelijkste), maar het oogt wat verfijnder dan voorheen. Een voordeel van de nieuwe koets is dat het ruimteaanbod is gegroeid. Nu hadden we op dat gebied weinig klachten over de 5 GT, maar het kan dus nog beter. Onder de vijfde deur – zonder de aparte kofferklep die de 5 GT wel had – heb je nu 610 liter ter beschikking. Klap je de banken om, dan ga je naar 1.800 liter. Achterin is het zeer goed toeven. Alleen met gestrekte benen raak je de voorstoel en zelfs lange mensen zullen het dak niet raken. Luxe kussentjes op de hoofdsteunen versterken het limo-gevoel.

De cockpit kent weinig verrassingen na onze ervaringen met de nieuwe 5- en huidige 7-serie. De zitpositie is net wat hoger, maar niet té, het stuur kan ver naar je toe en alles zit onder handbereik. Je kunt het snelle multimediasysteem op verschillende manieren bedienen en qua gebruiksgemak is BMW de benchmark in het luxe segment. Het materiaalgebruik staat net even op een hoger plan dan in de 5-serie, je merkt dat de Duitsers deze cross-over hoger in de markt hebben willen zetten.

SAMENSMELTEN

Qua motoren begint het met de 630i, die een viercilinder met ruim 250 pk heeft. Een 640i en twee zescilinderdiesels maken het gamma af. We kunnen kort zijn over de aandrijflijn. De 640i die we probeerden was soepel en sterk, maar vermoedelijk doet niemand zichzelf tekort met een 630i. Over de diesels hoeft helemaal niemand zich zorgen te maken. Interessanter is het onderstel. De achteras heeft standaard luchtvering; onze demo had het rondom, samen met vierwielbesturing. Die laatste optie was voorheen niet te combineren met xDrive, nu gelukkig wel. Door de combinatie van deze zaken biedt de 6GT een comfortniveau dat zeldzaam hoog is voor een BMW. In bochten ligt de auto strak, oneffenheden worden feilloos weggefilterd. De auto is bijzonder stil.

Even goed is de 6GT zelfs in de Comfortstand nog altijd een auto die zich plezierig laat rijden. De neus reageert natuurlijk op insturen, de achterkant duwt niet door als je snel een bocht in duikt, de auto voelt geen moment log aan. De vierwielbesturing is feilloos geïntegreerd in het geheel, waardoor de auto gevoelsmatig enorm krimpt om je heen, zonder dat de neus nerveus aanvoelt of de kont lijkt te zwabberen, zoals in de Renault Talisman. Als je het niet weet, voel je het niet, en verbaas je je alleen over de kleine draaicirkel. Met losse onderdelen ben je er niet, maar BMW smelt alle ondersteltechnieken samen tot een waanzinnig natuurlijk geheel. Dat het in een forse auto als deze veel comfort kan bieden, is knap, maar niet opzienbarend. Dat de 6 GT ondanks zijn comfort en grootte zelfs op krappe heuvelachtige wegen nog altijd rijdt als een BMW, is wat hem van goed naar geweldig tilt.

OORDEEL

• +Zeer comfortabel en luxueus
              • +Rijdt evengoed waanzinnig
              • -Must-have-opties niet gratis
              • -Niet moeders mooiste

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

dus deze vervangt eigenlijk ook de 6GC en neemt het op tegen de A7? een A7 zie ik er wel wat in, helaas hebben ze wel geen alternatief meer voor de CLS
                  lets have some more member berries

Comment

In feite is zo'n 6GT een moderne benadering van het concept als Vel Satis en R classe hee. Hogere wagen waardoor meer ruimte. Enkel dat ze er nu een coupé vorm van maakten.
                    Die mannen hadden dit gelezen zeker

Comment

Wat een lelijke wagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk Berichten
                        Wat een lelijke wagen
                        Dat is nog zacht uitgedrukt.

Zeg maar gerust kots lelijk.
                        There are Pretenders among us.....
                        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Toevallig afgelopen vrijdag eens gestopt in de garage...

Je moet hem echt in real-life zien...
                          is echt een mooie wagen met een mooiere lijn dan de 5GT. Afwerking binnenin is top. zachte materialen, niet teveel harde plastiek

en enorm groot van binnen. had de bestuurdersstoel goed gezet voor mezelf (ben 1,86m) en dan achteraan plaats genomen. Had nog 25cm tussen mijn benen en de stoel...

Voor mij zeker een optie voor iemand die eens iets anders wil dan een 5 Touring...

Wou foto's plaatsen, maar krijg zowel met jpg als png 'Invalid file'...

De X3 daarentegen was minder. veel plastiek in de deuren verwerkt. achterbank beperkt... is van de lijst af :-)
                          ​​​​​​​
                          Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

Ik zou hem verkiezen boven een 5 touring. Maar da's allemaal zo persoonlijk. 5 GT was ook zeer ruim binnenin, maar de 6GT zou hem nog overtreffen. Voor mij is hij goedgekeurd

Comment

prijsverschil met de 5 touring mag er ook zijn natuurlijk :p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                prijsverschil met de 5 touring mag er ook zijn natuurlijk :p
                                Is dat zo ? Misschien omdat er bij de 5 al een instapmotor is en in de 6 nog niet ? Of is die echt zoveel duurder ?

Comment

de grote reden waarom ze van 5GT naar 6GT gegaan zijn is toch om meer geld te kunnen vragen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                    de grote reden waarom ze van 5GT naar 6GT gegaan zijn is toch om meer geld te kunnen vragen
                                    Dat zou wel kunnen ja. Maar ik geloof dat 5GT vroeger ook al duurder was dan touring? Vond zo ne 5 GT wel ne praktische wagen.
                                    Zou in de 6GT ook geen 2.0 diesel of benzine komen om de prijs te drukken ?

Comment

Dat zou wel kunnen ja. Maar ik geloof dat 5GT vroeger ook al duurder was dan touring? Vond zo ne 5 GT wel ne praktische wagen.
                                      Zou in de 6GT ook geen 2.0 diesel of benzine komen om de prijs te drukken ?
                                      Tuurlijk wel en wsl ook een plug-in hybrid. (die hopelijk aan de Belgische norm voor VAA voldoet :-))

Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

Nog niemand van het forum hier ene gekocht?

Enige impressies van eigenaars zou interessant zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
                                          Nog niemand van het forum hier ene gekocht?

Enige impressies van eigenaars zou interessant zijn...
                                          Heb eergisteren een offerte laten maken voor een 630xd GT. Ben momenteel audi rijder maar na 2 audi's toch eens aan het zien wat er op de markt is. Wou eigenlijk een offerte gaan vragen voor een 5 Touring maar toen zag ik deze in de showroom staan en moet zeggen dat hij in het echt veel mooier is dan op foto. Stond in de showroom met M-pakket, 20" velgen en bluestone lak.

Pluspunt vind ik dat de koffer gigantisch is. Heeft quasi dezelfde praktische eigenschappen als een break maar is toch een stuk sportiever.

Aanstaande dinsdag heb ik een proefrit. Echt benieuwd hoe die gaat rijden.

Comment

Working...
                                          X