Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Heb eergisteren een offerte laten maken voor een 630xd GT. Ben momenteel audi rijder maar na 2 audi's toch eens aan het zien wat er op de markt is. Wou eigenlijk een offerte gaan vragen voor een 5 Touring maar toen zag ik deze in de showroom staan en moet zeggen dat hij in het echt veel mooier is dan op foto. Stond in de showroom met M-pakket, 20" velgen en bluestone lak.
Pluspunt vind ik dat de koffer gigantisch is. Heeft quasi dezelfde praktische eigenschappen als een break maar is toch een stuk sportiever.
Aanstaande dinsdag heb ik een proefrit. Echt benieuwd hoe die gaat rijden.
In vergelijking met een Audi gaat elke BMW fantastisch rijden zenne!
Mag op zich van mijn a6 allroad niet klagen maar ben inderdaad wel benieuwd naar het verschil.
Vandaag de proefrit gedaan. Klassebak. Rijdt heel aangenaam. De technologische snufjes zoals de autopilot en parkeermodule met 3D view zijn echt wel dik in orde.
In vergelijking met een Audi gaat elke BMW fantastisch rijden zenne!
Gelukkig eindig je met een big smile en weet ik dat het sarcasme is.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Zag hem zondag ook staan op de parking van een dealer... Niet meer te vergelijken met de 5GT, dit is qua uitzicht een grote coupé. Had niks gezegd en was zelfs mijn vrouw opgevallen als zijnde ne schonen otto
Zag hem zondag ook staan op de parking van een dealer... Niet meer te vergelijken met de 5GT, dit is qua uitzicht een grote coupé. Had niks gezegd en was zelfs mijn vrouw opgevallen als zijnde ne schonen otto
als die dat al ne schonen otto vindt... dan is BMW goe bezig
En nog niemand ene gekocht...
ik zit nog altijd wat te wachten op een aantal rij ervaringen... (na een tijdje ermee te hebben gereden)
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
als die dat al ne schonen otto vindt... dan is BMW goe bezig
En nog niemand ene gekocht...
ik zit nog altijd wat te wachten op een aantal rij ervaringen... (na een tijdje ermee te hebben gereden)
Awel t is te zeggen, ze kent ni veel van auto's...En hierdoor maakte ik er zelfs van . Normaal hoor ik haar heel weinig uit zichzelf zeggen dat ze een auto schoon vindt... mij vond ze ook direct schoon en zie nu ne keer
Ben jij in de running voor ene ? Of wacht je op fiscaal interessantere motorisaties ? Denk niet dat iemand hier enen heeft of in bestelling heeft eigenlijk.
Altijd al geweten... vrouwen en auto’s het wordt nooit wat .
De 5Gt was héél lelijk deze gewoon lelijk, BMW heeft veel mooiers in de showroom!
Altijd al geweten... vrouwen en auto’s het wordt nooit wat .
De 5Gt was héél lelijk deze gewoon lelijk, BMW heeft veel mooiers in de showroom!
Tja, uiteraard is een I8 mooier, maar iets minder praktisch. Moet een wagen in zijn categorie bekijken, zoniet is er altijd wel wat mooiers. Weinig te maken met vrouwen en auto's
Klant van me heeft een 640iGT gekocht. Is wel super BMW-fan sinds jaren en nu ook weet super tevreden van.
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Awel t is te zeggen, ze kent ni veel van auto's...En hierdoor maakte ik er zelfs van . Normaal hoor ik haar heel weinig uit zichzelf zeggen dat ze een auto schoon vindt... mij vond ze ook direct schoon en zie nu ne keer
Ben jij in de running voor ene ? Of wacht je op fiscaal interessantere motorisaties ? Denk niet dat iemand hier enen heeft of in bestelling heeft eigenlijk.
Wel... momenteel rij ik met een 525d Touring van 2011. nog een 6 cilinder (dus van de eerste generatie F11).
Staat nu 138000km op... maar is nog in perfecte staat.
Met heel dat plug-in hybrid gebeuren van de overheid, is dat momenteel geen optie. toch zeker niet vooraleer er een aantal wagens uitkomen, waar de elektromotor sterk genoeg is of hoger dan die 0,6kW/100kg gewicht.
ik ben best tevreden van mijn huidige (is 2j geleden gechipt bij BRPerformance) van 201pk naar 303pk, dus het is echt wel een zalig machine... (en nee nog nooit problemen mee gehad, maar ik respecteer het warmlopen en afkoelen echt wel)
Alleen fiscaal wordt het nu alleen maar duurder en duurder om met deze te blijven rijden, want aangezien enkel in de eerste 5j de cataloguswaarde naar beneden gaat, is vanaf jaar 6 je VAA elk jaar duurder en duurder...
Heb de 5GT nooit lelijk gevonden.
Nu ik die 6GT heb gezien (in real life) is die echt wel mooi. En het is zoals terecht aangegeven wordt is het een goei alternatief voor een 5 Touring...
Voorlopig blijf ik nog effe rijden met wat ik heb, om de kat uit de boom te kijken.
Geen zin om nu een nieuwe te kopen (voor 5j) als er binnen dit en 2j een heleboel hybrides en elektrische uitkomen met een deftig bereik....
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Ik heb mijn 6 GT nu een maandje of 3, had em in oktober besteld en ben er het weekend voor de launch mee mogen buiten rijden van de dealer (het showroom model stond nog onder een wit deken ).
Het is een Metallic witte 630i geworden. Die 258 pk is zeker genoeg voor deze wagen (ongeveer 1800kg), een diesel of de 640i waren een pak zwaarder.
Opties omvatten sport pak met 20 inch, safety en innovation packs, en nog enkele kleine dingen. (de blauwe remklauwen steken trouwens mooi af tegen dat wit)
Ik kom van een 123d coupe, dus qua klassebak-gevoel is dat een serieuze stap vooruit. Versta me niet verkeerd, een 123d is een prachtwagen; maar de ruimte en het rijgevoel zijn gewoon super Ik heb in het verleden al wel met een A6 en en 5-reeks (vorige model, als vervangwagen) gereden, maar dit is nog een serieuze stap hoger qua luxegevoel en rijervaring. Het is een kolos, met zn 507 cm lengte, maar super-praktisch in dagelijks gebruik en al bij al, parkeer je em makkelijk overal tussen (heb de surround cameras).
De 30i is meer dan vlot genoeg. Der gaan altijd wel zijn die zeggen dat in zo'n wagen een 6-cilinder moet, maar dat is dan ook weer zwaarder: ik ben vrij content van het bochtenwerk van deze wagen, rijd even vlot door de bochten dan met de veel lichtere 123d en ben aangenaam verrast van de baanvastheid van de 6gt. Je hebt wel het gevoel met een grote wagen onderweg te zijn maar hij voelt qua bochtenwerk toch een pak kleiner aan dan de 5m07 dat hij is.
Praktisch op alle gebieden en ondanks zijn lengte toch makkelijk te manoeuvreren (toch in combinatie met de surround cameras); ook mede doordat je wat hoger zit went de wagen snel, je ziet zn grenzen vrij goed. Achteraan is zicht wat beperkt , dus neem die surround cameras .
Eigenlijk is het gewoon een zalige wagen om mee te rijden. Ik heb de 123 nog gehouden 'voor in't. weekend', maar eigenlijk rijd ik er niet meer mee. Als ik kan kiezen, ga ik voor de 6gt.
Interieur is prachtig (sfeerverlichting) en de wagen rijdt erg stil, zelfs op de snelweg tegen 160km/u.
Ruimte achterin is enorm. Ik was bang dat door het aflopende dak de hoofdruimte achteraan zou klein zijn, maar zelfs een volwassene van 1m90 kan achteraan probleemloos plaats nemen.
De sportzetels zijn SUPER, achterin ook super.
De looks, tja daar kan je over discussiëren. Ik vind persoonlijk dat de wagen er prachtig uit ziet, mijn vrouw vindt em spuuglelijk .
Ik hou wel zo van wagens die niet de perfecte proporties hebben (de 123 heeft dat ook , dat maakt het net zo anders dan de rest. Mijn lichaam heeft ook niet de juiste proporties, dus ik vind dat sympathiek, zo'n wagens :p/
Over't algemeen krijg ik wel veel blikken, bvb op de snelweg. Ik weet niet omdat dat is omdat ze em lelijk vinden of knap, maar soit; hij trekt wel de aandacht.
De idrive is natuurlijk weer super, vooral in combinatie met de HUD, dan kan je ook alles volledig bedienen aan het stuur zonder van de baan moeten weg te kijken. De display is met touchscreen, maar dat gebruik ik eigelijk nooit: ofwel de idrive knop, ofwel aan't stuur. Superhandig en superprecies.
Spraakbediening loopt ook SUPER (eindelijk ): adres ingeven terwijl je rijdt is nu fluitje van cent, zalig als je gehaast bent.
Kofferruimte is ENORM!! je kan de hoedenplank wegmoffelen onder een klep in de laadvloer, super praktisch. Ik gebruik die kleinere ruimte onder de laadvloer als kofferruimte voor vb mijn laptops; is redelijk ruim en ongeveer een 10cm hoog; kan je vanalles in kwijt en dan lijkt je koffer toch nog leeg .
Kortom, een 'unieke' wagen. Rijgevoel is heerlijk; vlot genoeg en toch steeds het gevoel met een klassebak onderweg te zijn.
Heel praktisch!!
Het is een echte eye-catcher (lelijk of knap ) maar hij ziet er in't echt veel stijlvoller uit dan op foto's.
Het is er gewoon zalig in vertoeven, of je nu kleine baantjes neemt of over de snelweg cruiset.
Niet voor iedereen weggelegd owv de speciale looks, maar ik ben content met de aankoop!
Een topwagen, met ne leuke 'hoek eraf'
Ik heb mijn 6 GT nu een maandje of 3, had em in oktober besteld en ben er het weekend voor de launch mee mogen buiten rijden van de dealer (het showroom model stond nog onder een wit deken ).
Het is een Metallic witte 630i geworden. Die 258 pk is zeker genoeg voor deze wagen (ongeveer 1800kg), een diesel of de 640i waren een pak zwaarder.
Opties omvatten sport pak met 20 inch, safety en innovation packs, en nog enkele kleine dingen. (de blauwe remklauwen steken trouwens mooi af tegen dat wit)
...
Niet voor iedereen weggelegd owv de speciale looks, maar ik ben content met de aankoop!
Een topwagen, met ne leuke 'hoek eraf'
Proficiat met je aankoop!
Kan me voorstellen dat het idd een groot verschil is qua rijcomfort tussen de 1 en de 6GT.
Het is zoals mijn vrouw over mijn 5 al zegt 'nen boot'...
Persoonlijk vind ik het wel een mooie wagen en dan mooi aangekleed, dat geeft idd blikken.
Met mijn 6j oude 5-reeks touring met grote velgen en M-pack krijg ik zelfs nu nog blikken... dus met die nieuwe 6GT zal dat ook wel zijn.
veel succes ermee!!
en ik zal eens waaien als ik er eens ene zie (nog geen enkele zien rijden )
Mooie combi ook hee... Is een perfekt alternatief voor als je eens iets anders wil dan een touring. (denk zelfs meer kofferruimte in de GT).
Zijn d'r hier precies ook nog laat wakker
Die is dus langer dan onze Q7...
Snap het niet Metaxa ? Hoe bedoel je met langer dan onze Q7 ? Of bedoel je op laat wakker ? (was toen nacht als we online waren)
Blijkt dat ie 5.07m is, dus 2cm langer dan een Q7. (had verkeerde quote beet, Erik219).
Kan me voorstellen dat het idd een groot verschil is qua rijcomfort tussen de 1 en de 6GT.
Het is zoals mijn vrouw over mijn 5 al zegt 'nen boot'...
Persoonlijk vind ik het wel een mooie wagen en dan mooi aangekleed, dat geeft idd blikken.
Met mijn 6j oude 5-reeks touring met grote velgen en M-pack krijg ik zelfs nu nog blikken... dus met die nieuwe 6GT zal dat ook wel zijn.
veel succes ermee!!
en ik zal eens waaien als ik er eens ene zie (nog geen enkele zien rijden )
Hey Beefcake,
ja de wagen is immens groot, maar het is verbazend hoe snel je daaraan went. Ligt dat aan de hogere zitpositie, waardoor je een beter beeld hebt? Ik weet het niet zeker.... Ik heb in't verleden maar 1 dagje met de 5-sedan gereden en toen vond ik dat idd ook een 'boot', maar dat vond ik van de 6-gt de eerste paar dagen ook, het went ongelooflijk snel, weet niet of dat voor de 5 ook zo is...
Tja, dat vorige model van de 5 waar jij mee rijdt zijn ook prachtige wagens he, zeker in sport trim, dat zijn ook klasbakken... Onlangs achter ne witte touring gereden met sport-pack etc, echt ook een eyecatcher...
Ik heb gisteren pas voor de eerste keer een andere 6-GT gezien bij ons in de buurt: een zwarte 630d, jammer genoeg geen sport-pack en de standaard 18-duimers... dat heeft toch wat minder peper vind ik dan de mijne, maar viel toch ook wel direct in m'n oog...
Comment