GELEKT: VOLKSWAGEN POLO
ZESDE GENERATIE DUIKT TE VROEG OP!
Later vandaag trekt Volkswagen het doek van de zesde generatie Polo, maar dankzij het Russische Wheelsage kunnen we de langverwachte nieuweling nu al bekijken!
We schrijven langverwacht, omdat de huidige Polo al sinds 2009 meedraait en daarmee in zijn segment behoorlijk op leeftijd is geraakt.
Eerlijk is eerlijk: het uiterlijk van de Polo is geen grote verrassing te noemen. Volkswagen zet opnieuw in op een doorontwikkeling van bekend design, in plaats van op een compleet nieuw ontwerp. Twee maanden geleden kregen we de Polo al zonder stickerwerk in beeld in Zuid-Afrika.
Eerder dit jaar presenteerde Seat namelijk al de hagelnieuwe Ibiza, een auto die net als de nieuwe Polo op het MQB-platform staat. De nieuwe basis zorgt voor een wielbasis die 9,5 centimeter langer is dan die van de huidige Polo. Overigens zullen we op een nieuwe Skoda Fabia nog even moeten wachten. De huidige generatie werd immers later dan de actuele Polo en Ibiza geïntroduceerd.
Op de bestellijst komt uiteraard een 1.0 TSI-driecilindermotor te staan en verschijnt er ook een nieuwe 1.5 TSI met cilinderuitschakeling. In grotere broer Golf krijgt dat blok op termijn zelfs een volledige 'zeilfunctie', waarbij de motor zichzelf tijdens het rijden volledig kan uitschakelen. Een accu voorziet de auto tijdens het 'zeilen' van de benodigde stroom. Op dieselgebied is er waarschijnlijk keuze uit een 80, 95 en 100 pk sterke 1.6 TDI. Ook een GTI-versie met de 200 pk sterke 2.0 TSI staat op stapel.
Later vandaag volgt alle officiële informatie.
Bron: Autoweek

ZESDE GENERATIE DUIKT TE VROEG OP!
Later vandaag trekt Volkswagen het doek van de zesde generatie Polo, maar dankzij het Russische Wheelsage kunnen we de langverwachte nieuweling nu al bekijken!
We schrijven langverwacht, omdat de huidige Polo al sinds 2009 meedraait en daarmee in zijn segment behoorlijk op leeftijd is geraakt.
Eerlijk is eerlijk: het uiterlijk van de Polo is geen grote verrassing te noemen. Volkswagen zet opnieuw in op een doorontwikkeling van bekend design, in plaats van op een compleet nieuw ontwerp. Twee maanden geleden kregen we de Polo al zonder stickerwerk in beeld in Zuid-Afrika.
Eerder dit jaar presenteerde Seat namelijk al de hagelnieuwe Ibiza, een auto die net als de nieuwe Polo op het MQB-platform staat. De nieuwe basis zorgt voor een wielbasis die 9,5 centimeter langer is dan die van de huidige Polo. Overigens zullen we op een nieuwe Skoda Fabia nog even moeten wachten. De huidige generatie werd immers later dan de actuele Polo en Ibiza geïntroduceerd.
Op de bestellijst komt uiteraard een 1.0 TSI-driecilindermotor te staan en verschijnt er ook een nieuwe 1.5 TSI met cilinderuitschakeling. In grotere broer Golf krijgt dat blok op termijn zelfs een volledige 'zeilfunctie', waarbij de motor zichzelf tijdens het rijden volledig kan uitschakelen. Een accu voorziet de auto tijdens het 'zeilen' van de benodigde stroom. Op dieselgebied is er waarschijnlijk keuze uit een 80, 95 en 100 pk sterke 1.6 TDI. Ook een GTI-versie met de 200 pk sterke 2.0 TSI staat op stapel.
Later vandaag volgt alle officiële informatie.
Bron: Autoweek


Comment