Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Polo (2017)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ze blijven de auto's maar opblazen.
    Nu is de Polo bijna zo groot als de Golf.
    Nu kunnen ze de Up opblazen tot 'm zo groot is als de Polo.
    Maar wat kan VW het schelen, de mensen blijven het toch slikken, want wie wil er nu niet een opgeblazen auto voor z'n deur.

Comment

dat 'upsizen' is al lang een trend. Kijk naar de honda civic... of de toyota starlet, die werd opgevolgd door de yaris, groeit wat, en dan hupsakee een aygo die even groot is dan de oude starlet.
      Liever een opgeblazen polo voor mij dan een opgeblazen SUV die ge niet meer in een normale parkeerplek krijgt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        dat 'upsizen' is al lang een trend.
        Zeker en vast. Geen wonder dat de files alsmaar langer worden, de auto's worden alsmaar langer :-) Nu, mochten ze enkel groter worden en niet zwaarder dan zou ik het nog verstaan.
        Nochtans is het ook anders mogelijk : Mazda 2 en Suzuki Swift zijn lichter dan hun voorganger.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
          Nochtans is het ook anders mogelijk : Mazda 2 en Suzuki Swift zijn lichter dan hun voorganger.
          De Range Rover ook !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            De Range Rover ook !!
            Dergelijke bakken kunnen ze van mijn part niet genoeg belasten

Comment

Dergelijke bakken kunnen ze van mijn part niet genoeg belasten
              Waarom?
              Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Misschien wel een optie voor de dochter. Op het motorblok en ontbreken van stuurgevoel na was de polo wel een deftig bakje.
                  de knoppen konden soms beter gepositioneerd zijn maar de kwaliteit was zeker op niveau van mijn mercedes
                  lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten

Waarom?
                    Wat is de bestaansreden van dergelijk voertuig ?

Comment

Waarom?
                      In 2007 wist slechts 3% van de Nederlanders, geen antwoord op deze vraag.

Daarom dat men in Nederland, nu verkeersbelasting betaald volgens het gewicht van de auto, lijkt me een héél eerlijke en logische maatregel.

Het boek over zulke vragen, kan je kopen via Google Books voor 8.16€

Comment

Wat is de bestaansreden van dergelijk voertuig ?
                        Mensen die genoeg geld hebben en een ruime, comfortabele auto willen met een hogere instap? Lijkt me toch logisch

het is niet omdat jij er geen meerwaarde in ziet, alle anderen dat ook zo vinden. Anders verkocht Range Rover ook niet zo goed
                        Last edited by CaliforniaDream; 01/09/2017, 10:15.
                        Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

In 2007 wist slechts 3% van de Nederlanders, geen antwoord op deze vraag.

Daarom dat men in Nederland, nu verkeersbelasting betaald volgens het gewicht van de auto, lijkt me een héél eerlijke en logische maatregel.

Het boek over zulke vragen, kan je kopen via Google Books voor 8.16€
                          Je kan ook nog altijd sypathiek blijven, bedankt.

en ik vind die belastingsregels compleet van de pot gerukt. Voor sommige modellen betaal je meer belasting dan wat de wagen kost.
                          op een wagen van 100.000 eur betaal je al meer belasting dan op eentje van 20.000 euro & je zit dan nog met hoger verbruik en onderhoud waar ook meer belasting op betaald wordt, dat lijkt me al genoeg. dat de wagens (zoals in belgie) een hogere wegenbelasting betalen begrijp ik, maar in ndl is het van de pot gerukt.

Tevens is een Range Rover in NL 30% duurder dan hier, enkel en alleen door belastingen
                          Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Mensen die genoeg geld hebben en een ruime, comfortabele auto willen met een hogere instap? Lijkt me toch logisch

het is niet omdat jij er geen meerwaarde in ziet, alle anderen dat ook zo vinden. Anders verkocht Range Rover ook niet zo goed
                            Ik denk dat dergelijk voertuig zijn nut kan hebben voor bepaalde beroepen zoals veearts, landmeter, boswachter of weet ik veel, die ergens moeten komen waar ze met een gewone wagen niet kunnen komen.

Als je dan toch met iets dergelijks wil rondrijden dan moet je daar keihard op belast worden. Wat weegt dat, welke rolweerstand heeft dat, welke cx heeft dat ?
                            Als je dat niet nodig hebt is dat toch totaal asociaal ? Misschien zijn er wat meer kinderen nodig die zeggen 'Papa waarom rij je met zoiets rond die de planeet verknoeit ?'
                            En misschien heb je niet voldoende voorstellingsvermogen hoeveel meer dat verbruikt als dat in gang moet getrokken worden : zet eens een lichte personenwagen op een vlakke ondergrond en duw die voorruit met de hand. Doe dan eens hetzelfde met dergelijk voertuig, je zal het verschil merken.
                            We leven toch niet meer in de jaren 60 hé.
                            Dus als je veel geld hebt en er toch wil mee rijden ok dan moet je er maar financieel voor opdraaien. Dus ik wens de persoon die met zoiets rondrijdt een ferme huilbui telkens hij zijn taxformulier in de brievenbus krijgt. Voor wat hoort wat. Het is tenslotte ook de wereld van anderen die ze opsouperen.

Comment

het is niet omdat jij er geen meerwaarde in ziet, alle anderen dat ook zo vinden.
                              Toch nog even reageren :-)
                              Een méérwaarde ????? Hoor ik dat nu echt goed ? Wordt eens wakker man !!! Of heb je dat nodig tegen dat het hier ook begint te overstromen misschien ?
                              Om het met je eigen woorden te zeggen : van de pot gerukt !

Comment

Ben ook pro het principe dat de vervuiler betaalt. Zolang het maar niet zoals in Denemarken wordt: https://fd.nl/ondernemen/1120700/dee...a-taks-van-180

Comment

Ik denk dat dergelijk voertuig zijn nut kan hebben voor bepaalde beroepen zoals veearts, landmeter, boswachter of weet ik veel, die ergens moeten komen waar ze met een gewone wagen niet kunnen komen.

Als je dan toch met iets dergelijks wil rondrijden dan moet je daar keihard op belast worden. Wat weegt dat, welke rolweerstand heeft dat, welke cx heeft dat ?
                                  Als je dat niet nodig hebt is dat toch totaal asociaal ? Misschien zijn er wat meer kinderen nodig die zeggen 'Papa waarom rij je met zoiets rond die de planeet verknoeit ?'
                                  En misschien heb je niet voldoende voorstellingsvermogen hoeveel meer dat verbruikt als dat in gang moet getrokken worden : zet eens een lichte personenwagen op een vlakke ondergrond en duw die voorruit met de hand. Doe dan eens hetzelfde met dergelijk voertuig, je zal het verschil merken.
                                  We leven toch niet meer in de jaren 60 hé.
                                  Dus als je veel geld hebt en er toch wil mee rijden ok dan moet je er maar financieel voor opdraaien. Dus ik wens de persoon die met zoiets rondrijdt een ferme huilbui telkens hij zijn taxformulier in de brievenbus krijgt. Voor wat hoort wat. Het is tenslotte ook de wereld van anderen die ze opsouperen.
                                  Ik ben ook geen SUV voorstander, maar die auto's worden al stevig belast.
                                  Het enige wat ze er nog uit moeten halen zijn de Pick-ups als lichte vracht voor privé gebruikt, en de nep-gas auto's met hun tankje van 5l om taks te ontwijken.

Ik heb deze week de rijtaks van mijn Clio gekregen: 145€ per jaar... peanuts.
                                  Hoeveel is dat voor een full size Range Rover?
                                  Lach gewoon als die voorbijkomen, die betalen met de glimlach een pak meer belastingen dan jij, maar laat ons aub nog een beetje vrijheid.

Ik heb minder problemen met de regelingen in Noorwegen (alles electrisch) dan met de overdreven belastingen in Denemarken.
                                  De regeling van Noorwegen stimuleert innovatie, en het oplossen van problemen die nu moeilijk lijken.
                                  In Denemarken stimuleert het voral om met heel kleine goedkope rommel te rijden, en dat dan heel lang vol te houden.
                                  Dan krijg je ook een pak oude en minder veilige auto's op de weg.

Het formaat van de Polo is prima zo, mocht van mij nog iets hoger, maar in dezelfde groep heb je binnenkort de Arona. Ideaal stadsautootje. Kort, makkelijk instappen, perfect om met 2 boodachappen te doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

maar laat ons aub nog een beetje vrijheid.

Absoluut, koop gerust een Range Rover én betaal er dik voor.
                                    Maar bepaalde excessen mogen van mijn part door de overheid aan banden gelegd worden. Als de mensen hun verstand niet gebruiken moeten er regeltjes van hogerhand opgelegd worden. Zo is het bijvoorbeeld ook niet toegelaten iemand te vermoorden, alhoewel je dat soms zou willen :-)
                                    Als dergelijke dingen wereldwijd zouden verboden worden, dan zal de auto-industrie hun pijlen wel op iets anders moeten richten. Zullen ze heus wel doen. Daarvoor zal de druk van de heren investeerders wel groot genoeg zijn.
                                    't Is eigenlijk wel merkwaardig dat merken zoals Porsche, Aston Martin, Ferrari het nog nooit zo goed gedaan hebben.....

Comment

Maar bepaalde excessen mogen van mijn part door de overheid aan banden gelegd worden. Als de mensen hun verstand niet gebruiken moeten er regeltjes van hogerhand opgelegd worden.
                                      De vraag is: vanaf wanneer/hoeveel/hoe groot enz... is het een "exces" ?
                                      In het VAG gamma bijvoorbeeld: is dat vanaf welk model? Golf? Passat? A6? of????

Lekker egoïstisch: Zolang een Espace geen exces is, is 't goe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

De vraag is: vanaf wanneer/hoeveel/hoe groot enz... is het een "exces" ?
                                        In het VAG gamma bijvoorbeeld: is dat vanaf welk model? Golf? Passat? A6? of????

Lekker egoïstisch: Zolang een Espace geen exces is, is 't goe.
                                        da's een heel goeie vraag en zou gevaarlijk zijn om daar zomaar direct een antwoord op te geven :-)
                                        Vertrekken vanuit een gemiddeld gezin en wat daarvoor nodig is ? Jamaar, wat is 'nodig' hehe :-)
                                        Die mens met zijn 7 kinderen had dan maar eerst wat meer moeten nadenken ....
                                        Dus als gij 2 kinderen hebt krijgt ge een Mazda2 van mij, als ge op vakantie gaat moet ge dan maar een Espace huren :-)

Comment

Een traditionele Belg gaat dan waarschijnlijk zijn oprit opbreken om te bewijzen dat hij een Range Rover nodig heeft omdat hij anders niet door de modder van zijn oprit geraakt.

Comment

Working...
                                          X