sommige mensen krijgen van't werk nen X5 gewoon omdat ze een hoge positie hebben. Bij mij zouden ze gewoon dat geld op m'n rekening mogen storten, ben ik veel contenter mee.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW Polo (2017)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtensommige mensen krijgen van't werk nen X5 gewoon omdat ze een hoge positie hebben. Bij mij zouden ze gewoon dat geld op m'n rekening mogen storten, ben ik veel contenter mee.
Last edited by guyugy; 01/09/2017, 14:00.
Comment
-
Ik bedoelde, netto het lease bedrag op mn rekeningals het loon is, wordt het idd stevig belast, maar telt het tenminste nog wel mee voor m'n pensioen, en als je slim belegt brengt het wel nog wat op.
een auto is ook slechts voor maximaal de helft btw aftrekbaar en devalueert enorm snel. En je zit met het VAA.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
da's een heel goeie vraag en zou gevaarlijk zijn om daar zomaar direct een antwoord op te geven :-)
En dan kan er hier op het forum, ook als goede Belgen, weer gekankerd worden over hoe dom die politiekers wel zijn en dat "ze" beter eerst dit of dat moeten aanpakken.
Comment
-
Ik denk dat dergelijk voertuig zijn nut kan hebben voor bepaalde beroepen zoals veearts, landmeter, boswachter of weet ik veel, die ergens moeten komen waar ze met een gewone wagen niet kunnen komen.
Als je dan toch met iets dergelijks wil rondrijden dan moet je daar keihard op belast worden. Wat weegt dat, welke rolweerstand heeft dat, welke cx heeft dat ?
Als je dat niet nodig hebt is dat toch totaal asociaal ? Misschien zijn er wat meer kinderen nodig die zeggen 'Papa waarom rij je met zoiets rond die de planeet verknoeit ?'
En misschien heb je niet voldoende voorstellingsvermogen hoeveel meer dat verbruikt als dat in gang moet getrokken worden : zet eens een lichte personenwagen op een vlakke ondergrond en duw die voorruit met de hand. Doe dan eens hetzelfde met dergelijk voertuig, je zal het verschil merken.
We leven toch niet meer in de jaren 60 hé.
Dus als je veel geld hebt en er toch wil mee rijden ok dan moet je er maar financieel voor opdraaien. Dus ik wens de persoon die met zoiets rondrijdt een ferme huilbui telkens hij zijn taxformulier in de brievenbus krijgt. Voor wat hoort wat. Het is tenslotte ook de wereld van anderen die ze opsouperen.
'Papa waarom rij je met zoiets rond die de planeet verknoeit ?', serieus?
Ik heb meer als voldoende voorstellingsvermogen en ik vind iemand 'dom' noemen omdat hij een Range koopt enorm van de pot gerukt. Als hij 100.000 euro wilt spenderen aan een ruime luxe wagen, dan doet hij dat. Hij betaald daarna al 10 keer zoveel wegenbelasting dan een normale wagen, heeft meer onderhoudskosten en door het meerverbruik zal hij ook op dat aspect meer betalen. Ik snap dus echt niet wat hier van de pot gerukt is en dat je direct het moet kapotbelasten. Anders kan je ook alle Ferrari's, Lambo's, Aston Martins, Porsche's, Maserati's,.. enzovoort gaan verbieden, want eerlijk, een GT3 RS, wat is die z'n bestaansreden dan? Een RR is dan tenminste nog praktisch bruikbaar.
Ik raad je aan eens te relatieveren en eens diep in en uit ademen, een RR heeft weldegelijk bestaansreden en als iemand zijn geld er aan wilt hangen, dan is hij zo vrij dat te doen, zo simpel is het.
Niet doen alsof door elke SUV (die meestal uitgerust zijn met modernere technologieën dan de doorsnee wagen) er in zijn eentje voor zorgt dat de aarde vergaat.
Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk BerichtenIk vind je post (en die tweede vooral) enorm overdreven hoor..
'Papa waarom rij je met zoiets rond die de planeet verknoeit ?', serieus?
Ik heb meer als voldoende voorstellingsvermogen en ik vind iemand 'dom' noemen omdat hij een Range koopt enorm van de pot gerukt. Als hij 100.000 euro wilt spenderen aan een ruime luxe wagen, dan doet hij dat. Hij betaald daarna al 10 keer zoveel wegenbelasting dan een normale wagen, heeft meer onderhoudskosten en door het meerverbruik zal hij ook op dat aspect meer betalen. Ik snap dus echt niet wat hier van de pot gerukt is en dat je direct het moet kapotbelasten. Anders kan je ook alle Ferrari's, Lambo's, Aston Martins, Porsche's, Maserati's,.. enzovoort gaan verbieden, want eerlijk, een GT3 RS, wat is die z'n bestaansreden dan? Een RR is dan tenminste nog praktisch bruikbaar.
Ik raad je aan eens te relatieveren en eens diep in en uit ademen, een RR heeft weldegelijk bestaansreden en als iemand zijn geld er aan wilt hangen, dan is hij zo vrij dat te doen, zo simpel is het.
Niet doen alsof door elke SUV (die meestal uitgerust zijn met modernere technologieën dan de doorsnee wagen) er in zijn eentje voor zorgt dat de aarde vergaat.
Inderdaad, die merken die je hier aanhaalt hebben ooit een bestaansreden gehad en het zijn leuke tijden geweest, maar de dag vandaag helaas niet meer, de tijden zijn veranderd. Misschien moet men dat beter verbieden, dan kan je er niet meer kapot op belast worden. Ocharme dat hij dan ook nog eens meer onderhoudskosten heeft.
Straks moeten we er nog medelijden mee hebben ook ! Zullen we een benefiet organiseren ?
Comment
-
Heb mijn posts eens nagelezen, heb ik iemand 'dom' genoemd ?
Inderdaad, die merken die je hier aanhaalt hebben ooit een bestaansreden gehad en het zijn leuke tijden geweest, maar de dag vandaag helaas niet meer, de tijden zijn veranderd. Misschien moet men dat beter verbieden, dan kan je er niet meer kapot op belast worden. Ocharme dat hij dan ook nog eens meer onderhoudskosten heeft.
Straks moeten we er nog medelijden mee hebben ook ! Zullen we een benefiet organiseren ?
Mijn punt is dat als je kiest voor een RR of iets soortgelijks, je automatisch met hogere kosten zit, waardoor verder kapotbelasten niet meer nodig is. (Want hogere btw inkomsten).
En iemand die wilt dat alle luxe merken verboden moeten worden kan ik moeilijk serieus nemen en ik hoop ook echt dat dit een troll isLast edited by CaliforniaDream; 02/09/2017, 09:00.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
In post #37 haal je dat aan "als bepaalde mensen hun verstand niet meer gebruiken...."
Mijn punt is dat als je kiest voor een RR of iets soortgelijks, je automatisch met hogere kosten zit, waardoor verder kapotbelasten niet meer nodig is. (Want hogere btw inkomsten).
En iemand die wilt dat alle luxe merken verboden moeten worden kan ik moeilijk serieus nemen en ik hoop ook echt dat dit een troll is
En met luxe heb ik geen probleem, wel met benzineslurpende dingen.... van mijn part rijden er vergulde auto's rond. Wel liefst geen massief goud want dat weegt teveel en zou teveel verbruiken :-)
Comment
-
Rij-impressie: VOLKSWAGEN POLO
ALLES WAT JE NODIG HEBT
Na negen jaar komt Volkswagen met een compleet nieuwe Polo. De auto is langer en breder dan zijn voorganger en biedt dankzij een grotere wielbasis meer binnenruimte dan ooit. De vraag rijst of je nog wel een Golf - of soortgelijke auto - nodig hebt.
Auto's in het B-segment zijn door de jaren heen zo sterk gegroeid dat de buitenmaten overeenkomen met die van C-segmenters van nog niet zo heel lang geleden. Concreter: de nieuwe Volkswagen Polo is net zo lang als een Golf uit de jaren 90. Toegenomen afmetingen van de carrosserie betekenen echter niet automatisch meer binnenruimte; door de strengere veiligheidseisen zijn auto's namelijk steeds 'dikker' geworden. Er zit letterlijk meer tussen de buiten- en binnenpanelen, zoals verstevigingsbalken en airbags. De uitgaande Polo was een compact model, geschikt voor één of twee personen en hun bagage, maar aan de krappe kant voor een gezin. Volkswagen gaf de primeur van het nieuwe modulaire platform (A0-MQB genaamd) aan zustermodel Seat Ibiza en daarin werd duidelijk dat de 9,2 centimeter gegroeide wielbasis een groot verschil maakt voor de beenruimte van de passagiers op de achterbank.
Voor de Polo geldt hetzelfde, je verslaggever kan met zijn 1,87 meter nog goed 'achter zichzelf' zitten zonder met zijn knieën in de rugleuning van de bestuurdersstoel te porren. Dat is bij menig concurrent wel anders. Omdat ook de hoofdruimte riant is, kun je in de nieuwe Polo prima met vier personen op pad. En dan hoef je niet met de tassen op schoot; met een inhoud van 351 liter heeft de Polo de grootste bagageruimte in zijn segment, zelfs even groot als bij de vorige generatie Golf.
BINNEN DE LIJNEN
De toegenomen lengte en breedte, plus het feit dat de wielen meer op de hoeken van de auto staan, hebben hun uitwerking op het aanzicht van de nieuwe Polo. Hij oogt robuuster. Hoewel het model volledig opnieuw is ontworpen, is de verwantschap met de vorige Polo zonneklaar. Volkswagen past hier wederom het recept van evolutie in plaats van revolutie toe. Dat zorgt voor weinig verrassing, maar ook voor duidelijkheid. Je herkent de Polo direct en je weet dat de auto er, juist door zijn gebrek aan zwierige, tijdgebonden lijnen, over tien jaar nog steeds representatief uitziet. Verwacht binnenin dus evenmin vergezochte ontwerpfratsen, ook hier kleurt Volkswagen netjes binnen de lijnen. Over kleur gesproken; de kleur van de horizontale balk op het dashboard kun je aanpassen aan je persoonlijke smaak. In deze balk huist ook het standaard geïntegreerde multimediasysteem met 6,5-inch kleurentouchscreen; tegen meerprijs heb je een scherm met een diameter van 8 inch (20,3 cm). Via App-Connect, dat samenwerkt met MirrorLink, Android Auto en Apple CarPlay, kun je je smartphone eraan koppelen. Het multimediascherm werkt dankzij de fysieke 'knoppen' (feitelijk zijn ze onderdeel van het touchscreen) aan de zijkanten snel en duidelijk. Een primeur in het B-segment is het Active Info Display, een digitaal instrumentarium dat we kennen uit duurdere VW-modellen. Het is niet standaard, maar de meerprijs van € 361 valt mee. Het is overigens niet duidelijker dan de normale analoge klokken, maar het voegt in zoverre iets toe dat je de kaart voor de navigatie breed voor je neus kunt projecteren. Ook dit is meer een leuke gadget dan een verbetering ten opzichte van het aflezen van een scherm in de middenconsole.
SHOWROOMLOKKERTJES
Volkswagen biedt bij de verkoopstart van de Polo eind oktober vijf benzine- en één dieseluitvoering aan. In een later stadium volgen meer motor- en/of versnellingsbakopties. De turboloze MPI's met 65 of 75 pk in Trendline-uitvoering zijn de showroomlokkertjes, de aardgas-TGI's zijn voor Nederland niet heel relevant. Vanaf de 1.0 TSI-benzinemotor met 95 pk heb je een krachtbron die recht doet aan de auto. Het gros van de kopers zal hier naar verwachting voor kiezen, in combinatie met het Comfortline-uitrustingsniveau. De compacte driecilinder laat bij stevig accelereren van zich horen, maar het rumoer blijft bij constante snelheid op de achtergrond. Trekkracht is er voldoende, en wie liever iets meer power achter de hand wil hebben, kiest voor de 115 pk-versie. Vanaf medio 2018 is er ook een 1.5 viercilinder met 150 pk beschikbaar, en de GTI heeft altijd een 2.0 met 200 pk in de neus.
Onze testauto is voorzien van de optionele Sport Select-functie met adaptieve dempers, maar die bieden op de 95 pk-versie geen meerwaarde. De motor is te braaf om een bochtig parcours in de Sport-stand te willen pakken en in 'Normal' is het onderstel ons wat te stevig – al spelen de grote en brede 17-inchwielen hier een rol in. Een 'Comfort'-stand ontbreekt helaas, maar een korte kennismaking met de 1.6 TDI zonder deze dempers leert dat de standaard afstemming goed voldoet. Dan toont de Polo zich de allround allemansvriend zoals we hem kennen; hij blink nergens echt in uit, maar doet ook niets verkeerd. De besturing is niet al te direct, maar keurig voorspelbaar. De optionele DSG-automaat – afhankelijk van de motor met zes of zeven trappen – schakelt zó snel op naar een hoger verzet, dat de motor nauwelijks boven de 2.000 tpm uitkomt. Goed voor het verbruik, maar dynamisch is anders. Gelukkig zijn er ook soepel schakelende handbakken met vijf of zes versnellingen beschikbaar.
LASTIG TE VERSLAAN
In vergelijking met de concurrentie was en is de Polo niet de voordeligste keuze. Toch wijst VW ons er graag op dat het model niet duurder is geworden ten opzichte van zijn voorganger. Afhankelijk van de motorisering is de Polo als Comfortline zelfs ongeveer € 400 goedkoper, terwijl je er een ruimere, beter uitgeruste auto voor krijgt. Traditiegetrouw zit het met de inruilwaarde van het model wel goed, wat de hogere aanschafprijs in vergelijking met sommige concurrenten rechttrekt. Zijn belangrijkste troefkaart is echter de binnenruimte. Afgezien van de bijna identieke Ibiza is geen enkele andere auto in deze klasse ruimer. Tel daar de prettige allround rijeigenschappen, het tijdloze uiterlijk, de goede ergonomie en de uitgebreide optielijst bij op en je hebt een totaalpakket dat lastig te verslaan is. De nieuwe Polo biedt eigenlijk alles wat je nodig hebt op ruimteen comfortgebied. Het is in dat opzicht meer dan ooit een serieus alternatief voor een duurdere en niet veel ruimere Golf.
OORDEEL- +Erg ruim
- +Goede allrounder
- -Geen koopje
- -Niet erg spannend
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66
Intelligente mensen gebruiken niet altijd hun verstand, maar daarom ben je niet dom. Je kan natuurlijk wel domme beslissingen nemen. Ik veronderstel dat onze politici intelligente mensen zijn (wij hebben ze tenslotte naar het parlement gestemd hehe), maar niet alle beslissingen zijn even slim ...
En met luxe heb ik geen probleem, wel met benzineslurpende dingen.... van mijn part rijden er vergulde auto's rond. Wel liefst geen massief goud want dat weegt teveel en zou teveel verbruiken :-)
Wat zit jij te zagen over iemands keuze van wagen, als ze aan de andere kant van de planeet alles de lucht in pompen wat ze maar vinden?!
Volgens mij wonen we nog steeds in een vrij land!
Kruip nu maar op je bakfiets en ga wat lullen over de wielerterroristen die ook "zogezegd" in uw weg rijden!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart99 Bekijk Berichten
Volgens mij wonen we nog steeds in een vrij land!
Ga toch onder een auto lopen man !
Comment
-
Inderdaad, mét vrije meningsuiting :-)
Ga toch onder een auto lopen man !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
En hier beginde ook al weer... Loop toch onder een auto, wie zegt da nu? Laag, erg laag... Eerst iemand uitlachen en als je repliek krijgt, zeggen dat hij zelfmoord moet plegen.
Wist je dan niet dat op een bakfiets kruipen ook gelijk kan staan aan zelfmoord ? :-)
Comment
Comment