2 jaar geleden syond de oude megane rs ook in de boekskes voor 26k. (na alle salonkorting)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW Polo (2017)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kking158 Bekijk BerichtenHeeft er iemand een idee waarom zowel de Polo TGI als de Golf TGI niet met Active Display te verkrijgen zijn?2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
ze krijgen die gasmeter niet gevisualiseerd?Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
(SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis
Comment
-
Het niet aanbieden van een handbak is toch een groot gemis bij veel auto's, bij de Polo GTI gaat hij nog wel komen, maar of elke importeur hem ook gaat opnemen in het programma is nog maar de vraag.
Er zijn toch veel voorbeelden waar er wel een handbak versie is, maar dat de betreffende importeur hem gewoon niet opneemt in hun aanbod.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
VOLKSWAGEN POLO GTI NU OOK MET HANDBAK
Volkswagen houdt zich aan zijn woord en zet nu ook een handgeschakelde versie van de Polo GTI op de prijslijst.
In de zomer van 2017 stelde Volkswagen de nieuwe Polo aan de wereld voor, een moment waarbij direct de GTI-versie werd gepresenteerd. Die sportiefste Polo-versie was er aanvankelijk alleen met een DSG-transmissie, maar Volkswagen meldde dat de Polo GTI op termijn ook met een handgeschakelde transmissie beschikbaar zou komen. Die is per direct te bestellen.
Onder de kap van de Polo GTI ligt de bekende 200 pk sterke 2.0 TSI. Wie de handgeschakelde zesbak vakkundig bedient, moet de Polo in 6,7 tellen naar een snelheid van 100 km/h krijgen.De topsnelheid ligt op 240 km/h. Daarmee is hij op papier net zo rap als de Polo GTI met DSG6-automaat.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Testje: VOLKSWAGEN POLO GTI
DAGELIJKS INZETBARE PRETMACHINE
In theorie lijkt de verse Volkswagen Polo GTI met z’n 200 pk best een bruut beest. Is dat in de praktijk ook zo?
De al relatief forse 1.8 TSI van de vorige Polo GTI heeft plaatsgemaakt voor een nóg groter blok, de 2.0 die ook in de Golf GTI z’n werk doet. Daarmee lijkt het model tegen de downsizestroom in te roeien, maar bij een auto als deze gelden andere prioriteiten dan in de rest van het gamma. De Polo heeft standaard 17-inch wielen en is rondom voorzien van typerende GTI-kenmerken. Sinds de Golf V wordt elke GTI weer voorzien van een rode bies in de grille, kenmerkende GTI-badges, subtiel spoilerwerk en een dubbele uitlaat. Het staat de Polo uitstekend. Wel geldt ook hier dat rijders van ‘mindere’ versies het uiterlijk aardig kunnen nabootsen door een sportief aangeklede R-Line te bestellen.
Stappen we in, dan valt meteen de geruite bekleding op, ook al zo’n historisch bepaald GTI-kenmerk. Laat het leer maar achterwege in deze auto, want deze stof staat hem uitstekend. De stoelen zelf zitten prima, maar weinig sportief, en de zitpositie is dik voor elkaar. Het dashboard is zoals in elke Polo strak afgewerkt en vormgegeven, al kun je het wat saai en klinisch vinden. De matrode baan die ongeacht de exterieurkleur standaard in de GTI wordt gemonteerd, slaagt er echter goed in om de boel wat op te vrolijken
Genoeg lol te beleven
In de Polo is zelf schakelen niet nodig, want tot nu toe worden GTI’s voorzien van een DSG-automaat. Een handgeschakelde zesbak komt binnenkort beschikbaar, maar voor niet al te puristisch ingestelde liefhebbers is de zestraps DSG geen straf. Dankzij schakelflippers aan het stuur is het mogelijk om zelf de regie te houden over de gekozen versnelling, terwijl in de dagelijkse file de D-stand het werk kan doen. Wel zo ontspannen en dat is tekenend voor de Polo. De auto laat bij het starten horen dat er geen alledaagse 1.0 in het vooronder ligt. De donkerbruine brom van de 2,0-liter is ook in de rijmodus ‘comfort’ altijd hoorbaar, maar verder is de GTI bij normaal rijgedrag moeilijk te onderscheiden van een minder krachtig exemplaar. De besturing is licht, de bak schakelt vlot op en het onderstel is stevig, maar niet vervelend hard. Oordeel echter niet te snel, want het inschakelen van de Sport-stand heeft hier heus wel effect. De DSG schakelt direct een verzet terug, de gasrespons wordt directer, de besturing gaat op scherp en de demping ook: de Polo is er klaar voor! De 2.0 laat ineens meer van zich horen en daar blijft het niet bij, want het geblazen blok lijkt z’n kracht altijd voorhanden te hebben. De Volkswagen reageert onder alle omstandigheden direct op het intrappen van het gaspedaal. Ook in andere opzichten vraagt de Polo weinig inzet van z’n bestuurder. De besturing is niet heel direct, maar daardoor ook rustig en in het grensgebied drukt de GTI op een voorspelbare manier naar de buitenkant van de bocht. Daarmee is de Polo geen saaie auto, want ook hier valt zeker genoeg lol te beleven. Terugschakelen door een snelle tik op de linkerflipper resulteert al snel in vermakelijke plofjes uit de uitlaat. Door het voorspelbare karakter kan ook de minder ervaren bestuurder echter veilig ‘spelen’. Als dagelijks vervoermiddel is de Volkswagen bijna niet te overtroeven. Niet alleen omdat gaten in de weg comfortabel worden weggewerkt, maar ook omdat de Polo ruim is en zo aanvoelt.
SPECIFICATIES
Brandstof benzine Motor 4-cil. in lijn Cilinderinhoud 1.984 cc Maximaal vermogen 147 kW / 200 pk bij 4.700 tpm Maximaal koppel 320 Nm bij 1.500 tpm Lengte / breedte / hoogte 4.053 mm / 1.751 mm / 1.446 mm Wielbasis 2.564 mm Massa leeg 1.241 kg Laadvermogen 0 kg ongeremd 0 kg Banden 215/45R17 Topsnelheid 237 km/h Acceleratie 0-100 km/h 6,7 s (fabrieksopgave: 6,7 s) Acceleratie 50-80 km/h in D 2,0 s Acceleratie 80-120 km/h in D 3,9s Brandstofverbruik 8,2 l/100km (fabrieksopgave: 5,9 l/100km) CO2-uitstoot 134 g/km
EINDOORDEEL
4/5
Wie z’n hot hatch dagelijks wil gebruiken, is met de Volkswagen heel goed af. De Polo is, indien gewenst, razendsnel en biedt een hoop lol, maar daagt niet continu uit.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment