ik vermoed dat ik algemeen een verbruik zal hebben van rond de 10-11
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw x3 (2018)
Collapse
X
-
WELKOM X3M
BMW VOERT GROTE ZOMERUPDATE DOOR
BMW voert een grote reeks wijzigingen door op het leveringsgamma van diverse modellen.
BMW meldt dat alle benzine- en plug-in-modellen die het vanaf juli dit jaar in Duitsland levert, standaard uitrust met een partikelfilter waarmee de modellen aan de Euro 6d-TEMP-eisen voldoen, de cyclus die wordt gebruikt in de overgangsfase naar de nieuw WLTP-cyclus. Euro 6d-TEMP is in feite de WLTP-cyclus al mag de praktijkuitstoot (NOx) maximaal 2,1 keer boven de limiet van de laboratoriumtests uitkomen. Deze cyclus wordt vanaf 1 september ingevoerd voor alle nieuwe modellen en moet vanaf 1 september 2019 van toepassing zijn op alle nieuw geregistreerde auto's. Per 1 januari 2020 treedt de Euro6D-norm in werking voor alle nieuwe modellen, de WLTP-cyclus waarbij de NOx-uitstoot maximaal 1,5 keer die van de laboratoriumlimiet zijn. Euro 6D treedt vanaf 1 januari 2021 in werking voor alle nieuw geregistreerde auto's. BMW meldt trots dat het zijn dieselmotoren al sinds maart dit jaar heeft klaargestoomd voor de Euro 6d-TEMP-norm.
X3 en X4
BMW's X3 krijgt net als de X4 de beschikking over een M40d-versie, een beul van een zescilinderdiesel die 326 pk en 680 Nm opwekt. De auto lanceert zichzelf er in 4,9 tellen naar een snelheid van 100 km/h mee. Per augustus komt de X4 beschikbaar als xDrive30d, een versie die we al kennen van de X3. Ook de X4 xDrive30d is 265 pk en 620 Nm sterk en met dat hart lanceert de platgemepte SUV zich in 5,8 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Het gemiddeld verbruik moet liggen op 5,8-6,0 l/100 km. Schakelen geschiedt standaard met een achttraps Steptronic-automaat.
Steptronic-uitbreiding
De zojuist genoemde achttraps Steptronic-transmissie wordt met ingang van juli dit jaar standaard op meer modellen. Zo krijgen onder andere de drie- en vijfdeurs M140i de transmissie standaard mee. Bij de 3-serie zijn het de onder andere de 320i Gran Turismo, de 320i xDrive Sedan, de 320i xDrive Touring en de 320i xDrive Gran Turismo die de transmissie standaard geleverd krijgen. De lijst gaat verder met de 330i sedan, de 330i Touring en de 340i xDrive die de achtbak fabriek-af tussen de motor en assen gemonteerd krijgen.
Verder zijn het binnen de 4-serie-familie de 420i en 430i Cabrio, 420i xDrive Gran Coupé, de 430i Gran Coupé, de 440i Coupé en de 440i xDrive Coupé. die standaard over de achttrapsautomaat komen te beschikken. De 520d Sedan en Touring beschikken tevens fabriek-af over de Steptronic-bak.
Cosmetisch
BMW stelt nieuwe kleuren beschikbaar voor de 5-serie, zo komt de lakkleur Frozen Dark Silver beschikbaar voor zowel de sedan (ook M5) als de Touring. De al genoemde M5 komt daarnaast beschikbaar in de voor die auto nieuwe kleur Frozen Marina Bay Blue. Daarnaast zijn bepaalde interieurcomponenten als knoppen op het stuurwiel en de start/stop-knop af te werken met een gegalvaniseerd materiaal. Daarnaast breidt BMW de Individual-mogelijkheden op de 7-serie uit met diverse kleur- en materiaalcombinaties.
Elektro
Meer noviteiten komen in de vorm van een optisch pakket voor de vernieuwde i8Roadster, bestaande uit onder andere een dubbele splitter aan de voorzijde en een nieuwe lip onderaan de achterzijde van de dakloze i8. De gisteren al op onze website belichte lancering van BMW Wireless Charging, voor de 530e iPerformance, behoort tevens tot de grote zomerupdate.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timvan Bekijk BerichtenVoor mij nog wat langer wachten. Hoewel de wagen werd geproduceerd week 19 blijft de levering op wezk 29 staan. Terwijl overal aangegeven wordt dat het normaal 6 weken duurt
Inderdaad, kan zijn dat ze al een nummerke op de bestede vrachtboot hebben en dan mogelijk net de vorige boot moeten missen (en dus langer duurt voor oplevering).
Ik heb als verwachtte leverdatum december gekregen (besteld eind februari) voor mijn sDrive18d, terwijl ik hier ook lees dat oktober voor vandaag bestelde wagen gemeld wordt...
Dus das bijna een jaar wachten op bestelde wagen... reeds aan mijn werkgever gevraagd of het niet volgens zijn vraag pas eind van het jaar (moet) geleverd worden, maar mijn werkgever zegt dat er niets speciaals gevraagd is... snap niet hoe de dealer durft zeggen 'december 2018'...
Comment
-
Als wij wekelijks de productie aanvragen verspringt dit constant, bij het terug opstarten van de productie van de 2.0i stonden wij geplant in week 23, week erop week 24, is dan in één week tijd van week 24 naar week 30 gegaan om vandaag op week 25 te staan. Momenteel wel wat problemen met voorraad van de sensatec daschborden voor degene die dit hebben in hun wagen. Wij hopen de onze ook te hebben tg week 30 ongeveer. maar we beginnen ervoor te vrezen, zullen wij blij zijn te horen dat hij in code 150 gaat.
Comment
-
De nieuwe x3, ze plaveien er precies al de straten mee ;-)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
Comment