Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw x3 (2018)
Collapse
X
-
1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
-
Als het echt vriest en zeker als het sneeuwt zijn winterbanden een gigaverschil. Ik had vroeger een jeep grand cherokee met starre achteras. Daar kon je in de sneeuw niet mee rijden op zomerbanden. Gewoon niet! geen meter. Ben ook eens verrast geweest door een sneeuwbui. Ben gewoon niet thuis geraakt en ik dacht ook met een 4x4 kan dat toch geen probleem zijn.
Een e46 m3 was ook compleet onrijdbaar in de sneeuw. Heb me ooit moeten laten uit de weg trekken door een dame in een renault twingo!! Daar staat ge dan met uw bmw op zomerbanden. Toen heb ik mijn lesje wel geleerd.
Tegenwoordig met de opwarming is de vraag hoeveel sneeuwdagen we nog hebben. Nu al december en nog 14 graden. Zelfs zomerbanden zouden nu beter zijn.
Voor wie zijn (winter)banden niet op tijd versleten krijgt, ik kan nog wel enkele driftcursussen aanraden
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Een mooi voorbeeld.... En ja, hier valt er niet zoveel sneeuw.
As requested in comments I will be doing all season vs winter tyres AND 4wd vs 2wd on the same tyres so make sure you subscribe! http://bit.ly/2p6kKXq I've l...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
Is maar waar als je beide stellen banden op een periode van 4/5 jaar slijt, dus globaal 25000/30000kms per jaar
Anders ogen de banden nog goed, maar ze zijn eigenlijk niet meer efficiënt wegens uitdroging.
Een veiligheidsgevoel is gevaarlijker dan het gevaar zelf...
Voor mensen die minder km's doen dan 20000 per jaar, zou ik gewoon all-seasons aanraden zoals de crossclimate.
Dat het veiligheidsgevoel gevaarlijker is, daar ga ik absoluut niet meer akkoord. Heb je dat filmpje bekeken? Je remafstand is makkelijk dubbel zo lang in sommige omstandigheden, en de controle over je voertuig ben je dan ook volledig kwijt. En daarvoor moet je echt niet snel rijden om dat aan de hand te krijgen.
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichtenop tijd vertrekken is meestal nog het best als je weet dat er ijzelgevaar is.
Zelf met winterbanden en abs slaan de meeste mensen al in paniek als ze plots beginnen glijden
Beter slipcursussen en rijlessen geven vind ik
spaart ook nog eens miljoenen extra velgen uit
Ik spaar liever levens dan velgen.
Maar ik ga er wel volledig mee akkoord dat men beter slipcursussen/betere rijlessen kan verplichten/aanmoedigen/financieel stimuleren. Belachelijke maatregelen bij het nu behalen van een rijbewijs : Je moet nu verplicht 9 maanden wachten tussen theorie en praktijk examen ipv 3 maanden. Alsof dat iets uitmaakt. Je bent er klaar voor, of niet. Als je in 3 maanden intensief oefent, ben je veel meer voorbereid dan als je 9 maanden wacht...
Ik heb laatst ook eens gekeken voor een uitgebreide slipcursus te gaan volgen. 750 euro voor 3 dagen bij Jesco. Zelfs gaan vragen bij mijn autoverzekering of mijn tarief niet omlaag kon als ik dat gaan volgen. Maar dat ging natuurlijk niet. (Doet me er aan denken, pas van verzekering veranderd, nu nog eens gaan vragen mss.)
Comment
-
[QUOTE=GVW;n6397763]Even over het kuiswerk:
- wat ik een ramp vind, is dat ik de auto mooi droog heb na het kuisen en dan begint er aan de voorste deuren een stroompje water naar beneden te lopen. Idem aan de achterklep. Opnieuw droogmaken. paar minuten later, zelfde verhaal. Irritant. Heb blauwe kleur en water tekent zich af op de lak als ik dat niet droogwrijf.
- Zwarte rubber rond de wielkassen en onder aan de deur (X-line) worden na half jaar iets grijzig en soms zelfs witte schijn.
- Beige leren zetels, om de veertien dagen chauffeur's zetel afwassen met special product vanwege blauwe vuiligheid (Jeans)
Maand geleden gepolished en gewaxt. Eerste keer dat ik dit ooit deed. Kan ik iedereen aanraden. Wagen blijft properder, water loopt er zo af...[/
Welk produkt gebruikt u voor de lederen zetels? Hier ook beige zetels.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rhox Bekijk BerichtenWeet iemand of de spanningsmeting over rdks sensoren loopt, of over de ABS?Last edited by Ollibolli; 06/12/2018, 23:17.
- Likes 1
Comment
-
[QUOTE=Tarcis;n6398091]Oorspronkelijk geplaatst door GVW Bekijk BerichtenEven over het kuiswerk:
- wat ik een ramp vind, is dat ik de auto mooi droog heb na het kuisen en dan begint er aan de voorste deuren een stroompje water naar beneden te lopen. Idem aan de achterklep. Opnieuw droogmaken. paar minuten later, zelfde verhaal. Irritant. Heb blauwe kleur en water tekent zich af op de lak als ik dat niet droogwrijf.
- Zwarte rubber rond de wielkassen en onder aan de deur (X-line) worden na half jaar iets grijzig en soms zelfs witte schijn.
- Beige leren zetels, om de veertien dagen chauffeur's zetel afwassen met special product vanwege blauwe vuiligheid (Jeans)
Maand geleden gepolished en gewaxt. Eerste keer dat ik dit ooit deed. Kan ik iedereen aanraden. Wagen blijft properder, water loopt er zo af...[/
Welk produkt gebruikt u voor de lederen zetels? Hier ook beige zetels.
Comment
-
Ik vind beige zetels de max. Maar heb in de Tiguan wijselijk besloten dat niet meer te doen. In de DS5 had ik dat wel en na een maand ook blauw van de jeans en zeer moeilijk af te krijgen. Ik heb ook geen zin om elke maand zitten te reinigen. Dus gewoon terug zwart genomen. Maar andere kleuren zijn altijd wel veel mooier.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EDwinvo Bekijk BerichtenHebben jullie daar ook last van. Dat je sleutel in je broekzak zit en je bukt dat de achterklep weer open staat? Is mij al een paar keer overkomen. Ik ga die functie maar uitschakelen....ondanks dat het soms handig is om de achterklep op afstand te openen is.
Ander vraagje: zijn rechthoekige uitlaten sowieso een M40i?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EDwinvo Bekijk BerichtenHebben jullie daar ook last van. Dat je sleutel in je broekzak zit en je bukt dat de achterklep weer open staat? Is mij al een paar keer overkomen. Ik ga die functie maar uitschakelen....ondanks dat het soms handig is om de achterklep op afstand te openen is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
Ook al gebeurd ja, best vervelend!
Ander vraagje: zijn rechthoekige uitlaten sowieso een M40i?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
Ook al gebeurd ja, best vervelend!
Ander vraagje: zijn rechthoekige uitlaten sowieso een M40i?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk BerichtenBij mijn 3 touring moet ik ook een 3-tal seconden drukken.
Comment
-
Ik zat onlangs TV te kijken in de zetel en blijkbaar moet ik er ook onbewust op gedrukt hebben want plots bleek m'n koffer open te staan
Niet echt leuk dus want op zo'n moment besef je het echt niet, moest ik niet naar buiten gekeken hebben stond hij open tot de volgende ochtend.Last edited by P@ul; 24/12/2018, 14:01.
Comment
Comment