Oorspronkelijk geplaatst door 1023
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw x3 (2018)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door P@ul Bekijk BerichtenSinds de upgrade naar iOS 13 krijg ik niet meer alle contacten te zien in m'n carkit (geen CarPlay dus) ?
Van de eerste letters uit het alfabet krijg ik random entries te zien, vanaf de tweede helft van het alfabet stopt het gewoon.
Comment
-
PLUG-IN HYBRIDE NU IN CIJFERS
BMW BELICHT X3 XDRIVE30E
BMW geeft alle specificaties vrij van de X3 xDrive30e, de plug-in hybride variant van de X3 die volgend jaar gezelschap krijgt van een volledig elektrische versie.
Medio volgend jaar brengt BMW de iX3 op de markt, een volledig elektrische SUV op basis van de huidige X3. Wie liever een plug-in hybride wil, kan al eerder bij BMW terecht. Tijdens de Autosalon van Genève liet BMW de X3 xDrive30e al zien, maar hield het gros van de specificaties onder de pet. Tot vandaag.
De X3 xDrive 30e krijgt een 183 pk sterke 2,0-liter viercilinder onder de kap, een machine die samenwerkt met een 109 pk elektromotor die ín de achttraps automaat is verwerkt. Het systeemvermogen komt uit op 292 pk en 420 Nm. Daarmee moet de X3 xDrive30e in 6,1 seconden naar 100 km/h sprinten. De topsnelheid bedraagt 210 km/h. Wie zich een beetje braaf gedraagt moet - afhankelijk van de uitvoering - 51 tot 55 kilometer uit het deels onder de achterbank geplaatste 12 kWh (waarvan 10,8 kWh bruikbaar) accupakket kunnen wringen. In de rijmodus Max eDrive ligt de elektrische topsnelheid op 135 km/h. In de reguliere Auto eDrive-stand waarin de X3 xDrive30e zelf bepaalt hoe de aandrijflijn zich gedraagt, bedraagt de elektrische topsnelheid 110 km/h. Goed nieuws voor wie een aanhanger bezit: het maximum trekgewicht van de X3 xDrive30e is vastgesteld op 2.000 kg.
De bagageruimte van de plug-in X3 is met 450 liter 100 liter kleiner dan die van de reguliere X3. Gooi de achterbank plat, en je kunt 1.500 liter aan spul meezeulen. X3's met alleen een benzine- of dieselmotor kunnen tot 1.600 liter opslokken.
In december rollen de eerste plug-in versies van de X3 van de band in het Amerikaanse Spartanburg. In de lente van 2020 moet de auto op de markt komen. Prijzen volgen in de aanloop naar de marktintroductie.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Heeft er al iemand de X3 Xdrive 30e besteld of in ontvangst genomen?
Mijn exemplaar is besteld en zal in juni of juli geleverd worden. Met pijn in het hart ruil ik mijn X3 M40i in, maar soms moet het verstand (en fiscale optimalisatie) de bovenhand krijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk BerichtenHeeft er al iemand de X3 Xdrive 30e besteld of in ontvangst genomen?
Mijn exemplaar is besteld en zal in juni of juli geleverd worden. Met pijn in het hart ruil ik mijn X3 M40i in, maar soms moet het verstand (en fiscale optimalisatie) de bovenhand krijgen.
Ben ook benieuwd bij Sneyers in Herentals hebben ze een met M zetels etc
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk BerichtenHeeft er al iemand de X3 Xdrive 30e besteld of in ontvangst genomen?
Mijn exemplaar is besteld en zal in juni of juli geleverd worden. Met pijn in het hart ruil ik mijn X3 M40i in, maar soms moet het verstand (en fiscale optimalisatie) de bovenhand krijgen.
Comment
-
Vandaag contact gehad met mijn garage en de levertermijn zou naar voor geschoven zijn: laatste week van mei.
De garage neemt mijn M40i voor een redelijke prijs over. Er particulier de geschikte koper/liefhebber voor vinden is waarschijnlijk minder evident.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk BerichtenEn de twijfel over de CO2 uitstoot: hoe bedoel je dan? Alleszins in 2020 97% aftrekbaar in een vennootschap.
Kan je mij eens in PM wat gegevens en uw prijs doorsturen van uw M40i?
Comment
-
Volgend jaar zijn problemen voor later... Als men naar de WLPT maatstaf zou overstappen dan is dat hopelijk enkel voor wagens die nadien ingeschreven worden en dan is er geen probleem.
Gegevens van mijn M40i:
* Geleverd in november 2017
* Km-stand: 54.400
* C1M Phytonicblau
* MANL Leder 'Vernasca' Schwarz met contrast stitching Blau/Schwarz
* Alu velgen styling 699 M20"
* Standaarduitrusting (ga ik niet geheel opnemen)
- 431 Automatisch dimmende binnenspiegel
- 459 Zetels, elektrisch + geheugen
- 5A1 Led msitlampen
* Opties:
- 7S9 ConnectedDrive Services Pack (bestaande uit Real Time Traffic Information en Concierge Services)
- ZB3 Comfort Pack (bestaande uit Comforttoegang, Akoestische beglazing, Lendensteun vooraan, Verwarmde zetels vooraan, Business Pack Plus)
- ZB4 Innovation Pack (bestaande uit Adaptive LED headlights, High beam assist, Driving Assistant Pack, Head-Up Display)
- 258 Runflat banden
- 2NH M Sport remmen
- 2TB Sportautomatische versnellingsback Steptronic met schakelpaddles
- 2VF Adaptieve ophanging M
- 2VL Variable Sport Steering
- 302 Alarmsysteem
- 3MC Dakrails in Shadow Line
- 420 Zonnewerend glas achteraan
- 423 Fluwelen tapijten
- 430 Spiegelpakket
- 481 Sportzetels vooraan
- 4AW Dashbord in Sensatec
- 4K9 Decoratieve lijsten in Aluminium Feinschliff
- 5DN Parking Assistant Pack Plus
- 609 Navigatiesysteem Professional
- 6NW Comforttelefonie met draadloos laden
- 6U8 BMW Gesture Control
- 6WB Multifunctionele instrumentendisplay
- 6WD Voorbereiding Wifi hotspot
- 710 M sportstuur
- 715 M Aërodynamicapakket
- 760 Shadow Line hochglanzend
- 775 hemelbekleding Anthrazit
- 868 Spraakversie Nederlands
- ZKS Veiligheidskit
Heb me dus wel behoorlijk laten gaan op de optielijst en er waren weinig opties die ik niet aangevinkt had.
Nieuwprijs was EUR 79.070.Last edited by Special K; 14/02/2020, 14:34.
Comment
-
BMW IX3 LEKT TE VROEG HET INTERNET OP
Ongetwijfeld zullen er in Beieren een aantal gefronste gezichten zijn, nu de BMW iX3 plotseling in vol ornaat op het internet verschijnt. Via een mysterieus Instagram-kanaal deelt iemand de eerste twee foto's van de volledig elektrische SUV.
De onthulling van de BMW iX3 laat niet lang meer op zich wachten, maar het lijkt niet helemaal het idee geweest dat we de auto vandaag al te zien kregen. Via de officieuze weg is de iX3 nu echter ineens al wél te zien. Op Instagram staan op een volledig nieuw kanaal met amper volgers plots deze twee foto's, die te goed lijken om nep te zijn.
Zoals verwacht is de iX3 in de basis herkenbaar als een X3, maar dan met de nodige i-kenmerken. De blauwe accenten op de 'nieren' en de dorpels én het ontbreken van grote luchtinlaten in de voorbumper laten duidelijk zien dat hier om het volledig elektrische alternatief van de reguliere X3 gaat. Ook de bijzondere wielen horen uiteraard exclusief bij de iX3. Al met al blijft het behoorlijk trouw aan het ontwerp van de conceptversie.
Wat er onder de koets schuilgaat aan techniek, is gelukkig ook al bekend. BMW maakte onlangs bekend dat de iX3 gebruikmaakt van een 286 pk sterke elektromotor die de achterwielen aandrijft. Een 80 kWh-accupakket is verantwoordelijk voor de stroomtoevoer. Volgens BMW is een actieradius van 440 kilometer (WLTP) mogelijk met de nieuwkomer. De voornaamste concurrent, de Mercedes-Benz EQC, streeft-ie daarmee ruimschoots voorbij. Ongetwijfeld horen we snel meer, nu grootste verrassing er al af is.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
NU VANUIT CHINA
BMW IX3 WEDEROM VOORTIJDIG GELEKT
Voor de tweede keer in korte tijd belandt de elektrische iX3 als een uitgepakt cadeautje te vroeg op het internet. Nadat eerder al persbeeld uitlekte, laat nu de Chinese variant zich zien.
De nieuwe platen, die bij Autohome opdoken, geven een duidelijk beeld van hoe de auto er in zijn komende dagelijks leven uit gaat zien. Geen gefotoshopte straten of mooie opsmuk: zo belandt de auto op een later moment bij klanten op de stoep. Let wel, het gaat in dit geval om de Chinese versie, dus die zou hier en daar wat kunnen afwijken van de Europese versie. Op de foto’s komen wederom wat meer details naar voren. Neem de dichte grille, die hetzelfde formaat als bij de reguliere X3 heeft, maar nu geen open lamellen, maar dichte kunststof vlakken krijgt. De nieren in de neus van de iX3 zijn optisch met elkaar verbonden, bij de X3 is dat niet zo. Ook het luchtrooster naast de voorwielen krijgt een andere afwerking en aan de achterkant maken de uitlaatgaten van de X3 bij de iX3 plaats voor kunststof afdekplaten.
Opvallend genoeg krijgt de Chinese iX3, zoals die hier staat, geen blauwe accenten rondom. Mogelijk ligt dit aan de uitvoering, maar bij het vorige gelekte beeld van een Europese iX3 waren felblauwe accenten bij bijvoorbeeld de dorpels en in de achterbumper te vinden. BMW neemt ondertussen flink zijn tijd met de ontwikkeling van de volledig elektrische iX3. Het is namelijk al dik twee jaar geleden dat het merk de conceptversie van de auto belichtte. Daarna volgden meerdere momenten waarop de iX3 ingepakt en wel voor de camera voorbijreed.
BMW liet gelukkig recent wel wat meer over de techniek weten. De achterwielaangedreven iX3 maakt gebruik van een 286 pk sterke elektromotor. Daaraan wordt een 80 kWh-accupakket gekoppeld. Dit alles is goed voor een actieradius van 440 km (WLTP).
Als de iX3 later dit jaar wordt onthuld, komt het in een druk segment terecht. Tesla is dan namelijk begonnen met de levering van de Model Y en ook Mercedes-Benz zit niet stil. De EQB, op basis van de huidige GLB, moet tegen die tijd gepresenteerd zijn. Ook Audi zit niet stil en dus is het goed mogelijk dat de productieversie van de Q4 E-tron Concept het de iX3 nog best lastig kan maken. Het productiemodel van die Audi wordt in 2021 verwacht met een geschatte actieradius van 450 km (WLTP). Bij Volvo stroopt de XC40 P8 Recharge zijn mouwen op voor de komst van de iX3.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
OFFICIEEL: BMW IX3
De BMW X3 is er al met benzine- en dieselmotoren en wie graag wil stekkeren, kan bij BMW terecht voor de xDrive30e. Het leveringsgamma wordt nu uitgebreid met een volledig elektrische versie: de iX3!
De komst van de iX3 is niet bepaald een verrassing meer. Al in 2018 liet BMW de vrij productierijp ogende Concept iX3 zien en kort geleden dook de elektrische X3 al diverse keren ruimschoots voor zijn onthulling online op. Het maakt de iX3 zelf echter niet minder interessant.
De iX3 heeft een 286 pk en 400 Nm sterke elektromotor op de achteras, een unit die de SUV in 6,8 tellen naar een snelheid van 100 km/h lanceert. Een X3 30i heeft voor dezelfde klus 6,4 seconden nodig. De topsnelheid van de iX3 ligt op 180 km/h. De elektromotor haalt zijn levenslust uit een 80 kWh (74 kWh netto) groot accupakket dat in de bodem van de iX3 is verwerkt. Daarmee kan de elektrische BMW 459 volgens de WLTP-methode vastgestelde kilometers elektrisch rijden. Het accupakket is met een laadvermogen van maximaal 150 kW vol te jagen. Volgens BMW is het pakket in 34 minuten van 0 tot 80 procent capaciteit op te laden. Als bestuurder heb je zelf invloed op de manier waarop de iX3 energie terugwint. In rijmodus B accelereer én rem je met slechts één pedaal. In rijmodus D valt ook de heftigheid waarin de auto bij het loslaten van het gaspedaal energie recupereert in te stellen.
De elektrische aandrijflijn is opgebouwd uit wat BMW zijn vijfde generatie eDrive-techniek noemt. Onder meer de elektromotor, de transmissie en de elektronica die nodig is om de boel aan te sturen, zijn in één behuizing ondergebracht. Vanaf volgend jaar zul je delen ervan ook in de i4 én in de iNext gaan vinden.
Vanbuiten is de iX3 vooral een X3, maar BMW heeft het exterieur natuurlijk doorspekt met designelementen van zijn i-afdeling. Zo zijn rondom blauwe accenten aangebracht, elementen die we onder meer in de achterbumper, aan de onderzijde van de portieren en in de snuit van de iX3 tegenkomen. BMW zet de iX3 op speciaal 19-inch lichtmetaal dat volgens het merk de luchtweerstand van de auto met 5 procent verbetert. Op de snuit uiteraard een nierengrille, al is het exemplaar op deze iX3 semi-dicht. De laadopening bevindt zich rechtsachter. De bagageruimte heeft net als bij de reguliere X3 een inhoud van 550 liter. Gooi je de achterbank plat, dan kun je tot 1.560 liter aan spul meebrengen.
Net als voor onder meer de Concept i4 heeft BMW niemand minder dan componist Hans Zimmer ingeschakeld om de iX3 van 'rijgeluiden' te voorzien. Wel moet je hiervoor de High Executive-uitvoering bestellen. Dat brengt ons op de uitrusting, daar basisuitvoering Executive al behoorlijk in zijn spullen zit. BMW geeft de iX3 standaard een panoramadak, halflederen bekleding en elektrisch verstelbare én verwarmbare voorstoelen. Gescheiden klimaatregeling (drie zones), led-koplampen en sfeerverlichting: het zit er allemaal op, in of aan. Een adaptief onderstel is standaard, al staat een adaptief M-onderstel op de optielijst.
Leuk weetje: de iX3 rolt straks niet in het Amerikaanse Spartanburg van de band, maar wordt straks door de joint-venture BMW Brilliance Automotive in het Chinese Shenyang gebouwd. Het is de eerste voor export bestemde auto die BMW in die fabriek produceert.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk BerichtenZiet er echt goed uit! Nu is er helemaal geen reden meer om voor Tesla te gaan :p
Zou je hem kunnen bestellen met andere bumpers en velgen
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment