Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Net gezien dat we vergeten zijn om die peddels aan stuur te nemen qua optie. Is dit iets wat uit jullie ervaring echt nuttig is? Of is dit zooets dat wel cool lijkt maar in praktijk zelden wordt gebruikt?

    Comment


    • Op mijn gti veel gebruikt op de volgende wagen heb ik het in het begin gemist maar snel gewoon geworden zonder. Tijdens mijn testritten wat meegespeeld maar eigenlijk geen toegevoegde waarde voor mij.

      Comment


      • Ik heb er geen en denk niet dat ik die veel zou gebruiken. Je kan met de pook ook sequentieel schakelen, ik heb dat paar keer uigeprobeerd maar zegt me niks. Denk dat ik het nooit verder dan 5 km aan een stuk gedaan heb. Die versnellingsbak is zo goed dat je het zelf eigenlijk alleen maar slechter doet. Enige voordeel is aktiever terugschakelen om te remmen op de motor. T is nu niet dat we met koerspaarden rijden lol. Eerder vlot relaxed zo ik het noemen...

        Comment


        • wie weet er iets over cng in BMW

          Comment


          • dat is Compressed Natural Gas in een Bayerisch Motor Werk.

            Comment


            • leuk sunking , en nu een serieus antwoord

              Comment


              • Voor zover ik weet heeft BMW geen CNG wagens en zijn er ook geen plannen.

                Comment


                • wat met inbouw?

                  Comment


                  • Sorry, kan je ook niet helpen. Weet enkel dat men soms een absurd kleine tank laat inbouwen voor fiscale redenen. Tanken zou kunnen bij Dats heb ik me laten vertellen. Denk dat er hier weinig ervaring hebben met CNG en BMW specifiek. Misschien eens googlen naar zo'n CNG-specialist en je oor eens te luisteren leggen. Op gebied van LPG is Van Collie in St Martens Latem toch wel één van de toppers uit Belgie. Ik denk dat die ook CNG doet.


                    http://www.lpgvancoillie.be/cng Rap eens gekeken en blijkbaar doet die man dit

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door lapino
                      Net gezien dat we vergeten zijn om die peddels aan stuur te nemen qua optie. Is dit iets wat uit jullie ervaring echt nuttig is? Of is dit zooets dat wel cool lijkt maar in praktijk zelden wordt gebruikt?
                      Ik ben fan! Heb het op mijn Ghibli (gigantische peddels ;-)) en miste het op de vorige X3, nu dus wel genomen. Voor de actieve chauffeur die soms zelf graag ingrijpt toch een leuke meerwaarde.


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                      1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                      1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                      1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                      1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                      Comment


                      • Ik heb het speciaal genomen omdat ik het op mijn vorige wagen niet had. Maar gebruik het zelden. Af en toe bij het uitbollen om terug te schakelen op de motor.
                        Maar ik zou het niet echt missen als ik het niet had.

                        Comment


                        • Ok bedankt voor de tips, heb zo'n vermoeden dat mijn vrouw dit sowieso niet zal gebruiken en voor de keren dat ik met die auto ga rijden zal het ook wel geen must zijn. Zal nog lang wachten worden. Jammer dat de meerprijs voor de 30i zoveel geld is, anders zou ik wel voor die motor zijn gegaan. Die 20i lijkt me (softwarematig) dichtgenepen door BMW want zie voor de rest heel weinig verschil qua motor met de 30i, of ben ik fout? Meerprijs van 8.000 euro tussen de 20i en 30i is toch echt wel héél stevig.

                          Comment


                          • De 30i zal ook wel hardwarematig verschillen hoor. Turbo, kwaliteit van de pistons, remmen...
                            Los daarvan rekent bmw wel flink door voor wat extra pk's, zie het als den dure optie. Ooit zelf getwijfels tussen 316i en 320i efficientdynamics, waren hardwarematig identiek maar toch prijsverschil van 4000€.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
                              Ok bedankt voor de tips, heb zo'n vermoeden dat mijn vrouw dit sowieso niet zal gebruiken en voor de keren dat ik met die auto ga rijden zal het ook wel geen must zijn. Zal nog lang wachten worden. Jammer dat de meerprijs voor de 30i zoveel geld is, anders zou ik wel voor die motor zijn gegaan. Die 20i lijkt me (softwarematig) dichtgenepen door BMW want zie voor de rest heel weinig verschil qua motor met de 30i, of ben ik fout? Meerprijs van 8.000 euro tussen de 20i en 30i is toch echt wel héél stevig.
                              Vroeger speelde dat veel minder rol omdat iedereen vergeleek met de prijs van een diesel. Nu valt dat natuurlijk echt op hee.
                              Ik weet niet of die hardwarematig echt zoveel gaan verschillen hoor Sunking want ik denk dat dit hun eigenlijk meer geld zou kosten. Denk dat het gewoon strategie is om een 'nette' vanaf prijs te afficheren, terwijl ze weten dat de basis benzine motor in verhouding niet zoveel verkocht zal worden. Misschien dat ze die strategie nu gaan veranderen omdat er meer benzines verkocht worden. Momenteel is het nog ongeveer gelijk dacht ik diesel-benzine (slechts een verschil van 10.000 stuks voordeel voor benzinewagens in 2017).
                              Maar de trend zal zich natuurlijk nog even doorzetten.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
                                Net gezien dat we vergeten zijn om die peddels aan stuur te nemen qua optie. Is dit iets wat uit jullie ervaring echt nuttig is? Of is dit zooets dat wel cool lijkt maar in praktijk zelden wordt gebruikt?
                                Ik had dit op mijn 428i en op 3,5 jaar toch wel zeker 10 keer gebruikt...

                                Heb het ook op mijn M40i en op 3 maanden welgeteld 1 keer gebruikt. Tenzij je zeer goed bent ermee denk ik dat de automatische versnellingsbak beter schakelt.

                                Comment


                                • Ik vraag me af waarom je een automaat koopt als je graag wilt schakelen...

                                  Comment


                                  • Ik moet die peddels zelfs niet hebben als ze deze er voor niets bijschenken

                                    Comment


                                    • Deze peddels (zoals trouwens de handbediening met de pook op automaten, en de belachelijke verzetten-simulatie op een CVT/Multitronic) werden oorspronkelijk voorzien om de klanten de stap te leren doen naar automaten. Niet vergeten dat de automaten heel lang in Europa verafschuwd werden als versies voor oudere dames en mensen niet eens deftig konden schakelen. Deze macho perceptie is gelukkig grotendeels uit de wereld, iedereen heeft al intussen kunnen vaststellen dat een automaat aangenamer is en dat de recente versies ervan zo goed werken dat niemand meer het beter kan.
                                      Trouwens, terugschakelen kan perfect met een gedoseerde druk op de gaspedaal, en voor wie graag een beetje hoger in de toeren rijdt is het S-programma voldoende. De rest is wat mij betreft spielerei...
                                      Last edited by guyugy; 06/02/2018, 12:41.

                                      Comment


                                      • Ik ken nog steeds mensen die niet van nen automaat willen weten. Dan hoort ge argumenten als "jamaar da kunde ni in 1e zetten als ge geparkeerd staat dus als uw handrem niet goed werkt bolt hij weg op een helling".

                                        Comment


                                        • In P kan niet, hé...
                                          mijn madam hoort bij de weigerachtigen, maar dat is door te weinig ervaring met een automaat, zij heeft altijd de boot afgehouden
                                          ik liet begaan omdat wij nog voor onbeperkte tijd de manuele Saab gebruiken, het is niet zo tof te switchen tussen twee fundamenteel andere bakken
                                          Last edited by guyugy; 06/02/2018, 13:21.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X