Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
    Allez dus iedereen die hier een 20i heeft besteld heeft dus de meest idiote keuze ever gemaakt
    Helemaal niet. Ik heb er zelf ook één besteld op aanraden verkoper. Enkel is er nog bedenktijd to ong. eind maart omdat levertijd zo lang is. Heb hem nu mijn tegenargumenten gegeven en hij zegt nu dat ze geen reden zien waarom ik inderdaad niet voor de diesel zou kunnen gaan. Ze willen dus blijkbaar niet dat ze achteraf met de vinger worden gewezen dat zij de keuze hebben bepaald. Volgens mij weten ze het zelf niet...
    Indien verschil in verbruik 2 l is, heb ik na 5 jaar de meerprijs eruit. Indien het verschil 3 l is dan zelfs na 3 jaar. Indien je dus lang met de auto denkt te rijden (of heel veel km doet) lijkt diesel nog een goede keuze te zijn. Ik hou enkel rekening met wat ik nu weet en niet wat er in de toekomst misschien ooit nog gaat veranderen. Bovendien zou het me gewoon een goed gevoel geven indien ik aan het rijden ben in het besef dat het verbruik binnen de perken blijft.

    Tja, ik weet het zelf ook nog niet goed hoor of ik de benzine ga omzetten in een diesel.

    Comment


    • Je interpreteert nuchter de situatie... in jouw geval zou ik dezelfde keuze gedaan, alle SUV’s van de categorie van de X3 zijn feitelijk overgemotoriseerd voor wat nog mag en kan. En met weinig kms zal je je niet ruïneren aan brandstof, ook stijgt je verbruik boven de 10 liters. Laat het niet aan je hart komen !

      Comment


      • Overgemotoriseerd daar ben ik het niet mee eens. Met een M40i kan je perfect binnen de wettelijk toegelaten limieten blijven en toch heel wat meer plezier beleven dan met een 20i of 20d. Het hangt er gewoon allemaal vanaf wat je zoekt in een auto.

        Comment


        • Woord overgemotoriseerd wordt heden ten dage snel in de mond genomen terwijl je niet hard hoeft te rijden om het verschil in rijcomfort te voelen. Ook weer de marketing dat de snelheidsbeperking aanhaalt om mensen te overtuigen.
          Alles steunt op marketing, momenteel neigen mensen naar kleine benzinemotoren door enkele fiscale veranderingen en de marketing die hierop inspeelt. Verkopers luisteren eerst en geven dan raad op 'maat'.
          De verkoper is nu echt de geplaatste persoon om je in te lichten. D'r is nog iets als commerce ook.
          Ga liever voort op eigen ervaringen, testverslagen, testritten, meningen van mensen die je kent en die effectief met een voertuig rijden dat te vergelijken is met wat je zelf wil kopen,...
          Nu zet de marketing alles in op 'groene' wagens. Enkele jaren geleden zetten ze alles in op 'veiligheid'. Daarvoor was het innovatie waarop ingezet werd.

          Als je logisch nadenkt is dit perfekt normaal vanuit marketing-oogpunt bekeken. Natuurlijk moet de klemtoon om de x aantal jaren verlegd worden. Sinds de klemtoon nu verlegd werd naar kleine benzinemotoren zijn er mensen die zich zo laten meesleuren dat ze hun perfecte dieselwagen zouden wegdoen om een benzine te kopen. Want ze zeggen dat...
          Verleg je die klemtoon niet, logisch gevolg, mensen blijven langer rijden met hun voertuig. Alles wordt gestuurd zowel vanuit overheidswege maar vooral door de marketig die hierop inspeelt.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door GVW Bekijk Berichten

            Helemaal niet. Ik heb er zelf ook één besteld op aanraden verkoper. Enkel is er nog bedenktijd to ong. eind maart omdat levertijd zo lang is. Heb hem nu mijn tegenargumenten gegeven en hij zegt nu dat ze geen reden zien waarom ik inderdaad niet voor de diesel zou kunnen gaan. Ze willen dus blijkbaar niet dat ze achteraf met de vinger worden gewezen dat zij de keuze hebben bepaald. Volgens mij weten ze het zelf niet...
            Indien verschil in verbruik 2 l is, heb ik na 5 jaar de meerprijs eruit. Indien het verschil 3 l is dan zelfs na 3 jaar. Indien je dus lang met de auto denkt te rijden (of heel veel km doet) lijkt diesel nog een goede keuze te zijn. Ik hou enkel rekening met wat ik nu weet en niet wat er in de toekomst misschien ooit nog gaat veranderen. Bovendien zou het me gewoon een goed gevoel geven indien ik aan het rijden ben in het besef dat het verbruik binnen de perken blijft.

            Tja, ik weet het zelf ook nog niet goed hoor of ik de benzine ga omzetten in een diesel.






            Ik heb 2 x een X3 gehad en X5. De laatste 2 waren geen Xdrive meer maar Sdrive.
            Ik kan alleen maar beamen dat als je zuinig wil rijden je voor de Sdrive versie moet gaan.
            Mijn x3 Sdrive 18 d had een verbruik van 5.9 l/100km de X5 Sdrive 1 liter meer 6,9 l/100km
            Ik rij wel 95% autostrade buiten de spits. Dus keuze tussen Sdrive en Xdrive maak al 1 liter verschil en tussen benzine en diesel nog eens 2 liter denk ik.
            Je kan dus 3 liter sparen dus een 4 euro per 100 km door voor een Sd 18d te gaan.
            Das 1200 euro per jaar besparen als je 30000 km bolt.

            Voor de 2 weken sneeuw per jaar in Belgie zou ik dan ook geen Xdrive meer nemen. Het kost meer dan het opbrengt , duurder in aankoop , hoger verbruik en hoger co2 dus hoger taksen.
            Bovendien heeft ieder nieuwe wagen de mogelijkheid om te kiezen tussen Eco , normal en sportstand. Je kan dus als je zin hebt om is door te duwen naar sport gaan zonder dat je de rest van de tijd met een hoog verbruik zit.

            Ik zie geen echte meerwaarde in Belgie voor een Xdrive.
            Maar een auto kopen is emotioneel , Heb nu ook een MB GLC coupé met 4 wielaandrijving genomen , maar omdat ik een vette korting had was het goedkoper dan een nieuwe BMW maar het verbruik zit op 6,5 l/100 km. Dus komt hij duurder in rijkost dan de X3 Sdrive.
            Last edited by carman; 09/02/2018, 12:00.

            Comment


            • Dat kan ik volgen. De enige verkoper die mij een diesel aanraadde was die van de audi Q5. Ah ja, ze hebben voorlopig enkel diesel, tenzij je de hoge pK benzine koopt (te duur voor mij). Zijn argumenten waren: DIesel is nog niet dood hoor, een zware auto heeft een diesel motor nodig, een dieselmotor gaat langer mee en verbruikt minder.
              VW raadde mij ene Tiguan 1.4TFSI aan. Dat is wat ze doen, lage motorisatie, dus fiscale voordelen enz... Ze vergeten erbij te zeggen dat die dingen toch veel verbruiken dan...

              Verhaal van een kennis van mij. Had een Q3 1.4 TFSI gekocht. Kwam niet onder de 10 l en heeft hem binnen de 3 maanden terug verkocht voor een Q5 Diesel.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk Berichten
                Overgemotoriseerd daar ben ik het niet mee eens. Met een M40i kan je perfect binnen de wettelijk toegelaten limieten blijven en toch heel wat meer plezier beleven dan met een 20i of 20d. Het hangt er gewoon allemaal vanaf wat je zoekt in een auto.
                alles is relatief.. een SUV met minder dan 200 pk’s wordt tegenwoordig bekeken als een bijna basismodel, twintig jaar geleden was een dergelijk vermogen enkel in sportieve wagens terug te vinden. Op dezelfde tijdsperiode is het verkeer enorm toegenomen, de snelheidslimieten overal verlaagd, en de controles verscherpt. Tegelijkertijd is de loopcultuur van de motoren, ook de minder grote, toegenomen. Een 1500cc schokte onder de 2000 toeren, nu herneemt een kleine motor met de hulp van zijn automaat vlekkeloos vanaf 1400 toeren. Natuurlijk zal men steeds groter en beter aangenamer vinden,ook ik !
                Last edited by guyugy; 09/02/2018, 12:46.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door GVW Bekijk Berichten
                  Dat kan ik volgen. De enige verkoper die mij een diesel aanraadde was die van de audi Q5. Ah ja, ze hebben voorlopig enkel diesel, tenzij je de hoge pK benzine koopt (te duur voor mij). Zijn argumenten waren: DIesel is nog niet dood hoor, een zware auto heeft een diesel motor nodig, een dieselmotor gaat langer mee en verbruikt minder.
                  VW raadde mij ene Tiguan 1.4TFSI aan. Dat is wat ze doen, lage motorisatie, dus fiscale voordelen enz... Ze vergeten erbij te zeggen dat die dingen toch veel verbruiken dan...

                  Verhaal van een kennis van mij. Had een Q3 1.4 TFSI gekocht. Kwam niet onder de 10 l en heeft hem binnen de 3 maanden terug verkocht voor een Q5 Diesel.
                  Die hem wellicht ook meer rijplezier biedt...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                    Die hem wellicht ook meer rijplezier biedt...
                    je zit wel met een aankoopprijs verschil van +/- 10.000 euro , dus dat rijplezier kost dan ook weer wat.
                    Imho is er een soort 'omslagpunt' benzine/diesel, niet per se in het aantal kilometers per jaar, maar ook in grootte/gewicht van de auto.
                    Compacte wagen -> benzinemotor van 1000-1500 cc volstaat, niet te duur in aanschaf en verbruikt 5.5 a 7 liter.
                    Zware/hoge wagen -> minstens 2.0 d om goed te zijn -> kost wel meteen een heel pak meer dan die compacte wagen met benzinemotor -> maar verbruik zal ook niet boven de 7 liter liggen.
                    Suv die 10 liter benzine verbruikt, lijkt mij niet plezant, want dan staat ge om de 500 km bij de pomp.
                    Waar ligt dan de grens tussen compact/licht en groot/zwaar ? Volgens mij ergens rond een 3-reeks, 2 AT, X1 ...

                    Comment


                    • Er blijven mij niet zoveel argumenten nog over om toch te blijven bij de 2.0i en dus om te zetten naar een 2.0d.

                      Comment


                      • Dat snap ik niet helemaal. Qua verbruik kan ik volgen, een benzine zuipt meer (fact). Maar rijplezier? Ok, een diesel heeft meer koppel en zal ook meer 'trekken' maar een benzine heeft een compleet andere manier van rijden, hoger in de toeren en ook (vaak) vinniger niet? Afin, zal allemaal wel van persoonlijke voorkeur en gewoontes afhangen. Ik vind mijn vrouw haar huidige 1.6 benzine ook niet echt fun om mee te rijden, maar is dan ook zonder turbo en die gaat op autostrade maar héél traag naar 120km/u. Mijn Audi A6 diesel is op dat vlak véél vlotter (kost ook wel 2,5x zoveel). Maar zoals guyugy hierboven ook stelt, een wagen met een 2 liter benzine met 185pk werd enkele jaren terug behoorlijk sportief gezien, en nu zou dat ineens een onaangename motor zijn die helemaal geen rijplezier levert?

                        Begin het eigenlijk een zeer ongemakkelijke discussie te vinden. Natuurlijk zal een M40i véél leuker rijden (zelfs al mag je maar 100km/u), en zal een 30D een stuk vlotter hernemen en pak méér koppel hebben, maar is een 'instap' benzine motor daarom zoveel slechter qua rij-ervaring? Niet iedereen doet elke dag 100km autostrade heen en terug naar werk hé. Dat een X3 voor puur ritjes van/naar werk en afhalen kinderen school overkill is, ga ik niet betwisten maar een auto moet ook een leuk gevoel geven qua looks en interieur en dan is zo'n auto gecombineerd met een iets lichtere benzine motor in bepaalde gevallen toch niet compleet absurd of wel?

                        Trouwens, als ik er vanuit ga dat een X3 20d gemiddeld 7l zal verbruiken, een 20i gemiddeld 11l, dan is dat 4l/100km méér voor de benzine. Dus pakweg 6 euro/100km meerkost. Mijn vrouw bolt met moeite 10.000km/jaar. Als ik daar 12.000km/jaar van maak dan is dat een meerkost van 60 euro/mnd tov de diesel. Niet verwaarloosbaar natuurlijk maar de meerprijs van een 20D is ook +- 3.000 euro, dus zonder rekening te houden met verschil in taksen, onderhoud enz is verschil in voordeel van diesel pas na 6 jaar 'voelbaar'.

                        En dan denk ik dat het in ons geval misschien toch nog altijd verstandiger is om voor een benzine te gaan. Niet alleen omdat de opinie méér en méér tegen diesel is (terecht of niet), en ik toch beetje vermoed dat een benzine SUV binnen enkele jaren misschien wel makkelijker zal verkocht geraken dan een diesel met weinig km. Kan fout zijn hoor, maar voor haar auto krijgen we nu ook overal te horen dat onze overnameprijs nog best veel is, net omdat het een benzine is. Echt regelmatig gehoord 'chance dat het een benzine is mevrouw, anders was de overnameprijs toch stukje minder geweest'.

                        Maar ik blijf ook toch met een soort twijfelgevoel zitten of een 20D voor zo'n grote wagen niet de betere keuze is. Echt verschrikkelijk vervelend dat een testrit niet mogelijk is. Echt nog niemand gereden met zo'n 20i in een X3?

                        Comment


                        • Waarom kost wat kost proberen te rationaliseren ? Er komen toch zoveel emoties bij kijken als het om een wagen gaat.
                          Puur vermogen op zij gelaten, een benzine motor, die temeer blijkbaar 90% van de tijd op vrij lage toeren zal werken, zal altijd zachter draaien dan een diesel.
                          Doe wel en zie niet om !!

                          Comment


                          • Inderdaad guyugy, maar ik ben echt ongerust beginnen worden na het lezen van al die commentaren op die 20i. Of die nu 8l of 10l gaat verbruiken, is niet echt mijn grootste zorg. Speelt natuurlijk wel een rol, maar ik wil gewoon weten of zo'n 20i in deze X3 nog altijd vlotjes gaat optrekken, leuk gaat rijden en op autostrade ook relatief vlot inhaalmaneuver kan doen. En daar krijg ik blijkbaar héél moeilijk antwoord op. Heb met de 20d testgereden en vond die méér dan vlot rijden, optrekken was lekker vlot en ook op autostrade niet gevoel dat hij iets tekort kwam. Maar de 20i kan ik niet testen en dus is er onzekerheid.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten

                              Maar ik blijf ook toch met een soort twijfelgevoel zitten of een 20D voor zo'n grote wagen niet de betere keuze is. Echt verschrikkelijk vervelend dat een testrit niet mogelijk is. Echt nog niemand gereden met zo'n 20i in een X3?
                              Dat is inderdaad heel erg jammer. Het is wel zoals je zegt sterk afhankelijk van wat je verwacht van je wagen. Rij je graag eens in hoge toeren, herneem je graag in hogere toeren, dan is benzine uiteraard veel meer aangewezen dan diesel. Maar dan gaat wel het verbruik navenant sneller omhoog. Natuurlijk zal dit voor jou weinig rol spelen, gezien het geringe aantal kilometers je zal doen. Een diesel rijdt gewoon anders dan een benzinewagen... Die herneemt makkelijker vanaf lage toeren maar zijn bruikbare toerental is dan ook beperkter. Vandaar mijn mening (maar da's dan weer mijn mening en voor jou misschien niet representatief) dat een zwaardere SUV best in diesel gekocht wordt als je comfort kiest en een lichtere wagen beter in benzine gekocht wordt als je sportiever wil gaan rijden.
                              Wil je het beste van beide werelden dan zal je naar een zwaardere benzine moeten gaan zoals bvb die 4.0i.

                              Je zou echt toch op één of andere manier een langere testrit moeten kunnen maken met de twee motoren. Desnoods in een ander model dan, als hij qua gewicht een beetje gelijkaardig is. Dan pas kan je zeker zijn van je keuze. Nu krijg je vooral voorkeuren te horen hee.
                              Plezierig en comfort is niet voor elke chauffeur hetzelfde.

                              Naar overnamewaarde toe is het iig koffiedik kijken hoor. Dat hangt van zoveel factoren af.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                zijn er mensen die zich zo laten meesleuren dat ze hun perfecte dieselwagen zouden wegdoen om een benzine te kopen.
                                Toch vreemd dat +/- 92% van al de auto’s in de wereld een benzinemotor hebben….en al die mensen uw perfecte motor niet willen…

                                Dat de overheden deze anti-diesel houding stuurt klopt, zij moeten immers het geld vinden voor de explosief stijgende medische kosten in Europa, o.a. te wijten aan de diesel… (in landen met veel diesels zijn er meer problemen..)

                                Nadat ze eerst de focus legden op de CO², zal dit even moeten wachten, want fijn stof en NO² is véél acuter

                                De volgende stop zal uiteraard een hogere taks op CO² uitstoot zijn, waardoor vooral zware auto’s en SUV’s, vol verbazing, aan de klaag-muur zullen staan…

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
                                  En ondanks dat ik geen ongelooflijke auto-kenner ben, besef ik ook wel dat ze bij BMW (oa) niet echt veel hebben geforceerd qua benzinemotoren, te zien aan feit dat de xdrive20i die wij hebben besteld 'slechts' 290nm heeft met 187pk.
                                  BMW kan hun 1.5 i, makkelijk meer koppel en vermogen geven als hun basis 2.0 i…. (zoals sommige concurrenten en zelfs bij lagere toerentallen...)
                                  • alleen is er geen klant die dan zoveel geld wil geven aan een X3....
                                  • want 80% van de klanten kiest een auto op basis van cc en niet op basis van koppel of pk


                                  Comment


                                  • Je kan altijd de vorige generatie X3 20i eens proberen aan de tand te voelen, of testverslagen op internet zoeken.
                                    Er is namelijk niet zo gek veel veranderd, buiten 20 nm extra koppel.


                                    Los daarvan heeft quovadis een punt: anno 2018 nog een wagen kopen die 163 g CO2 uitstoot, dan weet je idd al dat je de volgende bent die zal aangepakt worden door de overheid.
                                    Ik maakte die fout in maart 2011: ik kocht een honda accord 2.0 benzine, veel korting want benzine geraakten ze aan de straatstenen niet kwijt, met +/- 170 gr CO2. Eind 2011 werd de nieuwe VAA bekend, waar CO2 al zwaar werd afgestraft. (1g erbij = 0.1% van de catalogusprijs er bij, dus 40 gr 'te veel' bij een wagen van 32000€ = 1200 euro per jaar). Ik heb toen nog voor 31 december de wagen verkocht en naar een 1.6 turbo (+/- 130 g co2) gegaan.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
                                      Inderdaad guyugy, maar ik ben echt ongerust beginnen worden na het lezen van al die commentaren op die 20i. Of die nu 8l of 10l gaat verbruiken, is niet echt mijn grootste zorg. Speelt natuurlijk wel een rol, maar ik wil gewoon weten of zo'n 20i in deze X3 nog altijd vlotjes gaat optrekken, leuk gaat rijden en op autostrade ook relatief vlot inhaalmaneuver kan doen. En daar krijg ik blijkbaar héél moeilijk antwoord op. Heb met de 20d testgereden en vond die méér dan vlot rijden, optrekken was lekker vlot en ook op autostrade niet gevoel dat hij iets tekort kwam. Maar de 20i kan ik niet testen en dus is er onzekerheid.
                                      Wees gerust, het wordt een aangename wagen die heel vlot zal rijden. Vroeger moest de bestuurder nog ervoor zorgen dat hij (eerder waar voor benzinewagens met minder koppel) in de juiste versnelling bleef om de sterkste acceleratie te bekomen. Dat is verleden tijd, de goede automaten (zoals deze van BMW.s) benutten optimaal de trekkracht van de motor (180 pk,s is niet niets...) en reageren instantelijk op de vraag naar meer snelheid.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                                        Toch vreemd dat +/- 92% van al de auto’s in de wereld een benzinemotor hebben….en al die mensen uw perfecte motor niet willen…

                                        Dat de overheden deze anti-diesel houding stuurt klopt, zij moeten immers het geld vinden voor de explosief stijgende medische kosten in Europa, o.a. te wijten aan de diesel… (in landen met veel diesels zijn er meer problemen..)

                                        Nadat ze eerst de focus legden op de CO², zal dit even moeten wachten, want fijn stof en NO² is véél acuter

                                        De volgende stop zal uiteraard een hogere taks op CO² uitstoot zijn, waardoor vooral zware auto’s en SUV’s, vol verbazing, aan de klaag-muur zullen staan…
                                        Hetgene jij aanhaalt klopt totaal niet, maar jij hebt dan ook geen enkele ervaring met dieselvoertuigen. Je kan het koppel van een dieselmotor uiteraard compenseren, door een zwaardere benzinemotor te kopen... Benzine is in vele landen stukken goedkoper dan diesel... Kijk Amerika, die mannen rijden daar niet met ne 1600 turbo in hunne pick up

                                        We weten intussen wel welk merk in jouw ogen de beste motoren op de markt brengt en geen fijnstof uitspuwen.

                                        Explosief stijgende medische kosten, jij denkt dat dit komt door het fijn stof van de downsizede benzinemotoren en de diesels. Zou de vergrijzing van de bevolking hier niet een heel klein beetje rol in spelen. We worden gewoon te oud tegenwoordig, daar zit het probleem. Heb het je al eens gezegd, milieu en leefomstandigheden worden volgens jou altijd slechter en toch stijgt de levensverwachting telkens weer... Gij geeft er van tijd toch lappen op zulle

                                        Kunnen ook de mensen met gedownsizede motoren zijn die binnekort aan de klaagmuur staan, en die groep is nog ontvankelijker voor de klaagmuur ook

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                                          Wees gerust, het wordt een aangename wagen die heel vlot zal rijden. Vroeger moest de bestuurder nog ervoor zorgen dat hij (eerder waar voor benzinewagens met minder koppel) in de juiste versnelling bleef om de sterkste acceleratie te bekomen. Dat is verleden tijd, de goede automaten (zoals deze van BMW.s) benutten optimaal de trekkracht van de motor (180 pk,s is niet niets...) en reageren instantelijk op de vraag naar meer snelheid.
                                          Die zal wel aangenaam rijden, zeker in vergelijking met die 1600cc. Maar ik vind het ergens niet kunnen dat je een auto moet kopen afgaande op testen, ideeen en meningen van mensen die er nog niet mee gereden hebben en veel veronderstellingen.

                                          Een voertuig moet testgereden worden voor aankoop!!! Zoniet bega je dezelfde fout als ik twee jaar terug maakte die je dan na enkele maanden weer weg doet.
                                          Voor mij zou het niet kunnen testrijden voldoende reden zijn om een wagen niet te kopen. En geen testritje rond de blok maar een volwaardige testrit van een halve dag.

                                          Desnoods ga ik naar Duitsland. Kan deze wagen daar niet gehuurd worden in het testcentrum ? Ik weet niet juist waar het is, maar ik las dat sommige leden daar al gingen wagens huren.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X